Шестокласници 2019/2020

  • 38 030
  • 759
  •   1
Отговори
# 330
  • София
  • Мнения: 17 591
И при нас същите тревоги - тежка раница, разнасяне по кабинетите (често подозирам на едно рамо, щото е "за малко").
За физическото още не знам нормативите за тази година, но там и нямам големи очаквания към детето си, стига ми да е подвижна, да спортува и да спазва дисциплина в тези часове. Оценките по ФВС, ИИ и донякъде по музика няма да ги коментирам, защото смятам, че трябва да се измерва наученото, а не личните дадености. Мисля, че направиха вече всички входни, някои са им върнали, други ги чакаме вероятно до края на седмицата. Оценките са 6ци и 5ци засега, като ми прави впечатление, че всички са и с точки. Там където има 5 не й е стигнала точно една точка, за да се "закачи" за шестицата, което ми показва, че знанията ги има в задоволителна степен. И тук не съм съвсем съгласна с подредбата на Кати на оценките, защото поне в случая на дъщеря ми петицата обикновено показва, че не е положила никакви усилия самостоятелно и е разчитала само на чутото в час и санитарния минимум (прочитане на урока и написване на домашното). Не ми се иска да я правя "бележкарка" затова нямам никакви претенции дали ще има 6 или 5. Обяснила съм, че повечето петици означават, че не полага нужните усилия по дадения предмет, а четворките биха означавали, че й трябва помощ, защото не е разбрала материала. Коментирали сме и че инцидентно е нормално да се получат и по-ниски оценки и това не е повод за драма, а за взимане на мерки да се разбере къде е проблемът. (Имам съученичка, която беше пила сода каустик заради двойка по история и се ужасявам от травмите, които бележкарството и свръх изискванията в тази насока могат да довлекат!)


За мен прочитане на урока И написване на домашното си е полагане на доста усилия. Само едното е полагане на малко усилия. Неполагане на усилия е каране на колело, гледане на клипита в тубата и игра на компютър.
И в такъв смисъл 5-цата е много кофти оценка. Хем си си изгубил времето, хем няма нищо насреща.
Понеже не наказваме (по принцип, за каквото и да е) - ако е бутал боклуци по тайни кътчета се ядосвам и крещя, за лоши оценки реакцията ми е по-скоро от типа на "то си е за теб. аз няма да живея твоя живот. Само че после няма как да се върнеш и да промениш каквото сега си подложиш" - и толкоз, та и той много не се връзва - или, по-право, не и на моята реакция. Колкото и да е странно, по-скоро се дразни, че аз не реагирам... на няколко пъти се е опитвал да ми обяснява, че то е понеже и защото и тя "госпожата" (ей, много се дразня от тази дума!! Повече дори и от моля-другарката!!) така и онака - и му е много обидно като му кажа, че всичкото това изобщо не ме интересува и да си ги обяснява обясненията и оправданията на себе си, аз си имам работа и няма кой да ми я свърши и на коя госпожа да се обясня.

ПС
Изобщо не мислете, че Врячо има само 6-ци - много далеч е от това. Дори по мат има 5 на входно ниво - крайно възмутително според мен, предвид времето, което АЗ съм вложила - само дето той си мисли за всичко друго, но не и за това какво му говоря... както и да е - на него само му казах, че по-добре да беше играл вън вместо да учиш тогава, сега нямаше да се чувстваш прецакан. Толкоз - ама по принцип има много по-голям ефект от крещенето за бутане на хартийки, ползвани клечки за уши и...какво ли не  Sick под легла, бюра, в шкафове и изобщо където му попадне (при положение, че в стаята си има точно 2 коша именно за такива цели). Е, предполагам, че крещенето е повече за да изпусна аз парата, отколкото с истинска надежда да променя нещо.



