Има ли недостиг на работна ръка?

  • 77 238
  • 2 357
  •   1
Отговори
# 1 230
  • Португалия
  • Мнения: 3 767
 зависи и какво се чете...
втори клас дете,какво ли е прочело чак толкоз!?
аз не съм за пример,защото съм извън общия такъв-моите закъсняха с книгите,защото трябваше да усвоят четене и писане на чужд/не майчински/ език,след това изявиха желание за четене и писане на майчиния, та реално четенето им започна след 2ри клас
за четене смятам само самостоятелното четене!
но! не се отпуска никакъв реверанс по отношение на авторите-нещо,което забелязвам в темата за детските книги, както и в не една група във фейса
личното  ми убеждение е,че трябва да се прочете една кола класически книги,преди да имаш право да избираш с какво да си пълниш главата

# 1 231
  • Мнения: 28 892
Писала съм и в друга тема - сега и в книгите има грешки. Повече няма да купя книга на Арт Плюс.

Детските им книги се пълни с грешки, ама пълни. Не само някоя печатна грешка.

Ето тази например:

# 1 232
  • София
  • Мнения: 12 374
Аз съм с англ. филология, постоянно чета. Мъжът ми също чете. Да, с киндъл-и, но детето отдавна знае за какво служат. За разлика от нас, нея четенето не я влече. Предпочита навън да е, да тича, да кара колело, да язди, да се катери. Не виси пред компютър и на телефон, но и книги рядко хваща. Еми няма да се гръмна - тежи ми, но квото такова. Трети клас ще е, пише доста грамотно.

Личният пример е силно надценяван.

Апропо, не мисля, че децата на Запад са по-грамотни от нашите. Повсеместен проблем е.

# 1 233
  • Мнения: 24 467
Скрит текст:
У нас, по този повод, си имаме ежегодно списък със задължителна литература. Както едно време, така и днес много деца не я четат изобщо, други прочитат по нещо, трети я изчитат цялата. В началните години зависи предимно от родителите - дали и как поставят изискванията за четене. След това зависи и от други фактори.
Но някогашната литература е трудна за разбиране от съвременните деца. На първо място езикът днес е много различен и много бързо се промени през последните 1-2 десетилетия. На второ - много се промениха и отношенията и начинът на общуване между хората. Също последните години стана това много рязко. Та има и такава причина, поради която и литературата следва да се посмени, като се включи и нещо по-съвременно и близко до децата. За да има своите истински почитатели. А не само четящи по задължение, които автоматично след урока ще забравят прочетеното. Понеже не могат да го съпреживеят.
Затова и лично аз приветствам вкарването на съвременни автори и произведения. Има качествени такива, както и некачествени и направо лоши стари.
За мен е грешка неотчитането на тези промени. А те са много съществени.
А и Натали е права, че днес почти няма качествени редакции на книгите. Пускат се от печат такива с чести и груби грешки.
Не знам защо Таис сравнява с "децата на запад" и по какъв начин прави сравнението. За мен обективен начин е например изследването за четене с разбиране по държави. Бих разчитала повече на резултати от такива проучвания, отколкото на някакви лични впечатления.

# 1 234
  • Мнения: 230
Четейки мненията ми се иска да ви насоча към теорията за X, Y и Z поколенията и начина, по който възприемат околния свят и най-важното ...... коя е причината.
Колкото и да са ценни за нас книгите, те със сигурност изчезват и ще изчезнат изцяло в близкото бъдеще, така както са изчезнали каменните стенописи и папирусите от миналото.

# 1 235
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Ценното е съдържанието, а на какво ще бъде написано, няма за мен никакво значение. Всъщност има - предпочитам, като чета да ми е удобно, а това не е съвместимо с хартиена книга.

# 1 236
  • Мнения: X
Книгите като носител ще изчезнат и ще се дигитализират. Новият носител е по-евтин и с по-голям капацитет, както е книгата към папируса.

Новите произведения ще трябва да се прочетат от учителите, професорите, доцентите и МОН и тепърва да им се мислят анализи. Как я виждате... Особено с анализите ще е много забавно.

# 1 237
  • Португалия
  • Мнения: 3 767
Аз съм с англ. филология, постоянно чета. Мъжът ми също чете. Да, с киндъл-и, но детето отдавна знае за какво служат. За разлика от нас, нея четенето не я влече. Предпочита навън да е, да тича, да кара колело, да язди, да се катери. Не виси пред компютър и на телефон, но и книги рядко хваща. Еми няма да се гръмна - тежи ми, но квото такова. Трети клас ще е, пише доста грамотно.

Личният пример е силно надценяван.

Апропо, не мисля, че децата на Запад са по-грамотни от нашите. Повсеместен проблем е.

