Има ли недостиг на работна ръка?

  • 77 377
  • 2 357
  •   1
Отговори
# 1 110
  • Мнения: X
Тина, напълно съм съгласна. Караме на принципа- аз съм учена, умна, образована, затова на продавачката, сервитьорката да ѝ дадат по- малко пари. А посочените професии нямат нищо общо помежду си. Едните са свързани с печалба, стокооборот, а другите са в Образованието и заплатите им идват от бюджета или Общината.

# 1 111
  • Мнения: 9 474
А учителката е проверила класни работи, подготвя уроци, разправя се с разглезени деца и нагли ромски отрочета, има един куп бумаги и административна работа на главата. Нека да не са съпоставими, но да се каже, че трябва да им се редуцират заплатите, щото са им много или имат по-малко деца...глупаво е. После изобщо няма да седи на дневен ред защо няма училища по малките градове ами ще седи въпроса "ама защо пак всички дойдоха в Софията да си записват децата на училище и за нашите няма места?" Еми защото редуцираме заплатите на учителите и ожалваме продавачката, че трябвало да измие пода.

И не, че нещо ама всеки би трябвало да си чете трудовата характеристика като започва работа. Ако там пише, че ще се занимаваш с доставчици и ще миеш пода, го правиш без да мрънкаш.

# 1 112
  • Мнения: 22 427
Значи е все едно дали имаш 7часа с по 26 ученици плътно и преподаваш...
Или имаш 5часа,в които само в един от тях са ти влезли 2ма ученика. А в другите си стоиш на бюрото в класната стая и си четеш книжка?
Сериозно ли?

# 1 113
  • Мнения: 47 971
Това е така, на теория. На практика цели училища казват на учениците си да НЕ идват в час, не пишат отсъствия, децата завършват неграмотни, учителите взимат парите. Резултата е ясен
Мисля, че това се визира, и това е факт. Всъщност дори в едно и също училище учителите не влагат еднакво, и това си личи. И нищо. Взимат еднакви пари. Не е особено честно.

# 1 114
  • Мнения: 24 467
Значи е все едно дали имаш 7часа с по 26 ученици плътно и преподаваш...
Или имаш 5часа,в които само в един от тях са ти влезли 2ма ученика. А в другите си стоиш на бюрото в класната стая и си четеш книжка?
Сериозно ли?

Точно така е за работодателя. Той плаща на час. Не на норма.
Бройката часове не съм я писала като критерия. Нека бъдем точни. Пиша бройка ученици.
Затова и заплатите на учителите са еднакви, като зависят основно от ПКС, класа и броя взети часове.
Когато в едно училище няма посещаемост, то тя следва да се документира надлежно и при предвидените в закона хипотези да се закрива паралелката или училището, ако не са от типа защитени. Такива само висят на бюджета и нищо качествено не "произвеждат" като продукт. Затова и решението не е орязване на учителската заплата в маломерни паралелки. Като я орежем, пак напомням, просто няма да се намерят учители за там. Без друго и сега не се навивавсеки да ходи по селата.

..
От гл. т. на учителя е също спорно дали е по-добре /по-лесно/ да преподава на 26 мотивирани ученика или  на 16, които едва осъзнават на коя страница от учебника са, ако изобщо знаят какво е учебник.
не случайно боят за места не е за учителски по селските училища. Нищо, че там масово класовете са маломерни.

Последна редакция: пт, 02 авг 2019, 13:23 от Judy

# 1 115
  • Другата България
  • Мнения: 37 205
А защо трябва да се редуцира? Хем им били малко, хем ако може и да не ги взимат. На продавачката да ѝ редуцират ли заплатата ако не е продала достатъчно хляб днес?
Защото поне за мен не е нормално заплащането да е едно и също на учител по история примерно в София, в гимназия, и на същия такъв в село Кукорево. Ако ме разбираш. Трябва да има и други параметри, които да го определят. Изказвам лична позиция.
За продавачката ти не знам, но също хипотетично ако днес продаде по-малко хляб, утре може да продаде повече, при нея зависи от клиентите, които не са константа. Докато учениците в едно училище са такава за цялата учебна година като бройка.

