Грешен пощенски код при поръчка

  • 1 475
  • 18
  •   1
Отговори
  • Мнения: 4
Наскоро си поръчах суичер от САЩ, но съм объркал пощенския код и съм написал не 1000 а 0000. Адреса и всичко останало съвпада. Какво да очаквам?

# 1
  • Мнения: 9 518
принципно не е проблем. но ако пратката ти е непрепоръчана и ще се достави чрез български пощи...на късмет е получаването.

# 2
  • Мнения: 4
принципно не е проблем. но ако пратката ти е непрепоръчана и ще се достави чрез български пощи...на късмет е получаването.
Какво ще рече "непрепоръчана"?

# 3
  • Мнения: 9 518
с допълнителна услуга "препоръка". основната разлика е, че пощенските оператори не отговарят за непрепоръчаните пратки и ако не ти я доставят не ти дължат обезщетение. в резултат често изчезват пратки от български пощи.

# 4
  • Fort Worth, TX
  • Мнения: 2 119
Късмет бих казала, ако ще идва с бп.Тарашат яко само това ще ти кажа.Ако е найки или изобщо нещо марково си е на късмет.

# 5
  • Мнения: 4
Късмет бих казала, ако ще идва с бп.Тарашат яко само това ще ти кажа.Ако е найки или изобщо нещо марково си е на късмет.
Не е марков, но е на група. Съмнява ме да са ги чували от бп.

# 6
  • INFJ
  • Мнения: 9 344
Ако не си получи пратката, следва продавачът да върне парите и вече той да си търси обезщетение от неговите пощи, вероятно USPS.

# 7
  • Мнения: 4
Ако не си получи пратката, следва продавачът да върне парите и вече той да си търси обезщетение от неговите пощи, вероятно USPS.
Не че бих имал против, ама аз съм направил грешката.

# 8
  • INFJ
  • Мнения: 9 344
Това не е грешка, която да направи пратката невъзможна за доставяне, а дори да е, нормалното е пакета да се върне при продавача, а не да изчезне безследно.

# 9
  • Мнения: 9 518
Това не е грешка, която да направи пратката невъзможна за доставяне, а дори да е, нормалното е пакета да се върне при продавача, а не да изчезне безследно.

да, ама изчезват, защот ги крадат /защото не отговарят за такива пратки/. когато влезе при нас вече непрепоръчаната пратка не може да се проследи /не ги описват, няма номера и т.н./.

# 10
  • INFJ
  • Мнения: 9 344
И аз пак казвам, че при недоставена пратка следва или изпращане на нов пакет или връщане на парите.

Не е работа на БГ пощи да отговарят за пратки, които пристигат. Това е работа на пощата изпращач, така че продавачът да си преценява какви рискове да поема.
БГ пощи могат да отговарят и издирват единствено пратки, изпратени чрез тях.

# 11
  • Мнения: 9 518
И аз пак казвам, че при недоставена пратка следва или изпращане на нов пакет или връщане на парите.

Не е работа на БГ пощи да отговарят за пратки, които пристигат. Това е работа на пощата изпращач, така че продавачът да си преценява какви рискове да поема.
БГ пощи могат да отговарят и издирват единствено пратки, изпратени чрез тях.


всъщност не е така.

# 12
  • INFJ
  • Мнения: 9 344
А как е?

Разследване може да води само пощата изпращач - обади се за пратка, която очакваш, но я няма, ще ти кажат "Свържете се с продавача, да подаде жалба към неговите пощи."

Ако ти си изпращач, то ти подаваш жалба към нашите пощи и те трябва да водят разследването.

# 13
  • Мнения: 9 518
ами зависи - има много хипотези.
от значение е каква е пратката, в кои зони се превозава, какви са отнощения между операторите и какъв е операторът /дали за него са задължителни актовете на всемирния пощенски съюз, съответно процедурите - както при нас е БП, защото има задължение да предоставя универсална пощенска услуга на територията на РБ/. при БП за различните международни пратки си има различни кодове от 13 символа, започващи със C, V, R, Е в зависимост от вида на пратката и да, имат задължение да проследяват препоръчаните пратки. и отговарят за пристигащи пратки, как да не отговарят.
вече въпросът с рекламацията е различен - кой има право на рекламация. законът регламентира, че право на писмена рекламация има подателят или получателят на пратката. това вече по различен начин е уредено в различните Общи условия. в повечето случаи е: до получаването право има подателят, както и получателят с изричното съгласие на подателя и обратното след получаването - получателят, както и подателят със съгласие на получателя. макар че това последното не се спазва изцяло, особено от куриерите, които са доста ларж и разглеждат почти всички рекламации. така че няма проблем при тези условия да се подаде рекламация тук и БП да "разследва".   
обезщетение се изплаща пак различно в зависимост от конкретната хипотеза. но принципът е, че за изгубени непрепоръчани не се дължи обезщетение. от края на годината в БП има и нов хит - непрепоръчаните пратки не се описват по никакъв начин, няма никаква отчетност и въобще не може да им се хване краят. затова - не изпращайте такива.
с международните пратки като цяло е манджа с грозде.
ако не пристигне пратката - да си иска парите от продавача.

# 14
  • INFJ
  • Мнения: 9 344
Това казвам и аз, парите се търсят от продавача, а той после да си ги търси от пощите, ако има такава възможност, според условията с които е изпращал. В случаят, вероятно става дума за малък пакет, изпратен с USPS, съответно USPS ще започнат разследване, ако пратката подлежи на такова при загуба.

Получателят може и трябва да подава рекламации при получаване на пратки, които очевидно са отворени или повредени.

Скрит текст:
При всички положения тези рекламации отнемат месеци, сега имам една препоръчана изпратена до Израел, вече близо 4-5 месеца няма развръзка. Никой получател няма да чака толкова време, след 30 дни имат право да си искат парите обратно, а вече остава на мен да си търся пратката или обезщетение чрез пощата изпращач, в случаят БГ пощи.
Те са установили, че пратката се губи след влизането в Израел, съответно техните пощи дължат обезщетението.

Общи условия

Активация на акаунт