По какви критерии си избрахте колата?

  • 14 060
  • 102
  •   1
Отговори
  • Мнения: 3 732
Какви бяха вашите критерии за да карате точно този автомобил с който сте? Кое ви водеше в избора - гориво, коне, частно лице/автокъща, ръчка/автоматик, страна на произход, външен вид, цвят, друго?
Съжалявате ли за избора си?

Последна редакция: ср, 19 дек 2018, 08:44 от bubanka

# 1
  • Sofia
  • Мнения: 9 789
Водещото ми беше цената, разбира се, тъй като бюджетът ми не е неограничен. В което включвам цена на колата, цена на поддръжка и ремонти, цена на данъка, разход. Следващият критерии ми е марката. Карам опели от 20 години и нямам оплаквания (не са най-комфортните на света, но пък са здрави и евтини за поддръжка). След това ми е размера, важно ми е да не е сапунерка, че сме с две деца. И чак на последно място са ми външен вид, цвят и страна на произход (там няма почти никакъв избор).

# 2
  • София
  • Мнения: 13 083
Имаме два автомобила. Избирахме ги по практични критерии. Единият трябваше да е удобен, стабилен, да събира цялото семейство и багажа ни. Другият държахме да е малък, маневрен и удобен за ползване в градски условия. Цвят, външен вид и други - не са били сред основните критерии.
Цената, разходите и подръжката също бяха много важни.

# 3
  • Варна
  • Мнения: 36 601
Трябваше ми голяма кола, по желание дизел, както и исках да е точно определена марка. Имах късмет да попадна на читав автомобил. Много се привързвам към колите си аз и карам дълго време всяка. Сега ще я сменям, защото вече голям автомобил не ми е нужен. В момента ми трябва малка, градска кола, на бензин. Няма да е от най-малките, разбира се, но определено ще е по-компактна от комбито, което имам сега.

# 4
  • София
  • Мнения: 4 548
Основният ми критерий беше, че знам кой и как е поддържал колата, съответно какви ремонти са правени през годините и какви проблеми да очаквам. определено беше удобство и това, че е със софийска регистрация и процедурите в КАТ минаха за има няма 2 часа. Като екстра бяха зимни/летни гуми всичките с джанти.

# 5
  • Мнения: 15 525
Един от основните критерии при закупуването на последното ми МПС беше да е високо, за да мога да го катеря на всякъде и да не се притеснявам, ако ми се наложи да минавам по кофти пътища. След това беше марката, това да е автоматик, маневрен и да е широко отзад, за да е удобно за децата.
За ММ пък беше важно да е проходим, да може да се повдига /тъй като ходи на лов/, да има голям багажник и да е с безключово палене.
Затова сменихме автомобилите с джипове и сме доволни

# 6
  • Русе
  • Мнения: 7 794
1. Поддръжка - можехме да си позволим скъпа кола но годишната поддръжка и резервните части определиха  марката, след задълбочено проучване.
2. Големината - 5-ма + голямо куче + багаж = голяма кола. Не искахме бус или Икарус Simple Smile
3. Характеристики - държахме на ръчни скорости, дизел и кубици, години, сервизна книжка.
4. Държавата - държахме да е от Холандия. Купихме една от там преди много години и излезе желЕзна. Още я карам.
5. Цвят и екстри бяха на късмет. Отне ни 6 месеца да я намерим.

# 7
  • София
  • Мнения: 38 476
Той мм я избра. Да е голяма, за да се съберем всички и багажа. Да е удобна вътре. Да харчи малко и да се поддържа лесно.

# 8
  • Мнения: 2 998
"Преносвам " старите коли на ММ. Mr. Green Въпреки, че ги избираме заедно и аз имам глас като бъдещ ползвател, сме се разбрали следващата да си я избера изцяло по мой вкус.

# 9
  • Мнения: X
1. Държахме да не е много стара - макс. 5 годишна;
2. Да е голяма и удобна, да събира багаж - т.е. комби;
3. Сравнително поносима като цена поддръжка;
4. Вид гориво и разход - съответно решихме да е дизел;
5. Ръчни скорости;
6. Външен вид - дадохме немалко пари и държахме да ни харесва, имахме предпочитания и за цвят, но беше по - скоро бонус...Намерихме я в точния цвят де;

# 10
  • Sk babe
  • Мнения: 194
Първата ми кола си беше 2-ра употреба. Избирах я по следните критерии:

1. Конете ( че има данък да се плаща).
2. Страна на произход - моята си беше сглобена и карана 4 години в Италия. Южна Италия - да съм по-точна. Баща ми държеше да идва от място, където не ръсят с луга (за да няма ръжда по колата).
3. Разход на гориво.
4. Видът - гледах да няма ръжда, дали не е удряна (опитаха се да ми пробутат удряна кола, но беше адски нескопосано боядисана.) Бях попаднала на обява на едно БМВ в един от сайтовете за коли. Като отидох на оглед си личеше, че бяха мазали боя в/у ръжда и беше шупнало яко на 2 места по задния капак.

Втората, чистак-бърсак, я избирах по коне, разход на гориво и брой врати Grinning

# 11
  • София
  • Мнения: 7 990
Търсехме голяма кола, висока, ръчни скорости и на бензин. След това изискването беше за сравнително евтини и заменими части, над определена кубатура и под определени години. Доста време търсихме и накрая си избрахме.

# 12
  • тук-там
  • Мнения: 4 269
Избирам единствено по външен вид! Трябва да ме кефи към момента - сменям често. От там нататък, нямам много претенции, освен возията. Peace

# 13
  • Мнения: 12 473
Моята кола сама ме намери - буквално. Като вселенски подарък ми се яви.
И като я видях - се влюбих от раз в нея, та грам не се замислих изобщо за нищо друго..)

