Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

  • 27 ноем. 2018, 09:07 ч.

Детето не иска да учи

  • 21 756
  • 360
  •   1
Отговори
# 345
  • На морето!
  • Мнения: 2 927
Наслушала съм се на мантри като "системата е глупава, детето е умно", "нека има двойки, те повечето гении са били слаби ученици".
Съгласна съм, че оценките са субективни, системата има много слабости, но ако към всяка скапана система подхождаме с неглижиране и безотговорно незачитане, то няма да стигнем далеч.

# 346
  • Русе
  • Мнения: 9 820

Съгласна съм, че оценките са субективни, системата има много слабости, но ако към всяка скапана система подхождаме с неглижиране и безотговорно незачитане, то няма да стигнем далеч.

Ти сериозно ли. Не четеш ли. Къде видя безотговорно незачитане. Че съм го накарала в 7 клас да изреши допълнително стотици задачи. Че му дишам във врата да чете произведенията, които учи. Че пускам безкрай образователни филми и какво ли не. И другите тук споделяме, че полагаме много над средните усилия. Въпросът е защо при някои учители има мотивировка и не се налага да контролираме, а при други трябва да преподаваме и да се превръщаме в учители. За моето дете мога да кажа, че за някои неща е поемал отговорност , каквато и големи хора не са носили и му гласуват доверие , но си избира често сам приоритетите.

Последна редакция: сб, 27 юли 2019, 23:45 от A m b e r

# 347
  • София
  • Мнения: 7 355
Между неглижиране и безотговорно незачитане от една страна и предпочитане на богата обща култура пред изискване за научаване мот-а-мо на урока за отделителната система на плоските червеи, от друга, дали има разлика? Ако да, в полза на кое?

# 348
  • Мнения: 2 038
Постът е неясно формулиран. Слагате от една страна неглижиране, съчетано с богата обща култура, от друга мот-а-мо. Дали ако се налага да ви оперират, ще търсите хирург с богата обща култура? Или инженер-конструктор? Богатата обща култура е един плюс. Чудесно е да я имаш, но само с обща култура си за никъде.
Имах един професор, който казваше когато не беше доволен от нечий отговор-имаш журналистически познания. Т. е. караш на обща култура.
Трябва учене, а не зубрене.

# 349
  • Русе
  • Мнения: 9 820
Постът е неясно формулиран. Слагате от една страна неглижиране, съчетано с богата обща култура, от друга мот-а-мо.
  Не виждам такова противопоставяне. Нито от поста, нито в действителност, доколкото познавам децата на *Ирина*. И ми изглежда  съвсем неуместно въпросното тълкуване за някакво изключване на едното за сметка на другото .
 Защо обезателно се приема че споделянето на затруднения с предмет или успех на дете в училище ,е свързано с родителско неглижиране  или волности в представата на същия този родител за необходимостта от работа по предмета. Доста свободно тълкуване.


# 350
  • София
  • Мнения: 7 355
Постът е неясно формулиран. Слагате от една страна неглижиране, съчетано с богата обща култура, от друга мот-а-мо.
Не съм го написала така. Слагам от една страна " неглижиране и безотговорно незачитане" и от друга - "предпочитане на богата обща култура пред изискване за научаване мот-а-мо на урока за отделителната система на плоските червеи".
Отделно, постът ми беше в директен отговор на този:
Наслушала съм се на мантри като "системата е глупава, детето е умно", "нека има двойки, те повечето гении са били слаби ученици".
Съгласна съм, че оценките са субективни, системата има много слабости, но ако към всяка скапана система подхождаме с неглижиране и безотговорно незачитане, то няма да стигнем далеч.
Прозвуча ми като анализ на моето мнение, че наистина изобщо не ме интересуват оценките, а знанията. При това, изобщо не държа последните да са по учебния материал.

# 351
  • На морето!
  • Мнения: 2 927
Всъщност не беше анализ на нито едно от мненията тук. Беше мое лично впечатление след наблюдения и разговори с родители, затова има и цитати. Ако вие също сте на мнение, че системата е толкова лоша, че не си струва да "тормозим децата да учат", то тогава приемете мнението ми като провокирано и от вас. ✌️
Амбър, със сигурност не съм се задълбочила в различните похвати за мотивация на децата и в изискванията към тях. Съгласна съм, че някои учители умеят да вдъхновяват, други да стресират, трети за толкова нехайни, че дори не се помнят, така е било винаги, така е и днес. Разликата е в амбицията на родителите, в увеличените възможности и в повечето алтернативи за наваксване според мен.

