Третокласници 2020/2021

  • 33 526
  • 749
  •   1
Отговори
# 510
  • Куциндрел
  • Мнения: 25 138
Ето от къде тръгна:

Цитат
Особено страшен е 5 клас, когато човек разбира, че отличникът съвсем не е отличник. Много по-страшно е отколкото в 1 клас

Аз продължавам да мисля, че е добре да се концентрирам върху 2ри клас, а за 5ти и нагоре има време да мисля.

# 511
  • София
  • Мнения: 4 041
Опита на пет човека за собствените им деца не е представителна извадка,сори.

И кой е твърдял обратното?

Не споделя ли всеки опит за децата си в случая?

Не се връткам,изказвам мнение.

И друго бих отбелязала,какво да споделят родителите от малки населени места,където школи,учители и високите балове в гимназии  не са на преден план.

Това пък изобщо не е вярно, от малко или голямо населено място, родителите, чиито деца имат такива интереси, споделят и търсят да наваксат нещата, за които географията ги възпрепятства и то във всякаква възраст - било състезание по математика, било школа по нещо, било турнир по шах, каквото и да е.

А какво значи добро усвояване на материала за втори клас?

И не всяко дете в 5 клас ще види зор.

Дай Боже никое дете да не види зор в 5ти клас, не съм срещнала назад в темата някой да е твърдял и пожелал обратното.
По предния въпрос, предполагам, че учителите би трябвало своевременно да уведомяват родителите, а и всеки родител сам вижда в какво детето му има трудности и прави грешки. По-напред Ceca писа, че нейното дете трудно хваща глаголи в минало време, моето пък нещо съвсем беше изпуснала ваденето с преминаване и датите на официалните празници.

И това, че някой е споделил на база каква грешка от миналото си, сега взема друго решение и друг начин на действие да се превърне в такава полемика чак ми е странно, но определено ще имам предвид за напред в темата да не споменавам за неща, през които съм минала с голямата и сега са ми от полза в един или друг аспект...

# 512
  • Отвъд алеята зад шкафа
  • Мнения: 8 208
А какво значи добро усвояване на материала за втори клас?

И не всяко дете в 5 клас ще види зор.

За мен това, което моето дете учи в училище, е екзистенц минимума и смятам, че ако остане в това положение, ситуацията напред във времето ще е по-трудна за овладяване. Това се отнася за мен и моето дете, на базата на моя опит. Някой друг може да има друг опит и аз не го оспорвам. В крайна сметка времето ще покаже.

П.П Във втори клас целият випуск е от отличници. В 7-ми - не. Статистиката е безпощадна. Но понеже не ни интересува нищо друго освен статистиката за втори клас - е, те са отличници, можем да сме спокойни.

# 513
  • Куциндрел
  • Мнения: 25 138
Не знам в какви училища и класове учат децата ви, но в нашия клас не всички деца са отличници, даже такива само с 6ци липсват. Понеже моето дружи с няколко деца от класа и се събираме да играят, та с родителите им си обсъждаме учебния процес. Нашата учителка без проблем им врътка ниските оценки при пропуски и хич не ги жали.

# 514
  • Мнения: 35 965
И дай от сега да си разплетем чорапите, щото в седми клас може да имат проблеми?
И не, втори клас не всички са отличници. Това е един от най-трудните класове - учат се много различни и нови неща. За тяхната възраст съвсем не е лесно.
Това, че не им пишат оценки от 2 до 6, съвсем не значи, че са отличници. Peace

# 515
  • София
  • Мнения: 20 268
В смисъл,че това което учат към момента не е достатъчно и отличните оценки се пишат на кг?

Аз не разбирам като не харесвате  системата защо децата ви са в нея,или по скоро смятатр,че не усеояват материала на нужното ниво?

# 516
  • Мнения: 3 491
Друга не ни се предлага:smiley:
Това, което учат в момента не е достатъчно за начина, по който самата система по-късно оценява децата.

# 517
  • Мнения: 76 552
Ами няма лошо да се сподели ЧУЖД опит, но той си остава..чужд.
Аз имам ЛИЧНИ мои наблюдения върху материала, усвояването, преподаването, детето ми..та мисля мога да си направя СВОЙ извод, а не да ползвам чужд такъв.

По-назад се каза, че който не е усвоил материала за втори клас, го чака тежко бъдеще. За това попитах какво се влага в това усвояване. Сега пък се оказва, че само усвояването не било достатъчно, трябвало и горница...това нали, за да има светло бъдеще и в 5 и 7 клас.

Нито ми е глупаво детето, нито малоумно, за да имам съмнение сега, че ще завърши успешно основното си образование.

