Въпроси всякакви за автомобилите и задволанните устройства

  • 94 350
  • 2 907
  •   1
Отговори
# 1 035
  • Мнения: 1 970
Виж,, Пламъче, разбирам аргументите ти, разумни са.
Моята щерка взе книжка миналата година.
В къщи, покрай строежа на къщата ни с цел да си возя материали бях купил за никакви пари един джип. лиценз на Мицубиши паджеро 2, корейски 1999, ултра грозен, казва се Хюндай галопер, на рама, с две врати, бензин 3.0 кубика, 150 коня, 4х4, с раздатка, но ако не включено е само задно предаване, демек с тая тежка предница е като фигуристка на влажно и сняг, ако включиш двойното е друго, но трябва да спреш за да го включиш. Е, с тази кола девойката я научих да кара, щото, знаеш сама, за 30 часа без допълнителни часове нямаш шанс да се научиш. Що километри  е навъртяла по поляните на Витоша и малките улички, кото са направо в гората на вилната зона на Княжево в проливните дъждове или зимата миналата година, когато няма никой там, а всички са на топло, само тя и аз знаем. Е, като взе книжка, категорично отказа всякаква друга кола, тогава вкарах танка в сервиза и за около 5 бона смениха всичко, що може да се счупи по него - спирачна система, дискове, дюзи, маслена, хидравлизна помпа, стартер, моторче на чистачките отпред, отзад, всичко беше леш... Само и само да съм сигурен, че като тръгне сама няма да я остави на пътя и най-важното няма да има технически проблем.
Кара си го с кеф, не толкова,колкото иска, щото харчи  по 15/100, но дума не давам да се издума за газова уредба и съм спокоен, и да я натресе някой е на рама, високо и поне вероятността да пострада е по-малка. Естествено, задираще бордюрите, подпираше кой ли не, но тоя танк, бит от градушка, олющен като пустинна лисица е неубиваем....

Това имам предвид, говорейки за старите коли, за да я стегнеш и да е в ред иска доста средства и добър майстор.
Вярно е, че колите около 2000-2005, които ти целиш  са още коли, не играчки, като съвремените, компютри на колела, предвидени да изкарат 5 години и да ги смениш.... Но все пак, постарай се да избереш запазен екземпляр, за твоята сигурност. Вземи приятел който разбира, огледайте пазара, прозвънете обяви, небележете няколко коли и задължително минете през оторизирания сервиз да ги огледат, прегледа е 100-на лева, но правят пълна диагностика и преглед на основните възли и агрегати. И се доверете на специалиста, каже ли че е читава, може да е по-грозната, но вземете нея.
Старата кола - над 15 год е като котка в чувал. И ако не си отваряш очите може и да те убие.... Сериозно е, не си играй.
Каквото и да вземеш, ще го счупиш докато се научиш и после ще вземеш друго. Но процеса може и да е 5 годишен, защо да сменяш 2 таралясника за това време, по-добре избери по-запазено, по-надеждно и с по-малко потенциални проблеми (не казвам по-ново). Естествено, то ще е и по-скъпо, едва ли 10 но поне едно 5-6 бона за тези пари можеш да намериш добър запазен и надежден автомобил. А ако е по-евтино, чудесно, но не забравяй, че ниската цена винаги си има причина....
Успех!   

Хайспийд, всичко се краде... безспорно фолксваген е от най-крадениете, старичките ги крадат за части... Но по тая логика следва да търси Кия или Санг Йънг.. С мутренска лепенка на огледалото (някаква там застраховка каско при правилните компании) или паркиране на паркинг има вероятност да намалиш риска.
Но да не караш Фолксваген или Мерцедес или Ровер щото се крадяли....

Последна редакция: ср, 10 апр 2019, 16:15 от StefanB

# 1 036
  • Мнения: 1 970
И още - ако Ви снимат или имате глоба за неправилно паркиране, тя идва във фирмата, от която сте взели колата. Често след време, затова и блокираната сума не Ви се връща веднага. В договора Ви пише, че за това, че са Ви информирали за глобата , дължите такса - 30-50-70 евро, а отделно или глобата идва в България ( а за да дойде, според европейския регламент е от 70 евро нагоре) и Ви викат да си я платите в КАТ, или Ви я удържат от блокираната сума, според случая и сумата, и двете са ми се случвали.
Болднатото не може да е вярно. На мен ми дойде от Германия глоба за 50 евро и си я платих на тяхна банкова сметка, на сина ми по същия начин дойде глоба от Монако 45 евро (за 2 км превишение на скоростта) и е платена на посочената от тяхната полиция банкова сметка. Ако има такъв европейски регламент, то той би трябвало да се спазва поне от централноевропейските страни.

