Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

  • 23 септ. 2018, 20:03 ч.

Къща около София

  • 34 410
  • 686
  •   2
Отговори
# 660
  • Мнения: 9 508
Да, нашето метро няма свързващ отделните линии пръстен, както е в Москва например. Така щеш нещеш от Люлин трябва да минеш през центъра, за да отидеш на Хладилника например. И на Сердика става мазало, а и се бавят хората. Давам си сметка, че са нужни много пари наистина, но и подозирам без да съм вътре в кухнята естествено, че и общината доста  данъци посъбра през последните години с този бум на строителство и масова покупко-продажба  на имоти. Та не  е като да няма. Например още си чакам електронното таксуване в ГТ - говореше се още преди две-три години че ей сега го въвеждат.

# 661
  • Мнения: 7 626
Попея, бус лентата може да се спазва, но ти казвам, че ми отне 1.5 часа. Това във връзка с твърденията как метрото било много удобно. Удобно метро има в други градове, но аз нямам такива впечатления за София.
Меторот е супер удобно за 80 % от населението на този град, което е голямото мнозинство. Това, че ти си в 20-те процента не прави твърдението грешно. Няма как да стига до всички, затова се приоритизира.
Не, просто Бояна не е достатъчно значим квартал като население, за да има до него метро. Обясних ти, че има приоритети и те са според 1) наличието на алтернатива и 2)населението. Затова и до Люлин и Младост, до Недежда и Дружба има, до Левски и Овча купел има/ще има, но до Бояна няма и няма защо да има. В Бояна живеят многократно по-малко хора от Люлин и Младост.
Да, нашето метро няма свързващ отделните линии пръстен, както е в Москва например. Така щеш нещеш от Люлин трябва да минеш през центъра, за да отидеш на Хладилника например. И на Сердика става мазало, а и се бавят хората. Давам си сметка, че са нужни много пари наистина, но и подозирам без да съм вътре в кухнята естествено, че и общината доста  данъци посъбра през последните години с този бум на строителство и масова покупко-продажба  на имоти. Та не  е като да няма. Например още си чакам електронното таксуване в ГТ - говореше се още преди две-три години че ей сега го въвеждат.
Метрото е 90 % с европейски средства, София няма и никога не е имала финансов капацитет за такова начинание.
Когато пуснат и третата линия, ще има три хъба на пресичане (освен Сердика, НДК и СУ), не като сега само един, и ще се подобри свързаността на различните линии.

Последна редакция: пн, 02 дек 2019, 16:46 от Poppea

# 662
  • София
  • Мнения: 4 255
Попея, бус лентата може да се спазва, но ти казвам, че ми отне 1.5 часа. Това във връзка с твърденията как метрото било много удобно. Удобно метро има в други градове, но аз нямам такива впечатления за София.
Меторот е супер удобно за 80 % от населението на този град, което е голямото мнозинство. Това, че ти си в 20-те процента не прави твърдението грешно. Няма как да стига до всички, затова се приоритизира.
Не, просто Бояна не е достатъчно значим квартал като население, за да има до него метро. Обясних ти, че има приоритети и те са според 1) наличието на алтернатива и 2)населението. Затова и до Люлин и Младост, до Недежда и Дружда има, но до Бояна няма и няма защо да има. В Бояна живеят многократно по-малко хора от Люлин и Младост.
ами аз и не искам да стига до Бояна, но поне в Центъра да го има по адекватен начин.

