Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

  • 11 фев. 2019, 11:56 ч.

Третокласници

  • 13 836
  • 378
  •   1
Отговори
# 360
  • Мнения: 18
Е как ще е на занималня до 18:20ч и с недописани домашни?!? Ще вдигна училището във въздуха, вЕрвайте ми! 🤐😒

Sparkles, кое е това училище?
Училището е в Пловдив, не искам да споменавам имена. Звънях и в министерството, това е положението, или приема човек целодневната форма, както е направило графика училището или си взема детето на обед. Освобождава се само при извънкласни занимания. Нашето училище явно се взема много насериозно... Нищо, дано е за добро, вече сме отписани от занималня, и без това сме по-големи вече може пък да е по-добре за детето така.

# 361
  • Мнения: 101
Здравейте! Прочетох всички коментари и като учител в ЦДО, т.е. занималня, в София и нещата, които някои от вас описват за времето за домашни, натовареността и т.н., реших да се включа с малко информация, ако ви интересува. Принципът, поне в нашето училище, държавно в столицата, относно занималнята е следният:
1. Децата отиват на редовни занятия от 8.00ч. Часовете в трети клас в почти всички училища са по 40 мин, по 6 часа дневно, в някои училища, за съжаление по 7.
2. В 13.00ч. децата приключват редовни часове и тези, които са подали декларация за посещение в следобната целодневна група, така наречената занималня остават, другите се взимат от родители, роднини или си тръгват сами. Говоря за деца 3 клас.
3.Учителят от ЦДО поема децата в 13.00, като ги води на обяд, а след това до 14.00 децата са свободни, в така нар. почивка, официално се води Отдих и физическа активност: през месеците с хубаво време, децата играят в училищният двор или посещават спорт или друго занимание, на което са записани, в рамките на училището.
3. В 14 00ч. децата започват да пишат домашните, така нар. Самоподготовка. Аз процедирам така, че в стаята да е тихо, защото, вярвайте ми 25 деца да са съсредоточени, за да пишат, пресмятат в присъствието на още деца, понякога е много разсейващо. При затруднения обяснявам задачите индивидуално, а понякога решаваме заедно на дъската, защото в много от допълнителните помагала, специално по математика, задачите, поне по мое мнение са доста трудни, но това е друга тема.
4. В 15. 30ч. правя междучасие, в което децата почиват, хапват, играят. Забранени са телефонни обаждания, по време на занималнята, като се правят само изключения за спешни случаи. Родителите имат телефона ми и могат да се свържат с мен, ако децата не отговарят на повикванията.
5. В 15. 30 до 16ч. официално се довършват домашните, но нали се сещате, че някои са по-бавни или по-бързи, за това аз давам възможност на всички спокойто да дописват. В 17.00ч е времето за така нар. Занимания по интереси: Тук ще призная, че много рядко остава време, заради дългите домашни за такива, но в студените месеци се старая да им давам допълнителни по-леки занимания. В момента съм им възложила да потърсят информация за Цар Симеон Велики, за да направим табло. Давам просто пример.
До 18ч. всички деца трябва да бъдат взети от родителите/роднините, защото училището затваря.
В така сухо написаният от мен ред, искам само да кажа, че децата следобед са твърде уморени, разсеяни и шумни и работата на учителите в занималня е много по-трудна, но това са предизвикателствата на професията. Към 3 и особено в 4 клас, много деца ходят на езици, спортове и си тръгват по-рано от училище, съответно не успяват с домашните, за което не е отговорна госпожата от занималнята Simple Smile
Като плюс за децата, които остават е, че общуват активно, социализират се, придобиват по-добри умения за общуване и разбира се получават компетентна бърза обратна връзка с учителя при затруднения с домашни. Недостатъци: Много деца се разсейват, губят интерес поради продължителното стоене в училище. Като човек, учител бих намалила драстично обема на информация, сложност на материала и времето за прекарване в училище, НО много родители се възползват от това, че има кой да се грижи за децата им в работното им време и буквално не им обръщат внимание вкъщи.
P.S. През времето през, което децата пишат, своевремнно проверявам домашните на всички деца. От 1 клас децата се приучават при написана тетрадка, помагало, препис да оставят готовото домашно за проверка. Преглежда се от мен, подписва се, а класният ръководител поставя оценка или допреглежда на отсъстващите на следващия ден.

