Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

Първа кола

  • 11 408
  • 327
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 3
Здравейте,

  Според мен първата кола трабва да е:
- малка - По лесно се паркира малка кола. А и всички знаем, че жените не боравим добре с огледалата и ориентирането в габарити и посоки!
- евтина - Евтината кола и съответно поддръжка е от изключително значение за финансовата стабилност на едно домакинство.
- ръчни скорости - Не е добре да се свиква още от началото с автоматици. Един шофьор трябва да знае какво е предназначението на скоростите.
- малко екстри - По този начин ще оцените всяка, неизбежно за нас жените, следваща кола.
- преди 2000г - Коли произведени в миналия век са по надеждни. По възможност да бъде с карбуратор и смукач.
- ярък и запомнящ се цвят - Да могат хората в махалата по лесно да ви забелязват и отбягват на пътното платно!
- бензинов двигател - По възможност с допълнителна уредба - газ/метан. За да идва по евтно на мъжа Ви. Казвам мъжа Ви, защото предполагам, че той ще ви купи Ягуара.


За това Уважаеми колежки Ви препоръчвам Fiat Cinquecento след 1995г.



Тази кола (всичко описано горе) е и моята първа кола, която я карах над 5 години.

За цената на Ягуар XF ще си купите около 2000 такива коли, или всички в световен мащаб.
Ще имате толкова коли, колкото обувки. Дори и да забравите къде сте паркирали, няма страшно, оставяте я там, имате още 1999 коли.
По този начин също ще спомогнете за увеличаване на паркоместата и намаляването на въглеродния отпечатък, като всяка седмица рециклирате по един стар автомобил.

Последна редакция: вт, 17 сеп 2019, 18:51 от AnMary

# 16
  • Мнения: 455
Тва трябва да е някаква шега,нали?!Бха.

# 17
  • Мнения: 3
НЕ!!!
Бих ли отделиала толкова време ако беше...?

# 18
  • София
  • Мнения: 6 030
Не бих препоръчала на когото и да било 24-годишна кола, още по-малко на начинаещ шофьор.

# 19
  • Мнения: 3
Точно такава трябва да бъде! Да се научи...

# 20
  • Мнения: 580
Здравейте! Смятате ли, че Jaguar XF автоматик е подходящ за първа кола?

Не! По добре едно ферари с цвят червен. Laughing

# 21
  • Мнения: 188
Ама разбира се, wollipop, една кола ако има климатик и електрически стъкла и най-вече - няма смукач, не ми я хвали #2gunfire

# 22
  • Мнения: 2 902
УолиПоп, след Фиата какви коли си карала?

За евтина и стара, без екстри, ръчка съм съгласна. Горивото е въпрос на личен избор. Цвета е без значение.

# 23
  • Мнения: 455
Точно от ненаучване, може така яко да се изпраскаш, че с тая италианска кибритена кутийка после ще ти събират ръцете и краката от едното шосе до другото.
За мен за първа кола - джип. Да се научиш как да паркираш , когато си голям ( тоест колкото ти е по-трудно , толкова по-бързо ще се научиш и с малките няма пък да виждаш никакъв проблем. Това земи си малка кола да паркираш лесно, важи само за големите градове)

# 24
  • sofia
  • Мнения: 7 737
Колата на учещия се не трябва да му прави проблеми, защото ще се спече съвсем. Уолипоп, това което пишеш е абсолютна глупост.
Карала съм лада, москвич, шкода, ама такива бяха колите навремето. Никога не бих качила начинаещ на трошка.

# 25
  • Мнения: 455
Колата на учещия се не трябва да му прави проблеми, защото ще се спече съвсем. Уолипоп, това което пишеш е абсолютна глупост.
Карала съм лада, москвич, шкода, ама такива бяха колите навремето. Никога не бих качила начинаещ на трошка.
Именно. Трябва да се качваме на колите си с удоволствие, а не да треперим ся тва чудо ще запали ли или ще ме изложи пред другите 😁

# 26
  • Mediterraneo
  • Мнения: 25 788
Манивела да има ли или е остаряла екстра?

# 27
  • Мнения: 2 159
Няма гаранция, че няма да се "изложим", техника е, всичко се случва. Но да, кола, създаваща постоянно проблеми би демотивирала и притеснила много нов водач.

