Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

  • 26 юни 2019, 18:10 ч.

Юбилейна гореща НЕМСКА тема- 200 !!!

  • 9 680
  • 408
  •   2
Отговори
# 180
  • Sandhausen, Germany
  • Мнения: 4 059
Според мен, елитните гимназии в София са на по високо ниво от повечето гимназии тук. Аз лично се чудя, за чий учат толкова езици в гимназиите тук, уж на много високо ниво. Повечето германци, които познаваме, говорят максимум един чужд език сносно /френски или английски/. Третият език на езиковите профили и 2рият при другите, за мен са излишни. От класа на големият почти всички деца ще махнат поне един език в 10ти клас /езиков профил са/. Смятам, че би било добре в грундшулето да получават повече базови знания по география, биология и история, а не по един месец да учат с подробности устройството на колелото например...















# 181
  • Германия
  • Мнения: 1 375
Check Please, дори дъщеря то да се насочи към Ausbildung, в това няма нищо лошо. И не значи че след 3 години не може да реши да прави нещо друго, т.е. да запише да следва. Познавам много хора, които след гимназията са правили умишлено Ausbildung, примерно нещо като Schreiner, и след това да записали архитектура, или Krankenpfleger  и след това са учили Gesundheitsmanagement и т.н. подобни. Хем си изкарват собствени пари, хем учат нещо с практическа насоченост, а не само суха теория в университета

# 182
  • Германия
  • Мнения: 7 217
Още нещо полезно- дуалното следване, ако някога го имаше, щях да запиша такава форма на обучение, вместо сухата теория в университета. Имам чувството, че хора имащи професионално обучение и после университет като добавка, си намират доста по-бързо работа.

# 183
  • weiter, weiter, ... weiterstadt
  • Мнения: 12 392
Дуалното  е много модерно. Моето Hochschule също го въведе...
Вчера се видях с една рускиня, и двете й деца са в Монтесори училище. Направо е бясна. 7 учителя са си отишли, другите са някакви, които и идея си нямат от Монтесори...последният назначен не го взели никъде другаде....
в училището на детето също си отива един учител и директорката ще поема първокласниците, нямат учител.
 Още не ми пука толкова, когато събират два класа, някой учител липсва и т.н., но предполагам, че от 3ти нататък ще ми пука. Поне не давам пари за това училище, рускинята има много поводи да се ядосва...

# 184
  • Мнения: 15 993
То тукс образованието май трябва да се отпуснеш за да не се ядосваш. На едни приятели детето миналата година от училището му дадоха препоръка за гимназия. Майката е крайно амбициозна, дъщеря й също. Проучваха, обикаляха различни гимназии и накрая решиха да я запишат в гимназия, която уж е най-хубавата в NRW и близо до нас. За целта се изместиха от центъра на Кьолн на 40 км разсояние, а и двамата родители работят в Кьолн. Гимназията на външен вид наистина е много хубава,  предполага се според проучванията, че и съдържанието е такова.
Преди няколко седмици ме помолиха да помогна на детето да се подготви за тест по английски. В пети клас е, не знам от кога учи езика, но нищо не знае. Нищо! По едно време показа на баща си задачи по математика. Като видях какви задачи решават, вече се подпрях да не падна. За капак попита след коя нула да сложела десетичния знак. 😂 И това дете е пълна отличничка.

Много често ходим във Франция за по 2-3 дни. Снощи от Лион се върнахме. Преди това си мислех, че в Париж е нормално всички да говорят приличен английски, в Страсбург също заради многото работещи в администрацията на ЕС, обаче и в Лион говорят. И то не само хората работещи в услугите, а и случайни граждани на по 50-60 години. Тук не знам какво учат, но са много зле с езиците. 20 годишният ни хазяйн често идва да кани дъщеря ни на партита с написани думички на листчета. Току що завърши гимназия. В началото като дойдох в Германия, в Дойче Банк ме разпределиха към служител, който отговарял за англоговорящи клиенти. Не може да върже цяло изречение, подсказвах му думичките.

