Моята щерка взе книжка миналата година.
В къщи, покрай строежа на къщата ни с цел да си возя материали бях купил за никакви пари един джип. лиценз на Мицубиши паджеро 2, корейски 1999, ултра грозен, казва се Хюндай галопер, на рама, с две врати, бензин 3.0 кубика, 150 коня, 4х4, с раздатка, но ако не включено е само задно предаване, демек с тая тежка предница е като фигуристка на влажно и сняг, ако включиш двойното е друго, но трябва да спреш за да го включиш. Е, с тази кола девойката я научих да кара, щото, знаеш сама, за 30 часа без допълнителни часове нямаш шанс да се научиш. Що километри е навъртяла по поляните на Витоша и малките улички, кото са направо в гората на вилната зона на Княжево в проливните дъждове или зимата миналата година, когато няма никой там, а всички са на топло, само тя и аз знаем. Е, като взе книжка, категорично отказа всякаква друга кола, тогава вкарах танка в сервиза и за около 5 бона смениха всичко, що може да се счупи по него - спирачна система, дискове, дюзи, маслена, хидравлизна помпа, стартер, моторче на чистачките отпред, отзад, всичко беше леш... Само и само да съм сигурен, че като тръгне сама няма да я остави на пътя и най-важното няма да има технически проблем.
Кара си го с кеф, не толкова,колкото иска, щото харчи по 15/100, но дума не давам да се издума за газова уредба и съм спокоен, и да я натресе някой е на рама, високо и поне вероятността да пострада е по-малка. Естествено, задираще бордюрите, подпираше кой ли не, но тоя танк, бит от градушка, олющен като пустинна лисица е неубиваем....
Това имам предвид, говорейки за старите коли, за да я стегнеш и да е в ред иска доста средства и добър майстор.
Вярно е, че колите около 2000-2005, които ти целиш са още коли, не играчки, като съвремените, компютри на колела, предвидени да изкарат 5 години и да ги смениш.... Но все пак, постарай се да избереш запазен екземпляр, за твоята сигурност. Вземи приятел който разбира, огледайте пазара, прозвънете обяви, небележете няколко коли и задължително минете през оторизирания сервиз да ги огледат, прегледа е 100-на лева, но правят пълна диагностика и преглед на основните възли и агрегати. И се доверете на специалиста, каже ли че е читава, може да е по-грозната, но вземете нея.
Старата кола - над 15 год е като котка в чувал. И ако не си отваряш очите може и да те убие.... Сериозно е, не си играй.
Каквото и да вземеш, ще го счупиш докато се научиш и после ще вземеш друго. Но процеса може и да е 5 годишен, защо да сменяш 2 таралясника за това време, по-добре избери по-запазено, по-надеждно и с по-малко потенциални проблеми (не казвам по-ново). Естествено, то ще е и по-скъпо, едва ли 10 но поне едно 5-6 бона за тези пари можеш да намериш добър запазен и надежден автомобил. А ако е по-евтино, чудесно, но не забравяй, че ниската цена винаги си има причина....
Успех!
Хайспийд, всичко се краде... безспорно фолксваген е от най-крадениете, старичките ги крадат за части... Но по тая логика следва да търси Кия или Санг Йънг.. С мутренска лепенка на огледалото (някаква там застраховка каско при правилните компании) или паркиране на паркинг има вероятност да намалиш риска.
Но да не караш Фолксваген или Мерцедес или Ровер щото се крадяли....