Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 31

  • 112 415
  • 952
  •   1
Отговори
# 420
  • Мнения: 24
Много се превърна в кокошарник темата. Нека не се разправяме повече.

Да ви кажа, че последните дни много чета за диспута обикновено и специализирано училище.... попаднах на статистики за кралството и на академично ниво макар като цяло децата в спец. училища да са с по-тежък аутизъм откъм симптоматика се оказва, че имат по-добър английски, математика и изобщо резултати.А това, което подкрепя най-много нормалното училище, че...там има по-голяма социализация се оказва също не особено затвърдено, защото проучванията не го доказват изобщо. Това съвсем вече накланя везните при мен....сега разбирам защо му бавят в сегашното училище индивидуалния план, защото той е  задължителен за да го преместя. Защо за Бога държат да виси в това училище, наистина не схващам.... казаха, че до момента не е получавало училище пари за него, едва сега следвало да им отпуснат като има индивидуален план, за който съм в очакване.  Но аз вече пък не искам да седи там.....той е толкова умен и по подходящ начин може да учи. Нямам търпение да звъня утре на това школо и да променя за добро нещата.... дано само имаме късмет с приемането и всичко да протече без много разправии за мен.
Здравейте ,стана ми интересно за тези статии със статистики  ,може ли да споделите някоя от тях ?

# 421
  • London
  • Мнения: 6 732
Ами просто бях написала в Гугъл special vs mainstream school и ми излязоха материали колкото щеш. Идеята е човек да вземе информирано решение. Аз ей сега се връщам от общината където най-сетне подадох попълнената молба за индивидуален план, сега имат 20 седмици да докажат, че училището не му посреща нуждите.Imp От училището е разбраха и казаха, че са наясно, че искам най-доброто за него и нямали базата каквато съм видяла в специално училище, нито времето да бъде насочено всичко по начина по който е добър за него. Нямали право да дават такива съвети особено за деца, които се адаптират добре там та си било между нас. Идеята е, че нямало място в тези хубави училища за всички та трябвало някой да седи и в нормалните училища и да се мъчи. Разбира се моя син няма да е от тези.... от септември вярвам вече ще е на новото място.  Аз виждам смисъл дете със специални нужди да посещава нормално училище, ако е на нивото на останалите с материала..... ако се очаква да взима друг материал то какъе в смисъла да се прави на ''нормално'' там? Това със социализацията е пълен кьор фишек и го виждам …. трета година е там, на него не му пука особено за деца, виж ако е в среда в която може да учи то академично може да напредва, защото е умен, а сега това му е откраднато и все е гневен, защото все трябва да е притурка там.  Но всичко това го казвам със заявката, че нямам предвид специални училища в България - там едва ли изобщо има училище като това което посетих, това беше просто училище мечта, не вярвам да има човек който влезе и да не иска да посещава детето му това място.

video как работят с доста тежките случаи.....и децата напредват не гледат в една точка.
https://www.youtube.com/watch?v=szvyiBdSgUo

Басейна
https://www.youtube.com/watch?v=vp_sPWAMPS0&t=2s

Последна редакция: вт, 25 фев 2020, 12:46 от La Catrala

# 422
  • Бургас
  • Мнения: 723
Здравейте,
не съм писала отдавна...но то няма и кой знае какво ново.
Дреб все още е с памперс,все още яде броени неща :/
Спокоен е в ДГ и с тяхна помощ надгражда навици-да си занеса якето до шкафа,да си донесе/занесе понтофи/обувки...Когато е в настроение аликира и рисува(с помощ от учителките).
Привързан е към ресурсната си учителка(прекрасна млада дама с невероятно желание да работи с него-работят в помагалата по математика и бел за 2ра група).
Започна да търси компанията на сестра си.
Съзнателно взе играчка от братовчед си и я скри зад себе си-ей такива малки победи ни радват.
Давам само рибено масло на Мьолеср и едни витамини.
Има думи които казва чисто(къща,слънце,чаша...цифри)-но еднократно и не желае да повтори.
Когато иска нещо хваща някой за ръка и показва,ако не го разберем се сърди и бяга от стаята.

