Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

  • 12 юни 2019, 01:11 ч.

Сериозен проблем - А1

  • 421
  • 9
  •   1
Отговори
  • Пловдив
  • Мнения: 275
Здравейте.
Чувствам се като пълна глупачка предвид ситуацията, в която попаднах.

При плащането на сметката си за телефон този месец, служителката в офиса усмихнато и въодушевено ми заяви, че А1 правят подарък към моя план. Бонус-екстра от 3000МБ безплатно за две години. Обясни ми, че А1 давали този подарък на потребители, чийто договори са на стойност над 20лв. Каза ми, че само трябва да подпиша заявлението, че искам да получа този Бонус-екстра . Увери ме, че нищо по договора ми не се променя. Показа ми полетата, където са записани 3000 МБ безплатно. Само да се подпиша и това било. Отново я попитах дали няма някакви промени по договора. Многократно ми повтори, че мога да бъда напълно спокойна, че договорът ми си остава същият и като цена и като срок и  че това е просто подарък. Преди да подпиша забелязах два реда с дребен шрифт, че има условие, при което с тази Бонус-екстра договорът ми се удължава с 2г. Попитах я. Отново и отново ме увери, че просто бланките им били недоизпипани от системата и че срокът на договора ми няма да се промени. Подписах този ПОДАРЪК.
След като го изчетох внимателно още повече ме притесни условието за удължаване на договора ми с 2г.
Днес отидох до същия офис да поискам да се откажа от този Бонус-екстра, защото изречението за удължаване на договора ме притеснява. Тази служителка беше заета и съответно се обърнах към другия служител. Видя заявлението, провери и ми каза, че договорът вече ми е удължен с 2г. и че не мога да се откажа. Изчаках въпросната служителка и я попитах каква е тази промяна и защо ме е излъгала. Измрънка нещо и каза, че нищо не може да направи и започна да отрича всичко, което ми беше говорила предния ден. Пълен абсурд. Настоявах, че искам да се направи нещо. Тя само вдигна рамене и ми даде една бланка - Искане  да попълня какво искам и да го пусне в системата на А1. Попълних го, пусна го, получих смс с входящ номер и ми каза, че до 1месец ще получа отговор на Искането, което направих.

Просто кошмар. Нямам нужда от още две години на този договор. Финансово не ми е изгоден. Оставаха ми 6 месеца до изтичането му. А и имало вариант да го спра три месеца предварително.

За мен това си е подвеждане и измама от служителка на А1 колкото и наивно да постъпих аз. Просто се доверих на многократните уверения на въпросната служителка.

Има ли още нещо, което бих могла да направя, за да ми се върне старият срок на договора?


# 1
  • Azeroth
  • Мнения: 3 404
Вяра на тези хиени, които работят за операторите, не може да се има. Не знам как точно им се заплаща, но съм чувала от много места, че получават бонуси за всеки нов или подновен договор.
А при прекратяване на договор бягат от теб, сякаш после някой ще ги бие с пръчка.

Много досадна и нагла история са, винаги се подготвям психически, когато се налага да посещавам офис - не спират да ми надуват главата с неустоимите си предложения.

Не мисля, че има какво да направиш повече. Реално, всичко е било описано на бланката, която си подписала, само при добро желание от тяхна страна може да се анулира без неустойки. Ако намериш къде да се оплачаш, че са те излъгали, добре. Но ако нямаш доказателства, става твоята дума срещу нейната.

# 2
  • Варна
  • Мнения: 17 151
Подаръци от добро сърце и обич получавам само от семейството си и от много близки приятели. Оттам нататък си знам, че подаръците винаги имат цена, каквото и да ме уверяват.

# 3
  • Мнения: 3 378
Последните няколко пъти винаги си сключвам договорите с оператор по телефона. После получавам документи по куриер, които да разпиша. Винаги оператора и куриера са ме предупреждавали, че имам 14 дневен срок, в който мога да се откажа от договора, като е нужно само да ги уведомя. Не знам това дали важи за сключените договори на място при тях, но може да пробвате да отидете в друг офис и да питате.
Забелязала съм, че имат добросъвестни служители и такива, които целят на всяка цена да ти продадат услугите им, без значение, че за целта се налага да те лъжат.
Отделно не трябва да им се молите, а да изисквате от тях. Трябва да им покажете, че си знаете правата и да действате, защото понякога си позволяват да правят каквото си решат.

