Проблем с учител

  • 11 409
  • 80
  •   1
Отговори
# 60
  • Мнения: 2 050
Аз съм длъжна да дам входно ниво и след това да направя анализ на резултата по класове.  Има си срокове, който е необходимо да спазиш. Не изгарям от желание и не съм си го измислила сама.

# 61
  • Мнения: 24 467
Ясно е, че сте длъжни. Правите го точно по тази причина.
Говорим си пълната безсмисленост на заниманието просто. Входно ниво. След три месечно неучене по предмети и без налични учебници. Глупост след глупост в образователното ни безсистемие.

# 62
  • Мнения: 2 050
Разбира се. А да не говорим за деца, които не са учили предмета цяла година. Първата учат само езика.  С колегите непрекъснато ги обсъждаме тези абсурди. Пълно е с родители, които мислят, че ние си измисляме сами поредната глупост.

Последна редакция: пн, 04 фев 2019, 12:26 от lolita1213

# 63
  • Мнения: 105
Абсолютно ми е ясно, че не е ваша приумица, но защо се подчинявате ей така ...

Ще получите и голяма обществена подкрепа, сигурна съм! То да беше само входното ниво, "с мед да го намажеш".

Просто работата ви е много по-различна от другите типове дейности, просто защото много сериозно участвате в живота и порастването на малките на години хора. И вредите, които нанасят случайно попаднали "учители" имат кофти последствия!

# 64
  • Мнения: 24 467
Абсолютно ми е ясно, че не е ваша приумица, но защо се подчинявате ей така ...

Ще получите и голяма обществена подкрепа, сигурна съм! То да беше само входното ниво, "с мед да го намажеш".
...

Защото носят и дисциплинарна отговорност, ако не изпълнят поръчението. На никой не му се остава без работа за едното нищо.
Просто ние - родители и учители, е добре заедно да работим. Аз, например, редовно пиша до МОН предложения. Кое хванало дикиш, кое - не, но все пак е по-добре от нищоправенето.
За входните не съм писала, но не ми пречи - ще напиша и за тях. Понеже са жива глупост. То поне да се провеждат като свят - след 2-3 седмици преговор, след 5-6 часа такъв, да си припомнят децата. Тръгнали някои да ми ги щъкат първата седмица - отбий номер само.

# 65
  • Мнения: 105
Ето друга случка от миналата година, която не беше драматична, не пуснах и тема, но е показателна!!!

Примерът ми отново е със сина ми /няма начин/, от 6ти клас. Ще нарека предмета География.
Първи срок - 6, 6, 6, 6, 6 - срочна оценка - Отличен 6,
Втори срок - 5, 5, 5, 5, 5 - срочна оценка - Добър 4,
Годишна оценка 5.

Отново има малко предистория: Хлапето учи, интересно му е /още от предната година/, аз го насърчавам, защото това е моя любима специалност /от ученически години/. Втория срок ритмично започват да пристигат 5ци, аз не го натискам, защото имам други приоритети. Една седмица преди края на учебната година той ми казва, че е говорил с учителя да го изпита за 6 за годината. Учителят е казал, че нямало нужда. Ок. Учителят не го изпитва. Хлапето е с чувство, че ще му остават 6. Добре!!! Идва 15 юни - раздават бележниците, е-дневникът е прилежно попълнен същия ден със срочни и текущи оценки /по стар български обичай/. Беше някъде следобяд, когато аз виждам въпросната срочна оценка 4, но не се травмирам особено, защото не беше от съществено значение, а и честно казано мислех, че е техническа грешка, която ще бъде изчистена. Във всеки случай, разбрах, че идеята е била да му остави 5 /ок, щом така е решено, здраве да е/. Прибрах се и го заварих да се пули над блежника. Беше много ядосан и ме попита ЗАЩО???, щото аз съм обяснявала, че ученето рано или късно дава добри резултати /глупости понякога говоря/. Въпросът беше защо има 4 за срока, а не защо има 5 за годината.  Трябваше нещо да направя и се обадих по телефона, като с най-нежния си гласец обясних за какво става дума. Отговорът беше /доста груб/ , да, детето било много добро по този предмет и какъв ми бил проблема. Пак обясних, че не става дума за крайния резултат, а за междинния. Беше ми отговорено, да пиша в шклото, щяло да бъде проверено, защото нещата /бележника, дневника, ненам си какво/ не били в него.  И така написах запитване в системата, което стоя непрочетено 2 месеца и аз после го изтрих. Отговор не получих. Това нещо стои до ден днешен в този си вид.

На детето обясних, че понякога се случват и такива неща, но за мен оценката е 5. Та така, Никой нищо не е проверявал, нито ревизирал. Ако бях отишла при директора, съм сигурна, че щеше да се появи една 2чица, нанесена като тек. изпитване на 7 август и нещата щяха да са точни. Познайте отраз по този предмет, тази година как се учи!!!!! Познайте дали му е интересно????!!!!


Та такива ми ти работи!!!

# 66
  • Мнения: 24 467
Цитат
И така написах запитване в системата, което стоя непрочетено 2 месеца и аз после го изтрих. Отговор не получих.