# 14
  • Мнения: 13 798
1. Първият критерий беше комфортна кола  с голям багажник - когато човек заима деца а обича да пътешества , престава да пътува с една четка за зъби и един чифт бельо за смяна.
2. Отново във връзка с първото, сравнително нова за да е по-безопасна.
3. След първите две идват разхода на гориво, цена и начин на набавяне.
4. Цветът върви последен.

# 15
  • Пловдив
  • Мнения: 15
Много исках аз да си купя кола, но докато го обмислях, баща ми ме изпревари и ми даде да карам неговата, защото той има нова Simple Smile
Не се оплаквам- малка, икономична  - за града е чудесна. Само на дълъг път милата, малко е бавничка, но като за първи автомобил, толкова

# 16
  • Мнения: X
По функционалност спрям о нуждите ми.
И все пак по снимката познах, че това е моята кола. На живо се оказа, че ударих десетката. Купих я с дефект причинен от "москвич майстор" без да казвам за това на собственика. (Той не подозираше за дефекта). Разхода си струваше, защото колата е много запазен екземпляр.

# 17
  • Мнения: 4 808
При нас може да се каже, че не ние сме избирали колите, а те ни избраха. ММ неговата я спечели преди десетина години без да иска от едно телевизионно предаване. Аз от близо 15 години карам все служебни коли. Преди това карах един голф 2–ка, който беше много здрава машина, но вече много остаря, пък и после синчето го кара докато се научи и си купи негова. Ако сега си купувам кола, ще държа да е малка, икономична, с евтина поддръжка и лесна за движение в градски условия. Сега карам Пежо 206, ако си купувам, сигурно ще е нещо подобно или опел корса, ситроен С2 или С3 или може би дачия. Мразя да се разправям със сервизи и ремонти! Цветът изобщо не ми е чак толкова важен. Важно ми е да има климатик.

# 18
  • Мнения: 3 732
Държах да е от човек, което се оказа и добро, и лошо.
Той е стиснат като чичо Скрудж. Колата е на газ и харчи малко - 7/100 градско, но той почти нищо не е сменял. Доливал е течности и ако нещо се строши, тогава го прави.

Не ми се занимаваше да обикалям автокъщи и да ме лъжат като не разбирам.
Държах на софийски номера, не да сменям табели.

Марката нямаше значение защото на мен ми бяха еднакви, а колите - черна, синя, сива, бяла.
Бях чела/чувала "п**тка, мачка и борче - не", както и нищо френско - Опел измислили ръждата. Това са клишета, но не знам дали са верни.
Късмета ми беше японец, по - скоро японка.


Общо взето освен избора да е от човек и да харчи евтино други нямах.



Като за първа кола е добър избор - евтина и малка. По нея почти няма какво да се строши защото няма кой знае какви екстри няма.
Вози дървено казват опитни шофьори.

Конете са малко - 76, но на градско за какво са ми повече?
На магистрала повече от 120 не вдига, но магистрала я има веднъж годишно, я не.

# 19
  • Мнения: 2 998
... както и нищо френско - Опел измислили ръждата.
Опел е немска марка.

# 20
  • Мнения: 3 732
На много марки не им знам страната на произход.

# 21
  • Мнения: 116
1. Състояние на интериора. Това, че автомобилът е втора употреба не означава, че трябва да е някаква кочина. С това не мога да правя компромиси.
2. Цена на автомобила.
3. Сравнително безполезнена подръжка цена/качество. Все пак не искаме автомобилът да ни разори.
4. Бонус: Ръчна скоростна кутия, бензинов двигател, година на производство, документи за доказана подръжка на автомобила и това е.

# 22
  • Мнения: X
Търсих близо година BMW с бензинов 6-цилиндров двигател, автоматични скорости, да е след 2001 г., седан или комби и с някакви основни екстри (подгрев седалки, мулти волан, cruise control, 4 ел. стъкла и т.н.). В крайна сметка намерих, леко позанемарена, но отговаряща на всички условия и вече даже минах 10 000 км. Много е тегаво като цяло намирането на бензинови коли до 15 години ... нафтовите печки са 4-5 пъти повече.

# 23
  • София
  • Мнения: 4 548
Защо? Повече проблеми ли създават дизелите, та гледат да се отърват от тях? Никога не съм карала дизел.

# 24
  • Мнения: 15 525
Защо? Повече проблеми ли създават дизелите, та гледат да се отърват от тях? Никога не съм карала дизел.

Ремонтите са им по-скъпи.

# 25
  • Мнения: X
Дизеловия автомобил отделя по-малко въглероден диоксид от бензиновия и затова преди 20-ина година всички се втурнаха да развиват тази технология. Западните правителства субсидираха дизеловото гориво и намалиха данъците на дизеловите коли. Производителите пък се втурнаха да лансират дизела и така докато преди няколко години не се оказа, че малко са послъгвали на тестовете. Сега ще им вдигат данъците, нафтата и тя подскочи леко, ще им забраняват да влизат в големите градове и логично западняците гледат да се отърват навреме от стария си дизел. И пазарът при нас е залят само с такива. Отделно, както казаха по-горе, дойде ли време за ремонти ... майка плаче, грамофон свири Simple Smile

