Имам кола. Имам книжка. А сега?

  • 122 508
  • 2 544
  •   1
Отговори
# 750
  • Мнения: X
Давайте й такива акъли, точно така, с едната ръка волана с другата телефона, пък на светофари ръката от волана - с червилото и оправя грима. После с ръката с телефона, дъжейки го, бутва лоста на 1-ва, а волана се подпира с другата ръка чак след 2-ра, че то до тогава колата се движи бавно. SatisfiedSatisfiedSatisfied
Докато не отнесе някой на пешеходна пътека...

# 751
  • Мнения: 78
Ами при вас е повечето паниката, птпуснете се и карайте. Помнете, че вие карате колата. Паркирайте винаги на скорост, внимавайте повече после по двигателя ще усещате колата. В началото и на мен ми беше трудно свиква се.

# 752
  • Мнения: 2 478
Дам. И бензинките(по-рядко карани в БГ) се карат на по-високи обороти, дизелите - обратно. Аз курсовете ги карах на Голф дизел, после по стечение на обстоятелствата взех атмосферка бензин и си умирам от кеф. Опознах го за около 2-3 месеца и установявам, че си иска височки обороти - идеалните са между 2500-4000 оборота. Дори се охлажда по-добре при около 3000-3500, маже маслото по-добре, охладителната течност циркулира по-добре, и температурата пада, но гаранция си е до кола. Доста експерименти си правех с моята и в града вече 4-та почти не включвам, много рядко. Все пак е с дълги скорости и високообортна. Предпочитам да я държа близко до максималния въртящ момент 169nM при 3500 оборота, което ще рече, че на втора при 40 км/ч съм на около 2800-2900 оборота. Е няма такъв кеф от звука на двигателя. Ще си я карам Алфата колкото се може по-дълго. В голяма дилема ще съм по-натам и спрямо състоянието на двигателя, колкото и поддържан да е, или ще си я оставя за "кеф" или "по принуда", ще се вземе нова, но още е рано. Дори мисля да инвестирам по-натам в спортни компоненти, да стане още по-агресивна с един Supersprint изпускателна система с двойно гърне и заден ауспух, спортни филтри, леко пипане тук-там, без изгъзици Wink .
Много яки разходки си правя около София, кога сам, кога с компания Wink. Днес ходих до Бистрица-Железница. Супер въздух, гледки, поляни. Човек и машина  Mr. Green Blush Sunglasses Wink.

Последна редакция: нд, 18 авг 2019, 15:23 от FragranceFanatic

# 753
  • София
  • Мнения: 12 006
"на втора при 40 км/ч " - и това при условие, че не се налага скоро да се намали скоростта? Най-малкото - не ти ли гори повече, като постоянно подаваш газ? Някак си ми се струва, че на 3-та ще се налага по-малко да е подаването на газ.

# 754
  • Мнения: 2 478
Не ми гори, даже е по-икономична при поддържане на минимум 2500 оборота. Все пак съм и с висок клас газов инжекцион, дреме ми кво гори, все едно и също 10-11 с климатик, без жалене, каране всякак, и лежерно, и по-спортно, но със споменатите оборти. Превключването на предавките го правя на около 3000-3500, само при студен старт, докато загрее, излеза от улицата на булеварда, лекичко се тръгва, после съм първи на светофара и умирам от кеф при потегляне.
 Afroditа, разбира се, че спрямо трафика и т.н., не карам залепен на 40-50 км/ч и 3000 оборота на 2-ра постоянно Wink. Но 2-ра-3-та, тва ми е в града. 4-та докъм 80-90, 5-та магистрално и над 90. Зареждам само на OMV газта, бензинът сякаш Ecto, било 95 или 100 на Lukoil, и V power 95 или Racing на Шел, са най-добри. Поне по вървеж на моята и хората около мен със скъпи машини, само от тях сипват. Не съм тествал на OMV 100 октановия Maxx Motion, но за града сякаш няма нужда. Скъп бензин или на дълъг път, или ако изрично заводско колата трябва да се кара с такъв, или ако искаш просто да караш с "най-доброто". Аз съм по-скромен Wink.
Относно карането - предпочитам с педала на газта да контролирам скорост, не толкова от превключване на предавки Wink. И отново, зависи от трафика и ситуацията, също и от колата и спецификите й.

