Въпроси всякакви за автомобилите и задволанните устройства

  • 94 345
  • 2 907
  •   1
Отговори
# 765
  • Мнения: X
а и за смазване на водната помпа и има по-висока температура на кипене от водата.
Антифриза не смазва нищо Grinning Водата замръзва, но пък поглъща повече топлина на единица обем, което я прави по добра охладителна течност
Смазва (глицерин и етиленгликол) и кипи при по-висока температура от водата. Това не е нещо, което подлежи на коментар - истина е. Направо не вярвам, че при толкова книги и интернет продължава да има заблудени хора в днешно време.

Последна редакция: пт, 08 мар 2019, 14:24 от Анонимен

# 766
  • София
  • Мнения: 6 308

Антифриза не смазва нищо Grinning Водата замръзва, но пък поглъща повече топлина на единица обем, което я прави по добра охладителна течност

Боже, колко мъка има по тоя свят, боже. Joy

# 767
  • Mars Hotel
  • Мнения: 4 866
Преди около 2 месеца спряха да ми работят мигачите. В сервиз ми смениха лоста и реле и нещата се оправиха. Два дни по-късно пак спряха, но някак се оправиха сами почти веднага. Нямаше проблеми до вчера - пак от нищото мигачите отказаха. Всички други светлини работят. Дайте някаква идея какво може да е, защото не мога през 2 месеца да давам по 100 лв за релета и лостове. Колата е VW Polo, 1998, 1.4 бензин.

Самоцитирам се, за да кажа какво стана с мигачите. Оказа се, че ключът за аварийните е потънал леко навътре и е бутнал някаква букса отзад, от което пък са прекъснали мигачите. Размина се леко и евтино този път. Grinning

# 768
  • Мнения: 3 732
Пак съм аз ...

Объркана съм доста.
Знаете, че си търся доверен сервиз. Този ми е втори, но ...

За един месец ми е изтекло почти половината казанче антифриз. И петна има понякога под нея.

Отидох в новия сервиз, обясних проблема, вдигнах капака, казах и показах. Майстора взе едно фенерче, затисна и ми показа, че маркучите са износени- имат вдлъбнатини от притискането на другите чарколяци. Били български, по - дебели, изкарвали около година и са за смяна - около 20 лв са без труда. 
Не отвори нито казанчето, нито другото до него защото е топла колата.
Каза, че има два варианта - купувам уплътняваща добавка - 13 - 16 лв или подръчни средства - чаена лъжица червен пипер да сипя до казанчето в преливника и вероятно ще спре.
Звучи налудничаво ...
А и дали това е проблема? Тя е кутия пълна с тайни.

Майстора каза утре на студена кола да сипя червен пипер в преливника, да долея вода и да наблюдавам дали ще продължи да тече.
Дали е така? Можеше да каже някакъв проблем и да поиска доста пари за ремонт. Но дали това което казва е истина? Нов сервиз ли да търся?

# 769
  • София
  • Мнения: 18 699
Червен пипер?Кажи честно.Махай го тоя.

# 770
  • Мнения: X
Червен пипер се слага на боб яхния. Аман от москвич-майстори.
Има маркучи за водни и маслени магистрали, продават се на метър и според зависи струват 3-5-10 лв. метъра. Купи си нови и ги смени. Не траят по година, а по много повече време.

# 771
  • Mars Hotel
  • Мнения: 4 866
Не разбирам защо ходиш при Сульо и Пульо. Отиди в някой голям, сериозен сервиз с репутация и с бизнес на светло. Вземи някой от най-големите - М Комплект например имат офис в Люлин, доколкото знам. Нали това беше твоят район? Дават и гаранция при ремонта.

# 772
  • Велико Търново
  • Мнения: 7 704
Бъзикал се е с теб! Отиди при друг разбирач!

# 773
  • Мнения: 3 732
Светлица, точно този сервиз, люлинския ем33, минавам всеки ден покрай него. Ще ида утре преди работа.

# 774
  • София
  • Мнения: 4 548
Това с червения пипер съм го чувала и аз. Беше ни прокапал радиаторът на пунтото и кварталните "майстори" даваха такива акъли. В крайна сметка сипахме някаква купешка добавка, която затапи пробойната.

# 775
  • Мнения: 167
С червените пипери и с доста от добавките за запушване на течове по охладителната система, можете доста успешно да си запушите и радиаторчето на парното.

# 776
  • Мнения: X
Червен пипер.
Налудничево ли? Не е налудничево. И да, върши работа. Човекът ти е дал и по-евтин вариант, но временен.

Да добавя, че смяна на радиатор ти е най-малко 150лв труд + нов радиатор.
Вземи си нови маркучета и си топ.
Евтиното излиза скъпо, особено щом става въпрос за автомобил.

Каза, че има два варианта - купувам уплътняваща добавка - 13 - 16 лв или подръчни средства - чаена лъжица червен пипер да сипя до казанчето в преливника и вероятно ще спре.
Звучи налудничаво ...

