Частни училища - информативна тема 28

  • 30 619
  • 759
  •   1
Отговори
# 270
  • София
  • Мнения: 2 756
Добре е да има осигурена възможност за сън за тези деца, които спят без проблеми по обяд. И това го пиша, въпреки че моите изобщо не си падаха по следобедния сън в детската градина, като тези на Фран Simple Smile В ПБ, например, твърдяха, че от 5-годишните спят тези, които имат желание. Сега не знам как е, предвид че се разрастнаха много и съответно дали имат физическа възможност за това. В Азбуки - спят, доколкото ми е известно, малките.
Моята препоръка е, преди избор на училище задължително да се иска да се разгледа програмата по часове (и то не само за ПУК, а и за някой от по-горните класове). Също така да не се гледат условията само за ПУК. Например, може да се окаже, че след 4-ти клас децата по правило си имат домашни през седмицата, не само за събота и неделя, въпреки целодневното обучение. Продължителността на часовете и междучасията може да се променя с преминаване в по-горните класове и т.н. Знам, че особено за първо дете, човек е по-неориентиран и по-трудно си представя, че малкото човече съвсем скоро ще порасне и нуждите му ще се променят, но все пак Simple Smile Пиша го, защото съм забелязала, че на информационни срещи, обикновено от самите училища наблягат на условията в ПУК (показват китни стаи, наблягат на игровите методи, които евентуално прилагат и др.). А това, че после нещата, естествено, са други се спестява и може да има изненадани.

# 271
  • Мнения: 1 092
Не зная колко хора тук са работили с група в днетската градина, но честно мога да кажа, че за мен извеждането на децата навън беше най-голямото изпитание заради опасността от травми. По-лесно се следи за безопасността им в класната стая, макар и там да могат да се бутнат, да се ударят на ръба на мебел или да се сбутат в тоалетната. Но навън е много по-опасно, никак не ми беше до седяне на пейка и викане от нея. Добре, че не станах редовен учител! Нямаше да издържа на напрежението как да опазя децата.
Адмирации, може би затова и не сте станали редовен учител. Разбирате отговорността, която върви с професията!

Аз бях изумена от спокойствието на учителките в ДГ на дъщеря ми.  Случи се да си я взема след обяд директно от площадката с дълбока (до бяло), течаща, диаметър около 50 ст. рана на лакъта, която не беше обработена от мед сестра, защото същата си е тръгнала, а учителката най-спокойно беше обяснила на детето, че няма проблем - мама скоро ще дойде да те вземе. Не бяха сложили нищо, нито лепенка, нито марля, дори не бяха измили раната с обикновена вода.
Личната лекарка беше възмутена, за моя шок няма да коментирам.

# 272
  • Мнения: 5 814
Изи са започнали да завземат околното пространство. Simple Smile Та внимавайте какво си пожелавате за свободните парцели. Wink
С тези разговори за градината ме подсетихте. Съобщението им във фейсбук гласи, че обявяват "извънреден" прием на деца на възраст 5 години. Детският център ще се намира в непосредствена близост до ЧНУ, в кв. Витоша,  ул. Ангел Каралийчев.
Съобщението е от 13.09.2019 г.
Въпросите от това съобщение са:
1. Това "извънредните" бройки ли са освободени от няколкото деца за които Амели каза?
2. Частицата ЩЕ в последното изречение означава ли, че все още центърът не е готов и е употребено бъдещо неясно време?
3. Къде сега се намират децата от тази група в момента? Ясно е, че има такава.

Готини са и изискванията към кандидатите на 5 години:
 - добро възпитание;
- адекватна за възрастта си УЧИЛИЩНА готовност; Обърках се. Нали ще кандидатстват за детски център тез деца?!?!
- познания по английски са предимство.

Между другото това, което виждам, че се случва в star up- а ИЗИ абсолютно на 100% дублира хаоса, който въпросните собственици са причинили на работещия бизнес, който купиха за 1 паунд. Та всичко си се повтаря.

Последна редакция: чт, 26 сеп 2019, 11:27 от .♥.Fancy.♥.

# 273
  • Пловдив/София
  • Мнения: 2 731
Горе видях, че Хоуп и Мецан са коментирали “загубения” немски в ЧУ. Защо се получава така, няма ли опция детето да се занимава с немски и в пук или да кажем първи клас?  Или се обърква заради интензивния английски? Скоро ми предстои да го мисля, аз мога да опитам сама да го занимаам, но да не стане мазало с новия език... а ако чакам година-две, да не е забравил всичко...