не гоприемай за атака,но предпочитанието на детето какво общо има със задължението да чете?
те и моите,ако ги питам,цял ден ще са на тренировки-те дори не играят,а са сериозно заети
но аз не питам-имат си списък,да избират,но без право да отложат или прескочат четенето

наясно съм,че не е лесно,защото в последствие се включва и тийнейджърският бунт/поне при нас го има вече/, и мързелът типичен за възрастта
 изисква се и  много енергия от всички замесени страни,за да се получи постиоянно натрупване, но всичко това ще е до време,докато,надявам се се натрупа една основна маса от речников запас,обща култура и дори ако щете-способност за съсредоточаване и самостоятелна работа,което е много важен момент за всяко успешно учене

# 1 238
  • Мнения: 47 902
Баба ми е селска учителка
Разликата от преди и сега, поне от видяното при нея( щото съм израснала в класната стая с нея), е, че преди всичките се влачеха на училище под строй. Ма няма СОП, малцинства, всички. Да налагало се е на някои да обяснява как да се къпят. Да, обяснявала е паралелно история, заедно с урока по литература. Да, може би е била и просто отдадена на работата. Да, не всички са били особено грамотни, но тези, които искаха, успяваха да напреднат много без паралелния бизнес, който се шири сега. Без кухи бройки. Без шарени учебници и интерактивни дъски, ресурсни учители и т.н. .
Сега с всички наредби, бумащина, помагала...резултата е една кръгла нула. Любимите учители на моите деца са тези, които им обясняват и после изискват. А не онзи, дето им пуска уча.се всеки път, или друг, който ги пуска, щото си е хванал младо гадже и има среща или трети или десети...
Майка ми е учителка също. Тя е от новите. "Не съм длъжна". И никоя наредба не може да я накара нищо

# 1 239
  • Русе
  • Мнения: 11 913
Темата бая се измести, но явно се засегна въпрос, който вълнува.И аз доста съм го мислила и чудила. Предполагам че е до концентрация към нещо, което е важно и интересно за момента. Някога имахме по-малко дразнители, ако мога така да се изразя, повече контрол и строяване.Няма много къде да мърдаш дори и в мисленето. Сега имат свобода и голям поток от информация, която решават как да преминат и колко да обърнат внимание. Опитвах се да го държа настрана от по-интензивни и натрапчиви източници  като игрите доколкото можах, до към 6-7 години. При нас имаше и интензивен спорт и други начинания въвеждах, най-вече за отвличане от силното въздействие на виртуалния свят, който фиксира и държи вниманието . Не че не обича да играе, но има винаги още 3 4 неща, които са му по-интересни и би спрял игра . Но непрекъснато се сблъсквам с този отказ да следи определени неща ,въпреки че сме говорили много и самият той твърди, че  е наясно. Обаче пък се справя блестящо и над нивото на възрастта си за избрани от него теми. Не знам дали съм постъпила правилно. Понякога му давам повече свобода, понякога се опитвам да се налагам, само защото мисля, че ще изпусне нещо, което ще му е важно. Никога не знам дали съм абсолютно права. Ако натискам много, нямаше да е това ,което е - интересен и преоткриващ. Ако го оставя, пък без натиск - може да излезе от системата

# 1 240
  • Мнения: 28 892
А и Натали е права, че днес почти няма качествени редакции на книгите. Пускат се от печат такива с чести и груби грешки.

И много ме е яд на това, понеже принципно тази книжка е интересна и на детето му харесва /за куче пират е все пак... Mr. Green/, обаче не му давам да я чете, защото има много и груби грешки.
Писала съм, че се свързах с издателството, оправдават се с коректорския екип, били уволнени, не знам какво си....ама книгите с грешки още са на пазара. #Cussing out

# 1 241
  • София
  • Мнения: 12 374
Мамагелар, не го приемам за заяждане, нали си говорим. Именно, като задължение - чете по задължение, щото трябва. Списъци и т.н. Аз и баща й четем от малки щото ни е кеф. Разликата е голяма. Предпочитам да чете малко, но да я тегли, отколкото много, но само щото така трябва. За мен, като човек, който не може без книги, това е важно. Тя обаче е съвсем друг типаж и съм го приела. Може пък един ден да открие колко е хубаво да се оттеглиш от света с книга в ръка, знам ли.

С концентрацията няма проблеми, учи се повече от добре.

Както и да е, темата не е само за книгите.

# 1 242
  • Мнения: 21 271
В моето семейство винаги се е четяло много - всъщност във всеки свободен момент, включително и в транспорта. Цял живот сме носили книги в джоба, сега вече четци. Не мога да си представя живота без книги, обаче имам нечетящо дете.
Да ви кажа, не го и карам. За мен е грехота и към книгата и към детето да принуждавам насила , по списък да се чете, това е просто хабене на литературата, нещо, което е прекрасно, зорлем да вдъхва отвращение.Беше ми мъчно, вече се примирих.
Иначе има добър  речников запас, пълна отличничка е, пише относително правилно и съчиненията и есетата и са добри...

Сега съм решила да пробвам с аудиокниги, и ако и това не става, отказвам се.


# 1 243
  • София
  • Мнения: 12 374
Ирис, нашата ситуация, едно към едно. Това с аудиокнигите не ми беше хрумнало, ще пробвам и аз, мерси.

Насила не се чете, за мен е неуважение към книгата.

# 1 244
  • Мнения: 6 924
Защо не си спретнете една тема за образованието и да се преместите там? Тук май говорим за липсата на работна ръка

Общи условия

Активация на акаунт