Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

  • 27 ноем. 2018, 09:07 ч.

Детето не иска да учи

  • 20 299
  • 343
  •   1
Отговори
# 255
  • Мнения: 12 906
Как да се справим с разсеяността?
Примерно сяда да решава задачи или нещо друго да учи/чете. След 2 мин. като че ли губи интерес и почва да прави разни други неща, като да ровичка по чекмеджета, да си драска нещо, да реже с ножица и т.н.
Принципно го оставям сам на бюрото да си върши нещата, уж да стане по-самостоятелен...

# 256
  • Мнения: 1 436
Как да се справим с разсеяността?
Примерно сяда да решава задачи или нещо друго да учи/чете. След 2 мин. като че ли губи интерес и почва да прави разни други неща, като да ровичка по чекмеджета, да си драска нещо, да реже с ножица и т.н.
Принципно го оставям сам на бюрото да си върши нещата, уж да стане по-самостоятелен...

Детето търси да върши някакъв труд с ръцете, Натали! Осигури му някакви дребни задачи, които да са лесни, ясни и повторяеми. Ако желаеш, ще ти дам примери. Ще видиш как ще си оправи набързо концентрацията.

# 257
  • Мнения: 18 901
На малкия ми син, който има дефицит на внимание, наистина много му помага фината работа с пръсти. Има интерес за работа с 3D модели на превозни средства. Напр. на Ревел - изрязва, сглобява, оцветява и лепи части. Работата е пипкава, но тренира много концентрацията и вниманието.
Готвене, дори правене на салата, дейност, която изисква внимание и създаване на връзка очи-ръце-пръсти-мислене.
Също така когато учи и пише го научи да не пипа нищо, да няма нищо около него - много деца играят с гума, с химикал, с пръстите си даже. Това разконцентрира.
И по-малко гледане на клипове и игра в нета. Там са къси, бързо сменящи се картини, кратки текстове, повърхностни мисли, изречения, поведение, които убиват мисленето и вниманието.
Полезно е редуванено на съвсем различни по вид дейности - писане на съчинение, готвене, решаване на задачи, физическа тренировка, конструиране, четене. Заниманието с еднотипни дейности омръзва и води до закърняване  на важни и полезни умения, ако човек не развива последните.

# 258
  • Мнения: 3 377
Ако видя, че вниманието й е заето с нещо странично, прекратяваме ученето. Аз рядко уча с нея, но се случва понякога. Гледам преди това да е яла, играла и т.н, че да няма за какво да се разсейва. Помагам й за по-сложните неща, като се старая да обяснявам по забавен начин. В момента, в който загуби интерес, прекратяваме за малко.

# 259
  • Варна
  • Мнения: 3 333
Много е важно подхода да е спрямо конкретното дете и натоварването което може да издържи. Всички са с различна психична структура. За мен например  след като се видя, че няма да е някой талант математик да е здрав психически. Ето и аз съм пример не бях ученолюбиво дете. Разучих се на 30 г с малко дете. И сега 10г по късно имам вече две образования и доход който постигат хора с най - елитните професии. Само че тези престижни професии си имат своята солена цена, докато при моята е много по леко.

# 260
  • Мнения: 3 161
Вече няколко пъти съм помагала на позакъсали дечица по математика .В 5-ти и 6-ти кл. материала е повечко .
Прави ми впечатление ,че като започна да обяснявам всяко тръгва да записва...и се случва да изгуби нишката.
За това казвам докато обяснявам само да гледат и слушат , защото го има записано в учебника.
Забелязвам ,че по този метод дори деца с етикет '' несправящи се'' ,се справят наравно с напредналите.
Според мен ако нещо не разберат още в обяснението и после губят интерес защото и задачите са неясни, а така  казват че е лесно и не ми се налага да помагам за задачите после. Даже твърдят че им е интересно и приятно да решават задачи за време час и половина два (астрономически).
С всяка успешно решена задача стават по- уверени и имат желание да се докажат отново  със следващата.