Манекена, пишеше го в договора ми за наем от Айндховен от миналия месец.... Там, където предупреждават, че известяването за глобата се таксува отделно от самата глоба. Може пък само холандците да го спазват, не знам, но е цитиран именно регламент...

Последна редакция: ср, 10 апр 2019, 16:17 от StefanB

# 1 037
  • София
  • Мнения: 6 308
Споделих какво ми трябва, какъв ми бюджетът, между какво се чудя, с някаква надежда за насока и такам..
Хубу де, не го приемай толкова лично. Зачетох се в написаното в предният пост и това ми дойде логично.Simple Smile
А и всеки си има вкус, предпочитания и мераци. Аз лесно мога да кажа, вземи това или онова, щот на другите не съм почитател, ма дали за теб е така? Simple Smile За другите, също е различно, ще се обадят и те с предложения или оборване на предното мнение и ей ти я полемиката. Simple Smile
Поне да не е италианка. Simple Smile

едит: Стефан, Галопера може да е грозен, но е доста корав и дуракоустойчив. Simple Smile И кво като е с раздатка? Това, в пресечен терен може да те извади от там, дет паркетниците само могат да си мечтаят. Simple Smile

# 1 038
  • Варна
  • Мнения: 36 601
Хюндай галопер, двувратка карах доста време. Наистина е като танк. Целия се тресе обаче си нависоко и освен това предния му капак изглежда застрашително. Аз хем не карам малка кола ама като седнех на това чудовище и умирах от кеф, сякаш пет метра напред беше муцуната. Но беше много лесен за каране и наистина няма спирка. Няма да забравя как на едно място (в промишлената зона) имаше задръстване заради някакъв проблем на пътя, колите си седяха, а аз прегазих през бордюра (който там не е тротоар определено, няма пешеходци, а се използва за паркинг) и си продължих от другата страна. Как гледаха само Simple Smile

# 1 039
  • Мнения: 3 679
И още - ако Ви снимат или имате глоба за неправилно паркиране, тя идва във фирмата, от която сте взели колата. Често след време, затова и блокираната сума не Ви се връща веднага. В договора Ви пише, че за това, че са Ви информирали за глобата , дължите такса - 30-50-70 евро, а отделно или глобата идва в България ( а за да дойде, според европейския регламент е от 70 евро нагоре) и Ви викат да си я платите в КАТ, или Ви я удържат от блокираната сума, според случая и сумата, и двете са ми се случвали.
Болднатото не може да е вярно. На мен ми дойде от Германия глоба за 50 евро и си я платих на тяхна банкова сметка, на сина ми по същия начин дойде глоба от Монако 45 евро (за 2 км превишение на скоростта) и е платена на посочената от тяхната полиция банкова сметка. Ако има такъв европейски регламент, то той би трябвало да се спазва поне от централноевропейските страни.

Манекена, пишеше го в договора ми за наем от Айндховен от миналия месец.... Там, където предупреждават, че известяването за глобата се таксува отделно от самата глоба. Може пък само холандците да го спазват, не знам, но е цитиран именно регламент...
Допускам, че е възможно да важи само за коли под наем, ние със сина ми сме шофирали собствени.

# 1 040
  • Мнения: 3 044
StefanB, благодаря много! Прав си, не стигат 30 часа. За съжаление моят пастрок е тоталка шофьор. Хем нови коли купува, за да няма проблем, хем пак ги чупи.. Няма шанс да ме научи да шофирам, майка няма книжка, та ще си се самонаучавам някакси. Обмислям да започна да карам всяка вечер, когато няма много движение, за да свикна. Не могат те двамата да дадат мнение, защото разбират сигурно колкото мен хаха.
Проблемът е, че приятели, разбиращи от коли в истинския смисъл нямам.. Останалите ме бъркват общо взето хах. Едните казват да не купувам стар дизел, другите казват, че са здрави, рядко правят проблем, ама направят ли проблем - излизал двойно ремонтът, ама по-добре дизел. Едните казват без френски коли, другите - без италиански коли, третите еди кой си двигател не бил окей, пък на японските частите им били скъпи и е тотална обърквация в моята глава какво да гледам/търся...Навремето, с бившата половинка, си отглеждахме Seat Ibiza, 2005г, 1.9 TDI и за 2 год ни едно нещо не му се счупи, после купихме Ауди А3 - след 3 дни каране се скъса в движение някакъв болт, който държи ремъка, та почупи кобилици и всичко общо взето, та си влезна за сума ти време в сервиз (и сума ти пари ест). Та..затова се загледах в Seat- и, ама инструкторът ми се скара да не взимам дизели, ти казваш да не гледам Seats, че ръждеят и такам. То било голям ужас да опиташ да си избереш кола, без да разбираш хахах Grinning