Последна редакция: нд, 18 авг 2019, 15:49 от FragranceFanatic

# 755
  • София
  • Мнения: 2 919
Мдаа, а тия гадни японци, да вземат да сложат на моята кочинка една зелена светлинка "економик" насред арматурното табло Simple SmileSimple SmileSimple Smile!

# 756
  • София
  • Мнения: 1 579
Вие нещо или не ме разбрахте, или обичате да се заяждате с непознати в интернет.

Когато ми се е налагало да правя бързи маневри или да реагирам бързо, не мога да държа волана с двете ръце и бързо да сменявам скорости и тн. Много по-удобно е в града да се кара с една ръка и разбира се, при необходимост с две.  Нито се гримирам, нито си отклонявам вниманието докато шофирам, нито по светофарите.

В заключение, всеки си има глава на раменете.

# 757
  • Мнения: 5 440
Вие нещо или не ме разбрахте, или обичате да се заяждате с непознати в интернет.

Когато ми се е налагало да правя бързи маневри или да реагирам бързо, не мога да държа волана с двете ръце и бързо да сменявам скорости и тн. Много по-удобно е в града да се кара с една ръка и разбира се, при необходимост с две.  Нито се гримирам, нито си отклонявам вниманието докато шофирам, нито по светофарите.

В заключение, всеки си има глава на раменете.
Това с едната ръка е пълна простотия. Една дупка да ви тръсне и оставате без управление. Безотговорно и снобарско е.
https://www.youngdriver.bg/articles/10-tipa-vodachi.html

# 758
  • Мнения: 2 478
В града може и с една, държейки здраво, и познавайки маршрутите, също и като си свикнеш с колата.

Виктория, ти с колко караш из, в дупките, прелиташ на 4-та с 60 ли ?
Защото аз лично въртя волан, като изоглавен, пълзя и гледам огледала.

Въпрос : Как минавате през релсите?

Много ще ми е интересен отговорът ви. Коментари повече по възможност.

И да, като просто се наслаждавам на разходката и карам бавно на 2-ра с 30-40 км/ч с една ръка държа, от време на време давам десен мигач да пусна "бързащите" и не ми пука. Не говоря за бързите булеварди, а за местности и малки улици, булевардчета.

Извън града и високи скорости винаги с две ръце и без резки движения.

Последна редакция: пн, 19 авг 2019, 00:38 от FragranceFanatic

# 759
  • Мнения: 3 732
Карам почти година и половина, но не съм уверена в себе си. Позволявам си да карам с една ръка, другата е отпусната на седалката рядко - късно вечер по познат маршрут. Правя го когато няма движение и съм уверена в себе си и колата.
Никога не си държа ръката на лоста без нужда. Така ме научиха на курса, както и никога не гледам къде е лоста.
Греша и че не гледам често таблото та понякога карам за малко на ръчна. Ориентирам се по звука и трудното вървене на колата.
Заклет пушач съм, но рядко пуша в нея - ако съм в задръстване или много ядосана. Трудна ми е координацията на ръцете. Деснячка съм. Ако цигарата ми е в лявата ръка - не мога да уцеля прозореца да тръскам през него, а и тоя навик не ме кефи, имам пепелник. Ако е в дясната - не винаги целя пепелника и всичко става в пепел.
Не ям нищо друго освен солети или сладки - стоят под жабката. 
Вода пия на светофар - имам шишета зад моята седалка и под жабата.
Колан слагам винаги, дори и до съседната улица да отида - навик. Само веднъж в квартала забравих за толкова време - акъла ми беше в един льольо. Тогава усещах, че нещо не е наред. Тя си беше с нормални звуци, но ... Усетих се като спрях пред нас.

От написаното кое е добро и кое лошо? Ще стане ли шофьор от мен?

# 760
  • sofia
  • Мнения: 8 936
Лошото е, че явно не ти държи ръчната или не я дърпаш до край, щом усряваш да караш на ръчна. Иначерще стане шофьор, що да не стане.

