Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

Отговори
  • Мнения: 9
Здравейте дами,

Пиша ви, защото имам нужда от помощ!

Моята мама (само на 50!) събра кураж и започна да учи английски с частен учител в София.Тя има собствен бизнес, така че времето й винаги  е оскъдно (школа ще е много трудно изпълнимо). След дълго търсене, успя да намери частен учител, които преподава във II-ра Английска гимназия. След първия урок днес, тя ми обади,  чувствайки се напълно обезсърчена. Показвайки ми материала който са взели, аз осъзнах, че не са и  преподали дори базова граматика (местоимения, предлози, и т.н.),  нито една дума не е написана в тетрадка. Очаквало се е от нея да чете, формира текстове, попълва изречения с фрази, глаголи и предлози в принтирани от учителката материали.

Аз  самата говоря три езика, съм завършила университет в Англия и живея в Канада. Такъв начин на обучение ми е напълно непонятен! Та на кратко, това е първото нещо което мама прави за себе си от много време и ми се иска да потръгне.

Моля дайте съвет, какви са вашите впечатления от оптималната методология за учене на английски на "стари" години? Аз самата съм учила езици като дете, но за мен, без граматика и писане нищо не се случва. Имате ли препоръка към добър преподавател в столицата? Всичко е добре дошло, аз нямам никаква идея как да помогна.


# 1
  • Мнения: 1 915
Погледни в,,Кабината,,. Може да й свърши работа.  Peace

# 2
  • София
  • Мнения: 20 133
Каква граматика и писане на първи урок?Еййй, големи сте специалисти по преподаване! Аз толкова години това уча и се занимавам и пак акъл не давам.

# 3
  • Майничка
  • Мнения: 7 016
Съзнателното учене на чужд език при възрастен, най-общо, се свежда до два основни похвата: задаваш теоретична формална матрица (граматична рамка) и постепенно започваш да я пълниш с лексикално съдържание или натрупваш някаква критична маса лексика и еднотипни конструкции, от които логически извеждаш матрицата (сам или с известна помощ отстрани - помагало или учител).
В случая, зависи и какво цели майка Ви с ученето на език - дали чисто теоретичното удоволствие от научаването на нещо ново, при което кефът е в самия процес, т.е., който и от двата метода да избере, времето не е значим фактор или някакво практическо приложение на езика, което да се случи в определен срок. Тогава е по-удачно "рамката" да е конструктивна - лексика и изрази, свързани с рутинна комуникация и конкретната цел и постепенно обобщаване на граматичната матрица.
В начален етап е по-добре учителят да даде 10 конструкции, които ще са валидни в 10 конкретни ситуации, отколкото 10 предлога, всеки от които ще има различно значение на български в (да кажем) 3 различни конструкции.
При децата ученето на език е на малко по-различен принцип - от тях се очаква не само да учат езика, а да го учат така, че да са в състояние да учат на този език, както и да свикват с ученето, като процес.
На майка Ви едва ли ще й се наложи да пише есе, преразказ, синтез и т.н. на английски и да бъде оценявана върху това. Освен това, тя има достатъчно жизнен опит и "база данни", та да направи асоциативни връзки, на които едно дете още не е способно.
Дали, как, кога и в какъв обем ще пише на ръка, дали и колко тетрадки ще завъди (или ще си драска на разпечатките и ще ги събира в папка), това би следвало да си реши тя и тя да е проактивната страна, що се отнася до това какъв обем работа да свърши самостоятелно.

От моя гледна точка (на близка възраст съм), ако частен учител в 21 век вземе да ми диктува или да се налага да преписвам в часа, за който плащам, това е губене на време. Съществената част, с която не бих могла да се справя сама, е в правилата за четене и произношение. След като мотивацията и инициативата са мои, аз би следвало да съм заинтересована да получа максимално количество информация от учителя, която да обработя в свободно за мен време. Ако видя, че не се справям с обема или съдържанието, ще коментирам с него и ще преработим стратегията, както и ще се консултирам, ако имам неясноти по конкретен израз или конструкция. Съзнателното учене е партньорство между двете страни. Когато само учителят определя правилата, това не винаги е от полза за ученика, особено ако той е възрастен.

Самата аз зная три чужди езика (преподавам един от тях). Никога не съм учила английски, въпреки че последните шест години активно ми се налага да превеждам от английски на други два езика.Граматическата "матрица", като форма, ме заинтригува чак в последните две години, когато се наложи да   я обяснявам на малката ми дъщеря, правейки паралел с българския език. Въпреки това, създаването на приемлив устен или писмен текст не ми е проблем, което е резултат от количествено натрупване на лексикални конструкции и клишета или на допълнителна подготовка, ако темата ми е нова.

# 4
  • Мнения: 9
Изключително много благодаря за отделеното време, както и за изчерпателния и полезен отговор!


Цитат
В начален етап е по-добре учителят да даде 10 конструкции, които ще са валидни в 10 конкретни ситуации, отколкото 10 предлога, всеки от които ще има различно значение на български в (да кажем) 3 различни конструкции.

Страхотен съвет, благодаря!

Причината поради която тя иска да учи английски е комуникация с моят съпруг и приятели (основно англоговорящи) и завидна свобода да пътува сама. Тя  често ни посещава в Канада и като комуникативен човек, има желание да бъде част от средата. Времето не е значим фактор.

# 5
  • Мнения: 31
Най-добре е вие да и преподавате.

# 6
  • София
  • Мнения: 5 549
Да се насочи към друг частен учител с индивидуален подход. Не е задължително да е някой "професор", все пак тя не се подготвя за TOEFL или IELTS. Може да е някоя пенсионирана учителка в квартала, но да започнат от азбуката буквално (доколкото разбирам тепърва се запознава е езика).

Имах частен ученик, дете на бишва колежка, беше 9-ти клас тогава. Бъркаше буквите буквално и въпреки че виждах, че в училище по английски учат (или поне в учебника има) много по-сложен материал, карахме лека-полека, обяснявах съвсем базови неща в началото, чак 2рата година успявахме да 'догоним' материала в учебника от у-ще. В крайна сметка затова е частният учител, не да си "изпее" материала по еди-коя си програма, а да види пропуските и нивото на ученика си.

# 7
  • Мнения: 2 055
https://www.abaenglish.com/en/
Бих препоръчала това. За мен лично сайтът беше доста полезен преди да се преместя на Острова (
бях на 40г).

Общи условия

Активация на акаунт