Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

Отговори
# 2 340
  • Мнения: 409
Може някога да порасна и като шофер, и на пари и тогава вероятно ще си взема Волво. Водят ги за най - сигурни. Освен тях кое друго е сигурно на пътя относно здравина на купето?
Колкото колата е по-голяма, по-тежка и по-нова, особено ако е и по-висока (джип, миниван), толкова шансовете за оцеляване са по-големи. Ама по-добре да не се стига дотам ...

# 2 341
  • Мнения: 130
Това по каква статистика е. Често чувството, че си висок и голям е измамно.

# 2 342
  • Мнения: 414
Здравейте, искам да ви попитам - при кола автоматик бензин, колко трябва да бъде двигателят, за да е сравнително икономичен автомобилът- 1.6, 1.8? Thinking

# 2 343
  • ВАРНА
  • Мнения: 2 331
Турбо-дизел 2.0 литра от новите 170 коня/ и още по новите 2.0 ТДИ  190 коня  от 2018 г.  - и новите автоматици 7-8 ст.

# 2 344
  • Мнения: 409
Това по каква статистика е. Често чувството, че си висок и голям е измамно.
По принцип и без статистика е ясно, но заповядай първата статия, която плясва гугъл по темата - https://fakti.bg/avto/129972-nai-nadejdnite-koli-pri-katastrofa. Представи си челен удар между X5/S-класа/Audi A6 и Aстра/Голф/Фокус и си прецени в коя кола искаш да си при такава ситуация. Всъщност няма нужда от въображаеми ситуации - Максим Стависки с Хамъра показа нагледно навремето. Simple Smile

Здравейте, искам да ви попитам - при кола автоматик бензин, колко трябва да бъде двигателят, за да е сравнително икономичен автомобилът- 1.6, 1.8? Thinking
За да е икономичен автоматика трябва да е от съвременните DCT/DSG. По-старите с хидротрансформатор имат големи загуби и оттам се вдига разхода с около 10-15%. Двигателя може да е с всякакъв обем, стига да е достатъчно мощен. Simple Smile За себе си съм приел, че за да има що годе някаква прилична динамика съотношението тегло/мощност трябва да е под 10 кг/к.с.

# 2 345
  • Мнения: 2 383
Днек се разходиха до сервиза да видя какво ми е и колко ще струва.

В момента съм така:








Отидох, обясних, че я карам от година и половина и от самото начало знам, че задните амортисьори са за смяна. След почти 500 км из България, с две тежки дами отзад, доста багаж, тя клекна.

Първия въпрос беше сменяла ли съм гуми. Да, със зимните съм, но не съм сменяла размера. Нестандартен е, но не го променям точно защото искам да е висока.

Отново какво е амортисьор - пръчка с пружина. Майстора се опита да ми покаже и обясни. Десния си е облят в масло, това го бях видяла и преди. Левия е по - проблемен. Пружината около пръчката е счупена. Нормалното състояние е края на навитата пружина да влиза под горния ред намотка, а това крайче е счупено.

Един амортисьор струва 67 лв, една пружина - 47 лв, труда от едната страна е 35 лв. Това по две е 300 лв. В понеделник като взема заплата отивам. Ще я оставя. Ако отида сутринта, ще я взема вечерта. Ако отида на обед - на другия ден ще си я взема.
Оставих и 50 лв капаро и пред мен поръчаха частите.

Питах каква марка са амортисьорите, не че разбирам. Отговора беше че са европейски. Питах и на какво време се сменят - зависи от карането и избягването на дупките тоест аз.
Казаха ми, че не свръх натоварването е проблема, а дупките. То само е ускорило процеса. Все пак колата е за возене на хора и багажи, не е само шофьора да се вози.

Още не знам дали този сервиз е моя затова ви моля за мнение относно цените и какво са ми казали. Чувала съм, че колкото е частта, толкова е и цената на труда. Веднъж съм я оставяла в един сервиз в Студентски град, но те не можаха да ми решат проблема - присецване и треперене на светофар. Само ми смениха свещите, а не са били те проблем.

Коментирахме с майстора да се смени единия амортисьор или едната пружина. Той ми каза, че не е препоръчително защото се натоварва отпред колата, на кръст. Десния заден амортисьор е за смяна. Сменя ли го само него натоварвам Макферсона отпред (вляво май?). Кой е този Макферсон?  Какво е това защото за пръв път го чувам. Ако може на женски език да ми го обясните.