Драма ни се яви с тия нормативи по физическо. Изкарал 3, после имал възможност да поправи, та изкарал 4. Абсурдно е! Според мен физкултурата, музиката и ИИ трябва да са часове за разтоварване, а не за напрягане. Още повече децата са в такава възраст, че няма едно с едно еднакви по физическо развитие. Моето момче на фона на останалите е дребничък и кльощав; има едно момиченце, което е точно два пъти по-висока и по-тежка от него, има и едно момче, което пък изобщо не обича физкултурата и това му е жив кошмар, има пък друго, което се занимава професионално с футбол и е атлетично развито и т.н. и т.н. Та за всичките тези деца нормативът е един и същ, и то като за състезатели по лека атлетика.
Ето ги нормативите да  ги видите:
Скрит текст:
Нормативи за оценка на резултатите от отделните тестове по 20 точкова скала:




Нормативи за оценка на резултатите от отделните тестове с определяне на интервали на оценката по шестобалната оценъчна система:




Ами това са предмети, по които 3 е най-прекрасната оценка, всичко останало е за цвят. Не му влиза в бала за кандидатстване по никой начин - какво значение има дали е 3 или 18, като не е и нещо, от което лично да се интересува? Щом е "да" е ок.

Кати, ти си пристрастна към физиката:) Не казвам, че не трябва да седават домашни, написах какво е казала преподавателката. Жената каза, че който иска да кандидатства с биология примерно ще си набляга на предмета, но няма как всички да са математици, физици и т.н.
Просто МАТ и БЕЛ са приети за базови предмети. Няма вариант, в които да не се учат.



Това Е факт, пристрастна съм.
Но аз по-скоро коментирах "не може да има", не "необходимо е да има" домашни. Общо взето... не знам дали е необходимо. По-скоро не. Т.е. едва ли по каквото и да било бих давала домашни, които после да трябва да проверявам. Бих им показала сборник - и после който иска, каквото иска, да решава или да не решава. Един ще има нужда от повече, друг - от по-малко, а аз със сигурност няма да имам нужда да се занимавам и с домашните им. Самоподготовката... включва "само". Ако някой има затруднение с някаква задача (по каквото и да било) - да се обади.

Последна редакция: ср, 09 окт 2019, 14:19 от katiABV

# 331
  • София
  • Мнения: 4 895

Ами това са предмети, по които 3 е най-прекрасната оценка...

О, съгласна съм с това! Той затова синът беше като шокиран на реакцията ми след тройката /смях се и му казах "Голяма работа!"/; мислел, че ще му се карам.
Мисълта ми за нормативите беше, че за мен е абсурдно да се слагат уменията и възможностите на всички деца под общ знаменател, при положение, че са различни, когато говорим за физическа активност. Това е все едно Ивет Лалова да скочи 209см като Стефка Костадинова, че нали и двете са лекоатлетки?!

# 332
  • Мнения: 256
Е, вашите деца поне спортуват. Ние тази година сме с масиран ремонт, незавършил навреме и в часовете по физическо играят...шах 😁

# 333
  • София
  • Мнения: 17 591
Е... то и шахът си е спорт, признат и всичко, даже олимпийски.  Mr. Green

# 334
  • Мнения: 256
Е... то и шахът си е спорт, признат и всичко, даже олимпийски.  Mr. Green
Така, така.. и ръководството на това се уповава! Да не се оплаче някой, че не спортуват децата  Grin

# 335
  • На морето!
  • Мнения: 5 726
Мисълта ми за нормативите беше, че за мен е абсурдно да се слагат уменията и възможностите на всички деца под общ знаменател, при положение, че са различни, когато говорим за физическа активност. Това е все едно Ивет Лалова да скочи 209см като Стефка Костадинова, че нали и двете са лекоатлетки?!
То това важи за всичко, не само за спорта. Немислимо е и някой с поетична дарба да се кара да решава уравнения по 10 реда и обратно. Но такава ни е системата. Нека тичат и се мъчат да догонват нормативи, особено тяхното лениво поколение, то има нужда от повечко движение.

# 336
  • Мнения: 2 038
За оценки и аз не се карам, важно ми е да има знания и да виждам, че е положила усилия. На входните нива се е справила добре с изключение на това по български, където се е изложила. Беше й криво, защото знае, че на този предмет най-много държа и цяла сутрин повтаря като папагал "Отечество любезно", за да я изпитат днес.
По "развлекателните" предмети засега го раздават развлекателно. По ФВС обичайно играят баскетбол. Последния път щях да падна, като ми каза дребната, че страшно й се спяло и легнала в часа да дремне на някакви дюшеци Astonished Имаме бебе и тя се оправдала, че то плаче по цяла нощ и не можела да спи. Всъщност беб кърти като пън нощем, но кака му чете до посред нощ някаква кримка...
В общи линии доста я мързи и гледа да се скатае, ако може...

