Имам кола. Имам книжка. А сега?

  • 122 398
  • 2 544
  •   1
Отговори
# 870
  • София
  • Мнения: 12 006
Колко смяташ, че могат да те научат "специалистите" за 30 учебни часа? Винаги е по-добре в началото, след изкаран курс, да се шофира с придружител, който да "подсказва", да предупреждава и т.н., отколкото да се срещнеш неподготвена с реалността и/или да се чудиш как да излезеш от дадена ситуация, а около теб бързащи и изнервени свирачи, които надуват клаксоните и ползват език, на който и каруцар би завидял.

# 871
  • София
  • Мнения: 3 150
За мен, а и не само, беше много по-добре сама. Така разчиташ само на себе си и си концентриран на 100%.  Возих ММ няколко пъти, но не си е работа това. По-полезни ми бяха пътуванията сама, ходех на работа умишлено с колата заради опита. Ако съм била толкова неподготвена след 30+ часа, нямаше да си го позволя. Все пак това е минимумът, ако инструкторът/изпитващият/ самият курсист прецени че не са достатъчни, се вземат още.

# 872
  • София
  • Мнения: 12 006
Мхм, най ги обичам такива самонадеяни, които си вярват, че с ония 30 часа, в които са те научли да тръгваш и спираш + евентуално да паркираш нкак си, и вече си шофЕр номер едно Smile

# 873
  • Мнения: 18 396
Кой в темата се е обявил за шофЕр номер 1? Всички, които надникват тук, всъщност са много далече от демонстрирането на подобно самочувствие.

# 874
  • София
  • Мнения: 12 006
Нелка например, като гледам е убедена 100% в способностите си на шьофор от ден първи с книжа зад волана и смята, че щом е взела книжка всико е 6. Дано да е наистина така Satisfied

# 875
  • Мнения: 4 808
ММ също е професионален шофьор, с него беше кошмар да се уча. Още ми прави забележки понякога, въпреки че от години той изминава по десетина километра на ден, а аз по минимум сто.
Бивша колежка ми разказва как започвайки работа като търговски представител, на интервюто я питат от колко време има книжка, и тя казала, че от една година, а всъщност е било от един месец. И каза: "Тръгвам, но знам, че нямам право на грешки". Ами научи се момичето. Друга бивша колежка, която обучавах, имаше книжка от години, но не беше карала. Отначало беше стресирана, като звънне телефонът, викаше: "Вдигни и кажи на мъжа ми, че не мога да говоря, защото карам". След една година отново се качих при нея в колата и косата ми се изправи: кара бързо,  говори по телефона, не спазва никаква дистанция, ужас! Човек никога не трябва да бъде прекалено самоуверен зад волана, защото доста катастрофи стават точно от такива самоуверени, които се мислят за перфектни шофьори.

# 876
  • Мнения: 2 478
Добрият шофьор разчита ситуациите и има в главата няколко сценария какво може да стане от дадена ситуация, гледа една, две коли по-напред какво правят, светофари от далеч, знаци, огледала преди маневра, мигач, отново огледала, и тогава маневра, спазва дистанция, движи се според условията, не се лепи плътно зад предния, не засича, преценява разстоянията, познава си колата, ползва си инерцията на скорост, винаги спуска наклон на скорост, обира и контролира скорост на движение с педала на газта, не натиска постоянно съединител, също не го държи на светофар и не натиска постоянно спирачки, както и да изключва от прекалено далеч преди светофар и да се движи на свободна, и много други неща. Но това са едни от базовите.
Никакво ядене в колата, държане на телефон, но тук все едно говоря от пусто в празно, гледам го това всеки ден по улиците и булевардите ни. Също паркират, като идиоти навсякъде, без да се съобразяват другите как ще минат. Мила, родна картинка.
В моята кола не се пуши и яде, само вода или друго за пиене.
Чисто и свежо. Ваксата, която слагам на автомивката ухае много приятно, да ти е кеф, докато полираш с меката микрофибърна кърпа.