# 4
  • Мнения: X
Здравей,
напълно разбирам колко прецакана си се почувствала.Аз бях попаднала в подобна ситуация.
Докато бях студентка ползвахме интернет и телевизия на близу (които вече са партньори с А1-тогава Мтел).
Та..един ден,когато си плащахме сметката ни казаха, че може да си добавим още някой канали само за 3 лева отгоре.Ние се съгласихме трябваше само да подпишем допълнителните канали,които ще получим.
Пак така..казаха ни,че нищо не се променя в договора..
Имахме 4 месеца до изтичане на договора и до завършването.Всичко беше изчислено.
Последния месец отивам да плащам и ги питам кога ще им върна рутера и те казват при изтичане на договора,който  е след 24месеца.
И така оказа се,че с каналите поучаваме и обвързване за още 2 години.
Обясних им обстоятелствата и,че няма да живея вече във Варна,че във Бургас си имам друг доставчик и няма да ми е нужен втори .Предложиха ми да прекратя договора,като платя неустойка, която се равнява на пълния размер на таксата -23лв х 24месеца.-безсмислено.
Търсих на кой да го предоставя ,местиха кабели,но разбира се всеки студент иска кабелна и интернет за 10 лв и има такива оферти,затова бяхме с уговорката, че ще им платя предварително половината от сумата 13х24=312лв за нещо,което не ползвам...(както и да е,да съм чела) .Времето мина и месец преди да изтече договора отидох до офис-в Бургас от където ми казаха,че за прекратяване на договора трябва там където съм го подписала (защото иначе автоматично се подновява).Отидох до Варна имаше 3 дни до датата,на която изтича и..ами не ми го прекратиха ,трябвало на деня.
Останах в момичетата , на които бях предоставила  интернета и на датата отидохме заедно понеже те искаха да подпишат договор и да задържат рутера и услугите..
И..познайте..една много мила консултантка ни попита- ама вие защо не прехвърлите собствеността? Можеше още тогава щом нямате възможност да използвате услугата. Обяснихме и цялата ситуация,тя каза, че няма такова нещо ,че дори от Бургас може да си прекратя договора или да прехвърля собствеността ,защото договора е електронен и всички промени се правят електронно ,от която и да е част на България.
И такааа... един съвет:
ВИНАГИ ЧЕТЕТЕ КАКВО ПИШЕ В ДОГОВОРА, ОСОБЕНО С МАЛКИТЕ БУКВИЧКИ .ВИНАГИ СЕ КОНСУЛТИРАЙТЕ С НЯКОЛКО ЧОВЕКА,НЯКОЙ ПРОСТО СА НЕКОМПЕТЕНТНИ ИЛИ НЕ ИМ СЕ ЗАНИМАВА С ВАС.И НЕ ОЧАКВАЙТЕ ОТ ТАКИВА МЕСТА ДА ВИ ПРАВЯТ ПОДАРЪЦИ ИЛИ БОНУСИ.

В твоя случай не знам какво може да се направи..изчакай да видиш дали ще одобрят искането ти,ако не пробвай със защита на потребителите!
Успех!

# 5
  • София
  • Мнения: 4 516
Потърсете контакт с управителя на офиса и заплашете, че ще сезирате КЗП за неетични практики, заблуждаване на клиентите и пр.
https://www.google.com/amp/s/m.dnevnik.bg/biznes/2017/05/12/2970 … prekrati_do_7/amp

# 6
  • Мнения: 1 363
Можете да прекратите договора, като платите неустойка равна на 3 месечни такси. От няколко години има промени в законодателството и не могат да ви искат цялата сума до края на договора. На мен и три такси не ми се дават на А1, но поне ще се откачите от тях.

# 7
  • Мнения: 90
Аз не стъпвам в офис на мобилен оператор, а само плащам сметки през EasyPay, защото не мога да ги търпя тези. Още преди да вляза в техен офис и вече съм с вдигнати нерви. Относно преподписването на договор, го правя през онлайн системата им или чакам да ми донесат от Спийди договор, да си го прочета и чак тогава подписвам евентуално. Горещо ти препоръчвам да не стъпваш в офиси, а относно проблема - пусни си жалбата към А1 с конкретно име на служител, а след това ти препоръчвам и към КЗП (имат онлайн система).

# 8
  • Пловдив
  • Мнения: 275
Благодаря на всички за коментарите и съветите!

Днес се обадих на оператор, за да проверя какво се случва с договора ми(разговорите поне се записват, ако изобщо се записват...не знам вече), защото въпросната служителка вчера ми каза, че след подаване на Искането в системата не излиза срокът на договора,защото бил блокиран докато получа отговор.Оказа се поредната нейна лъжа. Операторът ми каза ми, че в системата им договорът ми е удължен с 2г.  Обясних подробно за проблема. Отговорът беше, че единственото нещо, което може да направи е да форсира разрешаването на проблема (е, това вече не го вярвам), а аз да изчакам докато ми се обадят. Трябвало да се разгледа Искането ми на по-високо ниво и оттам да решат дали може да се направи нещо. Дадох и името на служителката, за да го включат в т.нар. Искане.

Смятам да напиша жалба и до КЗП, макар че едва ли те биха могли да ми помогнат.

Можете да прекратите договора, като платите неустойка равна на 3 месечни такси. От няколко години има промени в законодателството и не могат да ви искат цялата сума до края на договора. На мен и три такси не ми се дават на А1, но поне ще се откачите от тях.


Това беше първото нещо, за което се сетих, но ...договорът ми е обвързан с покупка на телефон.
 

Последна редакция: чт, 13 юни 2019, 09:41 от AnMary

# 9
  • Мнения: 176
100 години да минат, пак няма да се научите да не приемате "подаръци" от доказани мошеници като Мтел/А1/Вива. Що за малоумно обяснение, че бланките били "недоизпипани"? Занапред да знаеш - това което подписваш, е точно текстът, който пише. Ако пише, че си прехвърляш апартамента за 1000лв, това значи че го прехвърляш. Обяснения, че е станала грешка, "ама ти подпиши" не минават. На твое място веднага ще се прехвърля на Виваком или Теленор (ако има много карти - всичките). Не че ще си на печалба, но за принципа. И ще кажа на висок глас така че да чуят на отсрещния тротоар, че с мръсни мошеници не искам да се занимавам. В случая служителката ти е пробутала долна нагла лъжа - това не променя смисъла на изявлението. Ако искат могат да я уволнят, за да не уронва "престижа" им (който нямат).

Общи условия

Активация на акаунт