# 26
  • Мнения: 1 970
Отделно, че  6-так бензин харчи двойно на дизела...
Но определено поддръжката е по-евтина.

# 27
  • Мнения: 1 433
Нафтовият двигател има дюзи, а те са скъпи. Карала съм много коли и бензин и дизел...та за мен бензина е топ. Кубиците колкото повече, толкова повече. Като се замисля, не си избираме колата по критерии, ами по възможности и местонахождение. Защото ако е само по критерии, ще си купим Ролс Ройс. Иначе сме си фенове на мощните двигатели и на БМВ-та. Рядко мърдаме от тази марка. Веднъж взехме чисто нова френска кошница от магазина по поръчка и това беше. По-жестока набутвация нямаше. Бързо приключихме с мерака да пръднем първи в колата. Сега гледаме само да е нова, но леко ползвана. Да речем на 2-3 хил мили и...да е БМВ бензин. V8 V12 suv
Все още не е създаден автомобил, който да е вечно в изправност. Сервизната част е печелившата. Големите двигатели подържат икономиката и потреблението на гориво. Дават ти наслада на бързината с цената на ползване на гориво и т.н. Е, зависи и в коя точка на световната карта се намира човек. В Африка и Америка, горивото е евтино. В Европа трудно масовото потребление да си позволи подобни двигатели и да им насмогва. Друго си е за 4л бензин да плащаш $1.70. За Бг е редно да имаш малка, икономична кола. Малка, заради ограничените паркоместа, икономична, заради високите цени на горивата. Понеже имам БМВ съзнание се сещам веднага за i3. Но тя струва доста за облика си и е типично градска кола. Грозновата ми е на мен, но няма как хем евтин разход, хем красив външен вид. Трябва човек да има един сув под ръка до нея паркиран за по-мащабни пътувания. Против дизела съм твърдо! Че марки и разновидностите им колкото искаш. Въпрос на вкус, потребност за изживявания и възможност за подръжка. Защото както казах по-горе, няма марка която да не създава проблеми и да й липсват изявени слаби места. Дори и любимите ми БМВта.

# 28
  • Мнения: 454
Имах варианта да избирам между две коли от една и съща марка, като избрах бензиновата. При нас е вече доста години, и си ми е слабост.
Иначе, критериите ми са: да е бензин, да е комби и да е вкаран от Германия.

# 29
  • Мнения: 2 749
Цената и разходите за поддръжка, да е малка и удобна за град, да харчи малко. За автомобилите държа да са немски, а моторите - японски Grinning Външният вид няма значение, колата е да ми върши работа, а не да й робувам. Даже като е по-очукана, избягват много много да ми се завират и да ми пробват спирачките. Grinning Карам Опел Корса в момента и ми е идеална.

# 30
  • Мнения: 9 647
Естествено имах ограничение на бюджета, но в това ограничение гледах да е автоматик и да е произведена в Германия или Япония (което е различно от германска или японска марка). Други критерии не съм имала, най-малкото външен вид.

# 31
  • Велико Търново
  • Мнения: 7 703
По външен вид, модела ми е любим, но не можех да си го позволя чисто нов. Затова беше въпрос на търсене да намеря колата на малко реални км пробег.
Всичко останало не беше от определящо значение - колко гори, как върви и каква е поддръжката. Разбира се, това са си постоянни разходи, но да си правиш кефа си има цена Simple Smile

# 32
  • Мнения: 3 732
Скк007, ако не е тайна, кой е модела и защо ти е любим?

# 33
  • In the land of Never Never
  • Мнения: 1 795
Свикнах на служебни джипове, и ми харесва, защото има по-добра видимост и е добре за пътища с дупки. Идеално за нашите условия.Усещането за сигурност е по-голямо. Затова първата ми кола, и следващата, бяха РАВ 4 дизел. Дизел, защото знам, че е по-икономична кола, но не съм карала бензинови. Доволна съм от РАВовете, въпреки че имаше нужда от дребни ремонти. Сега съм на БМВ Х1, мислех, че немската кола е по-най. Но имам доста забележки по нея, и повече няма да повторя марката, живот и здраве.

# 34
  • Мнения: 3 732
Тоест между японец и немска кола избираш японеца?
Между кола и джип избираш джипа?

Кое е по - скъпо от двете - и като първоначална цена, и като ремонт, и като поддръжка?
Дизел ли са и двете?

# 35
  • In the land of Never Never
  • Мнения: 1 795
Тоест между японец и немска кола избираш японеца?
Между кола и джип избираш джипа?

Кое е по - скъпо от двете - и като първоначална цена, и като ремонт, и като поддръжка?
Дизел ли са и двете?
РАВа много ми харесваше, първите два модела, но следващият модел вече не е като джип, стана много голям, и не ми харесва външно. РАВа беше доста компактен за джип, по-евтин, и бях много доволна от сервиза на Тойота- имат много професионална следгаранционна поддръка на напълно нормални цени.
За немските коли знам че са по-сигурни. Дали е така, по-добре да не се налага да пробваш.  Не съм доволна от сервиза, нафукани, важни, и некоректни. БМВто е ново в гарация, не знам колко е скъпа поддръжката, но като им гледам сервиза, не мисля да я държа дълго. Със самата кола имах много проблеми. Подробно ги описах в поста си в темата http://bg-mam.ma/p/1011134/37920779

# 36
  • Мнения: 15 525
Тоест между японец и немска кола избираш японеца?
Между кола и джип избираш джипа?

Кое е по - скъпо от двете - и като първоначална цена, и като ремонт, и като поддръжка?
Дизел ли са и двете?

Със сигурност джипа е по-скъп и като първоначална цена, и като поддръжка, и като разход. Относно избора между японци и немци - аз лично предпочитам немците, макар че и от японците съм доволна. За БМВ, обаче нищо не мога да кажа, защото не съм имала такава марка. Само съм карала няколко пъти. Знам, че са зле в зимни условия, но дали е вярно или е някаква легенда не знам.
Аз лично предпочитам колите пред джиповете. Удоволствието да караш ниска, спортна кола е в пъти по-голямо от джипа. Но пък за нашите пътища джипа със сигурност е по-добрия вариант

# 37
  • Мнения: 9 647
Не се заяждам, но мисля, че Рав е SUV, а не джип Simple Smile

# 38
  • Мнения: 15 525
Не се заяждам, но мисля, че Рав е SUV, а не джип Simple Smile

СУВ са всички т.нар. джипове Simple Smile Джип е просто марка

# 39
  • Мнения: 2 998
Cassiopeia и Jeep имаше и е наясно с имената, но май повече от тази марка няма да си купи автомобил.

