Частни училища - информативна тема 28

  • 30 807
  • 759
  •   1
Отговори
# 510
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 300
....
Освен това в ЧУ съм с идеята почти да няма занимания вкъщи, тоест надявам се пропуските на децата да се хващат в час. Учудвам се, че не очаквате индивидулно внимание, не през целия час, но ей така от време на време.
Може да се учудваш, но не отговаряш на въпроса ми - а той е какво е индивидуална работа в клас. Ясно  и конкретно.
Учител, който не е наясно с пропуските на децата от класа не би бил независимо от брайката им.
Пипи, индивидуално се проверяват децата от наше време. Освен ако някое ново и иновативно училище не ги проверява групово...

Ежко,  моля те ми дай пример за индивидуално внимание, за да съм сигурна, че говорим за едно и също. Не се клиширай, кажи в конкретика какво е индивидуалното внимание, която на всяка цена трябва да се случи в класа със всички деца.

# 511
  • София
  • Мнения: 7 277
Нашите са около 20 в клас, но учителката знае прекрасно силните и слабите страни на всеки свой ученик и работят доста ефективно в час. Който има нужда от индивидуално внимание го получава въпреки бройката. Не че съм против клас от 10 деца (като цяло нямам предпочитания), но виждам, че и с 20 се работи. За мен индивидуално е работа с едно дете. Когато ми се е налагало да работя с двама наведнъж, обикновено не мога да им дам индивидуално внимание. Индивидуално успявам, само когато сме в конфигурация родител-дете.

# 512
  • Мнения: 5 425
Ежко,  моля те ми дай пример за индивидуално внимание, за да съм сигурна, че говорим за едно и също. Не се клиширай, кажи в конкретика какво е индивидуалното внимание, която на всяка цена трябва да се случи в класа със всички деца.
Индивидуално внимание може да е най-обикновено връщане от страната на мечтите обратно в час, по-често отправяне на въпрос или устно изпитване, повече възможност да изрази мнение или участва в дискусия, както и повече време да получи индивидуална обратна връзка, веднага след това. Както и възможност да се излезе от формата "лекция-изпит", за сметка на формата "дискусия".

# 513
  • Пловдив/София
  • Мнения: 2 737
Имам въпрос частично по темата, но с вас ми е най-смислено да сверя часовника...
Децата първа предучилищна (или трета груп ДГ- пет годишни) колко имат да учат по програма? Гледам, че нашите днес учиха над час, към час и половина седнали гледаха някакви тетрадки. Излязоха само за половин час (надявам се и следобед). Това нормално ли е? Толкова ли е тежка програмата? Пък са 12 броя, да съчетая с другата микро тема... би следвало бързо да се работи с тях. Яд ме е на това слънце да стоят затворени, 5 годишни са, имат толкиа години да учат и работят, сега е време за игри:(
Лейка, индиректно отговорих на въпроса- индивидуална работа е например да се хвърли едно око кой как се справя при индивидуална задача. Не по цял час се работи в групи, има и индивидуална работа- учителят при 30 броя дали ще има поглед върху всяко дете поотделно? Истината е по средата както винаги, не 5 деца, ама не и 30.

# 514
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 300
Ами значи няма проблем децата да са 18-20 в клас.

И значи ангажираността на учителя вече го наричаме индивидуална работа. Щото да върнеш някой заблеял се обратно в час не е индивидуална работа, а добре свършена работа на свестен учител.

# 515
  • София
  • Мнения: 2 779
Лейка, колко добре го каза. Хората май взеха да залитат по индивидуалното внимание, просто защото ангажираните учители са кът...Sad

# 516
  • Мнения: 8 232
Пипи2013 твърде отдавна е било и няма ясен спомен.
Но в ПУК на 6-те / тоест 4 група в ДГ детето ми имаше по 8 часа на ден по 30 минути - аз ги смятам като 4 астрономически часа. Та не виждам защо 2 часа на ден да не е ОК.
Чак пък тежка програма? А те не учат интеграли. А да се научат да седят на дупетата си малко по-дълго време.