Грешка си допуснала, като си изтрила запитването си.
Що не го пусна с копие до РУО, в писмен вид, с входящ номер, като нормално писмо по деловодната система?
Ясно е, че не става въпрос за годишната оценка. Като срочна това е едно недоразумение, наистина и дразни много. За да няма такива занапред или за да са поне идея по-малко, трябва да си активна - пиши и настоявай за отговор. И пиши и до горестоящите. Понеже тогава имаш шанс някой надолу да си размърда задника и да си оправи грешките. Иначе шансът ти е нулев. И на останалите - също.
Ако мое дете направи такава грешка на контролно по математика, ще бъде санкционирано, логично с по-ниска оценка. Редно и така съгрешилият също да бъде санкциониран. Защо децата да носят последиците от невниманието си, а възрастните - не?

Последна редакция: пн, 04 фев 2019, 14:41 от Judy

# 67
  • Мнения: 105
Абсолютно ми е ясно, че не е ваша приумица, но защо се подчинявате ей така ...

Ще получите и голяма обществена подкрепа, сигурна съм! То да беше само входното ниво, "с мед да го намажеш".
...

Защото носят и дисциплинарна отговорност, ако не изпълнят поръчението. На никой не му се остава без работа за едното нищо.
Просто ние - родители и учители, е добре заедно да работим. Аз, например, редовно пиша до МОН предложения. Кое хванало дикиш, кое - не, но все пак е по-добре от нищоправенето.
За входните не съм писала, но не ми пречи - ще напиша и за тях. Понеже са жива глупост. То поне да се провеждат като свят - след 2-3 седмици преговор, след 5-6 часа такъв, да си припомнят децата. Тръгнали някои да ми ги щъкат първата седмица - отбий номер само.


Съгласна!!!! Подкрепям!!!

# 68
  • Мнения: 5 262
и при нас се е случвало. учител е отговарял, че оценява цялостна работа , както и редовност с домашни, поддръжка на тетрадки, отношение към материалите.

# 69
  • Мнения: 105
Грешка си допуснала, като си изтрила запитването си.
Що не го пусна с копие до РУО, в писмен вид, с входящ номер, като нормално писмо по деловодната система?
Ясно е, че не става въпрос за годишната оценка. Като срочна това е едно недоразумение, наистина и дразни много. За да няма такива занапред или за да са поне идея по-малко, трябва да си активна - пиши и настоявай за отговор. И пиши и до горестоящите. Понеже тогава имаш шанс някой надолу да си размърда задника и да си оправи грешките. Иначе шансът ти е нулев. И на останалите - също.

Абсолютно правилно наблюдение!



# 70
  • Мнения: 105
и при нас се е случвало. учител е отговарял, че оценява цялостна работа , както и редовност с домашни, поддръжка на тетрадки, отношение към материалите.

Няма лошо!!! Но нали се сещаш, че със същия аргумент можеш го отсвириш и с една хубава 2ка за годината, просто така!!! Като с физиката! На какво основание? Да си пишат регламентите някъде, ако трябва!!!

А ние със сина ми явно ще трябва да засилваме телепатичните си способности, поне докато завърши!!!!

# 71
  • Мнения: 5 262
както искате. ние питахме учителите и след обяснението обясних на детето и то разбра.

# 72
  • Мнения: 105
Цитат
И така написах запитване в системата, което стоя непрочетено 2 месеца и аз после го изтрих. Отговор не получих.

Грешка си допуснала, като си изтрила запитването си.


Ще ми е обица, очевидно тези неща ще съпътстват обучението /и мойто включително/.

# 73
  • Мнения: 8 601
Аз имах друго предвид - във връзка с това, че друга документация за отразяване на оценки няма, както си е записано в закона кога и как трябва да става оценяването и отразяването на оценките в училищната документация, то при наличие на единствен документ за тези оценки, значи правилата трябва да важат и за него. Обикновено в правилника за дейността на училището би трябвало да има раздел за това и затова попитах, дали родителите са запознати по какви правила става отразяването на оценките в училищната документация.
Родителите (по принцип) се запознават, но с извадки от правилника, никой не иска да го чете или да му го четат. И не трябва. Но всеки роодител може да се запознае с правилника на училището, било то от сайта им, или в самото училище.

# 74
  • Мнения: 2 050
Абсолютно ми е ясно, че не е ваша приумица, но защо се подчинявате ей така ...

Ще получите и голяма обществена подкрепа, сигурна съм! То да беше само входното ниво, "с мед да го намажеш".

Когато започнах работа бях толкова романтично настроена, врях от желание да променям света. След две-три години започнах да се отчайвам. Държи ме любовта към децата или по-скоро тяхната благодарност  и искреност. Понякога да си преподам урока както трябва е последната ми грижа в училище. Много е жалко. Повечето ми колеги са пред пенсиониране и карат ден за ден. Младите просто не желаят да практикуват, защото не виждат смисъл.
Това което споменавате няма да коментирам. Особено когато едно дете има желание, то трябва да се мотивира. Аз бих била щастлива да получавам обратна връзка с родител.

Общи условия

Активация на акаунт