# 40
  • Мнения: 15 525
Cassiopeia и Jeep имаше и е наясно с имената, но май повече от тази марка няма да си купи автомобил.

Аз да - но ММ се лепна за тази марка и това си е. Доволен е, казва, че му пасва перфектно и това е. Най-вече защото може да се повдига и е много проходим на всякакви терени. Та, щом си му харесва, да си го кара Simple Smile Аз лично го карам рядко, защото ми е много голям - не съм фен на огромни СУВ-ове. Най-вече, защото трудно му намирам място за паркиране

# 41
  • Мнения: 2 998
Аз явно съм се объркала, че освен ти и мъжът ти е сменил колата с нов Мерцедес. А какъв Jeep кара, ако не е тайна?

# 42
  • Мнения: 15 525
Аз явно съм се объркала, че освен ти и мъжът ти е сменил кола с нов Мерцедес. А какъв Jeep кара, ако не е тайна?

Историята ни накратко, че беше голяма сага с нашите коли Joy

Аз карах Ауди А4 комби 2011 г. ММ караше Мерцедес Е купе същата година. Стана ловджия и си взе едно Чероки 2009 г., за да ходи с него на лов. Накрая стана така, че неговия Мерцедес почти не се караше, защото той си караше основно Черокито, а аз Аудито. В крайна сметка установихме, че 3 коли са ни много и решихме от 3 да направим 2. Продадохме Аудито, той искаше да продаде Мерцедеса, да купи нов СУВ Мерцедес за него, а на мен да ми остави Черокито. Аз, обаче не го понасях това Чероки, защото ми беше много неудобно. И в крайна сметка аз се сдобих с Мерцедес GLK 2015 г., а той си взе Джип Гранд Чероки 2016 г. Сега и двамата сме доволни, и всеки си кара неговия джип.
Ако трябва да съм обективна - Мерцедеса е много по-маневрен и лесен за каране, но пък Черокито и изключително широко, комфортно и проходимо. А пък и вътре е доста по-луксозно. За дълъг път определено Черокито е по-добро. А и багажника е огромен

# 43
  • Мнения: 17 982
Последният модел наистина е огромен, не ми е симпатичен, RAV-а имам предвид

# 44
  • Мнения: 2 998
Частта с Гранд Чероки-то не я знаех. А ти сега като притежателка на SUV какво би предпочела за следващ автомобил? Лека кола или нещо по-високо?

# 45
  • Мнения: 15 525
Последният модел наистина е огромен, не ми е симпатичен, RAV-а имам предвид

Една моя приятелка си взе чисто нов РАВ 4 преди 4 месеца и е страшно доволна. Карах го - не ми се видя огромен. В сравнение с Ленд Крузъра на Тойота си е направо, като детска играчка примерно. Или в сравнение с Гранд Черокито Simple Smile Доста стабилен е по завоите - май са направили някаква система да се "чупят" и четирите колела на завой. Това по нейни думи де. Аз само пробно кръгче съм му правила. Доста е икономичен, а и изглежда много добре. Е, малко твърдо вози, но това да му е проблема Simple Smile

Частта с Гранд Чероки-то не я знаех. А ти сега като притежателка на SUV какво би предпочела за следващ автомобил? Лека кола или нещо по-високо?

Ами честно казано предпочитам СУВ. Определено е по-удобен заради дупките по пътищата, затова, че не ме притеснява, ако трябва да го паркирам на някой по-висок тротоар, а и видимостта при шофиране определено е по-добра в сравнение с автомобилите. Несбъдната мечта ще ми остане нисък, спортен кабриолет и това си е. На дърти години хахаха Примерно нещо такова



Но, ако пък трябва да е по-високо и на такова бих се радвала. Ех размечтах се.....

# 46
  • Sk babe
  • Мнения: 194
Последният модел наистина е огромен, не ми е симпатичен, RAV-а имам предвид

Една моя приятелка си взе чисто нов РАВ 4 преди 4 месеца и е страшно доволна. Карах го - не ми се видя огромен. В сравнение с Ленд Крузъра на Тойота си е направо, като детска играчка примерно. Или в сравнение с Гранд Черокито Simple Smile Доста стабилен е по завоите - май са направили някаква система да се "чупят" и четирите колела на завой. Това по нейни думи де. Аз само пробно кръгче съм му правила. Доста е икономичен, а и изглежда много добре. Е, малко твърдо вози, но това да му е проблема Simple Smile

Частта с Гранд Чероки-то не я знаех. А ти сега като притежателка на SUV какво би предпочела за следващ автомобил? Лека кола или нещо по-високо?


Ами честно казано предпочитам СУВ. Определено е по-удобен заради дупките по пътищата, затова, че не ме притеснява, ако трябва да го паркирам на някой по-висок тротоар, а и видимостта при шофиране определено е по-добра в сравнение с автомобилите. Несбъдната мечта ще ми остане нисък, спортен кабриолет и това си е. На дърти години хахаха Примерно нещо такова



Но, ако пък трябва да е по-високо и на такова бих се радвала. Ех размечтах се.....




Хм, не бях виждала такъв кабриолет. Честно казано, за мен, този тип коли са неприложими в градски условия. Освен ако не живе по някое вечно огрято крайбрежие. Иначе е сладко Нисанчето. Аз бих си си взела Mazda Mx-5 - изглежда адски класна, а и съм чела доста добри ревюта за нея. И Porsche cabrio не бих отказала, ама не бих могла да му смогна на разходите. Иначе, радвам се че Velar кабриолет си е останал само концепция.

