Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

  • 20 апр. 2019, 12:35 ч.

Трудно проговаряне - тема 25

  • 3 608
  • 52
  •   1
Отговори
  • Мнения: 375
Трудно проговаряне - тема 25

"Разбирането, че детето ще "израсте" проблема с възрастта, може само да го предпази от своевременно получаване на адекватна помощ"
                                                                                     Джийн Айрин 


ДЕТСКО РАЗВИТИЕ


Знам, че си логопед ... но с какво се занимаваш?


ТЕСТ НУЖДАЕ ЛИ СЕ ДЕТЕТО МИ ОТ ЛОГОПЕД 1-6 г.


Кога сме за логопед ?

Къде да  заведем детето на преглед ?- УМБАЛ ”Александровска” ЕАД
Клиника по детско - юношеска психиатрия „ Св. Никола”

http://alexandrovska.com/bg/node/100

Тест за ранна диагностика за аутизъм

Тест за ранна диагностика за аутизъм 2


Указател на логопеди 


Видео : Разпознаване на проблемите в развитието на децата


Психомоторно-развитие на детето в предучилищна възраст

Периоди на говорното развитие. Какво и кога трябва да се научи да казва детето ви ? - 

Нервно-психично развитие от 1 до 3 години - 



Какво е Алалия  ?


Етапи на говорно и езиково развитие

25 начина да накарате детето да ви чуе, когато му говорите

КАК ДА АКТИВИЗИРАМЕ ПОЯВАТА НА РЕЧ У ДЕТЕТО

Неправилно произношение на говорни звукове (Л, Р, Ш и т.н.) new

Игри и упражнения, подпомагащи развитието на речта

Как да нaучим детето да произнася буквата „Р”

ДА НАУЧИМ ЦВЕТОВЕТЕ

Игри за фината моторика
Още игри за фина моторика
Обща моторика
ФИННА МОТОРИКАново

Предучилищна възраст: 36 до 48 месеца

Артикулационна гимнастика

ПСИХОЛОГИЧЕСКИ ТЕСТОВЕ ЗА ДЕЦА И ЮНОШИ

ДЪРВЕНИ ИГРАЧКИ ДИДАКТИК

Логопедични карти :
http://www.logopedico.com/logopedichni_karti/
http://picasaweb.google.bg/109654410610653624961
http://picasaweb.google.bg/milynaivanova/FTEkJI?authkey=kFQSIsNJYEA#
http://picasaweb.google.bg/kateingrid/DesenhosPontilhados#
флашкарти

Полезна информация за  развитието  на детския говор може да четете и  тук  Hug
Логопедичен кабинет - гр. Бургас
Хапче за проговарянеnew

ОБРАЗОВАТЕЛНИ ИГРИ ЗА ИЗТЕГЛЯНЕ
ОЩЕ ИГРИ ЗА ТЕГЛЕНЕ


Полезни сайтове:
Логомагиканово
Логопедиконово
Детско развитиеново
Логопедново
umeia
krokotak
зверушканово
Логопедия.БГ

Старите теми:

# 1
  • Мнения: 3 581
По колко магнезий давате и кога? Имам таблетки по 100 мг.
Дадох преди обед една, а вечерта дадох цинк. До колкото си спомням цинк и магнезий не се дават заедно.

# 2
  • Cyberspace
  • Мнения: 1 321
Не знаех, че цинк и магнезий не се дават заедно Frowning
Ще ги разделя - цинк ще давам сутрин. Давам по 100мг. хелатен магнезий вечер с храната.

# 3
  • Мнения: 1 123
И аз знам, че магнезий е по-добре добре да се взема вечер. Спомага за сън и нервно успокоение. Иначе давам 90 мг. Казвали са ми, че за деца може до 120-130 мг. Виж ако има недостиг лекар назначава дозата. Моето дете така по миналата година.

# 4
  • Мнения: 3 581
Моето дете поне със заспиването и спокойния сън проблем няма.
Все още бърка и заменя звуците. Азбуката и тя зле. Отчайвам се.
Може да я каже почти без грешка, но когато го накарам да изпише доста от звуците/буквите не ги знае. Почнах да го карам да изписва по 3 реда от всеки звук. Отделно няма абсолютно никакво желание да учи, ама никакво. Омръзнало му, скучно му било, почва да се прозява да търка очи.

