Отговори
# 330
  • София
  • Мнения: 7 049
Имам много прости разсъждения, но не знам дали са подходящи за 6ти клас.
Общият брой теицифрени числа са:
999-99=900
Числата, които се делят на 5 са:
900÷5=180
От тях, нечетни са
180÷2=90
Общият брой нечетни трицифрени:
900÷2=450
Броят на нечетните трицифрени , които не се делят на 5:
450-90=360

От 100 до 300 има 201 числа. От тях 101 са четни, 100 нечетни.
Имаме общо:
450-100=350 нечетни от 301 до 999
350÷5= 70 нечетни, които се делят на 5 отпадат от
350-70=280 числа, които би могъл да напише Митко.
Вероятността да напишат еднакви числа е 1:280.
Ако някой види грешка, да подсказва. Интересно ми е дали има отработен начин за това решение.. Но можете да използвате това поне да го обясните.

Последна редакция: пн, 07 окт 2019, 21:31 от Слънчевата

# 331
  • Мнения: 8 029
Само за крайните разсъждения за вероятността нещо не е наред. Не се пита каква е вероятността да напишат еднакви числа, а каква е вероятността написано от Тошко число да е "тези специалните", написани от Митко)
Тошко написва едно число >=301
Съгласно разсъжденията 280 от възможните 699 числа (от 301 до 999) биха били "коректни" (има ги и в двата списъка).
Вероятността Тошко да напише естествено нечетно число, което не е кратно на 5 и е не по-малко от 301 е 280/699

# 332
  • София
  • Мнения: 7 049
И аз си мислех, че има нещо нередно в последните разсъждения, но в  посока, че едното момче може да запише 360 числа, от 100 до 999, а другото 280. Тоест 280/360.... ама пък много голям ми се вижда шансът да се оцелят. Не е реално. Joy

Последна редакция: вт, 08 окт 2019, 10:05 от Слънчевата

# 333
  • Мнения: 8 029
И аз си мислех, че има нещо нередно в последните разсъждения, но в  посока, че едното момче може да запише 360 числа, от 100 до 999, а другото 280. Тоест 280 / 360....
280/360 е отговор на въпроса "Каква е вероятността едно число от Митковия списък да е не по-малко от 301?"
В случая имаме две отделно множества, които имат съвпадение от 280 елемента. В едната група са възможните за Тошко (699 числа) в другата са 360 (списъка на Митко), съвпадението е 280.
Благоприятен случай (Тошко пише число от Митковия списък) имаме при 280 случая от общо 699 възможни Simple Smile

Последна редакция: вт, 08 окт 2019, 10:09 от peneva_a

# 334
  • София
  • Мнения: 7 049
Да, съгласих се. Joy
Не съм прочела както трябва подусловието.
Обаче ме притеснява уточнението, че и Тошко пише нечетни числа. Това не стеснява ли кръга от написаните от него числа от 699 на 350 (колкото са нечетните числа от 301 до 999)?
Ех, тези вероятности! Joy

# 335
  • София
  • Мнения: 3 285
В 6ти клас май почват да учат вероятности. Решението трябва да изглежда без изброяване на числа, т.е. така:

а) нечетни, неделящи се на 5:
- стотиците - 9 варианта: всички цифри без 0
- десетиците-10 варианта
- единиците - 4 варианта: 1,3,7,9
та броят на числата трябва да е 9.10.4=360

б)нечетни, по-големи или равни на 301 /нищо не се казва за това дали се дели на 5/
- стотиците - 7 варианта: всички цифри без 0 и 1- десетиците-10 варианта
- единиците - 5 варианта: 1,3,5,7,9
та броят на числата трябва да е 7.10.5=350

Вероятността е 350/360=35/36

# 336
  • Мнения: 8 029
Да, съгласих се. Joy
Не съм прочела както трябва подусловието.
Обаче ме притеснява уточнението, че и Тошко пише нечетни числа. Това не стеснява ли кръга от написаните от него числа от 699 на 350 (колкото са нечетните числа от 301 до 999)?
Ех, тези вероятности! Joy
А, ми то и аз не съм го прочела явно Smiling Imp Аз си смятам вероятност при "Написал едно естествено число" Оооох, не е проблема във вероятностите, а в моето четене... (отново)
Та от тези естествени числа от 301 до 999 (699), 350 са нечетни, т.е.
Благоприятен случай (Тошко пише число от Митковия списък) имаме при 280 случая от общо 350 възможни Simple Smile

ПП: Ще взема да спра да пиша в темата, че подвеждам хората само Disappointed Relieved

# 337
  • Мнения: 1 705
Добър вечер!
Може ли малко помощ Praynig
Аз не мога да разбера изобщо условието на задачата Embarassed
5клас, математика, днес са взели степени
http://prikachi.com/images.php?images/908/9665908N.jpg

# 338
  • Мнения: 21 455


22-62-82-23-32-33-52-63

# 339
  • София
  • Мнения: 5 122
Степените вече в 5 клас ли се изучават?

# 340
  • Мнения: 21 455
Частично,  в раздел Делимост. Малка извадка от един от учебниците.

# 341
  • Мнения: 303
Степените вече в 5 клас ли се изучават?
точно това и аз се чудех, хем сме пети клас

# 342
  • Голямата Мушмула ¯\_(ツ)_/¯
  • Мнения: 39 016
не. детето е в 6 клас и още не са ги учили. Simple Smile
всъщност наскоро спомена нещо, но не знам дали идва от степенуване или от обем и площ.

# 343
  • Мнения: 1 705
Сега я разбрах Hug
Числото 8 не е в условието, след 36 не трябва ли да е 125?

Задачата е от учебна тетрадка по математика за 5 клас на издателство Булвест 2000, урока е Степен.

# 344
  • Мнения: 21 455
Понятието степен се въвежда в пети клас. Иначе степенуването по-подробно се изучава в шести.

Числото 8 не е в условието, след 36 не трябва ли да е 125?
Моя грешка, но 64 е степен и на двойката.  26 И да, може и през 53 да се мине.

Общи условия

Активация на акаунт