# 47
  • In the land of Never Never
  • Мнения: 1 795
Със сигурност джипа е по-скъп и като първоначална цена, и като поддръжка, и като разход. Относно избора между японци и немци - аз лично предпочитам немците, макар че и от японците съм доволна. За БМВ, обаче нищо не мога да кажа, защото не съм имала такава марка. Само съм карала няколко пъти. Знам, че са зле в зимни условия, но дали е вярно или е някаква легенда не знам.
Аз лично предпочитам колите пред джиповете. Удоволствието да караш ниска, спортна кола е в пъти по-голямо от джипа. Но пък за нашите пътища джипа със сигурност е по-добрия вариант

По принцип за други марки може и така да е, но РАВа беше към 47000 нов, мисля че с екстрите. БМВто Х1 стартовата цена беше 73000. Екстри - море, можеш да го докараш над два пъти тази цена. И двете се водят СУВ, ама БМВ-то е измислен СУВ. Има нещо, което се води 4х4 разбира се, но е с по-малък просвет, с ниско положение на водача, с дълга предна част - нищо не виждаш, като излизаш на път, трябва да излезеш половината на пътя за да видиш дали идва кола, ако има спрели покрай тротоара. Колкото са любезни и толерантни у нас шофьорите, всички знаем, не искам да кажа колко псувни съм изяла, като излизам от някоя пряка, защото иначе няма как да видя дали идва кола.
Усещането в РАВа е като в истински джип - гледаш пътя от високо, предницата е нормално издадена.Особено първия, беше просто чуден дамски джип - хем истински, хем не особено грамаден. Има значение и за паркирането, и маневреността.
За харчене - със сигурност вторият РАВ и Х1 харчат еднакво, около 8 на сто градско, плюс-минус 2-3 десети, в зависимост от сезона, гумите, и др. Само че РАВа беше 2200 куб.см. а БМВто е 1995. Все пак, има разлика. Така че и откъм харчене, РАВа не беше по-скъп. За поддръжка - зависи от много неща, но сервиза им е добър и коректен, както казах, така че е нормална.
Последния модел РАВ ми се видя наистина огромен и далеч като дизайн от първите два, в които бях направо влюбена. То и втория ми се виждаше вече малко грамаден. Определено съм фен на РАВ и Тойота. БМВ-то ме загубиха като клиент занапред.

# 48
  • Мнения: 2 998
Иначе, радвам се че Velar кабриолет си е останал само концепция.
Velar-a да, но Evoque Convertible е реалност.
Скрит текст:

# 49
  • Мнения: 15 525
Иначе, радвам се че Velar кабриолет си е останал само концепция.
Velar-a да, но Evoque Convertible е реалност.
Скрит текст:

Дамммм. И е прекрасен Heart Eyes Но пък и Велара е невероятен. А бе каквото и да си говорим, Ленд Роувър избиха рибата с последните серии, които пуснаха на пазара.

# 50
  • Мнения: 2 998
Защо не си взе Еvoque вместо GLK от същите години?

# 51
  • Мнения: 15 525
Защо не си взе Еvoque вместо GLK от същите години?

Много исках. Обаче истината е, че Роувъра е една от марките автомобили, които се крадат много лесно. Другите са Ауди и БМВ. Буквално за няколко минути изчезва дори и от някой паркинг на МОЛ. Затова ММ категорично отказа да се взима нещо от тези марки. Иначе нямаше грам да се замисля.

Последна редакция: вт, 05 фев 2019, 20:25 от Lady Cassiopeia Duval

# 52
  • Мнения: 2 998
Да, това си е основателна причина.

# 53
  • Мнения: 1 433
БМВ Х1 76 хил? Евро ли?

# 54
  • Мнения: 2 998
Лева. Х1 чисто нова започва с цена от 62000 лева.

# 55
  • Мнения: 1 433
Ужас, какви са тези цени в тази Европа!? Иначе ние караме само БМВ и сме изключително доволни както от модела, така и от сервизната част и изобщо условията, които предлагат за да се грижат за комфорта на клиентите си. Иначе колите са си бирници. Същото е като кафе машините, например. Дават ти я без пари, ама после купуваш нон-стоп капсули за да пуска кафета...Принципа е сходен.

# 56
  • In the land of Never Never
  • Мнения: 1 795
Ужас, какви са тези цени в тази Европа!? Иначе ние караме само БМВ и сме изключително доволни както от модела, така и от сервизната част и изобщо условията, които предлагат за да се грижат за комфорта на клиентите си. Иначе колите са си бирници. Същото е като кафе машините, например. Дават ти я без пари, ама после купуваш нон-стоп капсули за да пуска кафета...Принципа е сходен.

А вие къде живеете, в Щатите ли? Не знам дали в БГ цените са същите като в Германия, из Европа знам, че нови коли се предлагат различни цени, и може някъде да спестиш доста, но като си помисля да ходя в друга страна, после да я внасям тук, толкова разправии и разходи, че не си струва.  Както писах, не само че на нас в БГ вероятно ни продават по-скъпо, но ни продават често и по-лошо качество. И не само важи за храните. За много неща, и за колите също. Всички ни скубят, както могат.
За стоките с консумативи, това е принцип, да те зарибят, а после те доят постоянно. Кафе машина аз ползвам автомат, сипваш кафето на зърна и водата, и това е всичко. Е, чисти се след десетина кафета.

# 57
  • Мнения: 116
Теория на конспирациите. Автомобилите се произвеждат в различни заводи по цял свят, но се спазват едни и същи стандарти, а ако има дефекти, те са в единични бройки, никой няма полза да ремонтира автомобил, докато е в гаранционен срок.
При покупка на чисто ново возило отпадат критериите свързани с техническото състояние на автомобила.