# 5
  • София, Люлин-8
  • Мнения: 1 732
Моята дъщеря върви доста назад от връстниците си, не само вербално, но и когнитивно за съжаление. Тя след 3 месеца навършва 8 години, а все още не прави разлика между ден и нощ, а това сезони, месеци, дни от седмицата абсурд. Азбуката не я знае, знае само отделни букви, а може да изписва около 4-5 букви. Цифрите от 1 до 10 ги разпознава, но количествено може да брои едва до 5 и то не всеки път. Не прави разлика между звук, дума и изречение. Още бърка предлозите и местоименията, а с времената е пълна скръб. Освен това пропуска, разменя и заменя букви и срички, например "Ледена епоха " е "еха поха", "лекар" е "рекар". Фонематичен слух въобще няма, което прави невъзможно отделянето на звуците. На всичко отгоре е и хиперактивна и с дефицит на вниманието и не може да се работи с нея повече от 10-15 минути и то със смяна на дейността. От август реших да пробваме с Есприко за ХАДВ, дано има ефект.
Тъй като тази година трябва да сме 1-ви клас. Започна едно тичане по училищата и едни разправии.  Никъде не я искат, само в училището по район се съгласиха да я вземат, но с придружител и  за по 2 часа на ден и то музика и рисуване, като на последната среща с директорката направо от вратата ме посрещнаха с брошури за ЦСОП или бившите помощни училища. Така се поставих в положението да запиша детето в център.
Надявам се там тя да се чувства добре, поне ще бъде с деца като нея и ще й обръщат внимание. В момента е в масова детска градина и никой не й обръща внимание, а децата й се подиграват и я тормозят.
Извинявам се за дългия пост, но много ми тежеше на душата, а вярвам, че тук ще ме разберете.🤗

# 6
  • Разпиляна във въображението
  • Мнения: 11 759
Благодаря за темата!

Теди има някакъв напредък. Започваме да водим и кратки диалози. Най-много и успешно се ориентира когато иска нещо Simple Smile

# 7
  • Мнения: 1 123
За Йоко и Романол - казвала съм го, моето дете дръпна много след приема миналата година, тогава беше на 7,6 г. на магнерот и гамалон. И смяна на логопед. Новия и казва, добре искаш например да говорим за играчки, разкажи ми, и хоп веднага излизат проблемните звуци в свободна реч, излиза изречение, излиза преразказ. После я кара да напише нещо за тях. Много се хареса на детето, и се постигна двоен ефект. Нещо, което също помогна за концентрация и внимание е смяната на белите листа с рециклирана хартия, тя е леко жълта. Бялото дразни. Всъщност като ученичка тетрадките ни бяха от такава хартия. Друго, госпожата, а и аз когато е възможно давам текстове с безсерифен шрифт. Възприемат се по- леко и добре. И по- голям размер на буквата, по- голямо разстояние между буквите.

Последна редакция: пн, 22 апр 2019, 08:54 от laurentin

# 8
  • Мнения: 142
Здравейте,искам да попитам,според вас тръгването на детска градина може ли да да подпомогне говора на детето.Дъщеря ми е на 3 год и 3 месеца,говори много малко и неправилно за възрастта си ?

# 9
  • Мнения: 3 581
Магнерот магнезий ли е? Както и "безсерифни листи". Нямам представа какво е това.
Ще търся логопед, но трудна работа. При повечето вече сме били. Sad Без успех. Това беше преди 2-3 г., и не знам дали и сега пак няма да е същото.

Започнах да давам магнезий, цинк. Утре очаквам рибено масло, което поръчах от хомеостаза (ЕРА 760 DHA 600).
Гамалон по каква схема го давахте?

Последна редакция: пн, 22 апр 2019, 10:43 от йоко

# 10
  • Мнения: 97
Laurentin твоето дете къде ходи на логопед, ако искаш ми напиши на лични. Нашият посещаваше извън градината, но го спряхме, защото в детската идва два пъти в седмицата логопед. Пак започнахме слушането на музика по програмата Listening, която според двама специалисти ще му помогне за слуховата преработка и намаляване на хиперактивността.

# 11
  • Мнения: 1 123
Да, магнерот е лекарство, магнезиев оротат. Лекар го изписа. Тя имаше магнезиев дефицит в кръвта. Сега давам магнезиев цитрат, хр. добавка
Гамалон давах по 2 гр дневно, като дозата достигна постепенно за около 2 седмици и давах около 3 месеца.
Безсерифен шрифт на буквите - буквите са прави, всъщност почти всички книги и учебници са със серифни букви ( шрифт - times new roman, например), отгоре и отдолу при завършека на буквата има гредички. Така буквите се сливат, и дете с проблеми трудно ги различава, когато са с малък размер. Моето ми е казвало, че всичко сякаш е едно. И спира да ги гледа, та камо ли да чете. А другите, например написани със шрифт arial са прави, без гредички. Разгледай ги на компютър. Малки и дребни неща, но за деца с проблеми са полезни.
Sentio, не сме от София

Последна редакция: пн, 22 апр 2019, 15:30 от laurentin

# 12
  • Мнения: 3 581
От два дена и аз давам магнезиев цитират (100 мг., но мисля да ги увелича до 2х100 мг).
Гамалон не открих да се предлага в Бг онлайн магазини.

# 13
  • София, Люлин-8
  • Мнения: 1 732
За Йоко и Романол - казвала съм го, моето дете дръпна много след приема миналата година, тогава беше на 7,6 г. на магнерот и гамалон. И смяна на логопед. ...

