Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

Отговори
# 570
  • Мнения: 86
Разбира се че поддържат. Копие от акт 16 откъде се взема?
Като вземете да спорите...
В някои дирекции пазят и др.документи, предшестващи приемането на обекта...

Вие занимавате ли се със строителство или с одобряване на строителна документация, че така самоуверено твърдите неверни неща.
Органът издал разрешението за строеж съхранява и разрешението за въвеждане в експлоатация (Акт16)

Закон  за Устройство на Територията
чл. 5,(5) (Нова - ДВ, бр. 65 от 2003 г., изм. - ДВ, бр. 13 от 2017 г.) Кметът на общината организира поддържането на архив на одобрените устройствени планове и измененията им, архив на издадените строителни книжа и публични регистри на всички актове за изработване и одобряване на устройствени планове и на измененията им, на издадените разрешения за строеж и на въведените в експлоатация строежи.

# 571
  • Мнения: 36 900
Кметът съхранява удостоверенията за въвеждане за строежи само четвърта и пета категория.
Разрешенията за ползване/акт обр 16 на блок строен седемдесетте-осемдесетте години на миналия век къде са? В архива на ДНСК
Занимавам се, да.
Последно вадих копие от РП на ЖСК, строено преди 30г. Не го вадих от общината. Познайте от къде ми го издадоха...
И точно там имаше отделен обект в блока, който е бил въведен отделно от ЖСК-то. И точно там в преписката бяха налични и всички нотар.актове.
За това додох съвет да се провери и там...може да изскочи това което търсят.
Та само голо цитиране на ЗУТ...не върши работа Wink

# 572
  • София
  • Мнения: 386
Благодаря ви много за включването! За София става въпрос.
Разгледах сайта на ДНСК, не намирам такава онлайн услуга, явно ще се ходи на място.

Всъщност всички са категорични, че договорът отдавна е невалиден, но на никой не му стиска да разбие вратата и изхвърли боклуците, които отлежават там 10 години...

Последна редакция: вт, 08 окт 2019, 09:14 от sofyia

# 573
  • Мнения: 86
Кметът съхранява удостоверенията за въвеждане за строежи само четвърта и пета категория.
Разрешенията за ползване/акт обр 16 на блок строен седемдесетте-осемдесетте години на миналия век къде са? В архива на ДНСК
Занимавам се, да.
Последно вадих копие от РП на ЖСК, строено преди 30г. Не го вадих от общината. Познайте от къде ми го издадоха...
И точно там имаше отделен обект в блока, който е бил въведен отделно от ЖСК-то. И точно там в преписката бяха налични и всички нотар.актове.
За това додох съвет да се провери и там...може да изскочи това което търсят.
Та само голо цитиране на ЗУТ...не върши работа Wink
Добре, явно е че дори и общинската и държавна администрация не спазват законите. По закон е редно цялата строителна документация, която включва и акт16 - сгради 1,2,3 категория по ЗУТ и Удостоверенията за въвеждане в експлоатация - сгради 4,5 и 6 категория да се съхранява при органа издал Разрешението за строеж. ДНСК и РДНСК имат изключително контролни функции, Да ДНСК издават Акт 16 за строежи 1,2 и 3 категория, но само това. Всичко различно от това е "разграден двор".

# 574
  • Мнения: 3 087
Ние имаме много сходен казус. Задължения на наемател на общо помещение и изтекъл договор, в който все пак е посочено, че при не спазване на задълженията *не плащане на наема) договорът се прекратява. Кварталната ни каза да напишем нотариална покана, не просто да сме пращали уведомителни писма с обратна разписка както до момента е правено и после да я викнем, за да отворим и изнесем вещите от помещението. После обаче трябвало да ги съхраняваме, да ама къде и колко дълго?!

# 575
  • Русе
  • Мнения: 3 059
При изтекъл Договор за наем и липса на фактическо връщане на помещението така, както е получено може да се претендира обезщетение в размер на наемната цена за времето, през което вещите на наемателя са в наемното помещение. Цък

# 576
  • Мнения: 36 900
Трябва да се води дело. Освен това трябва да се докаже и вредата и тя трябва да е реална, а не предполагаема или бъдеща...например да имат сключен договор с нов наемател, на когото не могат да предоставят помещението поради неизнасяне на стария, и договорът трябва да е вписан или да е с нотар.заверка на датата му...

# 577
  • София
  • Мнения: 47
Здравейте, отново да попитам за таксата за ГТП на асансьор - трябва да се плаща от всички етажи. Възможно е с решение на ОС да се освободят първите два етажа, но се чудя как ще вземе подобно решение, при положение че това означава останалите да плащат повече?

# 578
  • Русе
  • Мнения: 3 059
Общите разходи са за всички включително и тези за преглед на асансьора, както и месечния абонамент. Най-безболезнено се определя обща сума за тези разходи+такса чистачка+стълбищно осветление.
После вече тока за асансьора месечно може да се разпределя от 3-и етаж нагоре.

# 579
  • София
  • Мнения: 47
Общите разходи са за всички включително и тези за преглед на асансьора, както и месечния абонамент. Най-безболезнено се определя обща сума за тези разходи+такса чистачка+стълбищно осветление.
После вече тока за асансьора месечно може да се разпределя от 3-и етаж нагоре.

Интересува ме дали за първи и втори етаж, които не плащат месечен абонамент и ток за асансьор, трябва да бъде начислена сума за ГТП.

Благодаря!

# 580
  • Добрич
  • Мнения: 4 107
Ние не събираме отделно пари за тези разходи. Плащаме ги от касата на входа, т.е. всички.

# 581
  • София
  • Мнения: 1 604

Интересува ме дали за първи и втори етаж, които не плащат месечен абонамент и ток за асансьор, трябва да бъде начислена сума за ГТП.

Благодаря!

Ние начисляваме, защото те също са собственици на асансьора.

# 582
  • Русе
  • Мнения: 3 059
Както всички са писали асансьора е обща част на всички и всички участват в разходите за Годишния преглед. И да - не им е много приятно вероятно, но това е да живееш в етажна собственост. Ако всички са една идея по-толерантни се запазва общия мир във входа Simple Smile

# 583
  • Мнения: 1 516
Здравейте! От скоро се занимавам с подобренията на нашия вход. Имаме ЕС. Събираме пари за належащи ремонти. Но има един апартамент с неясни собственици (придобит е по наследство)… Какъв е начина да ги открия и задължа да си плащат частта за ремонтите и режийните? Извинете ме, ако е обсъждано вече.

# 584
  • София
  • Мнения: 143
Морска вълничка в нашия вход имахме подобен казус и подходихме по следния начин - касиерката на входа си водеше сметка за парите, които този имот дължи и когато един ден се появят собствениците им се връчваа. При нас беше така и ни се изплатиха без проблем. Ако желаете да ги намерите сега, то такава информация могат да ви дадат в общината (къдете се намира имота), но трябва да обясните поради каква причина искате такава информация (най-добре е да отиде управителя на ЕС). Друг начин няма, поне ние не се сетихме.
EDIT: А относно как да ги накарате да си платят. Ами имахме една съседка, която не беше плащала с месеци и един ден и поставих бележка с упоменатия член от Закона за ЕС и че е длъжна живее/ не живее там да плаща Такса Фонд ремонт и обновяване и тогава много бързо ме намери и си плати без проблем.

Общи условия

Активация на акаунт