Къща около София

  • 63 362
  • 910
  •   2
Отговори
# 630
  • Мнения: 2 998
Близо до гарата на Банкя има 3 безплатни пракинга с над 100 места.

# 631
  • Мнения: 19 473
Ползвам си метро винаги, когато мога, хич не ме е грижа за имиджа ми, обаче съм чувала, че в пикови часове напр. на метростанция Сердика е нещо невъзможно като народ и натоварване. Иначе придвижване с метро и влак дават възможност да се почете нещо, не ме натоварват толкова да внимавам с трафик и шофиране, така че ги предпочитам когато имам възможност за това.
П.П. това с паркинга на Банкя е супер, сега остава и да сложат по-начесто влаковете. Че с кола там е доста тегаво по тоя двулентов път и ако се паднеш зад автобус пък съвсем.

# 632
  • Мнения: X
Близо до гарата на Банкя има 3 безплатни пракинга с над 100 места.
Това е хубаво, има и къмютър  влак в 8:00, ама не знам доколко го ползват.
Скрит текст:
Ползвам си метро винаги, когато мога, хич не ме е грижа за имиджа ми,
обаче съм чувала, че в пикови часове напр. на метростанция Сердика е нещо невъзможно като народ и натоварване.
Скрит текст:
Иначе придвижване с метро и влак дават възможност да се почете нещо, не ме натоварват толкова да внимавам с трафик и шофиране, така че ги предпочитам когато имам възможност за това.
П.П. това с паркинга на Банкя е супер, сега остава и да сложат по-начесто влаковете. Че с кола там е доста тегаво по тоя двулентов път и ако се паднеш зад автобус пък съвсем.
Ела да видиш как е в Брюксел в пиков час на станция Ар-Лоа Wink С всички костюмари от ЕС институциите, които не се свенят да го ползват дори и така. Няма как метрото да ти дава комфорта на личния автомобил. Но те спасява от задръстването и ти дава бързо и сравнително комфортно придвижване.

# 633
  • Мнения: 19 473
Имам лични многократни впечатления от брюкселското метро че и в пиков час. Така е, обаче на "костюмарите от ЕС" ведомството осигурява безплатни карти за метрото като стимул да го използват и всички централни станции са свързани с буферни паркинги. Също така съществува практическа невъзможност да паркираш безпроблемно и безплатно точно в централната част и в зоната на европейските институции.

# 634
  • Мнения: X
Имам лични многократни впечатления от брюкселското метро че и в пиков час. Така е, обаче на "костюмарите от ЕС" ведомството осигурява безплатни карти за метрото като стимул да го използват и всички централни станции са свързани с буферни паркинги. Също така съществува практическа невъзможност да паркираш безпроблемно и безплатно точно в централната част и в зоната на европейските институции.
Чудесно, значи, знаеш как е Simple Smile Защо се възмущаваш  на софийското тогава?
Нямат безплатни карти, поне не за определени нива и за определени ведомства, имам условията на договорите за наемане, плащат си ги от джоба. За наемите до метро няма да отварям дума.
В София също всички централни станции имат буферни паркинги.
Именно Simple Smile Това  е проблемът на София, че все още е лесно и евтино да паркираш в центъра. И това трябва да се промени. В Брюксел първо са направили практически невъзможно да паркираш там и после всички са се качили на метрото. Даже и "костюмарите".

Последна редакция: пн, 02 дек 2019, 11:58 от Анонимен

# 635
  • Мнения: 19 473
За безплатните карти съм говорила с  българи, които работят в европейските институции на сравнително висока позиция, но не са много нагоре в йерархичната стълбица. Договори не съм виждала, но не мисля, че ме лъжат, няма никакъв смисъл от това. Направи ми впечатление, че това е една приятна добавка към заплатата им, която не е никак малка. Плюс разни други служебни придобивки, да не разводнявам сега разговора.
П.П. Защо се възмущавам на софийското? Ами не обичам лудницата и в Брюксел и в Москва и навсякъде където съм била не ми допада да ме натискат и да ми дишат във врата, защо в София където мога да ползвам друг транспорт да си го причинявам? Всъщност тук ключовото е, че мога да си позволя алтернатива.

# 636
  • Мнения: X
За безплатните карти съм говорила с  българи, които работят в европейските институции на сравнително висока позиция, но не са много нагоре в йерархичната стълбица. Договори не съм виждала, но не мисля, че ме лъжат, няма никакъв смисъл от това. Направи ми впечатление, че това е една приятна добавка към заплатата им, която не е никак малка. Плюс разни други служебни придобивки, да не разводнявам сега разговора.
П.П. Защо се възмущавам на софийското? Ами не обичам лудницата и в Брюксел и в Москва и навсякъде където съм била не ми допада да ме натискат и да ми дишат във врата, защо в София където мога да ползвам друг транспорт да си го причинявам? Всъщност тук ключовото е, че мога да си позволя алтернатива.
Не знам, може би има разлики между ведомствата, защото аз съм виждала договори и такова нещо няма. И между различните категории служители, те са различни.
Именно. Ако ти стане невъзможна алтернативата, ще си го причиниш, както си го причиняват "костюмарите". Нали не мислиш, че те изгарят от желание да се тъпчат в метрото и да им дишат във врата... В Лондон също си го причиняват масово, бай дъ уей, до Ситито.
Докато в София е евтино и сравнително достъпно паркирането в центъра, така ще е. Дано все пак на администрацията й уври главата и да направи нещо по въпроса.