При нас проблема не е в логопеда, а във факта че каквото и да научим след няколко по-силни пристъпа изчезва и трябва да се започва отначало (напомням, че малката е  с резистентна на медикаменти епилепсия и генетично-метаболитно заболяване).
Заради метаболитното пък не смея почти никакви добавки, защото дори такива ка витамин Б6 я в вкарват в  епилептични статуси и ме е страх. За Есприко  се навих само защото са омега 3 мастни киселини.

# 14
  • Мнения: 1 123
Есприкото е хубаво, успокоява. Аз съм давала. Малко, малко като количество е магнезият там поне за моето дете. Има  50 мг. Но пък комбинацията е много сполучлива според мен. Точно за Хадв ще повлияе в някаква степен.

# 15
  • baile átha cliath
  • Мнения: 1 610
Момичета, при моето дете използват мултисензорен подход за четене, както и за усвояване на звуците. Не е само до писане, караха я да си сложи ръката на шията, за да почувства как вибрират гласните струни, за всеки звук имаше движение - примерно за А /мравка, ant/ имаше едно движение за лазене на мравки по ръчичката. Освен това писане на буквите в пясък, изписване с пластелин и клечки за писане. Има един метод, който се казва total body response, детето трябва да намери буквата, да я посочи и да изпълни звукът, който се асоциира с нея. Сега за четенето подчертаваме фонеми с различни цветове и имат едно движение с ръката за свързване на сричката. Дъщеря ми има супер напредък тази година. Общо взето от сухо писане на букви при нашите деца файда няма кой знае колко голяма, най-много да намразят писането и четенето още преди да са го научили.

# 16
  • Cyberspace
  • Мнения: 1 321
Магнерот магнезий ли е? Както и "безсерифни листи". Нямам представа какво е това.
Ще търся логопед, но трудна работа. При повечето вече сме били. Sad Без успех. Това беше преди 2-3 г., и не знам дали и сега пак няма да е същото.

Започнах да давам магнезий, цинк. Утре очаквам рибено масло, което поръчах от хомеостаза (ЕРА 760 DHA 600).
Гамалон по каква схема го давахте?


Гамалон много трудно се намира вече. Аз давам Акти Габа, в тях има и Б6 (Гамалона има глутен, към който моят син има непоносимост)

# 17
  • Мнения: 3 581
Аз имам ГАБА на Now също с В6. По колко давате на ден? Имате ли схема?

# 18
  • Cyberspace
  • Мнения: 1 321
Схема нямаме ние. По една капсула, т.е. 500мг. сутрин. Преди ги разделях на два пъти сутрин и вечер, но вече давам наведнъж. Разлика няма при моя. Даже мисля да питам дали да не вдигна дозата. Преди Гамалона ни го предписваха три таблетки на ден, т.е. 750мг. общо, като се въвеждаше плавно от 1/2 таблетка дневно и постепенно вдигах, но при моя нямаше негативен ефект и сега затова АктиГаба не съм я въвеждала така плавно.

# 19
  • Мнения: 1 123
Аз Гамалона го давах по 2 г на ден.
Poppy, много е интересно това при вас и браво на детето! Тук също подчертават с различни цветове. Но ако детето знае вече буквите, сричките е научило, а му е трудно четенето? Та тогава открих шрифтовете и други дребни хитрости.

# 20
  • baile átha cliath
  • Мнения: 1 610
Аз Гамалона го давах по 2 г на ден.
Poppy, много е интересно това при вас и браво на детето! Тук също подчертават с различни цветове. Но ако детето знае вече буквите, сричките е научило, а му е трудно четенето? Та тогава открих шрифтовете и други дребни хитрости.

Има един шрифт, който е подходящ за хора с дислексия, той е най-подходящ за моето дете. Дъщеря ми примерно още се бърка като думата започва с главна буква, трудно я разпознава.
Също за четенето използваме evidence based reading system, пак се разбиват морфологично нещата, но основно се набляга на визуализирането с картинки и total body response.
Имаме деца в класа, които нямат проблеми с обучението, но още се затрудняват с неща, с които моето дете вече се справя. Това ме убеждава, че ако няма проблем с IQ-то, просто е въпрос на намиране на подход.

Последна редакция: вт, 23 апр 2019, 20:34 от poppy-fairy

# 21
  • Мнения: 1 123
Точно! Трябва да се търсят различни подходи.
 Ами те за хора с дислексия препоръчват точно безсерифни шрифтове, като ariai, verdana, helvetica, леко жълти листа. Поне така препоръчват на моето дете, а и това чета. Има и някакъв шрифт, създаден от българка, за дислексия.

