Частни училища - информативна тема 21

  • 92 055
  • 772
  •   1
Отговори
# 300
  • Мнения: 133
Не знам какво става, но имам усещането, че скоро ще има изпити за яслена група към училищата. От една страна е хубаво, че повече хора могат да си позволят ЧО, от друга до там ли докараха държавното. Личният ми опит с общинските градини, е че са прекрасни места за дивеене на децата на воля, и при късмет с госпожата, абсолютно безпроблемни, от друга страна образование вътре кръгла нула.
Ако мога да си позволя мнение бих Ви препоръчал да се готвите за ПУК, висока такса за градина е обоснована, само ако нямате час два на ден с детето за общи приказки и елементарно обучение за числа цифри и т.н

# 301
  • Мнения: 8 226
Само да споделя едно разочарование с вас, може пък да имате съвет...
След дълго проучване стигнах до извода, че поне по прочетеното, най-подходящо училище за нас би било "Азбуки". Сравнително близо ни е, има добър баланс между академичната част (английски с нейтив спикъри, уж доста работа по български и математика) и всестранното развитие на децата (добродетелите, много инициативи, редуване игра-спорт с учене в първи клас), допълнителен плюс за мен винаги е басейнът.
Но като се обадих да питам за места още от детската градина ми казаха, че няма никакви в нито една група Sad Евентуално да се обадя догодина, но нямало гаранция нито за ДГ, нито за предучилищна.
Идеята ми беше да започне направо към ДГ там, защото нашата деградира все повече и нивото на детето съвсем ще падне, ако не го занимавам допълнително (не че ми пречи, но ми се искаше и от градината да има полза). И по-лесен прием за ПУК.
Сега ми остават варианти: още една година в сегашната ДГ, където едва ли ще научи нещо и е чиста загуба на време и пари, и проверка за евентуални  места догодина в Стъпките, или да направя компромис с БШ, което не е съвсем за нас ( на ниво ДГ поне-много строго академично насочено- не виждам да стимулират инивидуалното в децата и личностите; твърде голяма дисциплина- аз искам по-свободно и активно да се движат).
Или пък да сменим ДГ сега, и след 2 години отново да сменим/търсим за ПУК (не ми се искаше две смени за 2 години).

Вие какво бихте направили? Още една по-свободна година за детето в ДГ и проучване напролет отново, или местене още сега и доста вероятно след 2 години пак?

Според мен просто тази година късно сте се сетили. Обикновено до края на май собствениците гледат да са приключили със запълването на бройките. Както и да са подписали всички договори.
Считам, че е важно да разберете че навсякъде ще има нещо с което ще направите компромис. Важно е да знаете на какъв компромис сте готова.  И трябва да сте наясно за кое училище ще кандидатствате за да може някой да ви даде съвет.

# 302
  • София
  • Мнения: 333
Само да споделя едно разочарование с вас, може пък да имате съвет...
След дълго проучване стигнах до извода, че поне по прочетеното, най-подходящо училище за нас би било "Азбуки". Сравнително близо ни е, има добър баланс между академичната част (английски с нейтив спикъри, уж доста работа по български и математика) и всестранното развитие на децата (добродетелите, много инициативи, редуване игра-спорт с учене в първи клас), допълнителен плюс за мен винаги е басейнът.
Но като се обадих да питам за места още от детската градина ми казаха, че няма никакви в нито една група Sad Евентуално да се обадя догодина, но нямало гаранция нито за ДГ, нито за предучилищна.
Идеята ми беше да започне направо към ДГ там, защото нашата деградира все повече и нивото на детето съвсем ще падне, ако не го занимавам допълнително (не че ми пречи, но ми се искаше и от градината да има полза). И по-лесен прием за ПУК.
Сега ми остават варианти: още една година в сегашната ДГ, където едва ли ще научи нещо и е чиста загуба на време и пари, и проверка за евентуални  места догодина в Стъпките, или да направя компромис с БШ, което не е съвсем за нас ( на ниво ДГ поне-много строго академично насочено- не виждам да стимулират инивидуалното в децата и личностите; твърде голяма дисциплина- аз искам по-свободно и активно да се движат).
Или пък да сменим ДГ сега, и след 2 години отново да сменим/търсим за ПУК (не ми се искаше две смени за 2 години).

Вие какво бихте направили? Още една по-свободна година за детето в ДГ и проучване напролет отново, или местене още сега и доста вероятно след 2 години пак?

Аз също проверрявах Азбуки още септември 2017 и ми казаха, че няма да има места за 2017/2018 та не мисля, че проблемът е закъснението.

Моят съвет ( тази година имаме ПУК-че) е работа с детето вкъщи. Ние сме в чудесна градина, дава страхотна основа на децата и то съвсем не само академична ( даже напротив), но опитът ми показа, че ако си имате предпочитано училище е важно да се провери какви са критериите за прием и детето да се готви вкъщи. На тази възраст 1-2 часа фокусирана работа събота/неделя е напълно достатъчно. През другото време стандарното общуване с детето и учене чрез игра е достатъчно.
Единствено ако училището, което сте избрали си има градина и искате да използвате привилегията за евентуално по-лесен прием ( даже не знам дали има такава на повечето места) - тогава си заслужава стреса да местите детенцето. Децата вече си имат приятелчета в градината, среда и не си заслужава да бъдат отделяни от нея.