Като оставя настрана мизериите в образованието и безумията на бюрокрацията, много хубава страна си е Дойчланд. Само и по-прилична храна да имаше... С един багажник благинки се върнах от Франция, а там ядох все едно от лагер в Сибир идвам. 😂

# 185
  • Мнения: 9 810
От вчера се каня да пиша сравнителен пост между образованието в гимназиите в България и тук.
Не знам дали имам право да правя сравнения, защото съм завършила преди 30 г и не познавам нивото на образованието в гимназиите в България сега, но мога да направя сравнение с това, което аз съм получила, и това, което получават моите деца сега тук.
За езиците специално - ако децата не са заинтересовани и не полагат странични усилия, няма да успеят да научат качествено езика.
Ние навремето в елитна езикова гимназия в Стара Загора, имахме в подготвителен клас освен 2 ч ежедневно по езика, допълнително часове по природни понятия или всичко за история, география, биология и химия като понятия на езика. Още в края на годината можехме да водим свободно разговори, защото имахме поне 3 пъти седмично часове с французин.
Още в 8 клас започнахме освен граматика и часове по френска литература, като до 10 клас вече пишехме ЛНС  по различни произведения на френски.
А тук - по основния език няма обучение по природни науки, висчко е само граматика и учене на думи. Вкараха английска литература чак в 10 клас - смятайте какво дъвчене на материала пада от 5 до 10 клас. По думи на дъщеря ми - имаше съученици, които докрая не са знаели как се спрягат различни времена, нещо елементарно за научаване според мен в английския, като се има предвид колко му е лесна граматиката.
За френския, като втори език, поне имаше малко повече възможности, но това пак зависеше от учителя на място - имаха програма за размяна на ученици, която определено много помага на децата, особено ако са надарени да усвояват бързо езиците.
Френска литература въобще не са изучавали, твърде занижено е отношението към това, понеже беше втори език.
За латинския не коментирам, защото там нещата са по друг начин структурирани и според мен сравнение в случая може да прави някой, който е завършил НГДЕК в София. Знам, че има езикови гимназии, които въвеждат латинския още от 6 клас, но моите бяха в такива, които предлагат чак от 8 клас. Опцията да се явят на Латинум за нас беше добра, защото отпадаше един предмет за подготовка за матури.
Дъщеря ми избра да свали френския от матурните предмети, за да може да се концентрира повече в английския, което и помогна да издържи и изпита за сертификат към Кеймбридж с С1.
Ако тръгна да сравнявам обучението по отделните предмети, ще ми отнеме цял ден.
Само ще спомена, че са твърде окастрени откъм обща култура. Ние учихме западноевропейска литература още от 8 клас, а тук въобще нямат досег с такава в обучението си. Нито по немски, нито по английски, за френския да не говорим.
Когато разказвах аз кои автори сме учили тук в училище и откъде познавам толкова много немски автори, направо им паднаха чейнетата. Тил Ойленшпийгел в 6 клас, по-късно Разбойници на Шилер и в 11 клас Фауст на Гьоте - това е всичко от класическата немска литература. Дават им някакви съвременни автори да четат, според мен са една идея по-насочени към елеметарното им възприятие към живота на тази възраст, което намирам за плюс, защото с ръка на сърцето си признавам, че това, което навремето разбирах от класическа западноевропейска литература, въобще няма нищо общо с това, което сега разбирам от тези книги.
По история въобще не задълбават в европейска или световна история - само някакви повърхностни познания, повече се набляга на чиста немска история.
За това натоварване, което имат, направо излизат абсолютно боси по много предмети и неподготвени за много житейски ситуации.
Много ме дразнеше факта - не разрешават смартфони в училище, но интерактивно обучение - таратанци. Да не говорим, че окчават всички у дома си да имат някакъв компютър, да имат принтер и да знаят как се работи с Опън Офис например. В 9 клас се очакваше да могат спокойно да правят Powerpoint presentation без някой въобще в училище да им е показал как се работи с компютър - т.е. се очаква от  нас родителите да знаем как става това и да им помогнем.