Последна редакция: вт, 23 апр 2019, 20:34 от laurentin

# 22
  • Мнения: 2 528
Моята дъщеря върви доста назад от връстниците си, не само вербално, но и когнитивно за съжаление. Тя след 3 месеца навършва 8 години, а все още не прави разлика между ден и нощ, а това сезони, месеци, дни от седмицата абсурд. Азбуката не я знае, знае само отделни букви, а може да изписва около 4-5 букви. Цифрите от 1 до 10 ги разпознава, но количествено може да брои едва до 5 и то не всеки път. Не прави разлика между звук, дума и изречение. Още бърка предлозите и местоименията, а с времената е пълна скръб. Освен това пропуска, разменя и заменя букви и срички, например "Ледена епоха " е "еха поха", "лекар" е "рекар". Фонематичен слух въобще няма, което прави невъзможно отделянето на звуците. На всичко отгоре е и хиперактивна и с дефицит на вниманието и не може да се работи с нея повече от 10-15 минути и то със смяна на дейността. От август реших да пробваме с Есприко за ХАДВ, дано има ефект.
Тъй като тази година трябва да сме 1-ви клас. Започна едно тичане по училищата и едни разправии.  Никъде не я искат, само в училището по район се съгласиха да я вземат, но с придружител и  за по 2 часа на ден и то музика и рисуване, като на последната среща с директорката направо от вратата ме посрещнаха с брошури за ЦСОП или бившите помощни училища. Така се поставих в положението да запиша детето в център.
Надявам се там тя да се чувства добре, поне ще бъде с деца като нея и ще й обръщат внимание. В момента е в масова детска градина и никой не й обръща внимание, а децата й се подиграват и я тормозят.
Извинявам се за дългия пост, но много ми тежеше на душата, а вярвам, че тук ще ме разберете.🤗

Romanol, мъчно ми стана от поста ти - особено от втората част с тичането по училищата и премеждията. И затова си позволявам да взема отношение по въпроса. Пък и следя темата от години. Човек би казал, че не става въпрос за дете, а за някакъв товар, но за съжаление положението е такова. А уж сме били толерантна нация.

Според мен си направила добър избор. Най-важното е детето да се чувства добре, спокойно и щастливо. В масовото училище явно няма как да стане. Децата са жестоки по натура и трудно приемат различните. Затова се изисква много, ама много говорене у дома и нагледни модели на поведение от околните. Още си спомням как, чакайки метрото един ден, синът ми (на около 4 години тогава) застана пред един афроамериканец и съвсем невинно му заяви: Ти защо си черен? Добре че човекът не се впрегна, нито обиди, а започна да му обяснява. И това при положение, че още от яслата синът ми е свикнал с различни религии, етноси, цвят на кожата и прочие. Мен повече ме притесняват родителите на децата. В подфорума за 'Образование и обучение' има една тема 'Агресивните деца със СОП' - лошо ми стана, като започнах да чета. Дори децата да намерят някакъв общ език, родителите веднага скачат срещу детето с проблеми и имат склонност да го набеждават дори в случаите, в които то е било провокирано от техните чеда. Неведнъж при посещенията ни в България деца са се подигравали на сина ми, че не се изразява добре на български, а родители са се ужасявали как толкова голямо дете казва 'Аз не имам' или 'Аз искам да играеш'. Синът ми не се впечатлява от такива неща, той просто си търси другари за игра независимо как, какво и дали изобщо говорят.

Така че бъди сигурна, че в ЦСОП Вики ще се чувства по-добре, отколкото на друго място. А това е най-важното. Пожелавам ви един успешен първи клас.

# 23
  • Мнения: 133
Здравейте, гледам пи листовката, че Есприко се дава след 5г? Има ли родители, които са давали на по-малки деца? При нас има напредък по отношение на говоренето, задава въпроси отвреме- навреме, учи не с много желание, но не се застоява на едно място. Уж не е хиперактивен според специалистите , но това постоянно движение и подскачане по дивани, столове и дори като яде , не ми вдъхва доверие ... Иначе спи по обяд по два-три часа и вечер спи от 22ч до 8 без проблем...

# 24
  • София
  • Мнения: 109
Здравейте всички , моето детенце е на 4години и все още незнаеме на какво точно се дължи неговото трудно проговаряне . Водихме го на невролог там всичко беше наред ,на психилог казват също ,че всичко му е наред. Давахме му брейн бустер но от него започна много да се превъзбужда и сега го спрях. Казва много думички ,но не може да каже изречение с две думи освен ако не му кажа да повтори по мен . Напоследък стана много изнервен и въобще не изпълнява това което кажа или когато му забраня нещо той прави точно обратното. Ходи на градина ,но и там не се средоточава и само тича и играе.Личната лекарка смята че няма дефицит на внимание ,но според мен това тичане и не заставане на едно място не е нормално. Искам да му давам някакви витамини или да изследвам да видя дали нещо не му е занижено но нямам идея как и къде да изследвам .Игрите му са прекалено палаво и щури и единственото нещо което се чува “Не”  , “Не там” или “ не пипай” . Другото което ме притеснява е ,че не иска или неможе да кара колело , показваме му но не иска да бута с крачета педалите и другото нещо е,че ако не върви за ръка започва да тича и не спира дори да го викаш ,ако има вода ще влезе в нея или ако има кола няма да спресме и щв тича и срещу нея ако прецени . Ако сме на улицата и се скрия няма да тръгне да ме търси а ще продължи да си върви или играе . Незням какво да правя много ми е объркано  Sad кажете в София къде да го водя на какъв специалист ? Кажете своето мнение  Sad и извинявайте за дългия пост

# 25
  • Разпиляна във въображението
  • Мнения: 11 759
Моят е абсолютно същият. На 4.4 г. е. Ходи на логопед. Ако иска да изпълнява - изпълнява. В градината се включва в заниманията, а понякога не иска. Кара си тротинетката, но баланса не му е интересен. Обича да рисува, обича си количките и да сключва сделки - ще направи нещо, но за да получи друго Simple Smile Отскоро започна да навързва повече думи в изречение, но са свързани отново с интереса му - да получи позволение.

