Въпроси всякакви за автомобилите и задволанните устройства

  • 94 214
  • 2 907
  •   1
Отговори
# 840
  • Мнения: X
Kick down има всеки автоматик от поне последните 30 години (над по-стари нямам лични наблюдения). Не че и с автомат не може да се шофира, но е за по-бабешко каране. И за в града е удобно по задръстванията.

# 841
  • Мнения: 9 633
Е, то сега излиза, че за да си шофьор трябва да си карал всички разновидности кола - безин, дизел, метан, електрическа.. чак толкова не смятам, че е нужно. Simple Smile

# 842
  • Мнения: 896
Ако ще си взимам автоматик искам да има типтороник (или каквото там се казва за ръчна смяна на скоростите, надолу и нагоре). Хем е автоматик, хем може да си регулираш сам смяната.
Единствената причина заради която не харасвем автоматика е завишения разход на гориво и по-скъпата поддръжка. Шофирам 15-16 години и от тези задръствания ми е дошло до гуша.

# 843
  • Мнения: 1 184
Как 10 секунди да включил на първа на светофара? На курса го правих за 4 секунди, имаше светофари, които ги отброяват,сега сигурно за 1-2.

Ми не знам откъде си но във Варна ще минат на червено , но на зелено да тръгнат....муууудна работа. Егати и шофъорите....еле бакшишите за 50 ст повече ще се мотаят максимално.

# 844
  • Мнения: 9 633
Абе чувала съм и аз за автоматиците за по-високия разход и по-скъпа поддръжка. Ама поддръжка на какво точно? С какво се различава поддръжката им от тази с ръчна скоростна? Също колко по-висок им е разхода горе-долу?

# 845
  • Мнения: 896
Автоматика е направен да сменя предавката (от 2-ра на 3-та) над 3,5- 4000 оборота примерно (някой с автоматик да каже). При спускане с ръчните скорости често си спускам на свободна което е най-голямата икономия.
По-високата поддръжка идва от обслужването на скоростите. Ако не се лъжа и там има смяна на масло и филтър. Колко често и какви са цените не знам.

# 846
  • Мнения: 29 254
Абе чувала съм и аз за автоматиците за по-високия разход и по-скъпа поддръжка. Ама поддръжка на какво точно? С какво се различава поддръжката им от тази с ръчна скоростна? Също колко по-висок им е разхода горе-долу?

Около 15-20% над разхода на същата с ръчни скорости. То зависи и от мощност, дали се кара в градски условия и т.н. Моята гори около 10/100 градско.

# 847
  • Мнения: X
Класическата автоматична кутия работи с хидротрансформатор, в който са основните загуби и откъдето идват завишеният разход на гориво и леката мудност спрямо ръчната. Предавките се сменят според натоварването на автомобила, положението на педала на газта и кой знае колко още фактора ... електрониката си знае кога да смени - може на 1500, може и на 6500 об/мин. Обслужването е според марката, но средно на 100-150 хиляди км се сменя маслото и филтъра и е под 1000 лв. Не е кой знае какъв разход, лошото е ако се счупи - тогава става грозно.
Ръчна кутия никога не се изключва от скорост в движение. Особено на спускане. Това инструктора би трябвало да го е обяснявал.

Съвременните DCT кутии са значително по-добри и по-икономични, но извън премиум класа рядко се предлагат, а са и скъпи. Но разхода е като на ръчна, че и по-добър, няма загуби и сменя за милисекунди.

# 848
  • София
  • Мнения: 6 308
И как си ги измисляте такива...направо не знам. Намачкваш газта и те изстрелва само при мерцедеса с т.н. кик даун....
И беее, пустия мерцедес. Simple Smile
Са кво, кат немаме мерцедеси, нит да караме нит да изпреварваме ли? Stuck Out Tongue Closed Eyes

При спускане с ръчните скорости често си спускам на свободна което е най-голямата икономия.

Как измисли тази глупост. Simple Smile

Абе чувала съм и аз за автоматиците за по-високия разход и по-скъпа поддръжка.

Ама поддръжка на какво точно? С какво се различава поддръжката им от тази с ръчна скоростна?
Зависи основно от 2 неща. ЕГН-то и тежестта на обувките. Simple Smile
Разхода е "божа" работа. Зависи от много фактори. Simple Smile

# 849
  • Мнения: X
Поли, с какво те ограничава?!?  newsm78
Решава вместо шофьора на коя предавка да държи колата

# 850
  • Мнения: 29 254
Поли, с какво те ограничава?!?  newsm78
Решава вместо шофьора на коя предавка да държи колата
И? Какво по-хубаво от това?

# 851
  • In the land of Never Never
  • Мнения: 1 793
И? Какво по-хубаво от това?

Абе сигурно е и въпрос на навик. Като си свикнал с ръчка, ти е удобно. Имах служебна автоматик, казват че се свиквало лесно, но една година я карах, и пак ми е нещо не особено комфортно. Друго си е да усещаш колата. Но ако не бях свикнала, сигурно щях да предпочета автоматик. Но като се учех, просто бяха само с ръчни. И личната ми е с ръчни скорости, но си мисля, на стари години, ще е по-добре да свикна с автоматика. За по-лежерно каране. Smirk

# 852
  • Мнения: 4 395
Ако се кара по задръствания, много светофари и т.н., автоматик би бил по-удобен.
Ако обаче се движи човек по пътища с ниска натовареност, защо да не си е с ръчни скорости.

Автоматикът решава сам на коя предавка да превключи, най-често в зависимост от оборотите. До колкото съм на ясно, това всъщност е минус при изпреварване - тогава, когато си на изкачване, искаш високи обороти за бързо набиране и т.н., а колата ''решава'', че ще си смени предавката. С ръчка - сваляш една предавка, набираш бързо, ''изстрелваш'' се, и после си превключваш.

Новата ми кола (йее, честита да ми е) показва постоянно моментния разход. Когато спускам наклон, на скорост, но не натискам газта, разходът е 0. Не виждам смисъл да я пускам на неутрално/изключена от скорост.

# 853
  • Мнения: 896
Нали повечето автоматици имат позиция на лоста в която сам можеш да си качваш или сваляш предавките, а като екстра може да го има и на волана (типтроник). Ако не се лъжа така контрола върху скоростите пак си е твой.
Веднъж съм карала автоматик и там свалянето на предавка ставаше с рязко насръпване на газта. 

# 854
  • София
  • Мнения: 6 308
Много зависи и от двигателя. Ако е дребна, ясно, но при по-голям двигател се "изстрелваш", не по-зле от ръчната, че и по-добре. Това е лично мнение, а и от колите дет съм карал. Simple Smile

Общи условия

Активация на акаунт