Спирам дотук, че стана ферман. Извинявам се, ако съм била твърде подробна. Ако имате конкретни въпроси - насреща съм.

# 186
  • Berlin
  • Мнения: 9 123
А нямат ли часове по информатика и ИТ? Thinking Какви предмети всъщност има в Грундшулето? Моят сега в 1ви и 2ри клас имаше немски, математика, изкуство, музика, спорт и Lebenskunde. А география, биология, химия/физика, история кога? В България тези предмети започват май след 4ти клас.
Отделно го бях записала на Computerausbildung за 1 час седмично, като избираем предмет след часовете - http://www.cbb.berlin/die-ausbildung/ausbildungskonzept/ , но в новото училище го няма това. Аз лично изобщо не ставам за учител и не ме бива никак да обяснявам каквото и да било и обикновено постигам обратен ефект. Rolling Eyes

# 187
  • weiter, weiter, ... weiterstadt
  • Мнения: 12 392
Добре де, от къде идва това натоварване, след като излизат боси?🤔

Аз съм учила в “нормална” гимназия, без профилиране. Не си спомням да съм била супер стресирана, освен по мате, но учителката беше дракон и стресираше всички. Влезнах в университета без частни уроци.

В Бг се стресират с доп. уроци, тук явно с Schülerhilfe 🤪
Наистина не разбирам как тук изнемогват от много материал, а накрая нивото е ниско. В Бг се учат също доста щуротии. Аз учех древногръцки легенди в 4ти клас. Нищо не разбрах от тях 🧐
Петрарка и Шекспир май бяха в 5ти или 6ти...

# 188
  • Мнения: 9 810
Добре де, от къде идва това натоварване, след като излизат боси?🤔


И аз това се чудех през цялото време. Математиката им е толкова объркана, че аз се отказах въобще да гледам какво учат.
Само споделям, че в 11 и 12 клас преговарят всичко взето от 5 клас насам и включват нови теми, с които разширяват мирогледа на децата, затова им идва супер нанагорно. Един пример по география - в 5 клас примерно са учили за климатични пояси и техните характеристики. В 11 клас вкараха темата пак, като разшириха с промените в климата, кое какво предизвиква, изместването на зоните и задълбаха в екологията и последствията от неглижирането на замърсяването.
Кой колко помни от тия неща и счита за важни за понататък, си е негов проблем.
У нас тези неща се дискутират непрекъснато, така че детето си беше подготвено. Освен това имаше и СИП в 11 и 12 клас по Nachhaltigkeit.  Беше много интересен предмет и повод за много дискусии у нас.

# 189
  • Germany
  • Мнения: 347
Aз съм учила в Икономическа гимназия, а мъжът ми в ПМГ. Скъсвахме си гъзовете от учене. С голямо любопитство искам да видя кое е толкова натоварващото и стресиращото в тукашните гимназии, защото всички само това повтарят. Скоро един познат ни обесняваше, че е предпочел да запише синът си в реалшуле, за да не се стресирал много в гимназията. Има си хубави оценки от грундшулето, бащата е програмист ... А вие сега нищо пък не научавали Satisfied Май навсякъде с образованието е едно и също, трябва да се отпуснеш и да не се ядосваш Wink

# 190
  • Берлин
  • Мнения: 2 041
За щастие нямам ученици. Обаче ми е интересна дискусията. За немското образование чета и слушам доста. Но познавайки различни по пол и възраст немци,съм категорична,че общата им култура и езикови познания са много семпли.
Check Please ме подсети- за Париж от Берлин ще търся сам.билети. Обаче много скъои ми се виждат. Някой жокер да дадете...

# 191
  • Мнения: 551
Според мен натоварването идва от различните методи на преподаване и оценяване.  За да изкараш 4 в Германия (или 3 в Бг) се искат 50 от 100 точки на тест или класна.  Как се изкарва тройка в Бг? Много, много лесно. А за единица тук трябва да си безупречен,  до последната запетайка.  На последната диктовка от 120 думи, малката има оценка 1,5 заради една забравена точка на i.
Принципът на преподаване е лекторен. Тоест изтърсват в час теорията, упражняват или прилагат малко и рядко. Кой разбрал -  разбрал. На класното искат да се може и знае всичко по темата, не само преподаденото и обяснено в час, а много, много повече. В Бг научавахме и упражнявахме всичко в час, вкъщи домашни за затвърждаване на преподаденото.
Учила съм в ПМГ и постоянно бях в отбора на гимназията по национални олимпиади.  Решавахме много в къщи, но всичко обясняваха в клас.