# 26
  • Мнения: 92
.

Последна редакция: пн, 20 май 2019, 20:30 от Dorothy Gale

# 27
  • С питане до Цариград, стига се, но с ... отзад!
  • Мнения: 6 309
 Здравейте, вероятно някъде из темите е обсъждано, но не можах да намеря, та направо на въпроса:
Какъв е редът за да се заведе едно дете за преглед/диагностика в клиниката по детска психиатрия? Какво трябва да направя аз, какво трябва да направят от училището и изобщо каква е процедурата - трябва ли направление от личен лекар, някакви становиша от други специалисти, как става записването на час и т.н.? След като се запише час какво следва, каква е процедурата, колко време и т.н.?
Имам един 8 годишен, проблемен младеж, който от 3 годишен ходи на психолог и логопед, но ми се иска да имам по-точна информация с какво точно се борим и какво и до къде можем да искаме и очакваме от младежа, както и как е най-добре да се работи с него.
 Имам и един голям, на 14 с дислексия, но при него нещата бяха много по-лесни, в сравнение с този и не се наложи да стигаме до по-сериозни изследвания.

# 28
  • София
  • Мнения: 34 059
Аз мисля, че взех направление от личната и записах час при д-р Маргарита Станкова в "Детско здраве" на ул. Ами Буе (София). От у-ще нищо не сме взимали (като док.). Не са искали становище от други специалисти. Синът ми беше на 6. Приеха ни сравнително бързо.

Прегледът/ консултацията беше на няколко етапа. Разговор с трима ни (аз, ММ и детето), след това мисля, че само с мен, после и с ММ и т.н.

След това синът ми тръгна на логопед в у-ще и ѝ оставих копие на амбулаторния лист от психиатъра.

# 29
  • Мнения: 1 123
За Св.Никола се чака много, поне до скоро беше така. На мен след първото обаждане ми казаха да се обадя след четири месеца за час за следващия месец за първоначален преглед от психиатър. А самото обследване след още 9 месеца. Обаждате се на тел, има ги в нета. Те ще ви дадат дати, през които да се обадите отново за конкретен час за преглед. Някои ги викат по- рано. Търсят педагогическа характеристика от учителя на детето, ако сте ученици, ако не от детската градина. Приемат направления. Ако сте без, става с по- малко чакане.

# 30
  • Мнения: 2
Здравейте, всички, регистрирах се и пиша за първи път, защото изчетох част от старите теми и виждам много позитивно отношение тук и смятам, че бихте ме посъветвали на база вашия опит и експертиза в областта. Извинете ме за дългия пост. Майка съм на дете с автоимунно заболяване и последните 6 месеца бяха изследвания,болници и т.н., фокус по-скоро върху прохождането, което се забави заради заболяването. Още от бебе много бърбори на бебешки, но покрай прохождането забелязах, че имаше застой в проговарянето. В момента е на 1г7м и казва мама (не много често), тати, да, не, котка, куче, баба и напоследък се мъчи да повтаря някои думи(ботуши казва доста добре, буки = обувки), но не прави изречения от 2 думи и не си/ми говори на бебешки, колкото преди (преди отваряше книжка и започваше да показва и да говори по 5 мин, четеше ми книжката). В същото време има огромен пасивен речник - всичко знае какво е, къде е, изпълнява като й кажеш да донесе/направи нещо, познава цветовете, на въпроси с да/не отговор можеш да разбереш всичко какво иска/не иска(отговаря осъзнато и логично), играе както сама така и с нас. Но не ме вика с ела или дай, ами със сочене и побутване да стана и ме хваща да ме води. Като цяло много обича деца, играе с познати и непознати деца, не съм забелязала поведенчески отклонения, по скалите за развитие е в норма каквото съм чела. Моля да ме посъветвате дали трябва да я заведа на логопед или на този етап да си работим вкъщи (започнахме да играем с флаш карти, лаптопи и таблети никога не е използвала, много обича книжки, чета и разказвам) и към 2 години ако все още не говори повече, изречения от 2 думи и т.н. тогава да потърся логопед? Благодаря ви предварително за търпението, съветите и помощта!

# 31
  • София, Люлин-8
  • Мнения: 1 732
Не се притеснявай,  рано е още.
Моята дъщеря нямаше толкова думи колкото вас на 3 години.