Последна редакция: ср, 16 окт 2019, 23:57 от pazpadila

# 362
  • Мнения: 18
Здравейте! Прочетох всички коментари и като учител в ЦДО, т.е. занималня, в София и нещата, които някои от вас описват за времето за домашни, натовареността и т.н., реших да се включа с малко информация
Благодаря Ви за отделеното време да опишете какво правят децата следобед в занималнята. Поклон за усилията и резултатите! Аз много харесвах нашата госпожа от занималнята и мисля че загубихме в това отношение нейния добър пример за положително общуване с децата и ценна обратна връзка. Иначе наистина уморяват се децата и е много материала и особено по разказвателните предмети е повече и по-сухо поднесен. И в къщи доста време отнема самоподготовката. Хубавото в къщи е че има време да си почине малко от шума и даже да си полегне. Мисля че занималнята би била ефективна и полезна ако сутрешният блок си беше останал 5 часа максимум и така следобедният блок щеше да е едно разумно продължение, защото той всъщност не се е удължил като време за самоподоготовка, просто започва много по-късно и децата навлизат в него безкрайно уморени; но след като разрових законодателството виждам че посоката на промените е към увеличаване на часовете сутрин. Аз лично говорих с човек от приемната на МОН, писах мейл до РЗИ, без да споменавам имена, просто да попитам как е възможно това, не виждат ли че се получава децата да са над 10 часа (поне при нас) задължително  в училище и отговорът беше, тази форма е по избор, като не Ви устройва, откажете се. Никаква мисъл за детето и че все пак нещо може да се подобри.

# 363
  • Мнения: 101
Да, напълно съм съгласна. Това, обаче се спуска от МОН и учителите са принудени да се придържат към зададения план. Относно горният пост, ако не се лъжа от Вас, за взимане от занималня. Никой не може да ви накара да не вземете детето по всяко време, в периода на занималня та, НО всяко училище има свой вътрешен правилник.
Забелязвам, че все повече деца остават следобед, поне при нас, а кога родителя ще го вземе е личен избор, но пък ние сме задължени да записваме в колко часа детето е взето и да го предадем на родителите срещу подпис. Просто във всяко училище има различни подходи.
Относно материала... Ще отворя много дълга тема. Да, истината е, че материалът е сложен, трудно поднесен и обяснен в учебниците. Но новият закон за основното образование, за съжаление е такъв.
Учителите разчитаме кой на повече опит, а други, като мен на това, че освен Начална педагогика, сме завършили и други хуманитарни или точни науки, за да правим материалът по-достъпен.

# 364
  • Мнения: 18
Никой не може да ви накара да не вземете детето по всяко време, в периода на занималня та, НО всяко училище има свой вътрешен правилник.
Аз всъщност преди да го отпиша подадох молба до Директора с която поисках да го взимам след самоподготовката (по време на междучасието от 30 мин, за да не се нарушава учебния час;  т.е. в 16:30 часа), но ми беше отказано, заниманията били задължителни в тяхната цялост и се очаквало всички родители, освен тези чиито деца посещават извънкласни форми да идват в 18:20.  Както и да е, сега се "самоподготвяме"в къщи дано да е успешно, много се е променило образованието и очакванията към децата от моето време ...

# 365
  • Мнения: 101
Наистина за пръв път чувам, за подобна забрана. Учудена съм. Може би се гонят някакви резултати, ако училището е в район с много учебни заведения. ЦДО е винаги по желание на родителите. Групата се сформира на този принцип. Единствената рестрикция при нас е децата да се предават на родителите, които посещават занималня срещу подпис, часът само се отбелязва. Да, много често домофоните звънят, децата се разсейват, оттам дисциплината, но това вече е въпрос и задължение на учителя.
Както казах, всяко училище има свои правила. Да, училището не е това, което беше, когато самата аз съм била ученик.
Пожелавам Ви успех в само подготовката, а може да смените и училището, ако не сте доволни.
Успех!
Ако имате въпроси може винаги да ми пишете.
Не искам подробности, но училището в София ли е?