Учителите и в Карлуково и в София са еднакво работно време и еднакви задължения и извънкласни занимания. Продавачката също е от 9 до 5. Защо тя да взима заплата без оглед на клиентите, а учителите да се редуцират с оглед на учениците? Майко мила, по-безумно нещо не бях чела!
Обясних вече защо според мен. Има толкова други обстоятелства освен работното време, в което ти си се фокусирала. Задълженията не коментирам, защото е спорно как и дали всички ги изпълняват по един и същи начин.
Видно от последващите постове, другите са ме разбрали.
Пак казвам, че изразявам лична позиция, и не задължавам никого с нея. Това ти за каква я смяташ не ме вълнува.

# 1 116
  • Мнения: 9 474
Значи е все едно дали имаш 7часа с по 26 ученици плътно и преподаваш...
Или имаш 5часа,в които само в един от тях са ти влезли 2ма ученика. А в другите си стоиш на бюрото в класната стая и си четеш книжка?
Сериозно ли?

Сесил, и с двама ученика урока трябва да се предаде. Пак ще преподаваш дроби и пак ще говориш за Вапцаров. Работи се по програма.

# 1 117
  • Мнения: X
Кой мрънка? Изредила съм какви други задължения има продавачката и заплатата ѝ не зависи само от продажбата на хляб. И работното ѝ време не е от 9 до 5.
Защо конфронтираш учителка и продавачка?
Да, учители и училища трябва да се редуцират в много населени места. Има слети класове с по 5- 6 ученици общо. Има класове с 15 ученици по дневник, а редовно присъстват 3-4. Учениците няма да станат повече. Нерентабилно е поддържането на тези училища. Не сме толкова богата страна, че на всеки 3-4 деца да има учител.
Закриването на училища не е причина за преселението в София. Липсата на работа и перспектива за родителите е причина да търсят нормален живот другаде. Закриването на училища и малкият брой ученици са следствие от безработицата и ниските доходи в провинцията.

# 1 118
  • Мнения: 9 474
А като закрият училището къде ще иде да учи детето? В най-близкия областен град, естествено.

Те и много квартални магазинчета са за редуциране ама на!

# 1 119
  • Мнения: X
Кварталните магазинчета си имат собственик, частник, който сам си решава дали да "редуцира" или не. И магазинчето не е на държавна издръжка.
Ако трябва детето да отиде да учи в големия град, където ще има повече социални контакти, ще се приобщи към по-голяма общност, по- добра материална база, компютърни зали, условия за спорт, колективни дейности, да се надяваме по- високи стандарти, критерии и по- добра професионална ориентация.

Последна редакция: пт, 02 авг 2019, 12:16 от Анонимен

# 1 120
  • Мнения: 344
в музея в малък град взимат 600-700 лв. (всъщност трябва да питам колко му беше точно заплатата). 1 почивен ден беше твърдо и 1 ден в който трябваше по 1 да работи. нещо от сорта на тая седмица почиваш 1 ден, другата 2.

което не знам с какво помага за темата, освен че се търси точно еди какво си висше образование, което в малкия град сигурно имат или 0 или 1 човек, който в същото време трябва и да е свободен за да го наемат Laughing

но все пак е по-добра работа от работа за частник в малкия град.

# 1 121
  • Бургас
  • Мнения: 6 879
Да си продавачка в квартален магазин не е никак нискоквалифицирана работа, защото те вършат всичко. Приемат стока, обработват документи, разплащат се с доставчиците, разпределят стоката от кашоните по рафтовете. Всяка липсваща стотинка си я плащат от джоба. А всяка документална неизправност също им се пише.

# 1 122
  • Мнения: 9 474
Кварталните магазинчета си имат собственик, частник, който сам си решава дали да "редуцира" или не. И магазинчето не е на държавна издръжка.

А, разбрах. Проблема е, че им плаща държавата. А не е проблема, че частника се подиграва... тц, тц, тц...

# 1 123
  • Мнения: 47 971
Да, проблем е, държавата е лош стопанин, но пък добър работодател, явно
Държавата не е гъвкава. Няма да намери начини децата в малките населени места да учат по-качествено, а в големите да осигури и количество.

# 1 124
  • Пловдив
  • Мнения: 14 382
Цитат
А не е проблема, че частника се подиграва... тц, тц, тц...
Аха, и ако го няма частника, ще бъдат по-малко подиграни.
Напускат и готово.
 
И за държавата важи, но там я има леката особеност, свързана с това, че парите от данъци следва да се разходват по възможност рационално и справедливо.

Общи условия

Активация на акаунт