Последна редакция: пн, 15 юли 2019, 09:42 от mamamari

# 261
  • Мнения: 2 553
Много е важно подхода да е спрямо конкретното дете и натоварването което може да издържи. Всички са с различна психична структура. За мен например  след като се видя, че няма да е някой талант математик да е здрав психически. Ето и аз съм пример не бях ученолюбиво дете. Разучих се на 30 г с малко дете. И сега 10г по късно имам вече две образования и доход който постигат хора с най - елитните професии. Само че тези престижни професии си имат своята солена цена, докато при моята е много по леко.

И коя е тази професия, която хем е с висок доход, хем човек не трябва да си дава много зор, хем за десет години се постига високо ниво? От любопитство питам, стара съм да си сменям професията.

# 262
  • Мнения: 1 806
На мен пък ми е любопитно как без солидна основа и то 12 години по-късно, когато много неща са забравени, се завършват 2 висши.

# 263
  • Мнения: 228
С учене предполагам!
Свекърва ми също е с 2 висши. Завършила е, почнала да работи, омъжила се на 20, на 21 е родила мм на 24 девера и релшила орез второто майчинство да запише. На 30 записала 2ро. 😉 С желание всичко е възможно.
Аз живея в чужбина, в момента карам езиков курс, след него ще запиша и С1 за да мога следващата година да запиша висше тук.

# 264
  • Мнения: 1 806
Дамата каза, че не е била ученолюбива като дете. Което предполага слаба подготовка, която не виждам как ще се навакса в институт. Изключвам изкуствата.

# 265
  • Мнения: 18 901
Дамата каза, че не е била ученолюбива като дете. Което предполага слаба подготовка, която не виждам как ще се навакса в институт. Изключвам изкуствата.

В момента /и е така от не по-малко от едно 20 години/ нивото на висшето образование в България е такова, че може и шестокласник да завърши.
Нищо сложно няма в това.
Изобщо дори нямам предвид изкуствата.

# 266
  • Мнения: 1 806
Е, завърши медицина, архитектура и някакво инженерство с шестокласни познания. Не зная, доста отдавна съм завършила тогавашното ИСИ. Влизаше се с тежък изпит по математика и физика и оценки от 5 нагоре. За момичетата.

# 267
  • Мнения: 18 901
Точно инженерство, точно в този момент, в едни "ВУЗ"-ове наши е никакъв проблем да се завърши.
Винаги давам за пример Тракийски университет, не за друго, а защото той дава реални данни от бала на приети студенти /другите университети почти винаги крият информацията и нямат данни от класиранията си, което за мен никак не е случайно/- ми надникни - има с четворки от изпитите, с минимален бал за "Медицина". Достатъчно познати студенти имам в тази специалност, не само в този университет. Щом имат време и да работят, докато учат, и то нещо различно от специалността и щом си седят по къщите по 3-4 дни в седмицата /учат в други населени места, по принцип/ - съжалявам, нищо читаво тук в тази специалност не виждам.
Учила съм в университет преди 25 години, учила съм и след това, преподавала съм в университет - в момента е точно така, и малкият ми син ще завърши такъв, стига да го пуснат. В момента масово не се ходи на лекции, дават се по изпити локуми да се пишат или смешни тестчета и се преписва на воля от тетрадки, учебници и нет, да не говоря за редовното преписване от интернет статии дори при зададени курсови работи. Участвала съм в помощ на студент да си вземе изпит онлайн - Божке, то така и аз ще се дипломирам, без ред да прочета.
За такова нещо в един нормален университет в чужбина изхвърчаш на мига. Тук заданието е да се дипломират всички, щото на студент в България се пада по специалност във ВУЗ, образно казано /може и да не е само образно/ и трябва да се кътат студентите. Студенти сега са хора, които преди 30 години нямаше да имат диплома за средно с тези си знания. Ама нали парите следват т.н. - куцо и сакато, неграмотно и немислещо завършва.
Та нищо сложно няма да завърши дори неграмотен човек, който е с шестокласна математика.

Последна редакция: пн, 15 юли 2019, 09:14 от Judy

# 268
  • Мнения: 1 806
Явно не съм в час. Жалко.

# 269
  • Мнения: 18 901
Да, много е жалко, наистина.
Не две, пет "висши" образования човек може да завърши, без да се зори много-много у нас.

Общи условия

Активация на акаунт