Има ли недостиг на работна ръка?

  • 77 340
  • 2 357
  •   1
Отговори
# 885
  • Мнения: 24 467
А планът на Макрон не е ли с цел да се защитят правата на шофьорите като работници? Да не живеят като скотове по пътищата? Все пак не съм много наясно, за това питам.
Това е официалната версия.
Другата е разчистване на конкуренцията. Е, това няма как да го заяви в прав текст, все пак.

# 886
  • Пловдив
  • Мнения: 23 633
На практика българските шофьори ще се изнесат към немски и френски фирми. И ще си виждат семействата пак толкоз.

# 887
  • Мнения: 24 467
На практика българските шофьори ще се изнесат към немски и френски фирми. И ще си виждат семействата пак толкоз.

Те и сега го правят. Имам познати такива. Единият вече 15 години работи за немци и швейцарци и пак се връща в България както преди, само дето платата му е по-добра, както и условията на труд.
Проблемът си е за превозвачите ни, които искат да докарват западни доходи с източен манталитет /условия и заплащане на труда/.

# 888
  • Мнения: X
За транспортните фирми.
Цената на транспортната услуга се определя от: капиталовите разходи, експлоатацинните разходи, и печалбата. България камиони не пройзвежда, значи капиталивите разходи биха били едни и същи на фирма от западна и източна Европа. Бензина е на що годе една цена. Единственото конкурентно предимство на българските, и не само, фирми е заплата и условията на труда на тоз дето върти геврека.
Е Макрон им казва, като искате да правите пари при нас, моля условията на труд да са като нормалните за западна Европа. Това е. Само че това на транспортните ни пишман предприемачи това не им е изгодно.

# 889
  • Мнения: X
Не е само това "единственото им конкурентно предимство". Да не забравяме, че тук данък печалба е твърдо 10%, там е няколко пъти по-висок.
........... А на Макрон българските превозвачи доста му пречат, защото можеха да предложат доста по-ниски цени. След промените много фирми и фирмички, вкл. и такива, в които собствениците са и работници (шофьори) няма да успеят да покрият изискванията и се очакват фалити................

Е да седят дома и да мизерстват по ли е добре?
"Това е повишаване на разходите на българските международни превозвачи. Подобно връщане на шофьора в държавата би струвало поне 300 евро. Остава и изискването междуседмичната почивка да бъде извън кабината на камиона, за което също бяхме против. Около тези мотели, в които може да почиваме, не са изградени паркинги, където да оставим тировете", каза Цанов.
..........................
Накратко Францияи Германия са са ок малка държава като нас да я смачкат тотално.


300 евро на камион е една много много много мъничка бълхичка, която ще ухапе транспортните фирми. В един камион има 30 палета, нали,  всяко от които се превозва срещу солидна сума парички. Дори може и да се избегне "ухапването" на горките БГ транспортни босове, ако вдигнат цените на клиентите си само с по 10 жалки евра на палет. Егати и драмата..... ще ни смачкат тотално с 300 € на камион, смях в залата........

# 890
  • Мнения: 2 184
Макрон им каза: плащайте квартири/хотели (пари отново вливани в чужда икономика), паркинги, прибирайте си ги вкъщи. Имайки тези допълнителни разходи, фирмите трудно ще си позволят увеличаване на заплащането
Допълвам: Фри, 300 евро за шофьор. Като добавим, че километрите, които изминава един шофьор на краен брой, не са малко. Солидната сума парички не е толкова солидна, като се добавят и разходит, а те се трупат.

Последна редакция: пт, 19 юли 2019, 12:41 от krasimilo

# 891
  • Мнения: X
Живеят като кучета по пътищата, съобразяват се със закони и забрани на чужди държави, често не знаят езика, разчитат само на джипиеса. В България остават разбити семейства, деца без бащи.
Въпрос на избор. Имаше един период в който съпругата ми започваше да мисли за развод всеки път когато отсъствах от страната за 2+ седмици.
Но и по него време контрактите ми бяха макс за месец, после искаш не искаш си в отпуск. Неплатен. Grinning

# 892
  • Мнения: X
Ти калкулирал ли си някога, данък печалба. Калкулира се печалба колко данък ще платиш е съвсем друга история, има си трикове, счетоводителите ще ти кажат. Ниския данък печалба е нож с две остриета. Фирмите изкарват финансовия ресурс като печалба, вместо да го реинвестират като разход. Това дали е добре за България е доста спорно.

# 893
  • Мнения: X
плащайте квартири/хотели (пари отново вливани в чужда икономика)
Когато Джон, Ото, Ларс, Сьорен, Матеуш, Кшищов и Серьожа дойдат на море тук за 80+лв за двойна стая на вечер, отделно заведения и екскурзии по минимум 50лв на калпак, никой не държи сметка, че наливат в чужда икономика. Защо това вечно се забравя?

