За физическото още не знам нормативите за тази година, но там и нямам големи очаквания към детето си, стига ми да е подвижна, да спортува и да спазва дисциплина в тези часове. Оценките по ФВС, ИИ и донякъде по музика няма да ги коментирам, защото смятам, че трябва да се измерва наученото, а не личните дадености. Мисля, че направиха вече всички входни, някои са им върнали, други ги чакаме вероятно до края на седмицата. Оценките са 6ци и 5ци засега, като ми прави впечатление, че всички са и с точки. Там където има 5 не й е стигнала точно една точка, за да се "закачи" за шестицата, което ми показва, че знанията ги има в задоволителна степен. И тук не съм съвсем съгласна с подредбата на Кати на оценките, защото поне в случая на дъщеря ми петицата обикновено показва, че не е положила никакви усилия самостоятелно и е разчитала само на чутото в час и санитарния минимум (прочитане на урока и написване на домашното). Не ми се иска да я правя "бележкарка" затова нямам никакви претенции дали ще има 6 или 5. Обяснила съм, че повечето петици означават, че не полага нужните усилия по дадения предмет, а четворките биха означавали, че й трябва помощ, защото не е разбрала материала. Коментирали сме и че инцидентно е нормално да се получат и по-ниски оценки и това не е повод за драма, а за взимане на мерки да се разбере къде е проблемът. (Имам съученичка, която беше пила сода каустик заради двойка по история и се ужасявам от травмите, които бележкарството и свръх изискванията в тази насока могат да довлекат!)
За мен прочитане на урока И написване на домашното си е полагане на доста усилия. Само едното е полагане на малко усилия. Неполагане на усилия е каране на колело, гледане на клипита в тубата и игра на компютър.
И в такъв смисъл 5-цата е много кофти оценка. Хем си си изгубил времето, хем няма нищо насреща.
Понеже не наказваме (по принцип, за каквото и да е) - ако е бутал боклуци по тайни кътчета се ядосвам и крещя, за лоши оценки реакцията ми е по-скоро от типа на "то си е за теб. аз няма да живея твоя живот. Само че после няма как да се върнеш и да промениш каквото сега си подложиш" - и толкоз, та и той много не се връзва - или, по-право, не и на моята реакция. Колкото и да е странно, по-скоро се дразни, че аз не реагирам... на няколко пъти се е опитвал да ми обяснява, че то е понеже и защото и тя "госпожата" (ей, много се дразня от тази дума!! Повече дори и от моля-другарката!!) така и онака - и му е много обидно като му кажа, че всичкото това изобщо не ме интересува и да си ги обяснява обясненията и оправданията на себе си, аз си имам работа и няма кой да ми я свърши и на коя госпожа да се обясня.
ПС
Изобщо не мислете, че Врячо има само 6-ци - много далеч е от това. Дори по мат има 5 на входно ниво - крайно възмутително според мен, предвид времето, което АЗ съм вложила - само дето той си мисли за всичко друго, но не и за това какво му говоря... както и да е - на него само му казах, че по-добре да беше играл вън вместо да учиш тогава, сега нямаше да се чувстваш прецакан. Толкоз - ама по принцип има много по-голям ефект от крещенето за бутане на хартийки, ползвани клечки за уши и...какво ли не под легла, бюра, в шкафове и изобщо където му попадне (при положение, че в стаята си има точно 2 коша именно за такива цели). Е, предполагам, че крещенето е повече за да изпусна аз парата, отколкото с истинска надежда да променя нещо.
Драма ни се яви с тия нормативи по физическо. Изкарал 3, после имал възможност да поправи, та изкарал 4. Абсурдно е! Според мен физкултурата, музиката и ИИ трябва да са часове за разтоварване, а не за напрягане. Още повече децата са в такава възраст, че няма едно с едно еднакви по физическо развитие. Моето момче на фона на останалите е дребничък и кльощав; има едно момиченце, което е точно два пъти по-висока и по-тежка от него, има и едно момче, което пък изобщо не обича физкултурата и това му е жив кошмар, има пък друго, което се занимава професионално с футбол и е атлетично развито и т.н. и т.н. Та за всичките тези деца нормативът е един и същ, и то като за състезатели по лека атлетика.
Ето ги нормативите да ги видите:
Нормативи за оценка на резултатите от отделните тестове с определяне на интервали на оценката по шестобалната оценъчна система:
Ами това са предмети, по които 3 е най-прекрасната оценка, всичко останало е за цвят. Не му влиза в бала за кандидатстване по никой начин - какво значение има дали е 3 или 18, като не е и нещо, от което лично да се интересува? Щом е "да" е ок.
Просто МАТ и БЕЛ са приети за базови предмети. Няма вариант, в които да не се учат.
Това Е факт, пристрастна съм.
Но аз по-скоро коментирах "не може да има", не "необходимо е да има" домашни. Общо взето... не знам дали е необходимо. По-скоро не. Т.е. едва ли по каквото и да било бих давала домашни, които после да трябва да проверявам. Бих им показала сборник - и после който иска, каквото иска, да решава или да не решава. Един ще има нужда от повече, друг - от по-малко, а аз със сигурност няма да имам нужда да се занимавам и с домашните им. Самоподготовката... включва "само". Ако някой има затруднение с някаква задача (по каквото и да било) - да се обади.