Това с индивидуалната работа винаги ме втриса.
Все пак говорим за работа в клас.

# 517
  • Мнения: 1 114
Много е просто,
Един и същ учител (предполагаемо добър), може да отдели Х внимание на всяко дете в клас от 15 деца, и X/2 внимание на всяко дете в клас от 30 деца.
От Х трябва да извадим времето да усмири 15 деца, а от Х/2 - времето да усмири 30 деца.

Аз най-уважавам тези, на които изобщо не им се налага да усмиряват децата, а още с влизането в час децата да са тихи.
Така му остава пълното време в часа за работа.

От моите лични ученически наблюдения, това качество или го имаш или го нямаш, и изобщо няма общо с това колко е строг учителя.

# 518
  • Мнения: 5 895
Ежко,  моля те ми дай пример за индивидуално внимание, за да съм сигурна, че говорим за едно и също. Не се клиширай, кажи в конкретика какво е индивидуалното внимание, която на всяка цена трябва да се случи в класа със всички деца.
Индивидуално внимание може да е най-обикновено връщане от страната на мечтите обратно в час, по-често отправяне на въпрос или устно изпитване, повече възможност да изрази мнение или участва в дискусия, както и повече време да получи индивидуална обратна връзка, веднага след това. Както и възможност да се излезе от формата "лекция-изпит", за сметка на формата "дискусия".

Всичко това го има в класа на детето от 18 бройки.

# 519
  • Мнения: 5 425
Ежко,  моля те ми дай пример за индивидуално внимание, за да съм сигурна, че говорим за едно и също. Не се клиширай, кажи в конкретика какво е индивидуалното внимание, която на всяка цена трябва да се случи в класа със всички деца.
Индивидуално внимание може да е най-обикновено връщане от страната на мечтите обратно в час, по-често отправяне на въпрос или устно изпитване, повече възможност да изрази мнение или участва в дискусия, както и повече време да получи индивидуална обратна връзка, веднага след това. Както и възможност да се излезе от формата "лекция-изпит", за сметка на формата "дискусия".

Всичко това го има в класа на детето от 18 бройки.

Между има-няма, черно-бяло и т.н. има оттенъци и степени. Има и много-малко например. И пак с оттенъци и степени.

# 520
  • Мнения: 36
Днес бях без достъп до интернет и ми отне малко време да наваксам.
Видях доста интересни дискусии за големината на групите, но за съжаление оше повече се убеждавам в моето становище, че 30 деца на 1 учител е абсурдно ( Междудругото, си направих експеримент и звъннах в 73-СОУ, което е с разширено изучаване на английски и е в района ни по адресна регистрация. Та на официалния сайт пише, че с педегагически съвет и разрешение на МОН, са записали 4 паралелки по 22 деца. На мен ми казаха, че нямат никакви свободни места за първи клас и всъщност във всяка паралелка децата са по 29. Изводите оставям на вас).

Относно "Куест", на въпроса ми как се справят с агресията в училище, ако даден ученик не пасва на тяхната миролюбива култура, отговорът беше - "С много разговори и обяснения как всяко едно дете е специално и трябва да се зачита неговото мнение и да не се конфронтират едно с друго. Така както Исус е бил специален". Отделно както вече казах, имат часове по религия ( които са като ЗИП), етика, морал и там също намесват истории от Библията. И директорката, Юлия, няколко пъти спомена, че училището не е за всеки. Отделно имат по 1-2 СОП деца в клас, което за някои е плюс, за някои е минус. Oтделно учели по някаква система "Jolly English"? ( не съм сигурна, защото в гугъл излизат няколко вариации, а в техния сайт това не го пише), която била супер иновативна, но на мен ми се стори като изродена версия на Монтесори и то по-скоро за деца на 4 и 5 години.
Естествено, това е лично мое мнение и може би не съм разбрала посланието на директорката, което съответно означава, че тя е права и това училище не е за всеки.

