Третокласници 2020/2021

  • 29 069
  • 749
  •   1
Отговори
# 405
  • Куциндрел
  • Мнения: 24 542
Да обсъдим и другите предмети. Вчера моето се сети, че има да пише за Левски 5 изречения. Баба му е тук тази седмица и влязла в нета да прочете и да му каже, ама моето зад гърба й и то прочело. Та резултата е:
"Васил Левски е нашия Христос". Crazy Laughing И няма сила, която да го накара да пренапише съчинението и да смени това изречение. Сега чакам обратен отзив от учителката, нека бъде изненадана. Crazy
По английски е изкарал 6ца на теста, което за мен е изненада, защото преди теста му диктувахме думите, които са взели до момента. Нито една не написа без грешка. newsm78

# 406
  • ту тук, ту там
  • Мнения: 7 397
Ох, как се смея на тоз Христос! hahaha

И моят син има проблем с разписването на решенията, смята наум бързо и му е много по-лесно, даже не знам каква му е логиката понякога. Но аз настоявам да ми обяснява как е получил и да пише стандартно решение, а се чудя дали не греша като го натискам. Щото той се сърди. Но все в един момент ще трябва да изписва и решения, иска ми се да започва лека-полека.

# 407
  • Мнения: 29 324
Аз пък се притеснявам дали не пренебрегвам българския език за сметка на математиката....вкъщи не правим почти нищо по БЕ.

# 408
  • Куциндрел
  • Мнения: 24 542
Ние правим диктовки, защото му куцаха. Поякога му диктуваме и думички с по-особен правопис. Иначе той си сяда и си пише в някакви тефтерчета каквото се сети, но там не ни дава да гледаме.

# 409
  • София
  • Мнения: 973
Natali и аз точно това си мислех преди време и съответно купих на Просвета някакво допълнително занимание и пишат там, но де усрщам, че там изостават с темите. Чат пат правя някоя диктовка и то едната девойка, ако ме подсети ( едно за Диктовки 2 клас имам ). Английския задължително ги препитвам на думички, ама буквално където и когато ги сваря в къщи.
И трите ходят на народни танци, много им харесва, а господина даже за в къщи им дава неща да се упражняват.

# 410
  • София
  • Мнения: 4 035
Наще съседи подозирам, че не са особено щастливи като се упражняват за народните танци вкъщи Simple Smile
Ceca, мисля, че в момента по-скоро се стремят да научат думите и не отразяват правописа. Ема учи английски от тази година, те в първи клас нямат, и засега само да ги казват думите ги изпитват. Но тя има 5ца, което доста ме озадачи, защото ги уча с нея и ги знаеше. Питах учителката и тя ми каза, че говорела много тихо, не разбрах много логиката, ама здраве да е Simple Smile

# 411
  • Куциндрел
  • Мнения: 24 542
Ceca, мисля, че в момента по-скоро се стремят да научат думите и не отразяват правописа. Ема учи английски от тази година, те в първи клас нямат, и засега само да ги казват думите ги изпитват. Но тя има 5ца, което доста ме озадачи, защото ги уча с нея и ги знаеше. Питах учителката и тя ми каза, че говорела много тихо, не разбрах много логиката, ама здраве да е Simple Smile
Миналата година имаха английски, но повече наблягаха на картинки и подобни. Тази година към всеки урок има по 3-4 думи и едно изречение. Учителката каза, че иска да ги учим, но да не ги пишем. Но за теста написа предварително, че ще е на буквите от A до L и писане на думи с тях. Чакам да върне теста и да видя какво е било.

# 412
  • София
  • Мнения: 973
Аз мисля, че нашата кара малко бързо по английски. И доста думи им дава. Тя ги дава, но първо ги изпитва устно на тях, а след това и писмен тест на думите. Утре ще имат устно изпитване да правят изречения с "Това е черен химикал." например. И ние в първи клас само картинки, сега втори клас взеха азбуката. На родителската среща е имало голямо мрънкане от страна на някои родители за транскрипцията, но аз не знам нс този етап какъв друг начин. Едно помагало съм купила , лист от двете дтрани написани азбуката, съгласни, гласни, някои комбинации при произношения. Засега не ходят допълнително на английски, но много от децата са записани на Фарос, които са в нашето училище.

# 413
  • Мнения: 195
Здравейте, от кога децата Ви започнаха да пишат думи на английски? Вие по кои учебници сте?

# 414
  • София
  • Мнения: 7 277
Здравейте, от кога децата Ви започнаха да пишат думи на английски? Вие по кои учебници сте?
Здравей,
това зависи основно от училището/школата или от съответния учител. Ние пишем думи от ПУК. Във втори клас в момента упражняват сегашно просто и сегашно продължително време, както и други граматически правила. Тест, диктовка и упражнения имат всяка седмица, и думички се пишат всеки уикенд за домашно. Учебник не мога да цитирам по памет, но като че ли няма значение.