# 28
  • Мнения: 8
Здравейте! Смятате ли, че Jaguar XF автоматик е подходящ за първа кола?

Радва ли те? Покарай, поразтъпчи се вътре, пробвай един-два остри завоя, пробвай един-два пъти рязко спиране. Ако все още усмивката ти е на лицето, това е твоята кола. Да не забравяме в процеса на пробване да пробваме още пет или десет други марки коли, така - да имаме база за сравнение.

А сега за някои закостенели разбирания, че се шашнах леко какво чета... излишно си влошавате шансовете за безаварийно и комфортно каране с някои решения.

- Малка или голяма кола? Че на който каквато му трябва.
Скрит текст:
Малка защото жените не се оправяли с габаритите? Парктроник. Ама щели въпреки това да я ожулят или няма как да има парктроник(цели 15$ в ибей)? Абе знаете ли какво... аз точно един път съм ожулвал кола. А! Два пъти. За целия си живот, за всичките си коли. А знаете ли колко пъти мен са ме ожулвали(сериозно, и са си тръгвали)? Пет пъти. Тая година. Минимум. Това, че аз няма да я ожуля колата не я спасява. Това, че вие ще ожулите кола - все ще се случи, затова имате ГО и едни двустранни протоколи. Така че водещия критерии при размера на колата трябва да са нуждите ви...

- Малко есктри/много екстри? Много екстри. Не много, ами всички налични за модела, че и отгоре.
Скрит текст:
Фарове за мъгла? Екстра. Ама като падне мъгла е една идея по-добре да ги имаш? Размразяваща система? Екстра. Ама като замръзне колата е една идея по-дорбе да го имаш? Мултимедия на волана? Екстра? Ама помага да не си отделяш очите от пътя. Контрол на налягането на гумите? Екстра? Ама няма да караш със спаднала задна километър, докато я спукаш. Да не продължавам. Сами разбирате, че всяка екстра е полезна и не е глезотия. А за нов шофьор са чудесна помощ - премахват неща, за които той трябва да се притеснява и му позволяват да се съсредоточи върху по-важните неща. Даже, да - сещате ли се за обърнатия автобус на АМ Тракия, блъснат от шофьор, който си изключвал музиката, понеже имало странен шум и искал да разбере от какво е(неволно завиване на дясно, понеже се наклонил надясно за да изключи аудиото от централния панел и се забива в предна лява на автобуса, изблъсквайки го от пътя)? Май такава беше случката, ако я помня добре. И жертви май имаше. А един прост мултиволан и щяха да си карат по пътя, без да знаят какво е можело да се случи.

- Стари/нови коли Ама колкото се може по-нова. Увеличава шансовете да не влезете в статистиката.
Скрит текст:
Има едни критични системи... особено за нов шофьор... наречени "електронна стабилизация" и ABS. Да, колата от 1997-ма може да има ABS. Ама няма място за сравнение с ABS-а на кола от 2007-ма, да не говорим за 2017-та. Вот, ето загадка:

* Голф 3 / 1997 - 960-1380kg, ABS, дистанция за спиране от 100км/ч - 47 метра(уат дъ фак, гугълнах го и се стреснах... това се движи още легално по пътищата?)
* Голф 5 / 2007 - 1155-1590kg, ABS, дистанция за спиране от 100км/ч - 36 метра(отдъхнах си, поне тия няма да изтръпвам като ги видя)
* Голф 7 / 2017 - 1225-1615kg, ABS, дистанция за спиране от 100км/ч - 32 метра

Масата на автомобила расте, а дистанцията за спиране намалява? Вот, вот - магия! Ама не. Просто комбинацията от по-модерни спирачки, оптимално разпределение на теглото и... оптимизиран ABS. Нарочно подбрах една и съща марка и модел, да няма особени разлики. Но сходни подобрения се виждат при всички производители през годините.

За електронното стабилизиране няма да влизаме в детайли, че там ще се хванете за главата. Само ще направим извода - колкото по-нова кола, толкова по-голям шанс новия шофьор да избегне критична ситуация. Е, ако не го слуша главата, то просто ще се отложи неизбежното.