# 894
  • Мнения: 2 184
Gal, говорим за два отделни случая. В едния - това са разходи за кеф, в другия - разходи към извършване на транспортната услуга. Тук за 80 лв. получаваш СПА, там СПА-то почва от 80 евро (по стечение на обстоятелствата съм настанявала шофьори в СПА-хотели, та знам).

# 895
  • Мнения: 344
Може ли да си поръчам една тема за Плана Макрон моля.

# 896
  • Пловдив
  • Мнения: 23 633
300 евро на камион е една много много много мъничка бълхичка, която ще ухапе транспортните фирми. В един камион има 30 палета, нали,  всяко от които се превозва срещу солидна сума парички. Дори може и да се избегне "ухапването" на горките БГ транспортни босове, ако вдигнат цените на клиентите си само с по 10 жалки евра на палет. Егати и драмата..... ще ни смачкат тотално с 300 € на камион, смях в залата........
Говориш глупости. Първо колко палета ще са зависи от размера на палетата, 120х80 , аз товаря 33 (би могло 34). Обаче, ако са по тон и половина (биг бег върху пале) - с 16 е пълен камиона, защото по правило не може камионът да тежи повече от 40 тона с товара. Зависи от теглото на ремаркето, но обикновено 24 тона е максимумът за камион товарен в България към Европа. Да не говорим, че например Беларус не разрешават товар повече от 20 тона, за Украйна е 22. Подробности. И 300 евро отгоре на всеки транспорт са МНОГО. Пазарим се за последните 5-10 евро.

Последна редакция: пт, 19 юли 2019, 13:25 от Янтра

# 897
  • Мнения: X
80 лв е просто двойна стая 3* във висок сезон. В спокоен месец същата е 60 лв. За 80 лв няма шанс да получиш СПА.
Ол инклузив - 24 лв на ден на човек.

За разликата между кефа и служебните разходи съм съгласна. Но това не променя факта, че Отто налива няколкостотин евро за почивка на семейството си в нашата икономика, а може да не го направи.

Понеже, освен останалото, имах и период на много, много пътуване по работа със спане по хотели, знам от челен опит с каква клизма шефът дава пари за хотел и квартира, които ми се полагат по закон. Колеги излизаха от домовете си в 7 сутринта, пътуваха през половин България и се прибираха в 22-23, на другия ден пак, за да спести шефът от хотел.

И основното нещо в цялата история е, че мерките на Макрон не са насочени срещу шофьора, както се опитват да го убедят шефовете, докато са си стиснали портфейлчето, сакън да не дадат повече пари. Шофьорът ще отиде в друга фирма просто. Шефчето обаче ще намира все по-малко балъци да въртят с месеци и да се мият в тоалетните по бензиностанциите. Пак се връщаме на въпроса недостиг на работна ръка ли има, или на балъци.

# 898
  • Мнения: X
Янтра, това за глупостите беше грубо. Дали ще са 32 палета по 500 кг или колко там излизат, по тон и половина няма голямо значение, разходите за камиона са горе долу едни и същи.
За това, че се пазарите за последните 10-15 € не се и съмнявам, шефът трябва да изкара максимума от всеки сантиметър в камиона, нали.... От което следва, че камионаджиите сте толкова много в БГ, че сами си подбивате цените. От своя страна печелим 10-15 евро ние товародателите, което си е б@хти сериозната оферта. Виж, шофьора вълци го яли, ще спи в камиона и ще пикае на гумата, щото няма пари за паркинг и хотел.


Та по темата защо има недостиг на работна ръка под формата на шофьори, специалистките, разкажете моля...

# 899
  • Пловдив
  • Мнения: 23 633
Янтра, това за глупостите беше грубо. Дали ще са 32 палета по 500 кг или колко там излизат, по тон и половина няма голямо значение, разходите за камиона са горе долу едни и същи.
За това, че се пазарите за последните 10-15 € не се и съмнявам, шефът трябва да изкара максимума от всеки сантиметър в камиона, нали.... От което следва, че камионаджиите сте толкова много в БГ, че сами си подбивате цените. От своя страна печелим 10-15 евро ние товародателите, което си е б@хти сериозната оферта. Виж, шофьора вълци го яли, ще спи в камиона и ще пикае на гумата, щото няма пари за паркинг и хотел.
Именно, не може да каже, че в камиона има 30 палета и това ще качи цената с по 10 евро на пале. Защото може да има 16 палета, може и толкова да няма. Аз НЕ работя в транспортна фирма, организирам транспорти за производствена фирма и наемам камиони, клиент съм им и като клиент също притискам транспортните компании.

Общи условия

Активация на акаунт