# 303
  • София
  • Мнения: 56
Езиков свят е училище за проблемни деца по мнението на моя позната, която е служебно ангажирана с училището. Не знам подробности.
За Славейков имаше мнение от родител по-назад в темата, доста изчерпателно. Може да го прочетете.

Благодаря ти!

А някой има ли отзиви за ЧУ "Свети Георги"?  http://stgeorgeschool.bg

# 304
  • Мнения: 4 021
За Азбуки за кой набор питате? До колкото разбрах пускат още една паралелка за 2013 набор тази година, но май вече била запълнена. Информацията ми е от майка, чието дете е 2013 набор там.

# 305
  • Пловдив/София
  • Мнения: 2 734
За Азбуки за кой набор питате? До колкото разбрах пускат още една паралелка за 2013 набор тази година, но май вече била запълнена. Информацията ми е от майка, чието дете е 2013 набор там.

2014. Каза ми, че догодина  може да пуснат още групи, явно на същия принцип- трета група да има допълнителна. Март месец най-късно ще се активизирам, явно си има период и тук както при кандидатстването за държавни градини (все си мислех, че ЧДГ са по-гъвкави, ама явно не...).

За градината нямах предвид да го записвам тепърва специално като подготовка за ПУК, не съм чак толкова луда Simple Smile) Той  си ходи отдавна на частна по други причини (да не разводнявам темата) и просто не исках да го местя, но много се влошиха нещата там и се разколебах. И все пак ще постискаме още една година явно (поне им е лежерно на децата,а  на нас- удобно). Това, което губи там, е добра подготовка, но както казвате, мога да я наваксам вкъщи, ако не се промени нищо във втора група.

Иначе май и преди съм споделяла, че основното ми колебание е между БШ и Азбуки, но повече клоня към второто, ако се намерят места. Ще се радвам все пак на сравнение между двете, дотук от четеното (поправете, ако греша) -в БШ там са малко по-строги, по-консервативни, набляга се повече на академичното и ученето. В Азбуки има по-творчески и иновативен подход (дори дреболията с подредба на чинове, добродетелите, редуване учене-игра-учене при малките). За резултати за "Азбуки" е рано- нямат още седми клас.
А дали планират да имат, тъй като мернах някъде, че са само до пети клас? Или ще има и шести занапред?

# 306
  • София
  • Мнения: 11 961
Е как ще са само до 5-ти клас? Flushed Нали са основно училище? Основното образование завършва с 7-ми клас. И ако са до 5-ти клас, какво правиш после с детето, къде отива?

# 307
  • София
  • Мнения: 401
Още нямат завършил седми клас.

# 308
  • Мнения: 8 226



Иначе май и преди съм споделяла, че основното ми колебание е между БШ и Азбуки, но повече клоня към второто, ако се намерят места. Ще се радвам все пак на сравнение между двете, дотук от четеното (поправете, ако греша) -в БШ там са малко по-строги, по-консервативни, набляга се повече на академичното и ученето. В Азбуки има по-творчески и иновативен подход (дори дреболията с подредба на чинове, добродетелите, редуване учене-игра-учене при малките). За резултати за "Азбуки" е рано- нямат още седми клас.
А дали планират да имат, тъй като мернах някъде, че са само до пети клас? Или ще има и шести занапред?

Пипи най- добрият вариант е да се запознаеш с програмата и на двете училища. Да се видиш с преподаватели и ръководство и да зададеш всички въпроси които те вълнуват. Всички ЧУ организират отворени врати или се срещат с желаещите индивидуално. Също така чрез познати и познати на познати да се опиташ да намериш родители на деца които учат в съответните училища. Когато ние трябваше да изберем училище чрез познати приятели и близки открих 5 майки на деца в съответното училище. И проведох дълги разговори с тях. Така добих идея за това кои наши изисквания покрива училището и кои не.
Относно знания и уменията в ЧУ по мои наблюдения ако има гимназия към училището , рядко се набляга на многото тренировки и уроци за НВО /матурите/. Поради факта че повечето деца продължават от училището в гимназията. Ако училището няма гимназия стремежа да са в челните места на НВО е голям.
Всеки родител сам определя коя е неговата вярна посока. Много зависи от самото дете.

# 309
  • Пловдив/София
  • Мнения: 2 734
И на мен ще ми е интересно някой да сподели мнение за "Св Георги" (горе имаше питане). Оправдана ли е почти двойната такса? Много ми го препоръчват, но освен високата такса, имам притеснение, че децата там са в съвсем изкуствена среда- да не е твърде лъскаво, за твърде богати, от училищата с джиповете,а не на обикновена средна класа (което повече ми се иска).