# 352
  • София
  • Мнения: 7 355
Вече си написах мнението за системата и съм съгласна с мненията, подоби на тези двете. "системата е глупава, детето е умно", "нека има двойки, те повечето гении са били слаби ученици". /Е, второто е малко пресилено, де.  Mr. Green, но само ако "нека" е казано в смисъл на пожелание, че е искано. Ако е казано в смисъл "не ми пречи", то тогава съм съгласна напълно и с това/

Последна редакция: нд, 28 юли 2019, 20:23 от *Ирина*

# 353
  • Мнения: 3 440
Не ми харесват многото домашни. Днешните деца са цял ден на училище и после на занималня. Ако не успеят нещо, то учат до 20-21 часа с родител в къщи. Прекалено натоварени са. Ако ходят и на спорт, става много.
В училище нямат време за упражнения. Минават от урок на урок. Да не говорим, че понякога се вземат и по два урока.
И да, доста от оценките не отразяват реалното ниво на ученика. Това са ми впечатления от първи клас. Ще видим по-нататък как ще е.

# 354
  • Мнения: 2 038
Нима не успяват в занималня та? Внукът ми ходеше до 2 кл. включително на занималня. Нищо не оставаше за вкъщи. Само за почивните дни учителката искаше диктовка по избор и даваше лист със задачи.
При вас да не е проблемът в госпожата?
По разни причини внукът ми в 3 клас остана под мой надзор-без занималня.Отнема му 2-3 часа да си научи и напише-ако не реши да се мотае или да решава извънредно задачи за състезание. Инцидентно се струпва повече материал.

# 355
  • Мнения: 19 190
Ако едно дете ходи на занималня, то не следва да има нищо за деня след това за домашно.
Ако на занималнята не успява да се подготви и да си напише поне домашните - значи самата занималня е тотално излишна и времегубеща, няма полза от нея и не следва да се ползва.
След училищната подготовка на дете в начална степен не следва да отнема повече от 1 - 2 часа, в зависимост от възрастта.

# 356
  • Мнения: 3 440
Ами наблюденията са ми масово за децата в училищната занималня. Редовно родителите споделят, че вечер имат да учат. Дъщеря ми е на частна. Знам, че за час-два са приключили всички деца. Даже по-бързите правят допълнителни неща, за да не дразнят по-бавните, че са приключили.
Ние и да имаме да учим е било с причини - заради зъболекар, танци или друг ангажимент през деня.

# 357
  • София
  • Мнения: 37 121
Всъщност общата култура се гради от знание, тя не идва по магичен път в главата на детето. В този смисъл ученето на урока за плоските червение е също слагане на частица в общата култура. Детето трябва да научи фактите за плоските червеи, защото това е биология, тези плоски червеи имат определени параметри, които ги характеризират. На обща култура може да кара някой само при положение, че е посветил много време и е събрал някакво критично голямо количество знание, за да може в определен момент да го извади от паметта. Обща култура не е ала-бала. Повечето науки се състоят от факти и логически конструкции, правила за съчетаването на фактите. Начинаещият ги учи, тъй както в началото бебетата учат думите "мама, тати, ям" и т.н. - зубрят ги и после ги превръщат в нещо полуосъзнато като знание, свързано с всичко около думата "мама" - как изглежда, какво прави, на какво прилича, на какво не прилича и т.н.

Занималните са по принуда на родителите, защото няма кой да гледа децата половин ден. В занималня трудно се учи качествено, защото има поне още 10 деца, чието присъствие вече разсейва. Ученето и писането на домашни е самотно занимание, за да е качествено, за да има време детето да осмисли за какво става въпрос. Учителят в занималнята не може да огрее на всички, а гледа децата да са с написани домашни, пък какво разбрали или неразбрали е отделен въпрос, често не стигат до него.

# 358
  • София
  • Мнения: 20 894
Плоските червеи имат най-елементарната биология, затова се започва от тях. Да знаят какво е уста, стомах и анус. Че после да не се чудят къде им е стомаха.

# 359
  • Мнения: 13 517
Зависи от детето за занималнята. Някои са по-добре сами, други - при наличие на учителя.

Общи условия

Активация на акаунт