- Ръчка/автоматик? Ама вие сериозно ли? И аз харесвам ръчките, но при нов шофьор няма място за емоции - автоматик!
Скрит текст:
Автоматика никога няма да ти загасне на светофар, никога няма да ти вкара 5-та вместо 3-та или задна вместо 6-та, никога няма да те остави 2 минути в критичните. Автоматика разтоварва новия шофьор от още едно разсейване, още един пешеходец, седем кучета и девет котки спасени. Крайно подходящ. А от икономическа гледна точка твърдят, че автоматика оптимизирал консумацията на гориво с между 4% и 17%. Като добавим към това и че автоматика "щади" съединителя и още куп чаркове... избора е ясен. В световен план масово се налагат. Че тука изоставаме с 10-20 години не е повод за хвалене. Ще ми липсва ръчката.
Скрит текст:

- Ярък/тъмен цвят Ярко, ярко - да ви виждат отдалече.
Скрит текст:
Но защо ярко ли? Ами аз трудно си вадя изводите. Една от колите ми беше "тъмно сив металик". Един път се престроиха в мен, просто без да ме отчитат. Вдигнах рамене. Втори път се престроиха в мен без да ме отчитат. И двата пъти жени шофьори - щях падна жертва на предразсъдъците, изведнъж почнаха да ме блъскат и то само жени! Пък си карам, както съм си карал до сега? Трети път се престроиха в мен без да ме отчетат на пътя. Пак жена. Щях да издивея. Това всеки път е поражения от калник до калник, помляха я тая кола! Броих до седемдесет и три. Питах я културно какъв точно й е проблема. Горканка хлипа, ама обясни някак, аз допълних липсващите парчета. Тъмно сивия металик просто се слива с асфалта в мрачен дъждовен ден - един бърз поглед не е достатъчен за да ме отчетат. Въпреки ярко блесналите фарове. Това искате да си го спестите, ако сте млад шофьор.

- Мощен/Слаб двигател Ами винаги по-мощния. Дори и за нов шофьор.
Скрит текст:
Ако нямаш качествен пълнеж в горния крайник на тялото си - и с 60 коня кола ще се утрепеш. А с повече коне, абстрахирайки се от останалото, изпреварването на междуградско е с много по-нисък адреналин и по-рядко се налага да чистите кафявото от пътническите седалки. Май там е и единствената реална полза, за която се сещам. Колкото повече конете са нагоре, толкова по-малък шанс да строшиш колата с нормално каране, но пък принципно ремонта е по-скъп - разходите се изравняват, както е показала практиката.

- Евтина/скъпа. Ама задължително пък евтина? Пък ако може да си позволи някой скъпа?
Скрит текст:
Избирате грешен подход, защото различните марки коли по принцип(но само по принцип) ги правят едни чичковци инженери, които преследват съвсем други цели. За Ситроен май беше комфорт. Всичко друго на заден план. Алфаджия мернах че има - там е стила(интериор и екстериор) и изживяването при каране. Всичко друго на заден план. При Ямаха е хармоничното свързване на компонентите в компактна форма и звука. Останалото на заден план. Звука преди всичко. "Yamaha, revs your heart", ако не бъркам. "Для кого-то это просто шум. А кто-то улыбнется и скажет «Это была R1»". Учудващо, но е така. Без да го виждам, по звука - от стотици метри го познавам... дълбокото боботене около 7000об, рева на излитащ самолет при около 11 000об и как в критичните се появява фино, едва доловимо звънтене... и ми се насълзяват очите, все едно стар боен другар се завръща от фронта. Да не се тормозя да мисля за други примери при коли и мотори. Всеки, всеки производител се е насочил нанякъде. Разберете кое е важното за вас, намерете своята марка. Че някоя друга кола имала 10 коня отгоре или километража е разграфен до 280 вместо до 240 е маловажно. Като си харесате марка(с акцент на важното лично за вас) - тя си има и скъпи варианти, и евтини варианти - за почти всеки джоб(стига да не е обърнат наопъки).

И в тоя ред на мисли - що пък човека, който не познаваме, да не му е подходящ XF-a за първа кола?

# 29
  • Мнения: 8 966
Подкрепям горното твърдение на 95 %. Единственото, с което не съм съгласна е мощния двигател. За нов шофьор твърто НЕ!

Общи условия

Активация на акаунт