Четвъртокласници 2020/2021

  • 34 536
  • 776
  •   1
Отговори
# 435
  • София
  • Мнения: 5 945
Кофти учители има, как да няма. Но има и кофти лекари, нали?
Навсякъде има и добри и лоши
Но аз няма да издържа в българско училище и 1 месец да работя , та какво има? Шапка им свалям.
Тези неграмотните, като сте ги "хванали" ги докладвайте да Директорите. То и от нас самите зависи промяната.

# 436
  • София
  • Мнения: 11 982
Докладвала ги е. И написа какъв е бил отговорът даже.

# 437
  • Мнения: 2 156
Аз имах в гимназията много добър учител по физика, който сам си знаеше, че правописът му куца и си го казваше. Помня, пише задача на дъската и казва "Пиша "л." съкратено, вместо "лодка", защото в другия клас го написах с "т" и всички ми се смяха". Железарка беше.

# 438
  • София
  • Мнения: 11 982
Така де, ама той е трябвало да научи децата на физика, а началната учителка трябва да ги научи на правопис. Joy

# 439
  • София
  • Мнения: 5 945
Докладвала ги е. И написа какъв е бил отговорът даже.
Тогава сама да "се докладва".... и си взема решенията. Като идеш на некомпетентен лекар какво правиш? Отиваш при друг вероятно.
Лично аз с три деца, нито един учител неграмотен не съм срещала досега, всякаки други дертове имат, това не мога да го твърдя, нито в ДУ, нито в градината, нито в разните школи.  Тук обаче във форумите към 50% от потребителките пишат с грешки, от тях половината са с ( големи) претенции. Е , и?
Не ми харесва , не ги чета Stuck Out Tongue Winking Eye

# 440
  • Мнения: 1 561
Мили мами,
никак не ми харесва тона и категоризациите. Учители, училища, занимални много и различни, но както и мнението Sparкles смятам, че проблемът в нивото на преподаване в училищата и подготовката след това в занималните  е възпитанието на днешните деца.
Признавам си, че не всеки става за учител, аз например не бих издържала това, което съвременните учители са длъжни да търпят от нашите деца. Аз бих изгонила всички, и бих работила с 3-4, които виждам, че слушат и имат интерес, а останалите, които са там, защото образованието ни е задължително, за съжаление не бих търпяла.
Ще посоча неща, които съм чувала от нашите родителски срещи,  и на голямата ми дъщеря, която завърши същото училище, в което сега е малката, и от малката/
Първо- в час децата стоят с гръб и си приказват без капка притеснение.
Учителя се е готвил за часа, влиза, не може да привлече явно вниманието на децата, които по някаква причина са превъзбудени, уморени или просто не им харесва предмета. Как точно смятате, че някой може да налее нещо в главата на дете, което не желае да слуша, а на всичкото отгоре и пречи?! Ще ви отговоря- няма как.
Възпитаните деца поне знаят, че от уважение трябва да слушат и не пречат на останалите. А пък записаните в частни занимални, не са от тези, които не им се учи, а тези, които не могат да търпят шума и безобразията в ДЗ и родителите имат възможност за частна. Затова лесно се работи с тях в такива от същите учители, които са избрали частната школа пред ДУ. Отделно, че децата знаят, че родителите плащат за това, което също е ангажиращо.

За съжаление децата, за които образованието не е интересно и едва ли не може и без него, са големия бич и пречка. А процентът такива деца расте.
Ако обстановката е спокойна, всички слушат, пишат, внимават, информацията, достигаща до тях ще е много повече, и по-ефективна, отколкото когато това нещо се провежда в шумна среда.
За малката ми дъщеря това е големия проблем, шума и крясъците в училище. А учи в едно от елитните такива в столицата. Госпожата ни описва на всяка родителска как протича един ден, сутрин се започва със закъснения, двама трима да влязат  след започването на часа, това разсейва останалите със всяко влизане. Започва се ровене в шкафа докато извади необходимото, ако някой е забравил нещо се почва шушукане и търсене от другарчето по чин или редичка. После някой му звънне телефон, всички се обръщат да видят кой е този. На някой му се доходи до тоалетна, пак излизане- влизане.....
Второ- Ежедневно някой реве за нещо, госпожата успокоява, разследва кой какво направил, за да разреши даден спор...Някой да реве в училище- това никак не си го спомням по мое време. Сякаш такова поведение е типично за ДГ, но явно сегашните чувствителни деца да лесно раними и се пренася и през първите 4 години в училище!
 Трето- Редовно масово децата не си носят блокчета за рисуване и се искат листове от другите. Аз вече съм забранила моята да раздава/ очаквам нападките ви за това:)/, но за мен да  правиш услуга на някой, който злоупотребява ежеседмично с това не трябва.
 На първата РС госпожата помоли от касата да закупим резервни блокчета, тетрадки, носни кърпи заради подобни случаи. Не съм съгласна обаче аз,  но това е друга дълга тема.
Децата не носят необходимите им неща- химикалки, тетрадки, а ние родителите защо не контролираме това? Отговор- след като бях 2 години касиер на класа ми стана ясно- децата са огледало на родителите си! Тотална неангажираност за нищо- събирам пари на нещо- чакам със седмици 20 лв да ми се предадат, родителя забравила. Какво да искаш от детето на такива?/ Дано няма припознали се в групата, разчитам, че по форумите пишат съвестните и заинтересованите за децата си такива/
Но пък като някой нещо е свършил, критика от половината, че защо точно това е направено:)