# 337
  • Мнения: 19 272
Хаха, Роник, сладурка!

Реших да отворя ел. учебника по ЧП да разгледам.
Ние сме на Педагог 6.
Аз ли не мога да се оправя, но не мога по никакъв начин да увелича размера на страниците. Виждат се две страници на екрана и бутонът за цял екран не работи. Четене в този формат е невъзможно, за учене да не говорим. Буквите са миниатюрни.
Ако някой е на същото издателство, може ли да погледне дали и при него е така.
Скрит текст:
На телефона мога да увелича страниците, но не и на компа. Хубава работа, ама българска.

Последна редакция: чт, 10 окт 2019, 10:35 от Дъждец

# 338
  • Мнения: 2 045
Моят син по ЧП са с учебник на Анубис и на него много му харесва , казва , че е добре е обяснено и имало много картинки Simple Smile . Но по география и аз се потресох вчера , на Просвета - голям зор видя с урока за климата на Южна Америка . До колкото ви чета явно по всички предмети учебниците на Просвета не са читави .

# 339
  • София-Младост
  • Мнения: 23 270
Ronique, честита радост!


Дъждец, не ползваме нищо на Педагог, но и останалите Анубис, Булвест, Просвета са същия недомисъл.
Пробвай с F11 да уголемиш самия екран на лаптопа. Отворих го учебника, с очила виждам шрифта:)

# 340
  • Мнения: 13 666
Да побутна темата. Моят шестокласник има средна хубост на входните, като най-зле е по Бел. Имаше два въпроса на които и аз се затрудних, а миналата година по Бел бяхме пушки. Явно имаме пропуски. Но карай, ще работим , до матурата има още време за откриване на неразбран материал.

# 341
  • Мнения: 2 978
Моята се справи отлично с входните, само по физическо още не знаем. Част от нормативите е покрила добре - топката, но на дълъг скок й е много трудно, имам чувството, че не е схванала техниката, ако въобще им обясняват.
Не знам дали и при вас се наблюдава същото, по-скоро ме притеснява, че се изморява много. Вярно, че става доста рано, в 6,30ч., но напоследък често й се случва следобяд, вместо да си готви домашните за другия ден, да заспива. После почва късно и пише вечерта. От яслата не е спала следобеден сън, но сега обяснява, че не можела, задремвала. При вашите има ли такъв момент? А е минал само месец и малко от старта?!

# 342
  • Мнения: 2 779
Спи юнашки следобед - ако не събудя и 2ч. отнася. Също се бях притеснила от тази поспаливост, но явно мозъците им прегряват и предпочитам да се отспи, отколкото да крещим в несвяст, че не учи и не схваща прочетеното. И да, стои до по-късно да довършва.
... но напоследък често й се случва следобяд, вместо да си готви домашните за другия ден, да заспива. После почва късно и пише вечерта. От яслата не е спала следобеден сън, но сега обяснява, че не можела, задремвала. При вашите има ли такъв момент? А е минал само месец и малко от старта?!

# 343
  • Мнения: 2 038
И моята се уморява. Хем е втора смяна и не става рано, но пък адски късно заспива. Има много допълнителни занимания и трудно съвместява всичко, но пък са си по нейно желание и не иска да се откаже от нищо.
Снощи я тръшна някакъв вирус и цяла нощ повръща, та ще си постои вкъщи тези дни.

# 344
  • Мнения: 13 666
Моят син е само първата смяна и при него отспиване става само сряда и петък,  когато занятията започват от втори час. Поне това е добре измислено. Иначе виждам че в дните когато трябва да учи  за вторник и сряда (когато са по-лесни програмите ) почна да си учи за четвъртък и петък когато са им нашмургани по три разказвателни плюс бел или англ. Идва му на ум полека лека какво да прави...

Общи условия

Активация на акаунт