# 637
  • Мнения: 9 754
В Брюксел хората си ползват метро и друг ГТ, за да отидат на работа, особено пък в евроинституциите.
Блъсканицата в метрото сутрин се преживява, все пак си там 10-15 мин. макс, а и хората около теб са същите. Виж, вечер след 19 ч. аз там метро не бих ползвала - контингентът е съвсем различен.
Стандартната карта без отстъпки е 49 евро месечна и 499 евро годишна (дори младши експерт в евроинституция може да си позволи тези пари от заплатата. На практика под 4000 евро на месец заплата в тези институции няма.) Децата до 12 г. пътуват безплатно. За ученици и студенти 12-24 г. годишната карта е 50 евро за първо и второ дете в семейството, безплатно за трето. Пенсионери-инвалиди, социално слаби (на помощи) - безплатна. Годишната карта на пенсионерите, които не са инвалиди, е 80 евро.
Тийновете от Брюж и Амстердам ходят на и се връщат от училище в Брюксел с влак, там също има отстъпки за картите за редовно пътуване.

Но, метрото и ГТ, както и влаковете в работно време са си редовни, нямат много общо с нашия ГТ. Е, нашето метро е по-ново и по-красиво, това е факт. Но като довеждащ транспорт ситуацията е несравнима.

Ей затова хората могат да си позволят да живеят в друг град на 80-100 км., а да работят или учат в Брюксел.

# 638
  • Мнения: 19 473
Довеждащ транспорт е нещото, което й трябва на София, ама много. Плюс паркинги към станциите на метрото. Защото сега вместо да си оставя колата на Парадайз, трябва да се бутам до Дж. Баучер и там да паркирам. На Парадайз няма къде легално да се остави кола за повече време. След година като гледам бетона наоколо, няма да може и за миг да се спре, че и да се мине там.

# 639
  • Мнения: X
мандаринка, така е. Влаковете там са друга вселена:) Но пък в пиковите часове на гарите е някакъв ад от швъкащи насам-натам.  
Довеждащ транспорт е нещото, което й трябва на София, ама много. Плюс паркинги към станциите на метрото. Защото сега вместо да си оставя колата на Парадайз, трябва да се бутам до Дж. Баучер и там да паркирам. На Парадайз няма къде легално да се остави кола за повече време. След година като гледам бетона наоколо, няма да може и за миг да се спре, че и да се мине там.
Специално за влакове и трамваи (в Брюксел са част от метрото, викат им "при-метро кънекшън") е така, но за съжаление в София все повече се отдалечават от тях, което за мен е глупаво. Освен това трябва единна система на таксуване за всички видове транспорт. Четох, че в София обмислят това, ама кога ще стане…
Иначе метрото в София е редовно в пиковите часове, а линията за Бизнеспарка е на кратки интервали. Другата е на по-големи. Третата не знам как ще е.
За паркингите, може би на последната ще има, онази до Околовръстното на Драгалевци? Не знам какви са плановете за нея.

Последна редакция: пн, 02 дек 2019, 12:33 от Анонимен

# 640
  • София
  • Мнения: 7 276
В Брюксел хората си ползват метро и друг ГТ, за да отидат на работа, особено пък в евроинституциите.
Блъсканицата в метрото сутрин се преживява, все пак си там 10-15 мин. макс, а и хората около теб са същите. Виж, вечер след 19 ч. аз там метро не бих ползвала - контингентът е съвсем различен.
Стандартната карта без отстъпки е 49 евро месечна и 499 евро годишна (дори младши експерт в евроинституция може да си позволи тези пари от заплатата. На практика под 4000 евро на месец заплата в тези институции няма.) Децата до 12 г. пътуват безплатно. За ученици и студенти 12-24 г. годишната карта е 50 евро за първо и второ дете в семейството, безплатно за трето. Пенсионери-инвалиди, социално слаби (на помощи) - безплатна. Годишната карта на пенсионерите, които не са инвалиди, е 80 евро.
Тийновете от Брюж и Амстердам ходят на и се връщат от училище в Брюксел с влак, там също има отстъпки за картите за редовно пътуване.

Но, метрото и ГТ, както и влаковете в работно време са си редовни, нямат много общо с нашия ГТ. Е, нашето метро е по-ново и по-красиво, това е факт. Но като довеждащ транспорт ситуацията е несравнима.

Ей затова хората могат да си позволят да живеят в друг град на 80-100 км., а да работят или учат в Брюксел.
+100000

София, ако беше така, нямаше въобще да се чудят хората - може ли, не може ли да се живее в къща и да се работи/учи в града.

