Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

  • 6 юни 2019, 18:26 ч.

МОН - промените продължават (3)

  • 40 096
  • 746
  •   1
Отговори
# 630
  • Русе
  • Мнения: 10 383

За държавните училища е така от много време.

И за повечето частни.По лични наблюдения даже нямат и порив в посоката

Възможността да избор до сега беше факт. Новите промени я поставят под въпрос

# 631
  • Мнения: 1 153
      Не мога да преценя дали е хубаво или не това,че за нашия набор-2005 профилите - 3 и 4- бяха предварително определени с приема. Поне за нашия град беше така, едва ли е различно за останалите.


В София не беше така. Имаше училища с определени 3 и 4 профил и училища без определени тези профили.
Все повече се опасявам, че Дидева отново ще е права и ще върнат предварително определените профили още с приема след седми клас. Дано се размине на набор 2006. Аз предпочитам късен и по-осъзнат избор.

Днес си оптимист. Надяваш се незалагането на профили при приема да означава възможност за избор на децата  на по-късен етап - в 10 клас. Такъв, уви,не  мисля че ще има и в този смисъл по-добре да знаеш при приема  и що- годе да се насочиш (не че сега някой гарантира осигуряването след три години на обещаното сега), отколкото да бъде като "избора" на ФУЧ и ИУЧ в момента в прогимназията - нулев такъв.

Последна редакция: пн, 06 яну 2020, 12:58 от solnichka

# 632
  • Мнения: 3 416
Избор на ИУЧ и ФУЧ е възможен. Нужно е един упорит родител с Наредбата в ръка и един директор, който е склонен да изслуша. Проверено е. Да, оптимист съм. Предпочитам ограничен избор на ориентиран младеж, отколкото неясен избор на неориентиран седмокласник.

# 633
  • Мнения: 1 153
Избор на ИУЧ и ФУЧ е възможен. Нужно е един упорит родител с Наредбата в ръка и един директор, който е склонен да изслуша. Проверено е. ....
Наистина респект за постигнатото, но това, което се случило е едно гооолямо изключение и по спомен става въпрос за едно направление. Ще ми се да чуя как някъде са натамънили заетостта на учители и програми и родители успеят да си сменят ФУЧ и ИУЧ генерално - БЕЛ да сменят с математика или обратно, да си поискат повече от ПЪРВИЯ чужд език или подобни промени.

......Предпочитам ограничен избор на ориентиран младеж, отколкото неясен избор на неориентиран седмокласник.
Май си е абсолютно същото.
То наистина сега където са зададени профилите не се знае дали ще се получат в същия вид след три години. Където не са зададени пък, не значи че ще се завихри един избор за децата ... И в единия, и в другия случай ще си избират с ограничение от наличните учители най-често.
С или без зададени при кандидатстването профили, изборът в 7 клас все е неясен, а в 10 клас все ще е ограничен.

# 634
  • София
  • Мнения: 1 914
Някой може ли да ме ориентира, миналата година как се е смятало балообразуването за 2 английска гимназия, моля!

# 635
  • София
  • Мнения: 3 871
2xНВО БЕЛ, 2хНВО МАТ и по веднъж годишните оценки от 7-ми клас по бел и мат, приравнени в точки /6 = 50т./. Не е това темата за тези въпроси обаче. Въпросите, свързани с кандидатстването след 7-ми клас, се обсъждат в тази тема https://www.bg-mamma.com/?topic=1166076

# 636
  • Мнения: 232
Днес имахме родителска среща и класната каза, че всички учители правят проучване между учениците, какъв 3-ти профилиращ предмет ще изберат. Каза също да си говорим вкъщи и да изберем този, който ще им бъде най-приятно да учат.
Току що прочетохме в сайта на МОН списъка с предмети за избор за 11-ти и 12-ти клас и  много се вълнуваме от един въпрос. Възможно ли ще е да се избере изобразително изкуство, като трети профилиращ предмет? На самата родителска среща един родител подпита за тази възможност и класната каза, че това го няма в списъка, а ние сме се ориентирали към кандидатстване в сферата на изкуствата. Гимназията е езикова, ученикът е с профил английски с немски. Някой има ли информация по този въпрос и дали ще може да си впише ИИ като желание? Знаем че е нужна бройка от 13 ученици, но дори и да се съберат, дали ще може да се случи?
Благодаря на включилите се!