# 366
  • Мнения: 18

Не искам подробности, но училището в София ли е?
В Пловдив е. Тук има училища с по-нормален час за приключване на ЦДО, явно всяко само определя правилата.

# 367
  • Мнения: 552
Това е въпрос на вътрешна организация явно...приципно мога да взема детето по всяко време след приключване на основните часове, ако се налага. Иначе след 15.30 ч. не е никакъв проблем вече. Миналата година почти целия втори срок я вземах м/у 15,00-15,30ч. с написани домашни.
И аз чета с нея по разказвателните предмети....т.е. изпитвам я....за сега нямаме никакъв проблем.
За разлика от Компютърното моделиране, което се оказа такъв. Дребната няма умения за работа с настолен компютър...клавиатура и мишка...трудно се ореантира с латинските букви....и това сега се оказа проблем.
Ако някой е минал през нещо подобно ще се радвам да сподели опит.Rolling Eyes

# 368
  • София
  • Мнения: 3 538
Много са натоварени децата, щерка ми , частна занималня, английски вечер. изобщо не мога да го измисля да я взема рано. Ужасно ми е гузно но какво да сторя? Нямаме баби и двамата сме в офис с фиксирано работно време. Confused

# 369
  • Мнения: 3 290
A в колко часа сутрин ви започват часовете на третокласниците?

# 370
  • Бургас
  • Мнения: 6 451
Нашите започват в 8:00 и тази година отново са първите третокласници, които учат само първа смяна. Училището въвежда постепенно едносменен режим.
Надявам се и в четвърти да са така.

# 371
  • В. Търново
  • Мнения: 6 054
Започват в 8 сутрин. Голямото междучасие е след първият час. Всеки ден са с по 6 часа, само четвъртък- 5. Много ми харесва, че в петък последните два са изобр. из- во. Края на седмицата, умора.
Утре няма да имат занималня. Ще ги водят някъде от 13.30- 15.00. Подписвахме някаква програма " Болярче" за извеждане от уч- ще, и днес ще питам къде ще ходят. Моя, както винаги, е блял, и не знаеше. Нищо не споделя това дете, ако може да скатае някое домашно. Бетер цербер съм, да разпитвам другите майки за проекти и домашни.
Иначе занималнята в уч- ще започвали в 14.30, понеже били последни за обяд.

# 372
  • Мнения: 3 290
pazpadila, поздравления за усилията и труда.

Недостатъци: Много деца се разсейват, губят интерес поради продължителното стоене в училище. Като човек, учител бих намалила драстично обема на информация, сложност на материала и времето за прекарване в училище, НО много родители се възползват от това, че има кой да се грижи за децата им в работното им време и буквално не им обръщат внимание вкъщи.
След 10 часа в училище и вечер ли е нормално да продължат да учат?

# 373
  • София
  • Мнения: 12 024
A в колко часа сутрин ви започват часовете на третокласниците?
7:30 трябва да са в двора, часът започва в осем без нещо. Малоумщина.

И моята е в частна занималня, 2 пъти седмично на балет от 19-20:30, един път седмично на курс по програмиране (уикенда). Взимам я в 17:10, работя на пет минути от занималнята. Има време и за парка после с мен и кучето, и за всичко. Домашни вкъщи не се пишат, всичко е в занималнята. Ляга преди 21 часа, освен когато е на балет. Сънят е супер важен за психическото и физическото здраве на децата и недоумявам как може да има родители, които оставят деца в малките класове да висят пред тиви-то или на таблета до 11 часа, а после да го вдигат в шест-седем. Безумие.

# 374
  • Мнения: 784
Много са натоварени според мен децата. Моята не издържа понякога до 17 ч на занималня от главоболие. Добре че едната ни баба не работи и я взима по-рано, когато се наложи. Вечер след вечеря поглеждаме материала, който са взели през деня, но без да я натоварвам излишно, само лек преговор. В 22 ч вече е заспала. Сутрин я събуждам в 6:30 ч. В 8:00 започват часовете.

Общи условия

Активация на акаунт