# 1 041
  • Мнения: 896
VW или опел за тези пари. И задължително бензин. Дизелите са хубави, ама и ремонтите са им майка си и баща си. VW и опел имат доста евтини части особено автомобилите около 2000. Баща ми кара опел '97 и въпреки всички беди които му се случиха на опела (късан ангренаж, спукан картер, страничен удар в предницата и т.н.) все още се движи.
Ако четеш мнения никога няма да си купиш автомобил, няма автомобил който всички да го хвалят. За всеки един автомобил, за всяки един модел негативните мнения са повече от положителните.

Последна редакция: ср, 10 апр 2019, 16:45 от vanqivanova

# 1 042
  • Мнения: 1 970
Опелите 95-2005 имат голям проблем, който оправиха едва с втората Астра - ръждата. Ама много голям. Погледнете полицейските астри, някои ще се разпаднат...
Изобщо, ръждата, като изключим скъпите модели на премиум марките, които са с поцинковани каросерии и Ровера (затова пък с алуминиево някои, окачване - ауди например) е проблем за автомобилите по на 15 години. Имах Ц классе  2001, продадох я на 160.000 след 10 години вярна служба единствено заради това - почна да ръждясва неудържимо, сменям калник и след година пак ръждясва, чудо....
Дизелите идват  скъпи за поддръжки, защото в голямата с част са "нов внос" а онези, простите, на запад купуват дизелови коли при пробег годишно над 30-40 хиляди км, тогава дизела се рентира. Иначе данъка му е по-висок и не ти излиза сметката да го имаш. Е, тези дизели, с навит километраж се вкарват тук и продават, ми те са по на над 300.000 в общия случай и започват, естествено проблемите - дюзи, помпи, датчици, а това са скъпи агрегати. Имаче дизеловият мотор, освен, че е с повече масло и повече и по-скъпи филтри, е по-добър за каране, и е по-теготлив на ниски обороти, с повече нютонметри , и по-малко капризен, ако е в ред върви наравно с бензиновия, дори аз бих казал и в някои случай по-добре (в един момент карах Тигуян бензин ТСАЙ 2.0 и мерцедес дизел 2.2, автомати и двата, ами фолксвагена пасти да яде пред мерцедеса.... Хем беше по-малко коне - 143 срещу 170 .
Така че, всичко е според зависи, колата си е кола, но на тези години е важно кой я е карал как и как се е грижил за нея.
Това за скъпите японски части са митове и легенди... Поддържах и Мазда и тойота, поддръжката беше бензин , накладки и масло. НИЩО друго. Едната продадох на 130.000 другата на 110.000. Тигуана на 80.000 вече беше със сменена дюза, нов спирачен апарат, не знам къв датчик , а гаранционно даже не помня колко неща правиха...
Та, относно японските коли - няма такава надеждност, и сега, когато само Мазда и Субару се правят още в Япония, всички първи места по надеждност най-малко повреди се заемат от японци - справка всеки може да направи навсякъде, това са фактите.

Бензин- дизел - бензина е по-износващ се двигател, на 150.000 1/3 от кочетата са избягали. Дизелът е по-дълговечен, макар да работи на по-визока (двойно) компресия, принципът на работа е друг.
В този ред на мисли, мисля, че добрият подход е, както споделих по-горе, да се търси, намери кокретна кола и да се огледа в сервиз за мнение. Но е добре предварителния подбор да се направи от грамотен човек, така че, добре е да се търси и намери такъв. На място да види, не по снимки във форум...
Втрти ми се, че имаше такава услуга - съдействие за избор на автомобил, но доколко е читава, кой я предлага, нямам никакъв спомен кога и къде съм го мяркал...
 

# 1 043
  • Мнения: 3 044
StefanB, изумяваш ме. Ти си ходеща енциклопедия на тема коли! Благодаря ти много за изчерпателните отговори!

# 1 044
  • Мнения: 896
Мазда за европейския пазар не се ли прави в Англия ?
Иначе колко хора питаш толкова мнения ще чуеш. Затова и спрях да търся коментари за автомобил (в момента търсим нещо семейно). Мазда - имали проблем с ръждата, дизелите с PDF филтър.
Ситроен с окачването и електронния дисплей,
VW били много добри в плановото чупене на части
Пежо - проблеми с окачването в България и т.н.
И в един момент им теглих една дълга.

