Имам кола. Имам книжка. А сега?

  • 122 479
  • 2 544
  •   1
Отговори
# 1 065
  • 1st floor
  • Мнения: 9 102
Все още трудно се ориентирам в неправолинейното движение назад. Знам много добре, че трябва да въртя на ляво, ако искам колата да отиде на ляво, и обратното...Но пусто мозъкът ми си прави някакви шеги и зацикля. Вчера оставих колата на метрото, но не на булеварда, а в една задънена улица. Съответно паркирах баш накрая и трябваше да дам назад и на едно разширение да обърна. Тъмно, огледала и задно стъкло мокри, улицата тясна, кална, с дупки - разкош. Обърнах се и през рамо да поразгледам какво се случва, перфектно видях стълба ДО който трябваше да направя маневрата...и пак тръгнах към него. Вместо да го подмина и да вкарам веднага след него колата. Дадох пак напред и от втория път се получи. Добре, че нямаше движение и нерваци наоколо. На тесният паркинг пред нас пак същото - трябва да се паркирам назад между две коли, обаче не по начина, по който са ме учили и изпитвали на курса.  Crazy А аз само него си знам... Joy Е, вкарах я пак от втория път, ама с напътствия от ММ. Изобщо не схващам как да въртя волана и колко да е завъртян, като тръгвам назад. На теория го знам, на практика ми е ужас.
Иначе на една празна малак улица си правих експерименти със спирачката. Тръгвах и рязко спирах. Че нали ми е проблемна и все си мисля, че няма да спра. Още не мога да й свикна да я натискам по-надолу. Еми, спира си от раз и заковава, но наистина трябва да се натисне до край.

# 1 066
  • Мнения: 5 639
За маневрите назад е изключително важно да си гледате непрекъснато и двете странични огледала. Така виждате какво имате от двете страни и, ако предварително сте видели какво има зад автомобила, ще знаете къде се намирате.

# 1 067
  • Мнения: 5 468
Непокорна, отговорът на въпроса ти е практика, практика и пак практика. Grinning Лека полека ще усетиш колата и ще добиеш представа откъде и как трябва да захождаш. В началото с повечко маневри, после вече по-чисто. В един момент, като натрупаш достатъчно опит, ще маневрираш без да се замисляш. Също, може да слизаш от колата за да преценяваш разстоянието, което имаш за паркиране, ако не си сигурна. Това много помага, когато още не си свикнала с габаритите на колата и нямаш добра преценка за това къде се намираш.

Подкрепям за страничните огледала. Когато маневрирам назад, винаги гледам и двете странични огледала.

# 1 068
  • 1st floor
  • Мнения: 9 102
Благодаря! Гледам и трите огледала, но за сега трудно ми се получава.

# 1 069
  • София
  • Мнения: 1 576
Непокорна, какво ще рече, че спирачката е проблемна? И каква кола караш?

# 1 070
  • 1st floor
  • Мнения: 9 102
Тойота Корола Версо. Проблемна е за мен. За ММ и щерката не. Но аз съпоставям с учебната, дето със страх използвах спирачката, че заковавах инструктора на таблото. Нашата трябва доста повече да натискаш. И всеки път очаквам да спира като учебната и се стряскам, че не го прави.

# 1 071
  • гр. София
  • Мнения: 4 766
Непокорна, ще свикнеш. Simple Smile
Аз вече като пълноправен шофьор с книжка като се качих на нашата кола, в първия момент реших, че съм без спирачка Joy Добре, че бяхме на междуградски път, не много оживен! На учебната само с леко докосване и спираше, а нашата има нещо като луфт първо и после хваща. И съответно трябва да се натисне повече. Но вече отдавна свикнах и не ми прави впечатление. При мен по-скоро като проблем идва това, че не натискам леко и плавно газта при потегляне, а рязко. И ММ, и един колега ми го казаха. ММ каза, че карам като джигитка! Grinning Също така трябва да се науча да започна да спирам от по-далече. Колата ми показа разход между последните две зареждания 9.4, които е много.

# 1 072
  • София
  • Мнения: 1 576
Аха. Сега разбрах. Моят Опел кове като го пипнеш леко и те разбирам какво имаш предвид, защото пък на джипа трябва да скачам върху спирачката, а се оказа, че просто защото е джип, колата е и по-тромава от лек автомобил (каква изненада!) и съответно било нормално. Като й сменихме гумите с чисто нови, спира една идея по-добре, но пак трябва силничко да натискаш спирачката, което мен пък ме плаши. Така беше старото ауди, аз го натискам да спира, онова си върви напред Cold Sweat

# 1 073
  • 1st floor
  • Мнения: 9 102
Да, това имах предвид. Че натискам спирачката и според моите очаквания трябва да спре веднага, а тя продължава даа се движи. Все още карам само събота и неделя и още не мога да й свикна. Тръгването с много газ на учебната го правех. На нашата не. Явно и там има разлика в натискането на педала. Simple Smile

# 1 074
  • София
  • Мнения: 1 576
О, в съединителя със сигурност. Дори две еднакви коли, едни и същи години, модели пак ще има разлика в отделянето на съединителя. Моят съвет е да се учиш на празен паркинг, ние с ММ ходим на изоставеното летище до Дупница. Имам клип от там до ден днешен първия ден с опела, когато правех слалом Grinning Мило ми става, но сега с джипа пак ще ходим там. Трябва да му свикна малко от малко преди да карам в града. Именно да усетя и съединителя къде отделя, да я видя тая пуста спирачка какъв й е случая Rolling Eyes

# 1 075
  • София
  • Мнения: 2 919
Щом става дума за джип, аз бих подходил радикално - всичко ново в комплект + смяна на спирачната течност. Ма това съм си аз де, защото също карам тунингован джип с големи гуми и знам колко предвидливо трябва да се кара, особено сред градските джигити Simple SmileSimple SmileSimple Smile.

  П.П. Каква марка е джипа ако не е тайна?

# 1 076
  • София
  • Мнения: 1 576


Киа Спортидж, никога не сме карали джип с мъжа ми, ама то е с малки гумета. Дават ги заводски 215/65 Р16ки. Утре я вкарваме в сервира да я обслужат, че и съединителя й е заминал, това за спирачната течност не е лоша идея, ще го кажа на мъжа ми

Последна редакция: ср, 11 дек 2019, 09:44 от Петенце

# 1 077
  • София
  • Мнения: 2 919
Е, честито и много безаварийни километри с него. Не е лоша машинката, особено ако са полагани поне малко грижи за нея. По принцип SUV се кара дори по-лесно от лека кола, защото имаш по-широк "кръгозор" и виждаш какво става няколко коли по-напред. Ако не е обслужвана и е купена от автокъща, трябва много внимателно да се огледа. Дизел или бензин е? Не знам ТМ:) доколко е запознат с подробностите, но смяната на съединителя при Спортидж може да излезе солена по нашите стандарти ако колата е дизел. Обикновено се сменява и двумасовия маховик, който е цифра.

# 1 078
  • София
  • Мнения: 1 576
Не, бензинова е, 2ка мотор 142коня. От човек си я купихме. За съжаление човекът, който я е карал, починал внезапно преди два месеца, голям педант на тема коли според близките му. Отвътре интериора изглежда като все едно колата е току що купена чисто нова, карахме я по магистралата и в София се разхлопаха според ММ амортисьори задни и някое друго тампонче.

# 1 079
  • Мнения: 22 828
С практика човек свиква за минути да овладее газ, спирачка, съединител на една кола.Аз вече на каквото и да се кача го подкарвам от раз, без притеснения.

Общи условия

Активация на акаунт