Последна редакция: чт, 27 фев 2020, 10:46 от Nedialka_81

# 423
  • Мнения: 125
Nedialka_81, и моят дреб е на близка възраст, ние сме 1ва група в ДГ и усъвършенстваме същите навици - събличане, обличане, прибиране, тоалетна, хигиенни навици и имаме напредък. Това което аз забелязвам от известно време и много ме радва е, че се подобри разбирането и той стана много изпълнителен и послушен, въобще доста по-лесно управляем е в ежедневието, а и е по-спокоен. Кризите са рядкост и вече доста често мога да го излъжа с обещание за бонбон, шоколад и др. да се откаже от нещо. Така че и нас ни радват малки победи и напредъци.

Ноо пустото говорене и на нас не ни се отдава, няколко думички ползва и като се опита да повтори нещо друго просто не му се получава. Обаче важното е ,че доста често има желание да го прави, мъчи се детето и така.

# 424
  • Мнения: 77
0т къде купувате рибеното масло на мьолерс?

# 425
  • Мнения: 704
Аз от Ремедиум съм взимала, иначе онзи ден видях в ДМ.

# 426
  • London
  • Мнения: 6 732
Пак никой не е писал....

Аз бая беседи имах в училище, почна процеса с посещения от разните му там институции. Изведнъж се почна и по-осторожна работа с детето. Направиха ми и на мен дъска....за да работя с картите и да разчупим ритуалното прибиране, бях скептична, защото от година не бяхме пропускали магазина, а сега нося картите с дъскичката и показвам преди да излезем какво ще правим. И той си казва Сега вкъщи, а после айпад примерно, или на колата ще ходим или евентуално на магазина, парка, но се възприемат разликите. Странно много за мен, защото ако просто го кажа преди, че ще е друго се съпротивляваше и да ме е разбрал, но сякаш картите ги слуша по закон хах. Е пак понякога като не му се прави нещо следва да има алтернатива, но ако категорично не ми се ходи някъде се търси трета алтернатива. Но засега само веднъж се наложи, слуша ме.... и съм много доволна. Нужни са ми само навън в учебен ден, иначе не. Та ми е еднооооо спокойно на душата вече....

Купихме му личен айпад, много е щастлив, че си е само негов. Добре сме и чакаме Великден, планирала съм ходене до един резерват с примати, бил аутистик френдли, имало някакви сензори статуи и тн. Пускат те с час по-рано от останалите и тн. Та дано е хубаво времето да можем да идем.

# 427
  • Мнения: 267
Здравейте!Как се справяте при въведените ограничения и социална  изолация?Синът ми две седмици не е ходил на детска градина и това му се отразява меко казано зле. Вкъщи се говори само за отвертки и батерии. Ресурсната от детската градина е пратила материали и от утре и той ще се обучава онлайн.

# 428
  • Мнения: 1 401
Здравейте!Как се справяте при въведените ограничения и социална  изолация?Синът ми две седмици не е ходил на детска градина и това му се отразява меко казано зле. Вкъщи се говори само за отвертки и батерии. Ресурсната от детската градина е пратила материали и от утре и той ще се обучава онлайн.

В къща или апартамент сте?
Ние сме в апартамент и категорично казвам, че детето не може да стои затворено вътре с дни. Извеждаме го около блока, на паркинга или на странични улички като гледаме да се движи през цялото време, бе да сядаме по пейки, защото тази сутрин полицай е направил забележка на мъжа ми да се прибират.
Вкъщи - той не е хиперактивен, обича да хапва, но спазваме режим на хранене (без глутен, млечни, захар), та аз го "отнасям" - все съм около печката. Карам го да ми помага в правенето на мъфини, пускане на пералня. А, да - къпе се и до обед, и следобед. На мен лично не ми е проблем, защото виждам, че това го успокоява доста (на 5 г е).
Логопеда се включи като даде идеи за различни занимания и ми прати линкове - а аз трябва да му пратя обратна връзка като ги изпълним.
На детска детето не е ходило от декември, не мисля че му липсва...