Много ясно, че се случва да се шофира с една ръка. В градско със спри-тръгни не е нужно да стискаме волана в очакване на дупка. С времето и практиката се научава човек да преценява пътя, скоростта и всичко наоколо.

Релси, зависи колко е разбито около тях, а най-често стърчат и има бабуни, та на първа, макс втора, ако съм се засилила.

# 761
  • София
  • Мнения: 1 579
Карам почти година и половина, но не съм уверена в себе си.

Лошо. Трябва да поработиш върху това.

Как минавам през дупките? Много просто. Ми, не минавам. Когато вниманието ти е съсредоточено в пътя и обстановката, преспокойно могат да бъдат избегнати. По релсите пълзя откакто ми се извади буксата за радиото, минавайки точно през релси и след това ми се откачи задното гърне, отново заради релси.

Аз не казвам, че карането с две ръце е грешно, то пък ще излезе сега, че е неправилно. Просто лично аз правя много по-бързи маневри с една ръка и съм много по-продуктивна зад волана и адекватна. Като завивате, ако се окаже, че не сте преценили завоя и трябва да свалите предавка, как точно ще стане като държите волана с две ръце, а някакси трябва и да превключите и става пълно мазало. Най-много да изправя завоя.

Нито съм големия шофьор, нито карач, споделям лично мнение и в случая опит. Като си взех книжката, в началото ММ ми викаше ”Абе, пусни с едната ръка тоя волан бре” точно като се сбърках от рефлекси на завой, ръце, крака, спирачки, предавки Flushed И в началото определено мислех, че на първите 100м с една ръка ще се убия.

# 762
  • sofia
  • Мнения: 8 936
Дупките и неравностите по пътя са допълнително затруднение за всеки шофьор, проблемът е, че 1\2 (а може и повече) от пътищата са в лошо състояние. Най-много рискови ситуации съм имала заради дупки и кофти път. Петенце, често се налага да избереш по-малката дупка, за избягване и дума не може да става. Joy Имам една такава отсечка по ежедневния си маршрут, 2км, ама какви!

Големият ми син каза, че Хемус била с естествени ограничители на скоростта....чуден път, чуден! Тъкмо му разправях как като бях малка сме висели по тунелите на път за село и бааам, задръстване.... и ремонтът продължава....над 30 години.

# 763
  • София
  • Мнения: 1 579
Това е вярно. На места има знаци за предупреждение за неравности по пътя и ограничение 90. Вместо да ги оправят, знаци наслагали.

И това с дупките е вярно. Някой път, както казвате, избегнеш една, влезеш в друга.

Уф, днес понеделник. Ей сега се каня да тръгвам за работа и минавам през цялата Сливница в София и като знам какво мазало става на Лъвов мост и после как на страх минавам в кръговото на Сточна гара, че там как засичат и всеки кара кой както може... чак не ми се тръгва.

# 764
  • Мнения: 2 478
За да си спокоен на кръгови, се иска практика и планиране от предното кръстовище накъде си. Аз на Сточна гара, ако продължавам по Данаил Николаев, т.е направо, се престроявам още от Раковска в дясната лента след пред автобусната или най-много в средната. Постоянно гледане в огледалата, дори и след като дадеш мигач, защото селтаци има много. Това, че даваш мигач, двойно означава да се оглеждаш, че малоумника отзад ще си каже :"Епа нема да го пусна". Ма с времето се свиква. И на по-ниска предавка, за да имаш ускорение, ако се наложи рязко набиране.

Релсите - ясна е бавната скорост, въпросът е в техниката. Аз въртя волана, винаги под ъгъл влизам и между релсите пак въртя. Също по познати маршрути знам къде е "равната" част на някои  релси и почти не ги усещам.

Зуки, хаха, голяма си сладурана. Ама внимавай с цигарката Wink. По един льольо вика, хаха. Епа, махай ги льольовците.

Аз съм непушач. В колата ми е забранено да се пуши. Само вода. За хапване се спира някъде chef Satisfied.

Последна редакция: пн, 19 авг 2019, 11:05 от FragranceFanatic

Общи условия

Активация на акаунт