# 663
  • Мнения: 7 626
Скрит текст:
Попея, бус лентата може да се спазва, но ти казвам, че ми отне 1.5 часа. Това във връзка с твърденията как метрото било много удобно. Удобно метро има в други градове, но аз нямам такива впечатления за София.
Меторот е супер удобно за 80 % от населението на този град, което е голямото мнозинство. Това, че ти си в 20-те процента не прави твърдението грешно. Няма как да стига до всички, затова се приоритизира.
Не, просто Бояна не е достатъчно значим квартал като население, за да има до него метро. Обясних ти, че има приоритети и те са според 1) наличието на алтернатива и 2)населението. Затова и до Люлин и Младост, до Недежда и Дружда има, но до Бояна няма и няма защо да има. В Бояна живеят многократно по-малко хора от Люлин и Младост.
ами аз и не искам да стига до Бояна, но поне в Центъра да го има по адекватен начин.
Ами в центъра си го има съвсем адекватно - по Цариградско по бус лентата стигаш за 15 мин дори и в час пик до Орлов мост, а от там хващаш метрото на СУ. А с третата линия ще го има и на Графа, и на Мадрид, и на България и Гешов. Сметни колко спирки на метрото са в центъра - НДК, Сердика, СУ, ст. Васил Левски (в момента) плюс Графа, България/Гешов и Мадрид/Евлоги - 7 спирки са в центъра. А ако броим и Хотел Хемус  за център, стават 8.
Съвсем удобно си е за София.

Последна редакция: пн, 02 дек 2019, 16:57 от Poppea

# 664
  • София
  • Мнения: 4 255
Не мисля, че автобусно придвижване в София е алтернатива за човек, който бърза. Все пак, ако човек идва от някъде си извън София, автобусът му е поредното бавене.

Твърде много съм живяла в град с наистина добра метро-система, за да ми се пробутва София за такова място.

# 665
  • Мнения: 1 401
Според мен изначално метрото трябваше да бъде планирано не до Интер Експо нещо си на .... си райна, а със спирки някъде на хъбовете на Цариградско (Плиска или Окръжна), за да може да разтовари трафика от другите части на града към Младостите и Дружбите по-късно. Но те Младостите, за разлика от Интер и Метро не са си платили да им спира в подземното ниво. За протокола - не живея в Младост или Дружба. Довеждащият до метрото в Дружба, например, е майка плаче. Различните части на Младостите като разстояние до метрото не знам как са, но задръстванията в Младост са колосални, така че като отвисиш сума ти време в дъжд, сняг и пек, докато дойде рейс да те доведе до метрото, и вече си пред колапс.
А за да стигнеш от Ботевградско, където щяло да има някога метро, до Младост, което като разстояние е едното нищо, ще минаваш през центъра.
Южните райони и Горна баня/Овча купел не мога да ги коментирам, защото не са ми силните и познатите и не знам доколко транспортът към новите спирки на метрото е ОК и какъв човекопоток ще обере метрото.
Центърът вече ще бъде покрит съвсем прилично с метростанции, но те не са свързани. Кварталите обаче пак ще си имат проблем, дори и с метро. Защото няма мисъл при проектите, цели се усвояване на повече пари с по-леки технически маршрути, съответно с по-малко работа. Т.е. повече печалба за изпълнителите.

# 666
  • Мнения: 7 626
За метрото - мнения най-различни, няма да споря.  Факт е, обаче, че се пълни, което за мен говори, че за достатъчно много софиянци е удобно, а с новата линия ще стане още по-удобно и още повече хора ще го ползват. Има и числа колко души го ползват ежедневно в момента. Отвъд това всичко е субективната преценка на Х или У.
Специално за  мандаринка - всички станции на метрото са свързани помежду си, независимо от коя линия са, чрез хъбовете за прекачване. И пръстен да е,  пак свързва всички станции чрез прекачване. В проектирането се търси оптимум между бюджет, време за прекачване и крайна дестинация/покритие, и за мен софийското е оптимално. А недоволни винаги ще има. И "специалисти" - също.

Последна редакция: пн, 02 дек 2019, 17:42 от Poppea

# 667
  • София
  • Мнения: 4 255
Всъщност - твоята оценка, че метрото е полезно, е субективна - извадена като от предизбория щаб на кметицата Joy

# 668
  • Мнения: 7 626
Всъщност - твоята оценка, че метрото е полезно, е субективна - извадена като от предизбория щаб на кметицата Joy
Няколкостотин хиляди софиянци споделят моето субективно мнение - всички, които го ползват ежедневно Wink Последно четох за около 350 000. А твоето колко го споделят?
А твоята пък е от предизборния щаб на Манолова Joy, ама да не политизираме дискусията.