Майстора каза утре на студена кола да сипя червен пипер в преливника, да долея вода и да наблюдавам дали ще продължи да тече.
Дали е така? Можеше да каже някакъв проблем и да поиска доста пари за ремонт. Но дали това което казва е истина? Нов сервиз ли да търся?

# 777
  • Мнения: X
Скрит текст:
а и за смазване на водната помпа и има по-висока температура на кипене от водата.
Антифриза не смазва нищо Grinning Водата замръзва, но пък поглъща повече топлина на единица обем, което я прави по добра охладителна течност
Смазва (глицерин и етиленгликол) и кипи при по-висока температура от водата. Това не е нещо, което подлежи на коментар - истина е. Направо не вярвам, че при толкова книги и интернет продължава да има заблудени хора в днешно време.
Постът ви може да се използва за онагледяване на феномена "Компютърен специалист, който разбира от всичко за което бегло е прочел в гугъл" Нека да опитаме по лесния начин.
Твърдението ви че антифриза смазва, води до  прякото следствие че за да върши тази работа, има нещо което налага нейното извършване. Ако не ви затруднява моля да обясните на мен заблуденият кой точно елемент от тангенциална центробежна помпа ( каквато е монтирана във вашият автомобил ) и е в пряк контакт с охладителната течност наречен за кратко антифриз има нужда от смазване и разчита на тази смес за смазване? Ако успеете да намерите такъв си задайте въпроса дали смес от стилен гликол и вода в съотношение 50:50 наистина може да извърши качествено смазване. Ако след тази мисловна дейност отново имате съмнения в отговора прочетете внимателно какви са свойствата на посоченото вещество и помислете как ще се отрази на двигателя ако долеете половин литър вода картера и карате така.
Информативно - това че една течност в неразреден вид е маслообразна и е "мазна" на пипане, не я прави смазка или смазочен агент.

Водата има специфичен топлинен капацитет около 4200, етилен гликола наполовина на тази стойност. Колкото и да не ви се вярва основния топлоносител във вашия двигател е водата а не добавката която пречи на замръзването.
Боже, колко мъка има по тоя свят, боже. Joy
Позволете да попитам, с какво не сте съгласен с тезата която изказах, та реагирате така?

# 778
  • Мнения: X
Водната помпа.
Предпазва и от ръжда, корозия.
Съставът на антифриза е с още няколко съставки освен изоброените.

# 779
  • София
  • Мнения: 6 308

Постът ви може да се използва за онагледяване на феномена "Компютърен специалист, който разбира от всичко за което бегло е прочел в гугъл"


Позволете да попитам, с какво не сте съгласен с тезата която изказах, та реагирате така?
Това, би трябвало да отговаря до известна степен на въпроса, но все пак казвам. Simple Smile

Антифриза, етилен, пропилен и пр. гликоли имат несъществени, но все пак имат мазилни свойства. Никой, никъде не твърди, че антифриза служи за смазка на нещо и/или за смазване на помпата. Вадене на нещо от контекста, с цел набиване на канче или опит да се блесне, понякога върши работа, но не винаги.
Аз не се изживявам като конструктор на автомобилни двигатели, но поне събирайки 2 и 2, ако нямаше защо, не биха продавали автомобилите заредени с антифриз и пр. продукти в охладителната с-ма. Е, след ерата на москвичите и ладите, предполагам не коментираме '72 година. Simple Smile
Водата е висок коефициент, да, има и други преимущества, но не се ползва масово. Вероятно по-умни от спорещи във форум са го решили. Simple Smile . Би могло да се ползва поради липса на друго или при авария, но надали е удачно да е постоянно. И в гугъл го пише. Simple Smile

Скрит текст:
Надеждната и безотказна работа на течностните охладителни системи до голяма степен се определя от качеството на охлаждащата течност. Тя трябва да има висок топлинен капацитет, достатъчно висока температура на кипене и ниска температура на замръзване, нисък вискозитет, не бива да предизвиква корозия и да не оказва влияние върху качествата на каучуковите материали (уплътнители и съединения). Освен това охлаждащата течност трябва да бъде безопасна за здравето, евтина и широко разпространена. [4] На тези условия в най-голяма степен отговаря водата, която обаче има два съществени недостатъка: кипи при 1000 С и замръзва при 00 С, като при замръзване увеличава обема си с 10 %, което може да причини разрушаване частите на двигателя. Освен това природната вода има разтворени във нея соли, създават се условия за галванична корозия. При определени условия солите се отлагат във вид на котлен камък (накип) върху външната повърхност на цилиндрите, блока и радиатора, което води до прегряване на двигателя. Поради това, че е с много малка топлопроводност (около 100 пъти по-малка от тази на стоманата), котленият камък силно влошава топлоотвеждането и охлаждането на нагретите части на двигателя, от което мощността, икономичността и надеждността му се влошават. Експериментално е установено, че дебелината на накипния слой върху детайлите на охладителната система може да достигне 5 mm, при което икономичността на двигателя се влошава 14 %. [22] По тази причина за охлаждане на съвременните ДВГ се използват нискозамръзващи течности, наречени антифризи.

Общи условия

Активация на акаунт