# 274
  • София
  • Мнения: 62 595
Фран, пиша това, което съм видяла като относително неутрален човек, плюс възможността да съм с група по стечение на обстоятелствата. Две от три лични деца не е извадка, защото личните деца са частен случай. Също така твърдението за масовост е само твърдение. На практика децата може да не искат да спят, защотосе чувстват големи, но ако имат възможност да се възползват. В повечето случаи, когато не спят, просто нямат къде или спането не се поощрява. Често децата дори не усещат, че им се спи, но за човек, който е с тях в градината всеки ден да е очевидно, че детето има нужда да спи или поне да легне (а повечето "неспящи" като по чудо заспиват на петнайстата минута) - става изнервено или се уединява под масата, може да се подпира или полуизляга на столчето или масата, да не внимава дори при лесна инструкция...
Родителят не е в градината, за да има преки наблюдения как се държи детето и колко се изморява. Не на учителката й е по-лесно, а на децата, когато могат да си легнат. Спокойните и ненатоварващи занимания са илюзия , защото детето пак има задача, най-малкото да се съобразява с присъствието и шума, който произвеждат още петнайсет деца. Лато на работа в офиса е - изморен си и дори лека работа ти се струва трудна, приссътвието на колегите наоколо те държи нащрек, не можеш да се отпуснеш, кривиш се на стола, подпираш се на бюрото.

Последна редакция: чт, 26 сеп 2019, 12:29 от Andariel

# 275
  • Мнения: 6 269
В Дойче шуле, които също имат малък ПУК, децата от малкия ПУК спят по обяд.

# 276
  • Мнения: 639
Точно сутринта четох тази статия. Аз лично доста харесвам отношението на датчаните към децата. И за пореден път вибдам колко се различаваме.
https://m.webcafe.bg/article/919388233

Иначе моите деца са от изключително извежданите навън в държавна градина. За което съм изключително благодарна.

# 277
  • София
  • Мнения: 1 635
Трябва да питам как е сега, но в хубавото време по около 3 пъти на ден излизаха миналата година моите девойки (без да броя физическото). Не излизат при дъжд. Зимата на снега - веднъж по обяд, защото се губи доста време за обуване на грейките.

За спането - моите момичета спряха да спят окончателно следобедите точно когато навършиха 3 г. С каката имах около месец мъки и драми да се опитвам да я сложа да спи и накрая се предадох. С малката си бях научила урока. И двете започнаха на място, където изобщо нямаше опция за следобеден сън (евентуално едни възглавници). После за малката търсих специално градина, в която няма да я карат да ляга, защото от много време вече не спеше.

# 278
  • Мнения: 3 794
По повод темата със спането се сетих нещо.
Когато аз бях първокласничка , след ‘90та година , спяхме в 1-ви клас. Имахме спални , в които се влизаше от класните стаи. Госпожата ни четеше приказка и после сън. Ако не се лъжа, това би трябвало още да е практика в училището ми ( ГПЧЕ Плевен).

# 279
  • София
  • Мнения: 5 247
Фенси,  ще пробвам да ти отговоря 1) не знам 2) Точно това означава, не е готова 3) разменят стаите с големия ПУК (когато едните имат МАТ, другите имат изкуства и т.н.)
Може да ти се струва неразбория, но родителите бяхме информирани за тези действия. За мен си е добра организаия, особено за ново училище. Ще видим напред как ще е.

За спането- ами кошмар е за моето дете, свикнало да спинка по много, но свиква вече.

# 280
  • Мнения: 5 814
Фенси,  ще пробвам да ти отговоря 1) не знам 2) Точно това означава, не е готова 3) разменят стаите с големия ПУК (когато едните имат МАТ, другите имат изкуства и т.н.)
Може да ти се струва неразбория, но родителите бяхме информирани за тези действия. За мен си е добра организаия, особено за ново училище. Ще видим напред как ще е.

За спането- ами кошмар е за моето дете, свикнало да спинка по много, но свиква вече.

Въпросите бяха риторични, но това, което отговори за смяната на стаите е потресаващо. Става въпрос за деца на 5 и 6 години и в контекста на това мога да си представя "организацията". Сега започва да се изчистват причините за поднесените факти от Амели. Благодаря!

# 281
  • Мнения: 6 269
Точно сутринта четох тази статия. Аз лично доста харесвам отношението на датчаните към децата. И за пореден път вибдам колко се различаваме.
https://m.webcafe.bg/article/919388233


Прочетох статията. Съжалявам, но не одобрявам. За мен това е шантаво и прекалено. И невероятно.
Струва ми се, че едва ли е масово дори и в Дания, може би са отделни явления такива градини, не вярвам всички датчани да си гледат децата така.
И не приемам иронията в статията, примерно в абзаца "Очакванията им са, когато ги вземат от забавачката да са в агрегатното и емоционално състояние, в което са ги оставили в 8 сутринта, а именно: да не са погълнали дъждовен червей, някое друго дете да не ги е обидило на очила, таблет, рисунка с пастели и семейната кола, и, не дай Боже, да не ги е ритнало по дупето."