И второ питане- дали дете, което е учило немски две години на 3-4г (говорено е в градината на езика и малко вкъщи, разбира битови изречения, отговоря само с "да" и "не"), лесно може да отиде в англоезична градина? Ще има ли твърде голям стрес от това, че започва да чува трети език изведнъж (на 5г)? И трябва ли напълно да спра с немския за няколко години? Не съм от свръх амбициозните, които държат детето да говори 3 езика преди първи клас, но знам, че мозъците им са много възприемчиви сега. От друга страна не искам д го претоварвам и накрая ни единия език да не проговори. А немски училища в нашия район почти няма...

# 310
  • Мнения: 8 226

И второ питане- дали дете, което е учило немски две години на 3-4г (говорено е в градината на езика и малко вкъщи, разбира битови изречения, отговоря само с "да" и "не"), лесно може да отиде в англоезична градина? Ще има ли твърде голям стрес от това, че започва да чува трети език изведнъж (на 5г)? И трябва ли напълно да спра с немския за няколко години? Не съм от свръх амбициозните, които държат детето да говори 3 езика преди първи клас, но знам, че мозъците им са много възприемчиви сега. От друга страна не искам д го претоварвам и накрая ни единия език да не проговори. А немски училища в нашия район почти няма...

Ако детето ти е в Киндероазе най-вероятно е научило нещо на немски. Ако обаче е в друга ДГ с немски комуникацията му се свежда до : Да и не. Освен ако не живее е немскоезична среда у дома.
При децата в тази възраст стрес няма , нито със смяна на мястото, нито със смяна на езика. Децата са много по-адаптивни от нас възрастните. Не вярвам дете да говори 3 езика преди първи клас ако не ходи в изцяло чуждоезична ДГ. В София за английски се сещам само за Бритиш.
Та с две изречения. Детето ми беше в немска детска градина. ПУК започна в училище с английски език. С английският се справя повече от чудесно. Немски не учи - не ни е приоритет. Сега е по-важно да учи български. !Че като гледам колко неграмотен народ има , направо страх ме хваща.

# 311
  • Мнения: 333
И на мен ще ми е интересно някой да сподели мнение за "Св Георги" (горе имаше питане). Оправдана ли е почти двойната такса? Много ми го препоръчват, но освен високата такса, имам притеснение, че децата там са в съвсем изкуствена среда- да не е твърде лъскаво, за твърде богати, от училищата с джиповете,а не на обикновена средна класа (което повече ми се иска).

Пипи, не знам дали си запозната с таксите в Св Георги и какво точно разбираш под обикновена средна класа, която ще в състояние да отделя по 20 бона годишно на дете за училищни такси.
Иначе проблемите там май не се свеждат само до джиповете с еднакви номера. Имаше нагативни мнения преди няколко години покрай рязкото вдигане на таксите там. Мога много да пиша, но реално нямам 100% достоверна информация от хора с ученици там. Нещото,  което обаче ме изуми, бе оплакване от една майка, че детето й се провалило на изпитите по английски, когато кандидатствали в друго училище. А основната причина, поради която се бях насочила към СвГ беше точно английският език, който според сайта им го ползвали като роден, дори и в междучасията  Wink
Пишеш, че "много ми го препоръчват". Би ли споделила с какво ти го препоръчват? Има много малко информация за това училище и за всички ще е полезно.

# 312
  • София
  • Мнения: 374
Св.Георги е international school, това е първата основна разлика с българските частни училища, то е и Cambridge school. Основният език, на който се говори и учи в училището е английски. Учи се едновременно по две програми - българската по МОН и британската, като се покриват хорариумите и по двете. Във всеки един момент детето може да продължи да учи в Англия или друга държава в международно училище, както и в българско училище ако се наложи. Затова там учат и много деца от други държави, чиито родители периодично живеят в различни държави. Нейтив преподаватели. Британската програма е интересна и различна от българската, акцентира се на логика и мислене, не на наизустяване на цифри, факти и дати. Информацията се представя разбираемо и много практично (дробите за най малките са във формата на пица напр.). В повечето частни български училища се учи на блокове от по два часа - бълг.език, математика, английски и т.н. и е коренно различно. Коли на родители с повтарящи се цифри има във всяко частно училище у нас. Базата е нова и е в процес на довършване. Очаква се пускането на басейн, който ще бъде и с външен достъп, както и на външните спортни площадки. Храната се приготвя на място, менюто е хубаво. Нашият опит е от детската градина, предстои ни подготвителен клас.  Имаха много обширно обследване от психолог и логопед преди кандидатстването за ПУК, не всички продължиха. Нашето дете е от една година в училището (включи се в градината на 5г.) и още не е проговорило английски, като се има придвид че боледува и често отсъства. У нас се говори само на български. Децата са много различни, някои проговарят за няколко месеца, други не.

# 313
  • Мнения: X
Т.е. имате малък опит само с градината. Приказките за нещата, които уж се случват в училището са на база казаното от от самото училище.

# 314
  • Мнения: 914
Моя позната, след някакви неуредици, се премести от "Петър Берон" в "Свети Георги" - беше твърде рано за задълбочени впечатления, но каза, че като  организация и се е видяло много по-добре и изобщо на първо четене беше супер доволна.иняче, ясно е, че се цели в по-заможна група родители - таксите са си сериозни.

Общи условия

Активация на акаунт