# 641
  • Мнения: X
Скрит текст:
В Брюксел хората си ползват метро и друг ГТ, за да отидат на работа, особено пък в евроинституциите.
Блъсканицата в метрото сутрин се преживява, все пак си там 10-15 мин. макс, а и хората около теб са същите. Виж, вечер след 19 ч. аз там метро не бих ползвала - контингентът е съвсем различен.
Стандартната карта без отстъпки е 49 евро месечна и 499 евро годишна (дори младши експерт в евроинституция може да си позволи тези пари от заплатата. На практика под 4000 евро на месец заплата в тези институции няма.) Децата до 12 г. пътуват безплатно. За ученици и студенти 12-24 г. годишната карта е 50 евро за първо и второ дете в семейството, безплатно за трето. Пенсионери-инвалиди, социално слаби (на помощи) - безплатна. Годишната карта на пенсионерите, които не са инвалиди, е 80 евро.
Тийновете от Брюж и Амстердам ходят на и се връщат от училище в Брюксел с влак, там също има отстъпки за картите за редовно пътуване.

Но, метрото и ГТ, както и влаковете в работно време са си редовни, нямат много общо с нашия ГТ. Е, нашето метро е по-ново и по-красиво, това е факт. Но като довеждащ транспорт ситуацията е несравнима.

Ей затова хората могат да си позволят да живеят в друг град на 80-100 км., а да работят или учат в Брюксел.
+100000

София, ако беше така, нямаше въобще да се чудят хората - може ли, не може ли да се живее в къща и да се работи/учи в града.
Метрото в София е редовно и си е ок. Влаковете обаче хич ги няма. За мен това е един голям минус на София и бих искала да видя жп транспорта като приоритет в стратегията за мобилност на града. Осъзнавам, че трябват огромни инвестиции и няма да стане бързо, ама поне да го припознаят като приоритет.

# 642
  • Мнения: 19 473

За паркингите, може би на последната ще има, онази до Околовръстното на Драгалевци? Не знам какви са плановете за нея.
Това въобще не съм го чувала дали се обмисля. Освен във въображението на брокерите, които смело обещават метро на блоковете на кръговото кръстовище при разклона за Драгалевци. И пак подчертавам - дори да се изпълни този проект за метро там, ключово ще е да се обмисли паркиране и довеждащ транспорт към последната метростанция. Това ще свали хората от колите и ще облекчи трафика.

# 643
  • Мнения: X
Милитана, напълно си права за това. Аз мярках някъде написано за тази станция, но каква е действителността, не знам.

# 644
  • София
  • Мнения: 7 276
Скрит текст:
В Брюксел хората си ползват метро и друг ГТ, за да отидат на работа, особено пък в евроинституциите.
Блъсканицата в метрото сутрин се преживява, все пак си там 10-15 мин. макс, а и хората около теб са същите. Виж, вечер след 19 ч. аз там метро не бих ползвала - контингентът е съвсем различен.
Стандартната карта без отстъпки е 49 евро месечна и 499 евро годишна (дори младши експерт в евроинституция може да си позволи тези пари от заплатата. На практика под 4000 евро на месец заплата в тези институции няма.) Децата до 12 г. пътуват безплатно. За ученици и студенти 12-24 г. годишната карта е 50 евро за първо и второ дете в семейството, безплатно за трето. Пенсионери-инвалиди, социално слаби (на помощи) - безплатна. Годишната карта на пенсионерите, които не са инвалиди, е 80 евро.
Тийновете от Брюж и Амстердам ходят на и се връщат от училище в Брюксел с влак, там също има отстъпки за картите за редовно пътуване.

Но, метрото и ГТ, както и влаковете в работно време са си редовни, нямат много общо с нашия ГТ. Е, нашето метро е по-ново и по-красиво, това е факт. Но като довеждащ транспорт ситуацията е несравнима.

Ей затова хората могат да си позволят да живеят в друг град на 80-100 км., а да работят или учат в Брюксел.
+100000

София, ако беше така, нямаше въобще да се чудят хората - може ли, не може ли да се живее в къща и да се работи/учи в града.
Метрото в София е редовно и си е ок.
Не е въпрос само да е редовно, за да е ОК за хората, живеещи извън София. Последните спирки трябва да са след Околовръстното, а не живеещите извън града да се бутат да влизат с колите си в София, за да стигнат до последна спирка на метро, както правят сега. Постът на милитана за паркирането на Джеймз Баучър по-горе е много показателен.

Или поне да има адекватен довеждащ транспорт. Влакът от Своге до Централна гара например е 35 мин., ама е толкова гаден и гнусен, че само който е принуден го ползва.

Скрит текст:
Освен това София не е само Център - в периферните квартали, през които минава транзитният трафик, също живеят хора и на тях не им е приятно да се сблъскват с колите на преминаващите - ама това трябва някой да седне да го помисли. То всъщност трафикът е навсякъде в София. Никой не е имунизиран срещу това.

Общи условия

Активация на акаунт