# 518
  • Мнения: 35 965
Друга не ни се предлага:smiley:
Това, което учат в момента не е достатъчно за начина, по който самата система по-късно оценява децата.

Защо? Кое не е достатъчно?

Явно се шири някаква мълва, че, ако детето не е напред поне една година с материала, то е изоставащо и ненаучено.

За мен лично системата е добра. Може би бих намалила лятната ваканция за сметка на клубове по интереси. Мое мнение.

# 519
  • Отвъд алеята зад шкафа
  • Мнения: 8 208
Друга не ни се предлага:smiley:
Това, което учат в момента не е достатъчно за начина, по който самата система по-късно оценява децата.

Именно. Много точно казано. Това е квинт есенцията на българското образование.

Не става дума за изпреварващ материал. Аз не съм взела помагала за 3 клас, а за 2 клас. Повече нямам намерения да пиша по тази тема, че ми стана отегчително.

# 520
  • Куциндрел
  • Мнения: 25 138
Има достатъчно развлекателни теми във форума.  Laughing

По мои наблюдения много си е добре материала във втори клас, само дето не ми харесват глупавите им тетрадки за упражнения и тестовете, с които ги засипват. Много повече биха научили, ако имаха повече диктовки или сами да пишат текст. Също и задачите по математика в учебника и тетрадката за упражнения ми се виждат много лесни, но пък си давам сметка, че са лесни за моето, но за другарчето му не.

# 521
  • Мнения: 10 149
Предлага се. В частните топ училища от сутрин до вечер е гърч за постигане на грандиозни нива, записване под строй на състезания, особено по математика.

Като сдъвкана и изплюта веднъж от системата на образованието(разбирай с изкласил вече) смея да твърдя че напъна, особено за 5 клас е напълно безсмислен.
А напъна в 7, от който болшинството деца прегарят най-късно в края на април, т.е преди изпитите е направо убийствен. Постигнах влизане в елитно училище...и...елитното училище не е това, което си представях аз преди това. Учителките са до голяма степен със същата “мотивация” като в неелитно, начина на преподаване е същия като преди 20-30 години..
И детето в осми клас реши да си пасува..щото в седми се скъса от учене и трябва да си почине.
Е , вече завърши и е студент, но връщайки се назад, аз като родител съжалявам че прекалено напъвах. Само по-бързо постигнах ефекта на отвращение от скуката в училище, поради енциклопедичния материал.
Затова смятам, че децата поне в основен курс трябва да имат баланс между натоваране и свободно време. Да се следи да не изостават, но не и да им се спира тока от допълнително, защото родителите са свръх амбициозни.

# 522
  • Отвъд алеята зад шкафа
  • Мнения: 8 208
Много искам да приемат моята девойка в някое от топ 3 ЧУ, но се съмнявам да издържи входните тестове. Жалко, че не се усетих по-рано. Със сестра й не бях амбициозна и съжалявам.

# 523
  • София
  • Мнения: 3 818
Друга не ни се предлага:smiley:
Това, което учат в момента не е достатъчно за начина, по който самата система по-късно оценява децата.

Аз тъй като нямам опит с по-големи деца, искам да попитам какво тогава можем да направим на този етап с цел да предотвратим бъдещи проблеми и пропуски? Тъй като няма да се целим в СМГ примерно, а в специализирано училище (младежът иска да става инженер като баща си), не знам дали школите по МАТ от СМГ не са излишни и претоварващи. Пак се влиза с висок бал, но матурите нали покриват учебен материал, не състезателни задачи.
Проверявам всеки ден почти тетрадките и където има грешка  гледам своевременно да я обясня и изчистим.
И нашата класна не се колебае да пише лоши оценки. Даже някои са на "поправка" по английски, т.е. някакъв тест ще го  правят втори път. За мен пък това е излишно, моето поколение беше без оценки до 4 клас.

# 524
  • Мнения: 10 149
Матурите покриват що-годе материала, но тъй като се допусна да се учи по 15 варианта (учебника) по един и същ предмет, материала е представен с някои разлики.
Като цяло моето наблюдение е, че по математика имаше неща, които не бяха учени, както и начина на пълно разписване на текстовите задачи, конкретно от учителката на сина ми не беше правилно преподаден.
Пак казвам, че за втори клас е важно да не се изпуска ново знание без да е проверено: за математиката дали се разбира принципа, за БЕЛ на този етап правопис най-вече.
Ако детето няма пропуски, в пети клас който е представен тук като някаква система за мъчение, няма да има спад в оценките, след първоначалния шок от това да има различни учители по всеки предмет.

Общи условия

Активация на акаунт