# 32
  • С питане до Цариград, стига се, но с ... отзад!
  • Мнения: 6 309
Благодаря, момичета!  bouquet
Ще видим как ще го измислим, дали с направление или платено и точно къде, но ще го заведем, че така ми е ужасно трудно, като не знам какво мога да очаквам от него. Иначе не бързаме.

BeStrongMoms, според мен също е рано, а и детето си казва доста думички, нашето на 2,5 беше все още на "ъъъъ".  Mr. Green

# 33
  • Мнения: 2
Благодаря ви, всички, които ми отговорихте и писахте лично! Просто се притеснявах покрай болестта да не изпусна да й обърба внимание на друг важен аспект.

# 34
  • Мнения: 375
BeStrongMoms, още е рано за притеснения, но това не пречи да си имаш едно на ум. Идва лято - най-благодатния период - може да го занимаваш със сто неща и да стимулираш безопасно проговарянето на детето - занимания с вода, духане на балончета, надуване на балони, събиране на съкровища от разходката, разходки в гората и т.н. занимания без тв и всякакви други екранни дроги Wink. Вече като стане на две години и половина е хубаво да се консултираш, ако нещата не са потръгнали напред.
Аз да скоча три пъти и да си отдъхна - завърши (завършихме, защото и аз като него Rolling Eyes) първи клас. Днес му беше, поради определени причини, последнияТ учебен ден - взехме си списъка с книги, раницата, гуменките и беж да ни няма Laughing. Много се гордея с него, завърши с отличен успех, постигнат с много работа, пот, сълзи, сърдения и т.н. Оставям го една седмица да почива и започваме на ново, дано и следващата година трудът, който ще положи детето да бъде оценен.
Да Ви кажа има смисъл от всичките напъни, които правим за децата си, дори и в чуждите очи да изглеждаме тирани (визирам себе си, защото са ми го казвали).

# 35
  • baile átha cliath
  • Мнения: 1 610
BeStrongMoms, още е рано за притеснения, но това не пречи да си имаш едно на ум. Идва лято - най-благодатния период - може да го занимаваш със сто неща и да стимулираш безопасно проговарянето на детето - занимания с вода, духане на балончета, надуване на балони, събиране на съкровища от разходката, разходки в гората и т.н. занимания без тв и всякакви други екранни дроги Wink. Вече като стане на две години и половина е хубаво да се консултираш, ако нещата не са потръгнали напред.
Аз да скоча три пъти и да си отдъхна - завърши (завършихме, защото и аз като него Rolling Eyes) първи клас. Днес му беше, поради определени причини, последнияТ учебен ден - взехме си списъка с книги, раницата, гуменките и беж да ни няма Laughing. Много се гордея с него, завърши с отличен успех, постигнат с много работа, пот, сълзи, сърдения и т.н. Оставям го една седмица да почива и започваме на ново, дано и следващата година трудът, който ще положи детето да бъде оценен.
Да Ви кажа има смисъл от всичките напъни, които правим за децата си, дори и в чуждите очи да изглеждаме тирани (визирам себе си, защото са ми го казвали).

Heart Eyes Heart Бенчолино, много се радвам. То ще стане скоро цяло десетилетие висене в тази тема и зор и мъки, обаче заради такива резултати си заслужава. Дай Боже повече такива новини да четем!

# 36
  • Мнения: 1 123
Леле десетилетие! Влязох за първи път в темата през 2012г, колко отдавна!
Бенчолино браво на момчето! Моят мъж миналата година когато завършихме първи клас ме питаше къде е моето удостоверение за завършен първи клас. Но пък тази година във втори вече имам пропуски. Тя започна и сама да се справя, невинаги, а аз само проверявам.

# 37
  • Мнения: 2 528
Аз да скоча три пъти и да си отдъхна - завърши (завършихме, защото и аз като него Rolling Eyes) първи клас. Днес му беше, поради определени причини, последнияТ учебен ден - взехме си списъка с книги, раницата, гуменките и беж да ни няма Laughing. Много се гордея с него, завърши с отличен успех, постигнат с много работа, пот, сълзи, сърдения и т.н. Оставям го една седмица да почива и започваме на ново, дано и следващата година трудът, който ще положи детето да бъде оценен.
Да Ви кажа има смисъл от всичките напъни, които правим за децата си, дори и в чуждите очи да изглеждаме тирани (визирам себе си, защото са ми го казвали).

Честит завършен първи клас! Пожелавам ви весела ваканция с много игри за детето и отдих за мама!

Ние имаме да бутаме още месец и половина, до края на юни. На всичкото отгоре, моето напоследък играе театър за всяко домашно, разбирайте всеки ден. Вчера рева половин час, че трябва да напише пет изречения по английски (той да ги измисли), а тази вечер - че трябва да напише таблицата за умножение с 3 три пъти. И подчертавам, че това са неща, които той много добре знае и може да направи. Което прави ситуацията още по-досадна за мен. От средата на юни ще ходи/м на psychoeducation (му викат тук), най-вече заради лошата дисциплина в час, но се надявам да даде някой съвет и за тези тръшкания. Явно подходът ми куца.