# 415
  • Мнения: 195
Малко ми е чудно, как от картинките първи клас се скача на диктовки? Ние сме по издателство ПОНС.

# 416
  • София
  • Мнения: 13 206
sunlight_eli, Немо е помагалото към курсовете на СМГ. Нещо като Следматематическа читанка Wink В него са обяснени основните типове задачи. Обяснени са като история, да могат да я прочетат и разберат децата. После има решени задачи и накрая такива за самостоятелна работа. Мисля, че отзад си има и решенията.
Аз затова казах, че състезателната математика е различна. Има типове задачи, които изобщо ги няма в учебниците.
Бубче, не е от скоро и проблемът е в майките Wink По-скоро със възможностите за качествено прогимназиално образование Wink (не визирам само СМГ). Аз все още се колебая какво да правя с малката и затова я гърча. Да видим след 3 г. какви ще са възможностите. А математиката винаги е полезна за всичко. Голямата ми дъщеря е математик и физик, но целта й е в сферата на изкуствата. Познанията й по математика изключително много се ползват в рисуването и различните й там други дейсности.

# 417
  • Мнения: 779
Ох, напоследък имам чувството, че или масово децата са с математическа насоченост или майките на деца с математическа насоченост са по-активни от другите Simple Smile Вижте сега какво раздвижване в темата има по повод на задача, а иначе със седмици си циклим на една и съща страница Grinning Мойте са много далеч от математиката и от математическите състезания, покриват училищния материал, малката все още без проблеми, но няма никакъв ищах за нещо по-задълбочено (не че бих могла да й го подсигуря аз). Дайте им народни танци и художествена гимнастика Simple Smile
Ох, това 3 пъти го прочетох докато схвана смисъла. Аз си цъкам по известията за нови отговори без да гледам и си мисля, че сме в темата за математическите състезания  Flushed
Иначе че децата не са с математически способности се вижда като отвориш списъка с участниците на едно и също състезания в 1-ви и в 4-ти клас. В 1-ви клас - 50 участника, в 4-ти - 5 деца. Само че има много състезания и всеки се пробва да види дали ще стане нещо. Ако имаше по български и там щеше да е станало така, но няма.
За английския - аз не мога да разбера какво се случва. Миналата седмица преброих думите в тетрадката речник - ако искате вярвайте, но от 15.09 до 30.10 са взели 80 (осемдесет думи). Мислех, че учителката се е престарала, но като сверих с учебника - всички са от там, даже някои липсваха. Госпожата била казала, че вторият срок ще ги изпитва да ги пишат, сега не ги карала, но аз недоумявам как ще изпитваш втория срок на нещо, което не си усвоил първия. Разбира се с 5 пъти писане на думата детето абсолютно нищо не е научило, така че вкъщи става голяма игра с различни методи и диктовки да го науча поне на част от тия 80 думи как се пишат (за всички нямам надежда, твърде много са). За днес обаче имаха да четат текст от история с картинки (най-сложното беше What's your name, cat?, What about you, Whisper? и "How old are you?, другите бяха по-кратки и прости изрази). За да го прочетеш трябва да си научил думите, да ги разпознаваш как се пишат, може би някои да можеш да напишеш и сам - т.е не е само да учат думи по картинки и пеене на песнички...Не знам, малко ми е бързо темпото, на детето определено му е трудно и пада голямо учене. Другите родители същото казаха, не съм само аз, а техните деца дори ходят на курсове допълнително още от миналата година. Всъщност нещото, което тотално ми затвърди мнението, че няма да ходи на курс, а ще учи с мен вкъщи беше, че направиха контролно върху азбуката и нямаше нито едно дете без грешка. Ако за 1 година на курс не могат да те научат да пишеш азбуката, как да повярвам като ми казват, че накрая детето чете непознат текст като завърши.

# 418
  • София
  • Мнения: 7 277
Малко ми е чудно, как от картинките първи клас се скача на диктовки? Ние сме по издателство ПОНС.
Защо да се скача - просто програмата е различна. Те и в първи клас правеха диктовки.

# 419
  • Мнения: 779
sunlight_eli, Немо е помагалото към курсовете на СМГ. Нещо като Следматематическа читанка Wink В него са обяснени основните типове задачи. Обяснени са като история, да могат да я прочетат и разберат децата. После има решени задачи и накрая такива за самостоятелна работа. Мисля, че отзад си има и решенията.
Аз затова казах, че състезателната математика е различна. Има типове задачи, които изобщо ги няма в учебниците.
Благодаря, конкретно точно това ме интересуваше - дали има решени задачи, защото по другите сборници няма. Да видя как ги обясняват на детски език.
Иначе знам какво е състезателна математика. Аз като дете също съм се занимавала точно със състезателна математика, ходила съм на национални състезания по времето, когато не беше модерно. Още сънувам понякога кошмари, че ми дават задачи по комбинаторика с едни чекмеджета и едни бели и черни топки, който трябваше да вадим от него в определен брой....
Иначе не прилагам по никакъв начин уменията си по математика в ежедневието си. Програмирането никога не ме е влечало, а вероятно щях да бъда добра в него. Най-полезното нещо за мен си остават чуждите езици и ще натискам и децата в тази посока - да знаят поне 1, най-добре и повече. Останалото - каквото си изберат те.

Общи условия

Активация на акаунт