# 58
  • Мнения: 15 525
Теория на конспирациите. Автомобилите се произвеждат в различни заводи по цял свят, но се спазват едни и същи стандарти, а ако има дефекти, те са в единични бройки, никой няма полза да ремонтира автомобил, докато е в гаранционен срок.
При покупка на чисто ново возило отпадат критериите свързани с техническото състояние на автомобила.

Така е. Но, при закупуване на автомобил на 1 - 2 години колата пак си е в добро техническо състояние, но се спестяват едни 30 % от парите, които биха се дали за чисто нов автомобил

# 59
  • Мнения: 3 732
Аз пак си мисля за критериите при избор на кола. Не са само начална цена, подръжка, каране градско/извънградско, офроуд, самотно каране или с деца или други хора. Някак и мисленето на бъдещия собственик има значение. 

Карах Волво V40, дизел, 2005, 1.9, не знам колко коня. Собственика му го е купил от познат. Предния собственик е бил тролейбусен шофьор в София дълги години. Търсел здрава, удобна кола за дълъг път.


Днес се заговорих с непознат, оказа се монтьор. Личната му кола е джип Ленд Роувър.

Моето японче е от тираджия. Една позната каза че тираджиите и бакшишите са една порода - дрънкат колата до последно с минимум грижи. Дали е така?

# 60
  • Мнения: 96
Най-важното беше сигурността: достатъчно въздушни възглавници, които да не са ползвани.

След това да е с евтин съединител и да има изобилие от части на пазара.

Да е дизел, защото се кара по-лесно в града и е по-икономичен на дълъг път. Но и да е с евтини дюзи.

Да е комби: защото семейство и пазар.

И да е от първи собственик в София.

Отне ми повече от половин година да я намеря 😍

# 61
  • Мнения: 4 808
Най-важното беше сигурността: достатъчно въздушни възглавници, които да не са ползвани.

След това да е с евтин съединител и да има изобилие от части на пазара.

Да е дизел, защото се кара по-лесно в града и е по-икономичен на дълъг път. Но и да е с евтини дюзи.

Да е комби: защото семейство и пазар.

И да е от първи собственик в София.

Отне ми повече от половин година да я намеря 😍
И каква е всъщност колата?

# 62
  • тук-там
  • Мнения: 4 269
Скрит текст:
Най-важното беше сигурността: достатъчно въздушни възглавници, които да не са ползвани.

След това да е с евтин съединител и да има изобилие от части на пазара.

Да е дизел, защото се кара по-лесно в града и е по-икономичен на дълъг път. Но и да е с евтини дюзи.

Да е комби: защото семейство и пазар.

И да е от първи собственик в София.

Отне ми повече от половин година да я намеря 😍
И каква е всъщност колата?

Пасат? Sweat Smile

# 63
  • Мнения: 96
Скрит текст:
Най-важното беше сигурността: достатъчно въздушни възглавници, които да не са ползвани.

След това да е с евтин съединител и да има изобилие от части на пазара.

Да е дизел, защото се кара по-лесно в града и е по-икономичен на дълъг път. Но и да е с евтини дюзи.

Да е комби: защото семейство и пазар.

И да е от първи собственик в София.

Отне ми повече от половин година да я намеря 😍
И каква е всъщност колата?

Пасат? Sweat Smile

Не: Kia Ceed SW 1.6 115кс. от 2009-та 🤫

# 64
  • In the land of Never Never
  • Мнения: 1 795
Ами ще гледам също да ми е удобна седалката. Досега го приемах за даденост, мислейки че трябва производителите да са помислили за това и всички са добри. Не е така. Някак не обръщаш внимание на това, защото има по-важни неща които да гледаш. После като караш обаче усещаш, ако не ти е добре.

# 65
  • Мнения: 4 808
Има коли, на които седалката ми е ниска и ми се е налагало да карам с възглавничка. 1,58 съм.

# 66
  • София
  • Мнения: 3 159
ММ ми я избра, не планирахме да сменяме старата, но случайно я открил в сервиза където поддържа своята.
Критерий номер 1 - да в Хонда, и критерий от мен - да е автоматик. Имах още един - круиз контрол, но следващия път. Градския модел на Хонда почти никога нямат тази екстра.

# 67
  • In the land of Never Never
  • Мнения: 1 795
Има коли, на които седалката ми е ниска и ми се е налагало да карам с възглавничка. 1,58 съм.
Факт, седалката очевидно е трудно да се направи така че на всички да е добре, и в някои коли ти е удобно, в други не. Писах в другата тема за колите, как ме боля дълго време врата при камшичен удар, удариха ми колата отзад на светофар. Мисля, че не ми стои на място възглавницата, която държи отзад главата. И въобще не ми е удобна седалката.

Нещо, което намирам за много полезна екстра, е парктроника. Ако е отпред и отзад, е много полезно, спасява бронята на колата при маневриране. Трудно е да се предвиди винаги всичко, колкото и да внимаваш.

# 68
  • Мнения: 111
За мен беше важно да е японска или корейска. Спрях се на Хонда Сивик. Трима познати са със същата, препоръчаха я на 100%. Аз си взех бензин/газ. Не ми беше приоритет да има газ, но си беше бонус. Дизеловите мотори от 2007-2009 пък бяха спечелили мотор на годината, така че предполагам, че и те са надеждни, но заради предишни проблеми с дизелов немски автомобил не исках да залагам на същото.

