Третокласници 2020/2021

  • 33 529
  • 749
  •   1
Отговори
# 480
  • София
  • Мнения: 13 724
Заниманията на този етап за училище са минимални, има време да се побърква от учене като стане 7ми клас, за сега гледам да са максимум по 30на минути в почивните дни - ако има нещо да упражни за училище - упражнява, ако не - надгражда.
Тук грешиш... ако оставиш нещата да отлежават до 7 клас каузата е изгубена. Особено страшен е 5 клас, когато човек разбира, че отличникът съвсем не е отличник Wink Много по-страшно е отколкото в 1 клас. Но, разбира се зависи от амбицията на родителя. Моята е да изтискам максимума на детето, където и да е той. А това не става без натиск на съответните места.
За упражненията пък аз се учудвам. Моите деца НЕ се упражняват. И голямата не е, и малката не го прави. Заниманията в занималнята и в клас са им достатъчни на този етап. Ако детето изостава по даден предмет - да, но ако си работи нормално не виждам защо да я упражнявам при условие, че не познавам нито една методика на преподаване.  Единствено по руски се занимава у дома, защото в занималните нямат ангажимент към езиците.

# 481
  • Куциндрел
  • Мнения: 25 138
Упражняваме диктовки ние, а по математика решаваме с еднадетето идея по-трудни задачи от училище. Мисля уикедна да направи една диктовка и да подчертае в нея глаголите, защото все още не се орентира за всички глаголи.
Отделно учителката иска у дома децата да се подготвят да разказват уроците по Околен свят, за да свикват.
А аз дали оставам нещата да отлежават или не, ти не може да знаеш. Също и какви са ми изискванията и очакванията към детето. Ти искаш максимум на нещо си, а аз искам детето ми има знания по определени теми, да е любознателно и психическото му здраве за мен е на първо място. Еди спокоен и уравновесен човек има повече успехи. Също едно дете има да учи не само нещата от училище, а и неща като отношение към околните, как да преборва страховете си и как да управлява гнева и другите си чувства.
Училищният матерял го покрива и без занимания у дома, но с упражненията, които му правим, ние проверяваме до къде са стигнали в училище и има ли пропуски. А и милото много добре обяснява по български, знае коя дума от къде идва и защо е такава и на детето му е много интересно. С мен решава задачи по математика, последни събирахме и изваждахме десетцифрени числа по желание на детето и така упражни правилото едно наум.

# 482
  • Мнения: 3 491
В момента съм ви ситуация да нямам  възможност да давам допълнителни неща на второкласника, защото на седмокласника не давах достатъчно в годините преди това. Та мисля, че Ваче е по-скоро права:smile:
От седмокласната тема си давам сметка, че децата, които се справят отлично, са тези, чиито родители непрекъснато са проследявали учебния процес, решавали са задачи заедно с децата, внимавали са нещо да не се пропусне, надграждали са,  някои са ги записали на курсове много рано, след пети клас, вероятно и още по-рано.
 В периода трети - до началото на седми клас оставих детето само да се оправя. Ходеше допълнително само на английски. За мен това, че изкарваше петици и шестици, беше достатъчно да смятам, че се справя добре, още повече, че паралелката беше с отбрани деца след четвърти клас,  със засилено изучаване на математика. Да, ама явно не е така, сега осъзнавам, че за НВО си трябва сериозна работа през годините, че всъщност матурите не са оценка на училищни знания, а на ангажирани родители и на школи. Не знам дали ще успеем да наваксаме за година пропуснатото преди това. Някои деца отдавна се явяват на пробни изпити и състезания....
В същото време не искам непрекъснато да се занимавам, да стоя нон стоп на главата на децата. Поради ред причини, аз хипотетично бих могла да помагам по математика и по БЕЛ в частта на литературата,  а съпругът ми се включва с българския в частта на граматиката, но какво правят деца и родители, при които не може това да се случи.... Защо трябва всичко да е предопределено от средата, в която се раждаш? Защо е необходимо задължително образованието да е изнесено навън - със занимания вкъщи или  в частни школи ? Не всеки има нужните знания, финанси и време да прави всичко това. Огромната група на ромските деца в България изначално е обречена на провал. Шансовете ти са предначертани още преди раждането.  
Много тъжни констатации могат да се направят за българското образование.... Хубавото е, че поне за добрите училища извън София не се изискват резултати от над 90 точки на двете матури. За хората в столицата обаче е почти задължително непрекъснато да следят какво учат децата им и да им отнемат част от вечерите, уикендите, ваканциите. Това е истината, колкото и да е неприятна.
Има и друг вариант - да разсъждаваш в посока, че свободата в детството предопределя успешността на един човек, усещането му за вътрешна удовлетвореност, смисленост , а не толкова училището, в което учи.  Дали е така обаче????

Последна редакция: ср, 11 дек 2019, 07:13 от Amanda.D

# 483
  • Отвъд алеята зад шкафа
  • Мнения: 8 208
Amanda.D и тук се засичаме:) Моите наблюдения са същите и обмислям преместване на малката в ЧУ, ако успее да се пребори за място. Справя се чудесно в у-ще, но разликите ще лъснат в 4 клас. Дотогава много деца вече са на съвсем друго ниво по основните предмети. С каката се усетих много късно и виждам сега колко й е трудно. С малката взех 2 помагала да се занимавам допълнително. Установявам, че с моя помощ тя няма проблеми да надгражда ученото в у-ще. Ще се опитвам доколкото мога да се занимавам с нея вкъщи.

