Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

Качествена дограма - 2

  • 10 785
  • 289
  •   1
Отговори
# 225
  • Мнения: 22
Аз пък искам да попитам за мнение за Aluplast Ideal 4000... Разбрах кои са хвалените немски марки, а като бюджетен вариант тази дали е добра?
Също някой може ли да разреши спора двоен или троен стъклопакет... едни казват, че за нашия климат двойният е достатъчен, други, че с троен разликата е осезаема..Колко се подобрява  топлопроводимостта, ще се усети ли ефекта?
Бих искала да попитам и ако някой е запознат, ако се планира външна изолация, трябва ли да се вземе предвид нещо по отношение на дограмата? Например за външни щори е добре да се сложи допълнителен профил, за да не се дупчи дограмата, тук има ли нещо такова?

# 226
  • Мнения: 13 963
Ако става дума за стара сграда, на която ще слагаш нова дограма, а после и изолация, потенциален проблем  е нивото на изолацията около дограмата. Преди всичко дограмата има едни дренажни отвори (виж снимката долу), от които изтича случайно влязла вода/конденз. При дограма, оразмерена за прозорец без изолация, после като  се сложи и тя, може да запуши тези отвори и водата да тече в самата изолация. Също така подобно отнемане от ширината на профила пречи и на отваряеми комарници и сигурно и на други неща, с които не съм се сблъсквала.
Та според мен трябва дограмата да е с няколко см по-малка от прозоречния отвор за да се избегне това.
Освен това е хубаво фугата между новата дограма и мазилката/изолацията, да се запълни с добър силикон. Ако само се замаже, след време замазаното изпада и почва да влиза вода. При силна буря тази вода може да ти наводни цялата стена под прозореца.



# 227
  • Мнения: 2 966
За дренажните отвори е добре да се помисли, но те са на долния ръб на дограмата, така че по-скоро трябва да се каже дали подпрозоречната дъска ще е ламарина или ще се слага някакъв камък, примерно 2 см. Ако е ламарина, няма проблем, тя е тънка. Но ако ще се слага мрамор/гранит или нещо подобно, е добре да се каже на тези, които ще взимат размерите и след това на монтажниците, за да "повдигнат" дограмата, така да се каже.

# 228
  • Мнения: 13 963
Да де, ама под мрамора/гранита/гранитогреса/ламарината (аз харесвам най-много гранитогреса) се слага и фибран 2-3 см, което само по себе си вдига нивото, а камъкът още повече.

# 229
  • Буркина Фасо
  • Мнения: 5 409
не е задължително обръщането на прозореца да е направен от изолацията.
може само една тънка замазка да се сложи.
трябва да се съобрази широчината на ламарината - да се прибави и широчината на изолацията. не е фатално де.

# 230
  • Мнения: 13 963
Казах само с какъв проблем съм се сблъсквала и да се има предвид. Ако се отчете и се вземат мерки няма проблем, всичко се прави.

# 231
  • Мнения: 2 966
Аз поне не съм виждала изолация под ламарината, не твърдя, че не слагат. Аз съм виждала само отстрани и отгоре на прозоречния отвор.
Често се заглеждам, от любопитство, като лепят топлоизолация.

# 232
  • Мнения: 13 963
Няма смисъл да се изолира всичко и да се остави един термомост баш отпред. То, може и да не слагат винаги, баш по гореизброените причини, но иначе е редно да се слага навсякъде. Даже и балконите в новите сгради са изолирани, нищо че в старите не си правят труда.
Иначе баш долният перваз на прозорците е най-важен, защото вътре често има первази от камък и така се създава съвсем добър термомост.

# 233
  • Лондон
  • Мнения: 428
Абсолютно съгласна с Черна станция
Чудя се,защо във фирмите за дограма не питат дали желаете дограмата да е с монтажен/транспортен профил.Той е между 3 и 4 см и е мястото,в което да кликнете/монтирате ПВЦ или алуминиев перваз,също е добър изолатор и вдига нивото за камък или плочки.Ето снимка какво представлява(светлосивото)



В случая изолацията е изрязана по-ниско,защото е френски прозорец на  първи етаж и трябваше да залепим прозоречната лепенка/мембрана,но пак ще сложим изолация под каменния перваз.

# 234
  • Мнения: 2 966
Така е, ЧС, права си за термомоста.
Но изолация под прозореца означава надигане на прозореца минимум с 5 см. и то, ако не се слага камък отвън. Замазката на подпрозоречния перваз (циментова) поне 1 см. никой не я кърти, обикновено дограмата "ляга" зад нея върху пяна за компенсиране на евентуални неравности. Ако се изкърти замазката, имаме 2 см. поне термоизолация, 1 см. за пяната, ако ще се слага камък, значи плюс още 2 поне. Та 5 поне. Ако не се кърти - става повече, към 7 съответно. Ако се направи и лек наклон на перваза навън, значи поне още половин сантим примерно (въпреки че се съмнявам някой "топлоизолатор"-джия да си прави труда да направи наклон).
Гледам една нова кооперация, дето я строят до нас с така модерните френски прозорци. Под тях има 2 см. фибран, но над тях половин-един сантиметър пяна до плочата, няма топлоизолация между дограмата и тавана.

Нелина, ей таквоз нещо пък никога не съм виждала, а съм сменила достатъчно дограми.

# 235
  • Лондон
  • Мнения: 428
Е,и аз това се питам ,защо не питат/съветват хората за въпросния профил.Абсолютно стандартен е ,всяка марка дограма го има.
И аз не знаех за него,докато архитектът не ме светна.
Дограмата влиза на релса към него и дренажът се случва на границата на двата профила.Така няма и видими дренажни отвори на лицето на основната дограма.

# 236
  • Мнения: 13 963
Не съм казала за изолация и под дограмата, няма смисъл от такава. А за изолация на перваза до дограмата, като я застъпва (засреща по-точно), освен ако не е с показания монтажен профил, тогава застъпва/засреща него, а дограмата остава отгоре.

# 237
  • Мнения: 2 966
ЧС, просто не излиза сметката - замазка 1 см. плюс 2 см. изолация, плюс половин см. лепило под и над изолацията и ламарина за перваз. И изолацията ще застъпи половината профил и онези отвори ще влязат в изолацията, което не е добре, естествено. Което означава, че трябва да надигнат профила на дограмата на 4 см. трупчета над нивото на зида (панел, тухла) и да запълват с пяна (която също е изолация). Защото, както казах, онези профили, показани от Нелина, не съм ги виждала досега. А и сигурно се заплащат допълнително, което е проблем за доста хора.

# 238
  • Мнения: 13 963
ЧС, просто не излиза сметката - замазка 1 см. плюс 2 см. изолация, плюс половин см. лепило под и над изолацията и ламарина за перваз. И изолацията ще застъпи половината профил и онези отвори ще влязат в изолацията, което не е добре, естествено. Което означава, че трябва да надигнат профила на дограмата на 4 см. трупчета над нивото на зида (панел, тухла) и да запълват с пяна (която също е изолация). Защото, както казах, онези профили, показани от Нелина, не съм ги виждала досега. А и сигурно се заплащат допълнително, което е проблем за доста хора.

Точно за това говоря от самото начало - дограмата е по-малка от прозоречния отвор и е повдигната. Но същото важи и за отстрани, макар и по-малко, защото и там има изолация, но няма перваз.

# 239
  • Мнения: 2 739
Някой знае ли каква е максимално допустимата ширина на отваряем прозорец?
И мен това ме интересува, имаше някакво изискване, защото стават много тежки и има опасност като се отварят.

Общи условия

Активация на акаунт