Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

  • 15 юли 2019, 22:53 ч.

Пети клас 2019/2020

  • 22 027
  • 777
  •   3
Отговори
# 645
  • Мнения: 9 394
Колко да са занижени нормативите за деца, играли на народна топка 4 години и “практикуващи дисциплините” веднъж годишно за нормативи...Вчера щерката идва разочарована, че на хвърляне на медицинска топка има 4. Успокоих я, че трудно някой с физика да скача и да бяга за 6, може да хвърли тежест също за 6.

Като искат да покриват нормативи, да хванат да научат децата на елементарни неща по различните дисциплини в крайна сметка. Или да ги изпитват на федербал/народна топка/ластик или каквото там са им давали да играят.

# 646
  • Мнения: 1 860
На нашата РС ни се представиха всички учители и всеки обясни изискванията си, което беше добре.
Като ви чета сериозно започвам да се притеснявам за математиката. Домашната ни е обикновено 1 задача от учебника, за мен това е крайно недостатъчно. Математика се учи с решаване на задачи, а ако дам някоя друга задача на дъщеря ми срещам голяма съпротива от нейна страна.

# 647
  • Мнения: 4 710
На РС видяхме всички учители и ни казаха безумните си изисквания. Домашното от днес по математика е 20 задачи. Вчерашното беше 30 задачи. Хванала съм се за главата, вярно, че е математическа паралелка, но прекалено ми идва. Сега детето е на курс и довечера пак ще решава задачи до никое време.

# 648
  • Мнения: 3 731
Пет задачи имаше моят за домашно вчера. Признаци за делимост на 3 и 9. Общо взето отнеха му не повече от десет минути.
Аз се радвам, че не ги засипват с домашни. Така мога да му дам допълнителни задачи колкото преценя, ако въобще има нужда. За признаците за делимост такава няма, но като почнат да разлагат на прости числа, ще трябва да порешава. Моят обаче е изпълнителен и не мрънкоти. Желанието за игра на компютъра вечер е невероятно силен стимул за учене. И понеже се прибира късно от тренировки, ако иска да поиграе, трябва наистина да е много бърз и продуктивен в уроците, иначе гори.

# 649
  • София
  • Мнения: 1 875
Като искат да покриват нормативи, да хванат да научат децата на елементарни неща по различните дисциплини в крайна сметка. Или да ги изпитват на федербал/народна топка/ластик или каквото там са им давали да играят.
ей това винаги ме е възмущавало, ви-на-ги. Още от "мое време", че аз бях една кекава - отличничка, ама хич ме нямаше в никакви спортни активности. Но пък и "другарят" по физическо обиновено се появяваше в началото на часа с 2 топки, проверяваше дали имаме анцузи и шорти и потъваше в една задимена стаичка на физкултурниците. В края на часа идваше, надуваше свирката, прибираше си топките и пак потъваше в стаичката. И в някакъв момент излизаше с един тефтер и айде, днес ще покриваме нормативи. Медицинска топка - мятай към ония кръгове. Тя тежи, ти за първи път я и виждаж и докосваш, ама ти оценяват сефтето. Че чак се и нервеше "абе какво се гънеш като макарон, я се стегни и хвърли хубаво". Ама имахме респек ли, що ли, да му каже някой - че Вие показали ли сте ни поне веднъж как се прави, някакви указания давали ли сте някога, тренирали ли сме, загряли ли сме - нее, дай да минава, там. После гледаше бележниците и викаше - абе ти си за три, ама с тоя бележник, айде 5 ще ти пиша, да не го развалям. Ей от тогава съм изключително подубедена към такива предмети - по-добре да са с нещо като "зачита се", но да се провежда час - разтягане, елементарна двигателна култура, дори да ги учат как се вдига тежко, как се диша при тичане. Но не, продължава си - сега играем народна топка, утре трябва да си покрием нормаривите и вдруги ден пак народната.
Дъщеря ми тренира активно, загрявката ѝ е около 40-50мин, до час. Тогава започва тренировката. Айде, в училище може да не е необходимо чак толкова, но все някаква загрявка трябва да има, а наш'те ги бяха опънали да тичат онзи ден без никаква. Ама сега децата по-отворени, 2-3 скочили, че не се търчи без да си загрял, други, спортуващи или спортували някога нещо, също подкрепили нуждата от загрявка - нямало време. Докато един тича - другите да загряват. Ама как, какво...

# 650
  • Майничка
  • Мнения: 7 310
Аз съм доволна от математиката (засега), в час решават ефективно 90-100% от задачите от учебника, най-много една да остане за домашна, плюс до 4-5 от сборника на "Архимед". С баща й допълнително й даваме задачи от същия сборник, не е примрънкала.
Когато голямата ми дъщеря беше в прогимназия, в час решаваха от 0 до 2 задачи, а домашната беше от 20-на.

# 651
  • Мнения: 9 394
Мандаринка, точно. Преди скачането били загряли. Как - с 20 клека...От миналата година клякат усилено по физическо, на щерката техниката е абсурдна въпреки това. Аз съм доволна ако оцелеят, защото едно дете отнесе спукан палец, моето беше само с разтегнати връзки на пръстите и синя брадичка от друг инцидент.