# 637
  • Русе
  • Мнения: 10 383
Някой има ли информация по този въпрос и дали ще може да си впише ИИ като желание?
Измежду предметите, които сте чели, вашата гимназия ще избере няколко възможности, водена преди всичко от възможността за попълване на хорариуми на преподавателите, с които разполага. Ще избирате между предметите, които ви предложи гимназията. Те са ограничено множество от предложените профилиращи от МОН

# 638
  • Мнения: 3 416
Цялата тази система е много недомислена. Идеята е добра, но реализацията яко куца. Ми училището може да може да предложи само история и философия (примерно). Всички само това ли ще учат? Има ли някъде нормативно записано минимален брой профили, които да трябва да предложи едно училище за избор? Имам чувството, че полека ще направят поредно кандидатстване след 10 клас с нво, което ще е по повече предмети (за да има частни уроци по всичко), и ще започне едно ново преразпределяне...

За мен най-правилно е 2-та профила да си останат определени и избрани с кандидатстването след 7-ми клас, но всяко училище да е задължено да даде списък с възможни профили за избор след 10-ти клас. Има един куп СУ-та, как да избера А или Б, естествено би било да е по това, което предлагат за профилиране.

# 639
  • Русе
  • Мнения: 10 383
Освен с възможностите училищата трябва да мислят и за бъдещето си. Ако не предоставят достатъчно възможности, няма да са предпочитан избор за гимназистите след две години.Но сега сме в началото и още не са пожънали резултатите от първата реколта. В нашата езикова гимназия например на този етап са обявени за 3 и 4 профилиращи предмети - билогия и химия,български и история,български и философия, ИТ и предприемачество, математика и ИТ. Много резерви имам за смисъла на Български и философия например. Интензивното учене в гимназиите на история също ми е малко не на място. Лично аз харесвам историята и следя какво учат. Много часове, несистематизирани достатъчно знания, хем е много, хем е нищо. Много от информацията е спорна. Абе защо трябва да се учи история два пъти  повече от всички останали предмети, след като министърът тези дни пак хленчеше, че няма инженерно ориентирани кадри. Сякаш няма понятие ,какво са приели в ресора му. За липсата на връзка с университетите също нямам думи. Загадка някаква. Сякаш са на друга планета и не са в едно министерство и не гонят общи цели.

# 640
  • София
  • Мнения: 40 935
Защото работата с математиката е зле. Кой е луд да си причинява тежкото учене за инженер!

# 641
  • София
  • Мнения: 2 606
Цялата тази система е много недомислена. Идеята е добра, но реализацията яко куца. Ми училището може да може да предложи само история и философия (примерно). Всички само това ли ще учат? Има ли някъде нормативно записано минимален брой профили, които да трябва да предложи едно училище за избор? Имам чувството, че полека ще направят поредно кандидатстване след 10 клас с нво, което ще е по повече предмети (за да има частни уроци по всичко), и ще започне едно ново преразпределяне...
Стигнах до тук и студена пот ме обля!
Мария, не изглеждаш лош човек! Не разваляй впечатленията! Joy
Пу-пу, пепел ти на клавиатурата!

Отивам да дочета.
Дидева, сори за спама, ама не се сдържах!

Амбър, точно това бих написала и аз! Напълно съгласна съм!

# 642
  • Мнения: 3 416
Аз казвам какви са проблемите според мен и как, пак според мен, ще си измият ръцете един ден. Изобщо не ми се иска така да става.
И все пак, трябва да настояваме някак училищата да гарантират спокойствие на децата (и на родителите). Училището, което ме интересува още не е обяснило на вече приетите си ученици какви възможности ще им даде. Е, как да го избера спокойно?

# 643
  • Мнения: 16 525
Вече го коментирахме, мисля, че в седмокласната тема, но не всички четат там. Личното ми мнение е, че по-скоро нещата ще се върнат към залагане на всички профилиращи предмети още в ДПП за по-голямата част от училищата.

# 644
  • Мнения: 374
Според мен и самите училища не знаят какво да направят.Ще има профили за допълване на хорариума или правене на нови хорариуми за учителите.Да не забравим и новите учебници ,които ще се пишат и печатат за профилите.Манна небесна за определени хора.Пък ние нека си пресмятаме и избираме профили за децата.

Общи условия

Активация на акаунт