Последна редакция: сб, 28 сеп 2019, 22:24 от FragranceFanatic

# 877
  • София
  • Мнения: 3 150
Нелка например, като гледам е убедена 100% в способностите си на шьофор от ден първи с книжа зад волана и смята, че щом е взела книжка всико е 6. Дано да е наистина така Satisfied
Ами не, не съм по никакъв начин перфектна. Нито тогава бях, нито сега съм. Но 7 години ежедневно шофирам без произшествия, така че може и да стане нещо от мен.
Съвсем друг форумец имах предвид, който по доста неприятен начин поучава тук, но ако ти е скучно, няма проблем да початим Simple Smile

# 878
  • sofia
  • Мнения: 8 933
А бе, номер едно съм! Днес една пред мен, тъкмо преминаваме кръстовище и дава десен мигач и аз си мисля "тая ще спира". Тя спря, аз дадох ляв мигач, че ще я заобикалам, ама секунда-две се замотах, защото не виждах добре насреща....и тази зави рЕзко на ляво за обратен завой ... как можех челно да се забия в шофьорската й врата...
Не знам как да предвидиш, че при десен мигач някой ще тръгне на ляво...ако ще да си най-добрия шофьор.

# 879
  • София
  • Мнения: 2 917
А още по-страшно е, когато двама/две спрат за ляв завой един срещу друг и поне единия, а често и двамата, не знаят с кой "борд" Simple Smile на автомобила трябва да стане разминаването, опитвайки се непременно да си кръстосат траекториите Simple SmileSimple SmileSimple Smile. Поне веднъж седмично на нашето кръстовище става тумба-лумба по тази причина.

  П.П. По-интересното е това, че издънките се правят от водачите, излизащи един срещу друг от малката уличка. На главната улица, която има мантинела, никой не се бута за кръстосване на траекториите, а спира в края на мантинелата в неговата посока.

# 880
  • София
  • Мнения: 3 150
Някой от "присъстващите" шофирал ли е в Букурещ? Ей това никога ама никога няма да си го причиня. На по-големите кръстовища винаги имаше по 2 ленти за ляв завой, но реално и по 4 виждах. Никакъв проблем от най-дясно да изскочи някой. Те отвсякъде се бутаха като че им зависи живота да минат първи, но това е друг въпрос. София е цвете просто...
Но има едно кръстовище в Младост, което е някакъв явно висш пилотаж. Всяка сутрин го минавам, Т-образно с 2 ленти на "правата"  част. Маркировката се вижда от самолет - една лента за направо и една за направо и наляво. Но 9 от 10 шофьора, независимо от пола, се чувстват длъжни да пресекат траекторията и да изскочат пред автомобила който от лява лента продължава направо. Някакъв ужас е там, чак се изненадвам приятно когато не ме засекат.

# 881
  • Мнения: 3 732
Едно мамче,  адски много бъркаш като разчиташ на мъжа ти, професионален шофьор, да те научи. Няма как да станеш добър шофьор ако разчиташ на друг, не на себе си.
И аз моята кола я взех от близък роднина, професионален тираджия. Година и половина карам сама, уча се сама. Моля го да я накара сам - да види какво съм прецакала, моля го да то повозя - отговора е не. Получавам само обиди колко съм некадърна и не ставам за нищо.


Съвета на Афродита е много добър - близък да те доучи. Мен ме доучва бивш колега и винаги ще съм му благодарна.
Аз изкарах курсовете, а година и половина след това подкарах малкото грозно Сузуки.

Уайлд Попи също е права - ако бяхме перфектни, нямаше да пишем/четем тук. Темата е за взаимопомощ. Идеята е да си помагаме - опитните да учат новите. Не е начина с нападки и обиди, а с много обяснения.

Фанатика е прав за повечето неща - опознаване на колата, правилна преценка и усет за ситуацията на пътя, но те се придобиват с опит.