И компромисите... тоест липсата на такива. Не е нормално това. Големият ми е активен спортист.  Тази учебна година претърпя 3 операции на крака,  заради което пропусна малка част от часовете по спорт. Ще има 3 за годината, нищо че е един от най-добрите спортисти в класа. Не могли да му поставят оценка по плуване и лека атлетика. До преди година беше състезател по плуване с медали в 2 дисциплини. Миналата година го резнаха по същия начин, та не ме учудват вече.

Доста повърхностно се преподава по география и история,  по литература също имам забележки. По езиците съм доволна,  но имаме късмет с преподаватели. По математика , физика и NWT са сравнително добре,  с изключение на един малоумник, заради който преподавах в къщи година и половина математика в 6 и 7 клас. В час не правеха нищо.  

Последна редакция: вт, 16 юли 2019, 14:35 от Mößbauer-Effekt

# 192
  • weiter, weiter, ... weiterstadt
  • Мнения: 12 392
За оценяването съм съгласна. На мен не са ми подарявали оценки, но сега вероятно е друго.
Но ние говорим за минимални знания, не за оценки.
За преподаване и обем на материала още не мога да взема отношение. Учителката е читава. Ясно е, че след основното друга песен ще пея 😒

# 193
  • Sandhausen, Germany
  • Мнения: 4 059
И моите наблюдения са, че общата култура в тукашното образование сериозно куца. Прекалено се задълбава в дадени теми, които се изсипват за кратко време, децата ги назубрят и също толкова бързо ги забравят... Нулев контрол върху работата на учителите, в следствие на което, повечето не вършат никаква работа. На приятел на малкият ми син майката е учителка в грундшуле и най спокойно ни обясни, че веднъж назначени, учителите имат работа до живот и дори нищо да не вършат рядко могат да ги изгонят и повечето не си дават зор въобще. Неясни критерии за прословутата мюндлих оценка, като обикновенно по скромните деца са ощетени. Натоварването идва от прекалено многото предмети /синът ми в 8ми клас има 15 предмета, 3 от които езици, без да броим немският/ и неравномерното изпитване/тестуване - преди ваканция по 3 класни на седмица, след ваканция седмици наред моткане. Сега с новият билдунг план става още по зле. Неща, които са се учили в 9-10 клас сега се учат в 8ми. На наши приятели щерката, която завърши миналата година е ходила на задължителен стаж в 11ти клас, брат й ходи сега в 10ти, а големият ни син ще ходи догодина - в 9ти. Точно днес се бъзикахме с една приятелка, че след няколко години ще го изместят в грундшулето. И всичко това придружено от 3ти клас със задължителния рефрен "на тази държава и трябват работници. не е нужно да учите в гимназия. много е яко да си водопроводчик".... Личи си, че тукашното образование ми е болна тема, нали? Simple Smile

# 194
  • Немция
  • Мнения: 1 615
За нивото на езиковите ЕГ в България- доста е паднало нивото. Не става дума за елитни софийски у-ща, а за провинциални ЕГ-та, които преди 89-та бяха други. Сега в една такава ЕГ в 10 клас цяла година немският почти са го зарязали, момчето, което учи там и ни разказва едно изречение на немски не може да каже свободно, а е много добър ученик.

За немските гимназии нямам преки впечатления от моите деца. Имам голяма племенница, която завърши с два езика с високо ниво, с висок успех от матурата, сега следва на английски в немски университет. За обща култура- не знам, зависи и от семейството, не само от у-щето.

Мьосбауер ефект, много несправедливо оценяване на спортните часове на сина ти. Twisted Evil



Общи условия

Активация на акаунт