Аз му казах, че "Сменя се само болната част, а здравата - не (обикновено се сменят и двете защото несменената се натоварва двойно от новата - така да ми казвали)" е грешно.
Малко след като я взех, десен носач и шарнир (на тая кола са едно цяло) бяха за смяна. Смених ги, майстора каза, че другия ще изкара още. След месец се счупиха левите - моята гума падна под купето, а пръчката свързваща двете предни гуми падна на асфалта. Тогава за сефте виках Пътна помощ и се надявам никога повече.
Кое е правилно? Вярно ли е, че повреда отзад натоварва отпред? Сменят се две по две, нали? Никой не си купува една нова обувка.

Обещаха ми да изкара до понеделник.

Последна редакция: вт, 05 ное 2019, 23:46 от Зуки Су

# 2 346
  • Мнения: 130
streetz, статия не отговаря на истината.
Погледти резултатите за Европа. Малките коли са трошливи при сблъсък за да убиват кинетичната енергия. Така травмите намаляват в пъти.

Зуки, еднаквите части се сменят едновременно.

# 2 347
  • София
  • Мнения: 2 933
Зуки, вече ти написахме. Амортисьорите се сменят по чифтове. Макферсон е комбинацията амортисьор + пружина. Пружината, дето си я счупила, има функцията да прави возенето меко, а не да ти изпадат бъбреците на всяка дупка. Функцията на амортисьора е да погасява бързо трептенията, възникнали в пружината. Вече ти обясних защо.
Относно цената - за смяна на задните амортисьори ми взеха около 160 лв. с труда. За предните 420 - по 110 на амортисьор, поне по 50 на лагер + още някакви чарколяци имаше.
Винаги си проверявам цените на частите преди да карам колата на майстор. Той си избива, обаче, част от тая цена, защото ползва отстъпки при купуването на частите.

# 2 348
  • Мнения: 579
Не знам за разхода, но автоматикът ми бърка в здравето. Искам аз да сменям, когато си реша и не искам да си мисля, че нещо не правя както трябва, щом дясната ръка и левия крак са ми свободни. какъв е смисълът да ти омалеят само едната ръка и единия крак!?

# 2 349
  • Sofia
  • Мнения: 982
Не знам за разхода, но автоматикът ми бърка в здравето. Искам аз да сменям, когато си реша и не искам да си мисля, че нещо не правя както трябва, щом дясната ръка и левия крак са ми свободни. какъв е смисълът да ти омалеят само едната ръка и единия крак!?
Подкрепям, хехе. Wink
Млад шофьор съм, въпреки че карам всеки ден. Само днес врътнах 60 км. по задачки и малко за фън. Wink Владея колата си, обичам да я "слушам" и да си сменям предавките.

Доста мои познати отдавна минаха на автоматици, за града било по-добре, не знам си какво. Някои ми казват, като навъртя на ръчка 100к., тогава друго ще мисля, но не вярвам.
Но бъдещето е електрички и роботизирани, вървящи сами коли. Задаваш дестинация и компа те вози, даже ще спим сигурно, докато "караме".

# 2 350
  • Мнения: 3 034
Е какво му е хубавото да ти омалеят и двете ръце и двата крака Grinning
Пък това, че си мислиш, че не правиш нещо както трябва, защото ти били свободни ръка и крак пък хич не го разбрах...
Аз да се оплача, че напоследък много ме спират катаджии за проверка, ама не са такива симпатяги като тези на Зуки Grinning

# 2 351
  • София
  • Мнения: 1 635
Какво караш, ако не е тайна?

# 2 352
  • Mediterraneo
  • Мнения: 22 777
От 2 месеца ММ има автоматик, а аз даже не съм се качила да го пробвам. Карала съм, не е без хич, ама нещо изобщо нямам желание да пробвам това огромно чудовище( Еспейс, 3 000 кубика). Искам аз да решавам кога да сменям предавките, да. Сигурно е удобно на дълъг път, но и моята кола с ръчни скорости има такава функция, задавам си скоростта и двата ми крака си почиват!

# 2 353
  • Мнения: 3 034
Какво караш, ако не е тайна?
Малко Сузуки Суифтче

# 2 354
  • София
  • Мнения: 1 635
Явно им изглеждаш много опасна в него.  Grinning

Общи условия

Активация на акаунт