Плюсове и минуси на кварталите в София - 4

  • 44 800
  • 773
  •   1
Отговори
# 60
  • софия
  • Мнения: 2 463
Имам приятел ,който се занимава точно с контрола на светофарите в София. Каза, че нашите копчета са само имитация. Никое не подава действителен сигнал. Така че, дали е натиснато или не - разлика никаква.  Всъщност каза,че има един единствен ,който наистина работи на този приницип, но все забравям къде е.

# 61
  • Мнения: 7 563
Има поне два светофара с копче, за които със сигурност знам, че работят. Единият е на околовръстното при болницата по ортопедия и НБУ, а другият - по пътя София-Перник, вилната зона на Княжево. Натиснеш ли ги, до няма и 15 секунди сменят светофара.

# 62
  • Мнения: 18 497
Този на интрепред си работеше в началото на годината, само трябва човек да знае, че трябва да го натисне - иначе светофарите за колите се сменяха, но за пешеходеца не светваше зелено. Сега може и да се е променило нещо, не знам.

# 63
  • Мнения: X
Има поне два светофара с копче, за които със сигурност знам, че работят. Единият е на околовръстното при болницата по ортопедия и НБУ, а другият - по пътя София-Перник, вилната зона на Княжево. Натиснеш ли ги, до няма и 15 секунди сменят светофара.
Има, разбира се - на Семинарията, ако не го натиснеш, изобщо не светва зелено за пешеходците, свети зелено за успоредното движение на колите, но за пешеходци стои червено. И понеже реагира бавно, ако го натиснеш малко преди да светне зеленото за успоредните коли, пропуска цикъла и стои червен, и хората си пресичат на червено, ако не искат пропуснат сегашния и да чакат следващия цикъл. Абсолютно същото прави и светофарът срещу Миленум центъра в Иван Вазов, а също и този на входа на Южния парк в Иван Вазов. Всеки ден ги ползвам, така че много добре знам, че в момента са така. Същото е обяснила и ЕммаТ за Интерпред.

А този на Черни връх е само пешеходен, успоредно на пешеходците коли не се движат,  и светва за пешеходци 10-на секунди след като си го натиснал. Ако не светваше, там изобщо не можеш да пресечеш, защото надуват като луди.

# 64
  • Мнения: 1 711
Светофарът на Интерпред е с копче - единствената разлика е дали за пешеходеца ще светне зелено или не, за колите няма никакво значение - техните зелени светофари си вървят.
И в центъра имаше - на Попа, на Славейков, - но гледам, че са ги разбили.
Не е само това разликата. Когато не се включи зелен светофар за пешеходците, за правещите автомобили съответно десен и ляв завой към този път (който пешеходците пресичат) е по-лесно,защото те няма да спират и да изчакват пресичщи пешеходци. Според мен идеята на тези светофари с копчета е точно тази - при малък човекопоток да се осигури по-бързо преминаване на завиващите автомобили.

# 65
  • Мнения: 40 865
При светофарите по Дондуков няма такова нещо, колите не печелят нищо, докато пешеходците понякога изпускат цял цикъл. Ако със секунда само закъснее човек да натисне, после и да се скъса да натиска не става - колите пак чакат, но на него не му свети зелено. Страшно е дразнещо.

# 66
  • Мнения: 285
Нивото на замърсяване на въздуха към момента.

# 67
  • Мнения: X
Нивото на замърсяване на въздуха към момента.


Сега ще се появи попея да обясни, че тази карта е фалшива и в Лозенец въздуха е страхотен 😀😀😀.

# 68
  • Мнения: 40 865
Винаги съм писала, че въздухът в София е все еднакво мръсен навсякъде, когато има инверсия. Ми то София е като един котел със супа от смог и с капак от топъл въздух отгоре. Нали никой не мисли, че в една тенджера на някои места може супата да е по-рядка Mr. Green Който не вярва да се качи на Копитото и да погледне София от скалата - всичко е еднакво мъгливо, няма петна от чист въздух.
Разлика в замърсеността има основно при ясно време и те са в доста малки зони около големи кръстовища и булеварди, квартали с печки и т.н.

# 69
  • Мнения: X
Винаги съм писала, че въздухът в София е все еднакво мръсен навсякъде, когато има инверсия. Ми то София е като един котел със супа от смог и с капак от топъл въздух отгоре. Нали никой не мисли, че в една тенджера на някои места може супата да е по-рядка Mr. Green Който не вярва да се качи на Копитото и да погледне София от скалата - всичко е еднакво мъгливо, няма петна от чист въздух.
Разлика в замърсеността има основно при ясно време и те са в доста малки зони около големи кръстовища и булеварди, квартали с печки и т.н.
Точно така е. София е котловина, източници на замърсяване в нея има предостатъчно, а няма воля те да бъдат елиминирани -нито от политиците, още по-малко от гражданите. За съжаление.
Може да споря по това кой източник е с предимство за елиминиране, но няма как да споря по това, че ги има и е крайно необходимо да бъдат елиминирани. Като се почне от таралясниците  та до печките на въглища,

# 70
  • Мнения: 11 611
Въздухът тези дни смърди на брикети. Вчера и днес като си вляза в  къщи и усещам как косата ми, дрехите ми, кожата ми...всичко смърди на гадните брикети.

# 71
  • Мнения: 18 497
Няма как през декември в София да няма мъгли, но могат да направят някакво усилие да смърди по-малко.

# 72
  • Мнения: 2 313
Няма как през декември в София да няма мъгли, но могат да направят някакво усилие да смърди по-малко.

Кой какво усилие трябва да направи?

# 73
  • Мнения: X
Няма как през декември в София да няма мъгли, но могат да направят някакво усилие да смърди по-малко.

Кой какво усилие трябва да направи?
Управляващите - да забранят старите коли и печките на твърдо гориво, електоратът им - да слезе от старите коли и да спре печките на твърдо гориво.

# 74
  • Мнения: 11 611
Аз мисля, че колите, които се движат по пътищата трябва да отговарят на еко-нормите. Всички, без изключение. Включително и аварийните таралясници, които обслужват авариралия градски транспорт. Да се проверяват и спират от движение неизпавните, бълващи пушещи.
Всеки ден виждам нови коли, които бълват "кълбета" . Та въпросът май не е само до стари и нови, а до изправни и неизправни.

Общи условия

Активация на акаунт