# 38
  • Мнения: 375
Благодаря, дами! Прав е човекът, трябва ни свидетелство и на нас за завършен клас, особено за тези логически задачи, които ме сюрпризираха през годината и сме писали и рисували докато ги разбере....
Тъй като гледам ще си откараме до тридесетгодишнината им Joy, пък тогава да се женят и друг/а да ги мисли (това в кръга на майтапа).

# 39
  • Мнения: 1 123
А, ако ще е така, да се жени на 20

# 40
  • Мнения: 2
Здравейте. Пиша тук, тъй като не знам дали е време за консултация или е твърде рано за притеснения. Синът ми е на 1г.11м. и все още няма много думи в речника, изречения не съставя никакви. Знае как правят всички животни, отговаря с "да" на въпроси, когато иска да отиде някъде или иска нещо казва "там" и сочи или ни води, като пляска с ръце казва "баво"(браво). Колата е "кла", тракторът е "такто", цветето е "тете", бебе си е бебе, буболечката е буба. Казва ам-ам като е гладен и нани като му се спи. Това са нещата, които разбирам, бърбори постоянно, но на бебешки, макар че винаги сме му говорили правилно и като на голям. Притеснява ме най-вече, че няма нито едно обръщение, казва мама, тата, баба, но не като обръщение към нас. Иначе изпълнява команди, посочва, контактен е, социален, но други деца на неговата възраст вече говорят с прости изречения и се притеснявам за него. Кога е време за консултация и какъв е редът за такава? ЛЛ, психолог, логопед или друго? Благодаря предварително за мненията.

# 41
  • Мнения: 97
Според мен няма никакъв проблем. Всичко ми звучи чудесно, даже не разбирам какво ви притеснява.
Преди 3 г. не мисля че има смисъл от консултации с посочените специалисти.

# 42
  • Мнения: 2
Според мен няма никакъв проблем. Всичко ми звучи чудесно, даже не разбирам какво ви притеснява.
Преди 3 г. не мисля че има смисъл от консултации с посочените специалисти.
Благодаря за мнението. Аз също бях спокойна до скоро, но споделих с позната, която е логопед, че малкият не може да съставя изречения и не използва обръщения към нас и тя категорично заяви, че на тази възраст трябва да се обръща към нас и да съставя прости изречения от поне две думи. Реших да се допитам и тук за мнение преди да го помъкна по специалисти.

# 43
  • Мнения: 97
Някои хора понякога се изказват, без да мислят.( Извинявам се, нали Ви е "приятелка"). Изчакайте малко, не се вкарвайте във "филми", всяко дете има свой собствен темп на развитие.
Нашият като беше на 3,8 г., започна да ходи на логопед, уж много добра специалистка. Тя повече от година ни вкарва и изкарва във филм ,че има аутизъм( което към днешна дата направо ми звучи смешно), но тогава ни побеляха косите.... та така за специалистите....

Последна редакция: ср, 22 май 2019, 14:29 от sentio

# 44
  • Мнения: 2 528
Здравейте. Пиша тук, тъй като не знам дали е време за консултация или е твърде рано за притеснения. Синът ми е на 1г.11м. и все още няма много думи в речника, изречения не съставя никакви. Знае как правят всички животни, отговаря с "да" на въпроси, когато иска да отиде някъде или иска нещо казва "там" и сочи или ни води, като пляска с ръце казва "баво"(браво). Колата е "кла", тракторът е "такто", цветето е "тете", бебе си е бебе, буболечката е буба. Казва ам-ам като е гладен и нани като му се спи. Това са нещата, които разбирам, бърбори постоянно, но на бебешки, макар че винаги сме му говорили правилно и като на голям. Притеснява ме най-вече, че няма нито едно обръщение, казва мама, тата, баба, но не като обръщение към нас. Иначе изпълнява команди, посочва, контактен е, социален, но други деца на неговата възраст вече говорят с прости изречения и се притеснявам за него. Кога е време за консултация и какъв е редът за такава? ЛЛ, психолог, логопед или друго? Благодаря предварително за мненията.

За Ваше успокоение можете да споделите притесненията си с педиатъра на детето.

За сравнение обаче синът ми на тази възраст казваше точно четири думи: 'мама', 'баба', 'да' и 'не'. Останалото беше неясни брътвежи. Вярно, че му се говореше на три езика, които детето перфектно разбираше, защото изпълняваше (все още беше много изпълнителен Simple Smile), но с днешна дата не мисля, че многото езици бяха основният проблем.

Ние потърсихме помощ, когато детето беше на 3 години и 4 месеца и започнахме да имаме проблеми с общуването. Аз не разбирах какво ми казва, то очакваше отговор според ситуацията (а не просто усмивка или 'да', 'добре') и след моето поредно питане и искане да повтори, детето започваше да се изнервя и да плаче, че не го разбирам и не можем да водим диалог.

