Относно самонараняването и наркотиците, има разлика между лични проблеми и проблемна образователна система. Дете, което се самонаранява или се друса, има нужда от съвсем друга помощ. Училището има общо, доколкото са събрани лоши примери там, но и те идват от другите семейства, не от училището като институция.
Защо успяват допълнително занимаващите се ли ме питаш?
Ясно е защо - материалът е прекалено обемен и определените по план часове са недостатъчни да се усвои. Отчитаме обем, но не и качествено усвояване. А от това няма смисъл. Само се залъгваме, че
знаем това, което е в учебниците. На практика далеч не е така. Поради това се налага допълнително обясняване и упражняване. Ако едно дете не бъде занимавано допълнително, то няма как да успее самО. Децата не се саморегулират така. Ако са в гимназия и то в по-горни класове би могло и то само за някои. Които вече имат навиците и са усвоили материала до този момент. Но в основно училище детето се нуждае от допълнителни обяснения и упражнения.
Също така в домашни условия, на курсове и уроци броят деца е редуциран, така възрастният, който се занимава с учениците /ученика/ може да обърне персонално внимание, да помогне точно там, където има нужда, а не просто да изпее една теория, като половината от времето се занимава с въдворяване на ред и дисциплина и толкоз.
Тези допълнителни часове в редуциран състав на практика заместват реално липсващите по програма в училище такива. Реално на практика е по-добре обемът да е по-малко, но пък да има контрол за реалното му усвояване поне на някакво средно ниво от всички ученици в училище. Така у нас имаме големи обеми, които се постигат само от единици и то благодарение предимно на допълнителните занимания.
По втората част - точно затова обръщам внимание на нараняванията в училищна среда. Които са зависими от липсата точно на контрол в нея.
Самонараняванията са друга бира и често нямат връзка с училището, а с личните проблеми и семейната среда. Затова и не смятам, че имат отношение към темата за качеството на обучението.
Да, подобно е и с наркотиците. Но си има и значение, дали училищните власти и полицията се правят на утрепани.
А качеството на обучението има отношение към темата, защото работната ръка се оформя там, в училище. Когато него го няма или то е само проформа, има да я чакаме тая работна ръка...