Гимназистката ми например разказва, че в един от часовете им, децата си говорят и никой не слуша учителя, някой играят на не се сърди човече, други си рисуват.....просто защото не знам защо са сметнали, че щом предметът не е по техния профил, не трябва да учат. Моля, учете децата на уважение към труда на учителя!

Моите две момичета минаха през ДЯ, ДДГ, ДУ и ДЗ и смятам  да кажа, че не са имали проблем с учене, подготовка, както и че са завършвали с отличен успех всяка година. В края на 4 клас голямата изкара без проблем матурата си, без грам подготовка от наша страна или външни уроци. След 7 клас я записах на уроци по БЕЛ само, тъй като аз или баща им не сметнахме, че ще можем да се справим с подготовката й, По математика беше изцяло на подготовка вкъщи. Ходи по олимпиади, тъй като бяха задължителни за балообразуването и успя да се класира за областни кръгове и да изкара високи точки за да може дори да се изложи на матурата пак д  успее. И успя.
Голямата смени две училища, т.е имам база за сравнение/ кварталното доста я научи, скъсваха я от домашни и проекти, но стресът беше ежедневие, а  за разлика от елитното, в което почти не усещах, че учи и пише домашни/ сега е в гимназия и това продължава. Т.е всичко зависи от нас и децата ни, не от учител, база или занималня. Който иска да учи- учи. Но вкъщи не сме си позволявали да окачествяваме учителите им като лоши или добри. От всеки човек може да се научи нещо, затова е необходимо взаимното ни уважение и изслушване.
Та не искам да продължавам. За мен причината сме ние родителите и децата ни.

В ЧУ и ЧЗ си има правила и който не ги спазва е аут. Докато в ДУ има правила, но се правят компромиси и учителите не желаят да влизат в дебати с родители, за да не бъдат ругани и подронва авторитета им. Всички виждаме по новини какво се случва!

Когато някой не иска да ме чуе, аз каква мотивация ще имам да му разкажа нещо?

Учителят не е машина, а живо същество като всички нас- с чувства, проблеми, търпение. Има ли уважение към нещо, той  би дал и невъзможното за децата ни.
Прекланям се пред търпението им, наистина. Аз не бих го направила за Вашите деца, но те са там и продължават да го правят за Нашите деца, въпреки всички неща, спускани им от МОН!

# 441
  • Бургас
  • Мнения: 10 348
Не мога да приема неграмотни хора да учат децата, а родителите да покриваме дупки и пробойни в образованието с частни уроци и школи Confounded

Ето това е! И то не зависи от бройката деца в занималнята.

Ето ви нагледно - писмо, официален отговор на директор на ДГ в Бургас, където бяха и двете ми деца. https://www.flagman.bg/article/138618
Жалбата не е от мен де, но и аз имах сблъсък с въпросната директорка. Вече не заема тази длъжност за щастие.
Но голям процент от учителите с които съм се сблъсквала са на същото ниво. И не говоря за забутани селски училища и градини. А за такива в центъра на Бургас, желани и "елитни". Satisfied

# 442
  • София
  • Мнения: 7 033

За съжаление децата, за които образованието не е интересно и едва ли не може и без него, са големия бич и пречка. А процентът такива деца расте.
Обстановката в един учебен час в 98% от случаите зависи изцяло от учителя.  Когато учителят умее и желае да респектира учениците си, няма да има никакъв проблем със запазването на тишината в клас -  "неуправляемите деца" не са масово явление, а по-скоро изключения. Едни и същи сладки дечица при един учител не смеят да шукнат, а при друг сътворяват чудеса и демонстрации на ужасно поведение и ниска култура. Колкото и грозно да е сравнението  -  "Кучето скача според тоягата" е точно отражение на отношенията учители-ученици.