Последна редакция: нд, 29 сеп 2019, 01:29 от Зуки Су

# 882
  • Мнения: 101
Едно мамче,  адски много бъркаш като разчиташ на мъжа ти, професионален шофьор, да те научи. Няма как да станеш добър шофьор ако разчиташ на друг, не на себе си.
И аз моята кола я взех от близък роднина, професионален тираджия. Година и половина карам сама, уча се сама. Моля го да я накара сам - да види какво съм прецакала, моля го да то повозя - отговора е не. Получавам само обиди колко съм некадърна и не ставам за нищо.......
Именно до този извод стигнах и аз (макар да ми отне доста време).За това се и включих тук,за да благодаря за съветите които са давани.
Може би не съм се изразила добре.
Сега разчитам на себе си.Притеснявам се много,т.к.виждам,че не правя всичко както ми се иска.Вече виждам ММ е по спокоен и вече се включва само,ако има нужда да ме поправи, а много често и май, май нарочно не ми прави забележки.Чака да види дали ще разбера грешката си.Това е.А и малко да разбирам темата, защото мисля,че може да бъде полезна и на други.

# 883
  • Мнения: 2 478
Мъжът ти може да те учи и да се "кара" от неговата камбанария, и дори да се справяш и да си безопасна, доколкото може, пак може в очите му да не си ок, защото всеки има различен маниер и техника, стил на шофиране.
Да, има основни положения, и сме ги изложили в темите аз и другите колеги, и вече всеки пробва, тества и си изгражда стила. Гаранция никой с никой не кара еднакво.

# 884
  • Мнения: 104
А бе, номер едно съм! Днес една пред мен, тъкмо преминаваме кръстовище и дава десен мигач и аз си мисля "тая ще спира". Тя спря, аз дадох ляв мигач, че ще я заобикалам, ама секунда-две се замотах, защото не виждах добре насреща....и тази зави рЕзко на ляво за обратен завой ... как можех челно да се забия в шофьорската й врата...
Не знам как да предвидиш, че при десен мигач някой ще тръгне на ляво...ако ще да си най-добрия шофьор.
Така, представи си, че караш мотор вместо кола в тази ситуация. Скоростта е 40-50км/ч. Понеже си с мотор имаш възможността по-лесно,бързо и без особени притеснения да сменяш ленти и да заобикаляш препятствия. Тази прави обратен неочаквано, буташ се в нея и вече съдбата решава как ще завърши тази ситуация. Поне 70% от мото катастрофите стават заради неправомерни маневри от автомобила участник. Половината от тези 70% стават точно със скорост в ограниченията. Без проблем може катастрофа с 40-50км/ч да има летален изход за моториста, въпреки, че е със задължителната каска.
Покрай това кой как да се учи зад волана няма точнен начин. От една страна е хубаво сам човека да си стигне до определени умения, но проблема е, че повечето от тези умения са супер грешни и потенциално опасни. Другия вариант е опитен водач да те учи. Тук отново има 2 страни. Опитния ще ти помогне да изчистиш много неправилни навици, но и като нищо ще опита да ти изгради такива. Често са- каране с една ръка позиционирана на "удобно" място из волана; седалка настроена "да си легнеш на шезлонга до басейна"; огледала "да си виждам задницата, да не я ожуля като паркирам".
Съществува и 3ти вариант за учене за шофиране, но той е държавна тайна и е забранен. Има едни школи, водени от родни състезатели, които те учат на много неща. Едните школи са за безопасно шофиране, другите те отварят в света на пистовото каране, май има и дрифт. Общото по между им е, че поне те учат на сцепление и поведение на автомобила. Тези неща най-бързо се учат в контролирана среда, а още по-добре и с опитен пилот до теб. Цените са като за половин курс за В-категория.
Не съм участвал в такъв курс, но имам инфо за такива.

Общи условия

Активация на акаунт