# 669
  • София
  • Мнения: 4 255
Всъщност - твоята оценка, че метрото е полезно, е субективна - извадена като от предизбория щаб на кметицата Joy
Няколкостотин хиляди софиянци са на моето мнение - всички, които го ползват ежедневно Wink Последно четох за около 350 000.
А ти знаеш ли колко милиони имат нужда от метрото. Какво са 350 000 на фона на всички минаващи през София ежедневно?

Факт е, обаче, че се пълни, което за мен говори, че за достатъчно много софиянци е удобно
Темата е за живот извън София - метрото трябва да е удобно и за хората, които работят или учат в София, без да са софиянци. Каквато функция изпълнява ГТ в развитите страни, когато става дума за голям град и ежедневно пътуване.

Последна редакция: пн, 02 дек 2019, 18:00 от Аш

# 670
  • Мнения: 7 626
Не, а ти знаеш ли?

# 671
  • София
  • Мнения: 12 991
Ами в София сме колко, 3 милиона? От тях половината само да пътуват ежедневно, числата са ясни.
Ако ГТ беше удобно, половината шофьори  шяха да оставят колите си.
От нас до училището на дъщеря ми е 7 мин с кола и 40 с ГТ, като има прекачване автобус-метро.

# 672
  • Мнения: 368
ами аз и не искам да стига до Бояна, но поне в Центъра да го има по адекватен начин.
E по колко по-адекватен начин? Имаме станции Сердика, СУ, Стадиона, НДК, бъдеща Попа а и Лъвов Мост, на Хемус, Опълченска и бъдещата на Александровска Болница са си в центъра на града. Няма как да има на всяко кръстовище.
 С третия метродиаметър даже и на Бояна ще се оправи транспорта с прехвърляне на бул. България на метро. Да не забравяме как преди 25 години нямаше никакво метро и тия от Люлин как се таралянкаха с трамвая а и какъв гаден изкоп имаше на мястото на Тодор Александров в центъра (е имаше там едно култово заведение Калното до изкопа).

# 673
  • Мнения: 4 262
Според последното преброяване от 2015 г, а и според ГРАО, към 21.12.2018 г. населението на София е ок 1,3 млн. Догодина пак ще има пълно преброяване и ще има нови данни.
Извинявам се за забележката, обаче съм завършила статистика. И макар, че никога не съм работила по специалността, държа на точните числа 😜

# 674
  • София
  • Мнения: 4 255
ами аз и не искам да стига до Бояна, но поне в Центъра да го има по адекватен начин.
С третия метродиаметър даже и на Бояна ще се оправи транспорта с прехвърляне на бул. България на метро.
На мен транспортът от Бояна ми е идеален и сега. Аз съм близо до трамвай 5 и после на Красно село мога да ползвам метро.

Но слизащите по България не ми се мисли как едно 20-30 мин. ще висят, докато стигнат на спирката на площад Ручей от Околовръстното. Аз и сега вися, когато в час пик се набутам да мина от там. И после къде ще си оставят колата като на спирката на ГТ няма паркинг? Ще си зарежат всички автомобили в Стрелбище и Белите брези - ако въобще има останали тротоари. Или ще ги зарежат в Ман. ливади - което пък е проблем за другия квартал. Въобще мисъл на килограм от страна на градоначалниците.

Жълто цвете, 1.3 млн. са жителите на София, но нека, когато се планира ГТ, да се гледа общият брой на ползващите. Само сметнете колко идват от Перник, Радомир и селата, които не стигат до метрото в Люлин, защото избират изток като посока на преминаване.

Общи условия

Активация на акаунт