# 443
  • Мнения: 6 287

Учителя се е готвил за часа, влиза, не може да привлече явно вниманието на децата, които по някаква причина са превъзбудени, уморени или просто не им харесва предмета.

Ей тука е проблема.
По две причини- “снесеното” от МОН съдържание, но не по-малко и негъвкавостта на учителите.
Имам щастието(или ужаса) да съм избутала вече една пълна битка с образователната система, сега се боря с нея още два пъти-в последователни класове. Ами материала не е променен ни на йота от не знам кога, само се сгъстява. Но учителките на децата го поднасят по различен начин- едната има желание и успява да задържи вниманието, другата - ни най-малко, при равни други условия.
Тогава? Пак стигаме до тях...

# 444
  • София
  • Мнения: 11 982
Лично аз с три деца, нито един учител неграмотен не съм срещала досега, всякаки други дертове имат, това не мога да го твърдя, нито в ДУ, нито в градината, нито в разните школи.  Тук обаче във форумите към 50% от потребителките пишат с грешки, от тях половината са с ( големи) претенции. Е , и?


'Ми, надяваме се да не са начални учителки. Laughing

# 445
  • Sofia
  • Мнения: 4 391
Мда, едни и същи деца при един учител не смеят да гъкнат, а другият си пие кафето до прозореца, защото те си играели на телефоните и не го слушали.

Както споменах в по-преден мой пост в малки букви, преди месец ме удари сачмата и след 20 години с частен бизнес и то смея да кажа доста сносен, реших че искам да преподавам и за да се случва това, ми трябва завършена "Педагогика". Избрах си "Начална училищна", защото искам да работя с тази възраст. Зор нямам, време и желание да уча имам, та на стари години след 2 икономически специалности, моя милост се нареди с набор '95 и по-малки на опашката за внасяне на такси във ФКНОИ. Голям наплив, голямо чудо - млади и не толкова млади, повечето жени , но и тук-там мъже... да се неначудиш какъв голям интерес има към учителстването. Ще ги видя аз колегите колко грамотни и нахъсани са за професията и тогава ще сподлея впечатления какво ново поколение учители се задава.

# 446
  • Бургас
  • Мнения: 10 348
Aни, на мен ще ми бъде интересно да споделиш впечатленията си. Simple Smile

# 447
  • Мнения: 1 561

Учителя се е готвил за часа, влиза, не може да привлече явно вниманието на децата, които по някаква причина са превъзбудени, уморени или просто не им харесва предмета.

Ей тука е проблема.
По две причини- “снесеното” от МОН съдържание, но не по-малко и негъвкавостта на учителите.
Имам щастието(или ужаса) да съм избутала вече една пълна битка с образователната система, сега се боря с нея още два пъти-в последователни класове. Ами материала не е променен ни на йота от не знам кога, само се сгъстява. Но учителките на децата го поднасят по различен начин- едната има желание и успява да задържи вниманието, другата - ни най-малко, при равни други условия.
Тогава? Пак стигаме до тях...

Да, имам и аз пример, първото впечатление беше за учителя- откачалка със смешен изказ и глас, но след това запали детето по предмета си и всички я слушаха/ моята чак смени профила на паралелката след  7 клас/, и доста често съм се чудила как става, но явно е до усет и влизане на нивото на учника. Но не всеки може, често е и до симпатия между ученик и учител.
Днешните деца са свикнали да им се предлага само интересното, да бъдат забавлявани, ако е нещо скучно се отхвърля. Често обяснявам на моята 3- класничка, че в живота не всичко полезно е забавно и приятно:)
Но за мен възпитанието е в основата.

# 448
  • София
  • Мнения: 5 945
Лично аз с три деца, нито един учител неграмотен не съм срещала досега, всякаки други дертове имат, това не мога да го твърдя, нито в ДУ, нито в градината, нито в разните школи.  Тук обаче във форумите към 50% от потребителките пишат с грешки, от тях половината са с ( големи) претенции. Е , и?


'Ми, надяваме се да не са начални учителки. Laughing
'Ми казвате? Grinning
Мога само да се надявам , че не са. 
Но претенции до небето.
Големи хора , но не могат да пишат. Какво трябва да работят, че това да няма значение?
Драскачи по форуми? Дори за това е нужно да могат да пишат. Confused

# 449
  • София
  • Мнения: 11 982
Днешните деца са свикнали да им се предлага само интересното, да бъдат забавлявани, ако е нещо скучно се отхвърля. Често обяснявам на моята 3- класничка, че в живота не всичко полезно е забавно и приятно:)
И аз това обяснявам, но не ми вярва все още. Joy Даже по-често забавното и приятното е или незаконно, или неморално, или от него се дебелее. Wink

Общи условия

Активация на акаунт