Ами да, точно такива са ми очакванията, че и оттатък даже. И го смятам за нормално.
И никак не смятам за нормално "Във видеото са заснети малки деца, които играят навън в очевидно ужасни метеорологични условия, катерят се по високи дървета и джапат с гумени ботуши в дълбоки кални локви. Децата се търкалят по стръмни нанадолнища, осеяни с опасни бабуни, и дялкат дървени пръчки с истински ножове."

Отдавна не сме в първобитното общество! В родово-общинния строй точно такъв начин на гледане на деца е бил полезен, за да могат да се справят с условията на живот. Но доколкото помня от уроците по история, средната продължителност на човешкия живот тогава е била около 20-25 години. Мисля, че по време на Римската империя 40-годишните са били старци. Защото то в такива условия как се оцелява.

Например, във Френския лицей - където не само има малък ПУК, ами има и 3-годишни дори - децата ги извеждат и в дъжда, джапат из локвите, и после с мокрите дрехи си стоят по стаите, никой не им трепери дали са сухи, преоблечени или не. Това си е ужасно; не че лично съм го виждал, но бях ходил на отворени врати там и така разбрах.
И не мислете, че навсякъде на Запад е така обаче - при немците няма такива работи, в Дойче шуле към немското посолство няма такива неща. Децата спят след обяд, обгрижват ги, следят да са сухи и да не си играят с опасни предмети, то там въобще и няма опасни предмети, следи се сткриктно за здравето и за това някой да не се нарани. Немците да не би да са идиоти - по нищо не се различават от нас в това отношение.

# 282
  • Мнения: 19 272
Що не вземат да ги научат как да дестилират урина за получаване на вода в гората?! Като ще оцеляват с ножове и по дърветата, може да им полезно.

За ФЛ многократно съм се възмущавала от практиките с излизането. Стоят си мокри или ходят със ски панталони, с които пък се спарват в стаите.

Скрит текст:
Добре е да има осигурена възможност за сън за тези деца, които спят без проблеми по обяд. И това го пиша, въпреки че моите изобщо не си падаха по следобедния сън в детската градина, като тези на Фран Simple Smile В ПБ, например, твърдяха, че от 5-годишните спят тези, които имат желание. Сега не знам как е, предвид че се разрастнаха много и съответно дали имат физическа възможност за това. В Азбуки - спят, доколкото ми е известно, малките.
Моята препоръка е, преди избор на училище задължително да се иска да се разгледа програмата по часове (и то не само за ПУК, а и за някой от по-горните класове). Също така да не се гледат условията само за ПУК. Например, може да се окаже, че след 4-ти клас децата по правило си имат домашни през седмицата, не само за събота и неделя, въпреки целодневното обучение. Продължителността на часовете и междучасията може да се променя с преминаване в по-горните класове и т.н. Знам, че особено за първо дете, човек е по-неориентиран и по-трудно си представя, че малкото човече съвсем скоро ще порасне и нуждите му ще се променят, но все пак Simple Smile Пиша го, защото съм забелязала, че на информационни срещи, обикновено от самите училища наблягат на условията в ПУК (показват китни стаи, наблягат на игровите методи, които евентуално прилагат и др.). А това, че после нещата, естествено, са други се спестява и може да има изненадани.
Силно подкрепям горното! С малки деца човек се интересува от едни неща и не гледа в перспектива, но първите 2-3 години минават бързо.

# 283
  • София
  • Мнения: 7 276
Любопитно ми е как се държат вкъщи (вечер и през свободните дни) тези деца, които в детската градина са в гората и се оправят както могат. И дали уважават авторитета на родителите.

# 284
  • София
  • Мнения: 10 825
Уважават авторитета и на родителите и на учителите. И в самото клипче може да се види как журналистът ги води към езерото и децата не искат да се приближат: Не, не е позволено да отиваме там сами. С нас трябва да има учител.
Клипчето не е дълго, изгледайте го. Не видях нищо особено стряскащо, освен едно момченце, покатерено високо на дърво.. Не си представяйте, че децата живеят в хралупи в гората, просто ги извеждат навън и при по-ниски температури (freezing cold, 5 degrees казава гласа зад кадър), все пак за Дания говорим, там времето не е така ласкаво като при нас в по-голямата част на годината (абсолютно недоумение буди в мен факта, че при 15-18  градуса у нас започват да се вадят шалове, шапки и дебели якета). Имат си и къщичка където предполагам се хранят, преобличат и т.н.

П.П. Като го пуснах и децата ми проявиха небивал интерес, към нещо, което не е анимация и го изгледаха цялото с мен, дори и тинейджърът и всичките много харесаха идеята. На финала щерката със завист в гласа каза: ах, иска ми се и моята детска градина да беше такава.

Общи условия

Активация на акаунт