# 1 045
  • Мнения: X
Опелите 95-2005 имат голям проблем, който оправиха едва с втората Астра - ръждата. Ама много голям. Погледнете полицейските астри, някои ще се разпаднат...
Opel си оправиха (поне донякъде) проблемите с ръждата точно след 1995-та.
Мазда - имали проблем с ръждата ..
Само Мазда 6 .. там наистина е много зле положението.

# 1 046
  • Мнения: 1 970
Мазда за европейския пазар не се ли прави в Англия ?
Иначе колко хора питаш толкова мнения ще чуеш. Затова и спрях да търся коментари за автомобил (в момента търсим нещо семейно). Мазда - имали проблем с ръждата, дизелите с PDF филтър.
Ситроен с окачването и електронния дисплей,
VW били много добри в плановото чупене на части
Пежо - проблеми с окачването в България и т.н.
И в един момент им теглих една дълга.

Не, сглобявят се в Хофу и Хирошима VIN-а им започва с JMZ - Japan Mazda Corp.
Има производство, доколкото зная и в Китай, за местния пазар, и в Щаатите, пак за там.
В Англия има заводи на Тойота, Авенсиса се правеше там, както и в Турция - Королата, Франция, после Унгария - Яриса.

Форд го е казал - най-добрата кола е новата, в гаранция. Макар че с тия играчки, дето се правят сега, не съм сигурен дали още важи.
И още нещо от близкото минало - служебната. Това вече е на 100% истина....

То кой няма проблем с окачването в БГ... Освен здравите ( истински, не Сувове)джипове от сорта на Крусера, Тахомата, Паджерото, Джип, Тундра, Газка, Нива, Фронтера, Дискавъри, Патфайндер... И то там просто проблема се появява по-късно, амортизацията е зверска.
Такива пътища има само в Румъния (ама тя е колко по-голяма територия) и в Русия....Дори албанците имат по-добри магистрали, като гръцките са.

Последна редакция: ср, 10 апр 2019, 18:03 от StefanB

# 1 047
  • Мнения: 4 403
FlameV,
Ти за какво искаш кола? За градско каране, и от време на време за извънградско, по малко и от двете, повече дълги разстояния?
Масово дизелите са по-икономични (ако не се стига до ремонт) и са добри, ако навиваш много километри.
Имаме Нисан Екстрейл, 2.2, 136 к.с, дизел. Ами, гори 5/100, градско 6.5
Моята Хонда е 140 к.с., 1.8 бензин, гори 7/100, дори 8-9 градско

Вече ти предложих - прочети коя марка как се представя над 150 000 км, за да избереш към какво да се насочиш. Ще видиш коя как се чупи, как се представя на безопасност и т.н.

Според мен, за първа кола VW е добре. Здрави и евтини за поддръжка. Макар че, над някакви години се чупят съответно. Сеат е дъщерна на VW. Идва, един вид, по-евтин вариант. Шкода е по-същия начин.

Аз бих ти казала да погледнеш Сузуки Суифт. Японска, здрава, вози като каруца, ако това не ти пречи.
Форд - също. Нямат екстри, но са непретенциозни. Аз лично харесвам и Фиат Стило - интересна визия, около 3 000 средна цена, за към 2006 година..И май също не са претенциозни или нежни.

По-старите коли, с по-малко електроника, са по-здрави. Не са произвеждани, за да се сменят след 5 години, както вече беше написано. Стар опел 97 е по-здрав от опел 2008, струва ми се.

# 1 048
  • Мнения: 3 044
Luchia^^^, по малко и градско и извън. Примерно уикендите да мога да ходя насам натам из България, лятото до морето няколко пъти, разни разходки. В града няма да е много карането, защото живея в Изток, работя в  Младост 1, а родителите са в Лозенец - не са големи разстоянията.
Ще попрочета, да, благодаря. Майка има семеен приятел в една автокъща - чудя се да го питам ли какво читаво имат или няма смисъл? Не мисля, че би ни излъгал..или всичко е зле по автокъщите?

# 1 049
  • Мнения: 9 653
Първата ми кола беше Опел 95-та. Сигурно е до късмет, но единственият ми по-сериозен ремонт беше охлаждането за към 300 лв. Карах я 6 години. Нито съединител съм сменяла, нито скорости, нито ръжда я беше изяла. Беше купена за под 2000 лв.

Общи условия

Активация на акаунт