# 429
  • Мнения: 419
При нас е много добре положението. Даже не знам дали не сгреших като се инатих да не е на индивидуална форма. Учи когато й се учи и е в кондиция, като видя, че ни приема, ни предава я пускам да си скача в стаята на музика за опрелено време и после пак учене. Прочитам материала и й го разказвам така, както ще й е интересно. От 24 часа в денонощието хващам общо 2 часа в супер кондиция ама е много ползотворна, много по-добре от онази мъка да е изморена, разсеяна, да й казвам по 5 пъти името и айде бе, давай бе, чуваш ли ме ти и тя да се стряска и да вика а, какво, не те чух, не разбрах.

# 430
  • Мнения: 1
Здравейте, има ли майки на деца аутисти в Разград и какви са ви впечатленията от качеството на услугите за областта, които се предоставят на деца аутисти. Какъв е приносът на държавата за развитието на такива деца. Както и биват ли те освидетелставни като деца с тежки заболявания. Как се приемат в обществото. Благодаря за отговорите на включилите се

# 431
  • Мнения: 419
Да попитам който има хиперактивно дете дали в момент на хиперактивност си фантазира нещо или не? Моето няма такава диагноза, обаче изпитва силен порив да скача и тича на фона на музика като през това време си фантазира и така се отпуска или като скача на батут или се люлее на люлка, но винаги си фантазира неща през това време. Попаднах на публикации, че много хора го правят и като са били деца, че и някои като възрастни и някои са им казали, че е нещо от сорта на хиперактивност, на други нещо от аутистичен спектър. При вас има ли дете, което прави това, не зная дали да я ограничавам в това нещо или ще избие другаде ако се потиска.

# 432
  • Мнения: 45
Здравейте, не знам за тук ли е моето питане.. Имам синче на 2г и 10м. Проблема е, че не говори.. Бау бау, мяу мяу, ква ква, баба, тата, мама, тау тау, дай, ам ам, па па, пи пи, ако и това е.. На бебешки никой не му говори. Играе с други деца, храни се сам, качва се по стъпала сам, ходи при непознати, закача се с тях, смее им се, очен контакт има с всеки, обръща се на името си, носи яке, обувки.. Изпълнява команди, но не говори като другите деца на неговата възраст.. Баща му е пияница и е правил изпълнения пред него (вече не сме заедно) Личната каза, че може да е аутизъм, запазих час в Александровска, но чак за януари.. Как ви се струва на вас? Моля за съвет, вече не знам какво да мисля.
П. С. Водих го на логопед, но според нея няма смисъл защото бил много малък..

# 433
  • София
  • Мнения: 398
Здравейте, не знам за тук ли е моето питане.. Имам синче на 2г и 10м. Проблема е, че не говори.. Бау бау, мяу мяу, ква ква, баба, тата, мама, тау тау, дай, ам ам, па па, пи пи, ако и това е.. На бебешки никой не му говори. Играе с други деца, храни се сам, качва се по стъпала сам, ходи при непознати, закача се с тях, смее им се, очен контакт има с всеки, обръща се на името си, носи яке, обувки.. Изпълнява команди, но не говори като другите деца на неговата възраст.. Баща му е пияница и е правил изпълнения пред него (вече не сме заедно) Личната каза, че може да е аутизъм, запазих час в Александровска, но чак за януари.. Как ви се струва на вас? Моля за съвет, вече не знам какво да мисля.
П. С. Водих го на логопед, но според нея няма смисъл защото бил много малък..

Не, не е малък. Потърсете друг логопед.
Личните лекари в 95% от случаите нямат представа как изглежда аутизма.

# 434
  • Мнения: 422
Изобщо не ми звучи като аутизъм на мен лично.

Общи условия

Активация на акаунт