# 652
  • Мнения: 1 821
Още не носи бюстие, по почва да намеква, че ще е добре да почне. Не че има кой знае какво да слага в него, засега- леко надигнати зърна.
Родителската среща мина и при нас. Г-жата по математика, БЕЛ, английски ми харесаха. Дойдоха по история и ЧП- не ми харесаха. По история- доста резервирано се държа, опита се да сложи някаква преграда при общуването, но все пак комуникация е възможна. Тази по ЧП обаче я надсвири- направо ледената кралица, със съответното вътрешно ледено спокойствие, по което всеки опит за комуникация се плъзга като по стъкло. /казвам стъкло, за да не потретя- лед/..
По история щяла да дава всеки път за домашно да отговарят писмено на въпросите след урока в учебника. ОК.
По ЧП не са правили никое от лабораторните упражнения. Входящото ниво е за 5. По БЕЛ- също, останалото е шестици, засега.  По математика се занимават с мъж ми, не знам какво се прави, но още от лятото бяха говорили за признаци за делимост, така че не й е ново.
Поемам разказвателните предмети с обясненията и упражненията, препитването и разказването.
От вторника стои вкъщи с вирус- хрема, гърло, отпадналост, главоболие, болки по мускулите.

По повод на това се сблъсках със следния казус: в сряда виждам в електронния дневник забележка от същата дата, в която не е била на училище: Без домашно по география! Изумих се, хем отсъства, хем забележка?! Писах на учителката, че детето е болно и няма как да е без домашно, защото изобщо не е на училище. По-късно видях, че за всички останали часове за деня има писано отсъствие, по география не, т.е. приема се, че по география е присъствала, единствен присъствен час за деня, колкото да й напишат забележката?! Получих отговор, че не е занесла готов проект от миналата седмица, за което дори е можело да получи и двойка, ама от нея да мине, хайде- забележка да е.
Проектът е готов от миналата седмица. Даден е на две деца. Миналата сряда го носи и го върна. Питах я защо го връща- другото дете било болно, тя казала на учителката че го носи, но не стигнало време и основно- не било според щерка ми редно да го представя сама, като само от свое име. Не е и разбрала, че проектът трябвало да се представи  в срок 3 учебни часа нататък. Другото дете продължи да боледува и в следващия час по география за седмицата, тази седмица и двамата "проектанти" отсъствали. И по този повод- честито, забележка- хем не си на училище, с невписано отсъствие за часа по география и забележка за липсващо домашно. Досега сблъсквали ли сте се с такъв казус? Аз ли нещо не разбирам хода на мисли на г-жата, или повредата не е в моя телевизор?

# 653
  • София
  • Мнения: 3 548
При нас по физическо ги учат как да разгряват ставите с кръгови движения. Някой по-кекав като моя ако изяви желание да води разгрявката и я проведе правилно (не пропусне нито една става) получава 6  Grinning  Така може да поправи оценката от нормативите Wink След часа уж се и разтягат. Доста често в хубаво време играят футбол, а синът ми не харесва този спорт. Учителят му казва през това време докато другите играят той да прави клекове, лицеви и коремни. Радвам се, че постепенно задобря в лицевите опори. Той е абсолютна вейка. Едно че е злояд и второ, че такава му е структурата по наследство. Та не е лошо да понаправи малко мускул.

# 654
  • Мнения: 137
мандаринка, същите спомени и чувства за физическото от мое време за голямо съжаление имам и аз, едно към едно. За момента се възпирам от коментари пред детето, дано за по-дълго успея. Моето ходи на спорт извън училище три пъти седмично. Загрявката е повече от 30 минути, всеки път. В училище не знам друго да правят освен да играят на топка и от тази година да се “покриват нормативи”, последното трябваше да го обяснява какво означава. Не го беше чувала.

# 655
  • Мнения: 208
Някой може ли да ми обясни как при положение, че дъщеря ми е 26-ти номер от общо 30 деца, подредени уж по ред на номерата (в 3 колони по двама на чин), тя е на последния чин? Аз ли нещо не вдявам или е невъзможно!?! Бясна съм, най-ниската е в класа и трудно вижда оттам...

# 656
  • Майничка
  • Мнения: 7 310
Ако подредбата е 1 2 3 4 5 6 на първи ред, баш тъй се пада. Да говори с учителите, че не вижда или ти го направи.

# 657
  • Мнения: 1 860
ra2, много шантава ситуация с учителката. Понякога и аз изпадам в такива ситуации и се чуствам неподготвена как да реагирам и не знам какво да кажа на децата си.
  Ако е първа изцепка на учителката, кажи на детето си че тя не е права според теб, и повече не се занимавай с нея /все пак си говорила и тя не е проявила разбиране, повече от това няма какво да направиш/.

# 658
  • София
  • Мнения: 811
При нас застъпиха теорията, че който когато дойде там си сяда. И така всеки ден на различен чин с различно дете. Много е интересно. Некста, вземи бележка от лл, че има проблем с очите и трябва да седи отпред.

# 659
  • Мнения: 1 821
Вита, благодаря за отговора. Точно това е проблемът, просто не знам какво да кажа на детето.  Дотук само съм казала, че ще видим развоя на ситуацията и че понякога човек трябва да има едно наум, защото по първо впечатление тази учителка според нея, била "душичка", много миличка и пр. Общува с нея от началото на учебната година, х2 часа седмично за няма месец, няма предшестващи контакти, никакви досега проблеми /не че е имало и кой знае какво време за такива/.
Педагогика не съм учила /и май вече гравитирам към идеята- и слава Богу!/, психология също. Работата ми обаче изисква много приложна психология, ежедневно в разнообразни и често много конфликтни ситуации и съм изградила ефикасни практически подходи, които вършат работа. В случая обаче касае не мен пряко, а детето, което не е обръгнало на подобни неща. Във всяка професия си има някакъв начин на мислене и действия и неминуемо всеки попада в известна степен под влияние на обстановката, практиката и груповото консенсусно мислене. Споделих случая с колеги, всички се изумиха как е възможна подобна ситуация. Но пък сме друга гилдия и затова попитах, може нашето мислене да е друго и затова да не разбираме позицията на тази учителка или може би позицията на учителите като цяло.

Общи условия

Активация на акаунт