# 69
  • Мнения: 4 403
Оооо, супер! И аз съм с Хонда Сивик, и изрично търсех бензинова Simple Smile)

# 70
  • Мнения: 592
Интересно, никоя дама поне не каза като условие, колата да има подгряване на седалките, което за мен е задължително условие наред с дизел, ръчка, 4 врати, да идва от немскоговоряща страна. Имах ви за по-разглезени! Stuck Out Tongue

# 71
  • Русе
  • Мнения: 7 794
Дамите сме различни. От гараж в гараж - не ми е приоритет подгрева.

 Обаче държа музиката да "чупи" прозорци  Joy

# 72
  • Мнения: 15 525
Интересно, никоя дама поне не каза като условие, колата да има подгряване на седалките, което за мен е задължително условие наред с дизел, ръчка, 4 врати, да идва от немскоговоряща страна. Имах ви за по-разглезени! Stuck Out Tongue

За седалките не знам, обаче тази зима карах редовно джипа на ММ сутрин в студа и установих, че подгряването на волана и автоматичния багажник са безценни. Едното, защото не ти мръзнат ръцете, а второто - че бялото ми яке си остана бяло доста дълго време, защото си отварях багажника дистанционно Simple Smile

# 73
  • Мнения: 9 647
Хубаво си е подгряването, но не ми е приоритет. Но виж, автоматичният багажник вече ми е, за бъдеща кола. 90% от случаите мъкна багажерии и пазари и се чудя как да затворя и отворя багажника.

# 74
  • In the land of Never Never
  • Мнения: 1 795
Интересно, никоя дама поне не каза като условие, колата да има подгряване на седалките, което за мен е задължително условие наред с дизел, ръчка, 4 врати, да идва от немскоговоряща страна. Имах ви за по-разглезени! Stuck Out Tongue
Имам го, но не го ползвам често. Чак толкова няма студ. В моята е с три степени, обикновено пускам на най-ниската, защото иначе почва да ти пари под д-то за броени минути. Но топлия волан - това е просто приказка. Вечно ми мръзнат ръцете зимата, а и не само зимата. Това е голяма плюс.
Автоматичния багажник - ами не ще да се отваря винаги. Ритам в центъра, където трябва да е, движа си крака отдолу и нищо. Накрая оставям багажа и си отварям с ръка. Дали се замърсява сенсора при каране, понеже е отдолу на колата, не знам. Но вече не ми се и пробва, само хабя енергия и нерви. От първия път ако не стане, отварям си ръчно. Това е. Става дума за БМВ Х1, което е на 4 години.

# 75
  • София
  • Мнения: 4 548
Като ми е студено на ръцете, карам с ръкавици. Седалките ми не се подгряват, но бих оценила такава екстра. Сензор за дъжд също ме кефи. Сега го играя пусни/спри чистачките. Като е едно такова никакво количеството дъжд, нито е да ги оставя включени, че почват да стържат на сухо, нито е да ги спра съвсем. Но стара кола, какви екстри да ѝ искам.

# 76
  • София
  • Мнения: 9 919
Имах варианта да избирам между две коли от една и съща марка, като избрах бензиновата. При нас е вече доста години, и си ми е слабост.
Иначе, критериите ми са: да е бензин, да е комби и да е вкаран от Германия.
Опитвам се да си избера Тойота от 05-06г. Но от кои страни да гледам и от кои не - за Германия/Австрия и Швейцария ме разубедиха - заради ръждата. Какви други опции имам?

# 77
  • Мнения: X
Остава Италия, но там думата "подръжка" не са я чували много-много за разлика от по-северните им съседи. Има опция и да е купена и карана само в България, т.е. от частно лице да се вземе. Малко са, но се намират и такива. Всъщност изобщо не е задължително щом е от Германия или Австрия да има ръжда. Да, може и да има някой и друг клеясал болт по окачването примерно, но чак сериозна ръжда едва ли, особено на 14 годишна кола. Не ги знам тойотите дали ламарините са им добри, но дано не са като  Мазда от тия години, които наистина стават на решето.

# 78
  • Мнения: 3 732
Моята японка е внос от Италия, купена от автокъща в Дупница. Ръжда почти няма.

# 79
  • Мнения: X
Нали беше купена от роднина? Или успя да я смениш?

# 80
  • Мнения: 3 732
Не съм, още съм с нея но съм го разпитвала.

# 81
  • Мнения: 2 998
Иначе, радвам се че Velar кабриолет си е останал само концепция.
Velar-a да, но Evoque Convertible е реалност.
Скрит текст:
Дамммм. И е прекрасен Heart Eyes Но пък и Велара е невероятен. А бе каквото и да си говорим, Ленд Роувър избиха рибата с последните серии, които пуснаха на пазара.
Миналата седмица мина едно такова покрай мен и веднага се сетих за теб, Lady. Grinning Даже беше оранжево.

# 82
  • София
  • Мнения: 2 919
Той мм я избра. Да е голяма, за да се съберем всички и багажа. Да е удобна вътре. Да харчи малко и да се поддържа лесно.

 И какво избрахте? Щото критериите са доста разнопосочни.

# 83
  • София
  • Мнения: 9 919
Нов внос от Холандия  с печка, добра идея ли е?
Колко струва климатик втора употреба и с монтажа?
Каква е процедурата с временен номер ако я вземем?

# 84
  • Linz
  • Мнения: 11 619
Наложи ми се да си сменя колата, вече карам новата, но още не съм я регистрирала. Дъжах да е автомат, въпреки, че еднакво добре се справям с ръчката- просто предимствата са много повече. Исках да има темпомат- голямо удобство е. И също така да е къса за да е по-лесна за паркиране. Така се сдобих с мерцедес А-класа. Много е приятна за каране, но има един голям недостатък- слаб й е двигателя. Свикнах с по-бързи и сега се тътря 😕

# 85
  • Мнения: 1 433
Няма как да се сбие човек в една кола с тези всички критерии, за това си взехме две с опция за трета. Един приус (забравяш кога си го заредил), една Х6-ца за кеф (тя си ни е слабост) и скоро плануваме Chevrolet Suburban за да ни събира по численост и количественост с багажите при по-дълго пътуване.