# 45
  • Майнатаун
  • Мнения: 596
Според мен няма никакъв проблем. Всичко ми звучи чудесно, даже не разбирам какво ви притеснява.
Преди 3 г. не мисля че има смисъл от консултации с посочените специалисти.
Благодаря за мнението. Аз също бях спокойна до скоро, но споделих с позната, която е логопед, че малкият не може да съставя изречения и не използва обръщения към нас и тя категорично заяви, че на тази възраст трябва да се обръща към нас и да съставя прости изречения от поне две думи. Реших да се допитам и тук за мнение преди да го помъкна по специалисти.

Офффффф, аман от пишман "специалисти"! Какво значи трябва и не трябва? Тези деца да не са по калъп правени? И на нас една такава специалистка ни изправи косите преди половин година за тоя дето духа. На такива хора трябва да им се търси отговорност за приказките! Стресът, който причиняват на родителите е страхотен!

Аз искам да попитам някой пробвал ли е да дава допълнително витамин Е? Чета много в западни сайтове, давал страхотни резултати при апраксия - по-високи дози в комбинация с полиненаситени мастни киселини. Направо си го пише, че Вит. Е в комбинация с омега 3 лекува апраксия и нарушения на речта. Даже при аутисти повече от половината докладвали драматичен напредък - като очен контакт, поведение и т.н. Понеже не съм изчела всички теми назад та да питам, някой пробвал ли е?

# 46
  • Мнения: 127
Здравейте. Моля да ми препоръчате добър невролог, може и да не е по ЗК, стига да намери проблема и да обърне внимание. Дъщеря ми е на 4 г. и 6 м. и говори много неразбираемо,иначе всичко разбира и други проблеми няма. Благодаря.

# 47
  • Мнения: 49
Здравейте! Аз също пиша с молба за специалист. Нашето детенце е на 2 г. и 5 месеца и не говори. Бърбори на бебешки, но смислени думи - не. Започнахме вече работа с логопед, но искаме да се консултираме и с психолог (в София). Търсим човек, който си разбира от работата, обективен е, но и не прибързва с изводите и диагнозите, а държи да опознае добре детето. Благодаря!

# 48
  • Мнения: 64
Здравейте, от мен. Ние сме с навършени година и 7 месеца. Засега детето разбира, но сравнително малко изречения и изрази. Например, ''дай", "браво","кажи еди какво си", "ще те хвана", "как се казваш", "как прави котето/кучето/патето". Като на как се казваш и кажи на колко си годинки не осъзнава смисъла, а просто повтаря като папагалче. Като го помоля да казва думи, се старае да повтаря. Но сам не казва никакви думи, които аз да разбирам. Единствено, забелязах, че на кучетата казва "ба-ба", въпреки, че при помолване "кажи "куче"" казва нещо като "куте". Чета, че на тази възраст трябва да използва 10 думи...Иска да му чета нонстоп, много му харесва, особено ако текстът се римува.  Но какво трябва да казва точно детенце на тази възраст, кое се счита за нормално? Много благодаря. Пише, че на 24 месеца детето трябвало да ползва 50 думи...което е наистина страшно много и не знам дали ще стигнем дотам. С какво да  помогна на детето си да се развива добре? Интересуват ме игри и занимания, които подпомагат развитието.

Последна редакция: ср, 05 юни 2019, 20:26 от almablanca

# 49
  • София, Люлин-8
  • Мнения: 1 732
Хора не се вкарвайте във филми излишно.
Всяко дете се развива с различни темпове и не можем да искаме всички деца като по калъп да проговорят точно на 2 години. Възраст от година и седем месеца е прекалено рано. Освен това вашето дете повтаря ехолалично което е добре и означава че трупа запас от пасивен речник. Ако детето след 2 години  няма разбираема дума или не продуцира никакви звуци тогава трябва да се притеснявате.
Моето на 1 година и 7 месеца издаваше само звучи като гукане, а на 3 години говореше така.
    https://youtu.be/3RZ813N51tY 

От 3 годишна възраст започнахме работа с логопед и проговори на 4 години и половина. Сега е на 8години и говори много, не всичко разбира използва много думи на които не знае значението и е аграматична, но все пак може спокойно да се води диалог с нея.

Успех 👍💜

# 50
  • Мнения: 64
romanol, много благодаря за отговора!  много сладко и красиво дете е дъщеря ти! Пожелавам ви и на двете само успехи с говора и учението!
А мислиш ли, че някакви игри на родителя все пак са полезни за развитието? Карам го да повтаря и му чета, сочейки...

# 51
  • София, Люлин-8
  • Мнения: 1 732
Чети книжки и много говори и обяснявай на детето нищо че по-голямата част от нещата които обясняваш все още няма да ги разбира. 👍

# 52
  • baile átha cliath
  • Мнения: 1 610
Romanol, голяма сладурка е твоята бамболина. Върна ме с този клип към едни мрачни времена, към които не обичам да се връщам. И моето дете приказваше така и на 3 имаше 50-ина отделни думи, останалото беше нечленоразделна реч, а сега все едно радиото е нон стоп включено. Имам чувството, че наваксва за всички години, когато не е приказвала.

Общи условия

Активация на акаунт