# 484
  • Куциндрел
  • Мнения: 25 138
Все още са втори клас и не е ясно как ще се справят в пети и нагоре.
Ако детето няма проблем с матеряла в училище, то едно контролно преглеждане от родителя е достатъчно. Примерно знам, че са взели това и това по математика, разглеждам учебната тетрадка какво е писал и дали е грешил някъде и после измислям задачи, които са малко по трудни от матеряла в училище.

# 485
  • София
  • Мнения: 4 041
С Amanda.D и gadamer си приказваме и в седмокласната тема, и тука. Минаваме през една и съща месомелачка и е факт, че в един момент се оказва, че само покриването на училищния материал е много далеч от достатъчното, факт е, че 5 и 6 в начален курс няма нищо общо с реалното ниво, факт е, че когато осъзнаеш това, вече е много трудно да се навакса Simple Smile За мен още първи клас е показателен затова как ще се справят нагоре, не познавам дете, което да се е справило отлично в първи и втори клас и да е останало да повтаря в пети, както и не познавам такова, което да не успява да преодолее материала в начален курс и да е станало отличник в среден.
С побъркване от учене само в седми клас точно нищо няма да стане...

# 486
  • Отвъд алеята зад шкафа
  • Мнения: 8 208
Да, от 6-ци до 4 клас, изведнъж в 5-ти се оказа, че има големи пропуски, но това го осъзнах чак в 6 клас. И виждам в момента колко й трудно на каката да се справи с материала.

# 487
  • Куциндрел
  • Мнения: 25 138
В темата става дума за второкласници. Има още две години и косур до пети клас, така че предлагам да се концентрираме върху текущата учебна година.
Забелязвам, че моето дете не може да захапе всички глаголи, особено ако са в минало или бъдеще време. Сега тренираме по път за училище или вечер преди лягане. Аз му казвам изречение, а той казва кои са глаголите. След това аз повтарям, че глагол отговаря на въпроса - "Какво правя/направих/ще направя". Има ефект и започна повече да познава глаголите в сложни изречения.

# 488
  • София
  • Мнения: 7 379
В темата става дума за второкласници. Има още две години и косур до пети клас, така че предлагам да се концентрираме върху текущата учебна година.
Точно това и правят с последните постове гадамер, бубчето, аманда, ваче и др., за да не се налага после в 5-ти клас да се питаме "А във втори къде спахме!?" Grinning

# 489
  • Куциндрел
  • Мнения: 25 138
В пети клас пак ще пишем в една тема, че сме набори.

# 490
  • София
  • Мнения: 20 268
Аз пък ще си спя Grinningнема нужда някой да ми меля страници нарвд какво що трябвало.

# 491
  • Куциндрел
  • Мнения: 25 138
На мен не ми се мисли за след 3 години как ще е, защото и да искам не мога от сега да науча детето на материала за 5ти клас. Има си етапи на обучение и какво трябва да придобие като възможности в текущата година.

При вас ще има ли коледни базари? Ние този уикенд ще майсторим нещо си за предстоящия ни в училище.

# 492
  • Мнения: 35 969
На мен не ми се мисли за след 3 години как ще е, защото и да искам не мога от сега да науча детето на материала за 5ти клас. Има си етапи на обучение и какво трябва да придобие като възможности в текущата година.

Има една госпожа в съседна тема, в която се обявих, че съм против изпреварването на материала, т.е. примерно дете във втори клас да учи неща за по-горен, която ми написа следното:

Цитат
Няма изпреварване на материала и го казвам съвсем сериозно. Само ви се струва, че има изпреварване, това са майчински вайкания тип "колко са лоши учителите, какво искат от нас, искаме само децата ни да са щастливи, образователната система е скапана, другите родители са болезнено амбициозни..." Както се казва  - пораснете! Може да звучи твърдо и безкомпромисно от моя страна, но нямате друг избор, ако искате децата ви да вървят напред. Когато става въпрос за успеваемост в училище няма такъв филм, какъвто го описваш в поста си.

Това, че искам детето ми да усвои добре материала за неговите години, а не да препуска напред, ме прави непораснала, вайкаща се от чуждите амбиции майка......хммм, добре!

# 493
  • София
  • Мнения: 7 379
Не мисля, че в последните страници става въпрос за изпреварващо обучение. По-скоро за стабилно усвояване на материала за съответния набор и да не се предоверяваме на високите оценки от училище като индикатор за получени знания. Аз поне така ги разбрах нещата.

# 494
  • Отвъд алеята зад шкафа
  • Мнения: 8 208
Аш, права си. Пък и аз лично никой не карам да прави нещо, споделих аз какво смятам да направя и защо. Първите деца по правило отнасят пробите и грешките.

Natali_ не мисля, че има родител в коя и да е тема, който да не иска "детето му да усвои добре материала за неговите години". Всички искаме точно това.

Общи условия

Активация на акаунт