# 86
  • Мнения: X
Да я видя  и покарам, после техническите характеристики.

# 87
  • Мнения: 3 732
Моя колежка събира пари за първа кола. Иска да е евтина за поддръжка, от автокъща ще я взима.

Основното й изискване е да има добра видимост на пътя. Тя е 155 см, около 40 кг. Тя търси повдигаща се седалка. Ориентирала се е към Голф не помня какъв.

Аз съм с подобни размери. Моята кола е висока, но не се вдига седалката. Карала съм Поло с вдигаща се седалка и Голф 2 без такава. Чувствах се като на тоалетна чиния.
Учебното бмв Е320 ми беше неудобно - краката ми едва стигаха педалите.

Дали кола с висок просвет/клирънс е по - добър от ниска с повдигаща се седалка? Кои са такива?

# 88
  • Мнения: X
Просвета няма значение. От значение е шофьора къде седи в колата(пространството)

# 89
  • София
  • Мнения: 4 548
Преди три дни ме возиха на Хюндай Матрикс. Седалките са доста високо разположени. Прозорците са големи. Собственикът я похвали като добра кола.

# 90
  • Мнения: 3 732
Просвета няма значение. От значение е шофьора къде седи в колата(пространството)
Не те разбирам ... Какво да гледам в обявите в мобиле? Няма как да пробвам различни коли.

# 91
  • София
  • Мнения: 2 919
Просвета няма значение. От значение е шофьора къде седи в колата(пространството)
Не те разбирам ... Какво да гледам в обявите в мобиле? Няма как да пробвам различни коли.

При добро желание всичко е възможно - палиш колата и отиваш в Горубляне. Автокъщите там са гъз до гъз. Тръгваш от къща в къща и сядаш в марки и модели, които си набелязала предварително. Много по-спокойно и дори безопасно се управлява пълноразмерен джип или сув. Голяма благинка си е, когато можеш да виждаш над таваните на леките автомобили около тебе.

# 92
  • Мнения: 3 732
Ехеее ... За джип и сув малко хора са си надвили масрафа. Говорим за леки коли. Ограничените финансово като мен избират малолитражка. Понасят присмех тук но си я карат - първа е и си я обичат.

# 93
  • Мнения: X
Просвета няма значение. От значение е шофьора къде седи в колата(пространството)
Не те разбирам ... Какво да гледам в обявите в мобиле? Няма как да пробвам различни коли.
Щом ще купуваш кола има как да ги пробваш. Дано разбереш.

# 94
  • София
  • Мнения: 2 919
Срамувам се, че пускам материал на български, но все пак се надявам, че ще извините моето невежество JoyJoyJoy

https://autobild.bg/%D0%BA%D0%B0%D0%BA-%D0%B4%D0%B0-%D1%81%D0%B5 … 0%B8%D0%BB%D0%B0/

# 95
  • Мнения: 4 808
Аз съм 158 см, най-комфортно съм се чувствала в ситроените - Берлинго, С3 и С2. Иначе карам с възглавничка под дупето. Пежо 107 също ми беше по мярка, но е малолитражка, не всеки иска такава мъничка кола.

# 96
  • Мнения: 107
Хонда Джаз за дребен човек е прекрасна, имам видимост и волана ми е удобен. 158 см също.

# 97
  • Мнения: X
Какви сте такива миньончета?

# 98
  • Мнения: 2 998
Какви сте такива миньончета?
Защо, какво ни е? Grinning Аз даже съм по-ниска от Дама от морето и зимна_мама с цял един сантиметър. Колата, която карам в момента е по-скоро ниска, към спортна и всичко ми е на 6-то чувство, защото се подавам малко над волана. Joy

Последна редакция: пт, 28 авг 2020, 13:02 от bubbata

# 99
  • Мнения: 9 647
Джаза е сладка кола, компактна, но просторна, с добра видимост, но пък голяма каруца и доста неманеврена. И то новия модел. Това са моите впечатления, но зависи какви са ти критериите. То и мойта е каруца Simple Smile иначе съм доста приятно изненадана от Шкода Фабия как вози, но не знам колко са надеждни.

# 100
  • Мнения: 4 403
Аз съм 160, с Хонда Сивик, Голф 3, Golf 4, Golf 5, Пасат 2 и Нисан Екстрейл се чувствам добре Grinning
Не са ми удобни мерцедеси - някак са ми много вкопани навътре педалите и ми идват далеч, дори и да ''гушна волана'', а уж не съм с къси крака Grinning

# 101
  • Мнения: 107
Мен Хондата Джаз ми е първа кола, и каруца-аспекта не го забелязвам Joy може би щото няма с какво да сравнявам.

Курсовете ги карах на Поло, и на втората седмица вече бях сигурна че такава кола НЯМА да си купя- страшно неудобна седалка, ниска, педали, волан...не. А виж с Хондата всичко виждам. Приятели споменават че возела добре и не друса, но това е стар модел, който на късмет е много пазен, може новите да имат по-твърдо окачване.

Джаза е сладка кола, компактна, но просторна, с добра видимост, но пък голяма каруца и доста неманеврена. И то новия модел.

# 102
  • Мнения: 3 732
На учебното е320 бмв при максимално придърпана напред седалка натисках педалите с пръстите. Беше дълга и тежка кола, някак мъжка.

По интуиция си избрах моята, първа ми е. Каруца е - висока и лека, с леки ламарини, с дървена возия, грозна като интериор и екстериор, бавно ускорява. Но виждам всичко пред мен - 1.60 съм, устоя на лошо каране (почти 2 години карах с грешно завит преден амортисьор), дуракоусточива е - при незатворени капаци на антифриза не повреди нищо. А все някога ще трябва да я сменя... С какво?

Общи условия

Активация на акаунт