Отнодно "Кралицата", не виждам къде е застъпен религиозният момент. Всъщност дори и часът по религия е по желание и не е задължителен. Аз се замислям да го избера, защото е на испански и би донесъл допълнително испанско упражняване на дъщеря ми. Аз отдавна съм и разяснила моята гледна точка за религията и тя е наясно с оновните положения във всяка една важна ( за мен) религия като Християнство (ортодоксално и православно), Ислям, Будизъм, Индуизъм и тн, като най-интересни за нея все пак все още са тези в Тибет. Били сме на много процесии в Испания по време на Семана Санта и казано честно, съм виждал как наши испански приятели носят тези ужасяващи платформи и са набожни, но всъщност са напълно нормални.
Извинявам се за лирическото отклонение. Та мисълта ми беше, че в момента единственият проблем, който виждам там, е големината на първи клас, между 4 и 5 деца, едното от които е СОП. Има и още нещо, че са заложили таблети в програмата им, имат специален час по технологии, където децата цъкат на него.
Но освен това цъкали/играели в междучасието, което някак си е в тотален разрив с това какво децата трябва да правят в училище  и в междучасие. Но предполагам, че това е лесно решимо.

Набелязала съм да проверя Меридиан 22 и Българско Школо тези дни.

Относно големината на класовете, мисля си че нещо между 10 и 15 деца, по равно момчета и момичета, би било супер. Спомям си, като влизах в езиковата след 7 ми клас, колко беше добре че бяхме 50:50 в класа. Имах прителки в други гимназии, 23 момичета и 2 момчета или приятели в техникуми 26 момчета и 3 момичета, и беше някаква драма..

Забравих да го добавя, но май е по-добре като отделно мнение:
Какво мислите за образователни технологии?
Тези часове от 60 минути в първи клас?

Последна редакция: чт, 03 окт 2019, 14:24 от AnMary

# 521
  • Мнения: X
( Междудругото, си направих експеримент и звъннах в 73-СОУ, което е с разширено изучаване на английски и е в района ни по адресна регистрация. Та на официалния сайт пише, че с педегагически съвет и разрешение на МОН, са записали 4 паралелки по 22 деца. На мен ми казаха, че нямат никакви свободни места за първи клас и всъщност във всяка паралелка децата са по 29. Изводите оставям на вас).

73-то е с немски, доколкото знам, не с английски, и има ненормално голям район заради новите квартали без училища, чиито деца все някъде трябва да учат. И ако няма големи паралелки, не може да поеме децата от района си, дори тези от 1 група. Недомислица на общината да даде разрешения за строеж на цели квартали без инфраструктура, заради което плащат децата от района на 73-то. Като построят училища в Кръстова вада и МанЛи, ще е различно. То не е показателно за ДУ - само уточнявам.

# 522
  • Мнения: 234
73-то е с немски, доколкото знам, не с английски, и има ненормално голям район заради новите квартали без училища, чиито деца все някъде трябва да учат. И ако няма големи паралелки, не може да поеме децата от района си, дори тези от 1 група. Недомислица на общината да даде разрешения за строеж на цели квартали без инфраструктура, заради което плащат децата от района на 73-то. Като построят училища в Кръстова вада и МанЛи, ще е различно. То не е показателно за ДУ - само уточнявам.

Всички 116 деца плащат, не само тези "от района на 73-то". А предвид, че училища в тези два квартала скоро няма да има и като отчетем, че най-вероятно допълнителните 7 деца в паралелка над регламента едва ли са на териториален принцип, съвсем си е показателно.

# 523
  • Мнения: X
73-то е с немски, доколкото знам, не с английски, и има ненормално голям район заради новите квартали без училища, чиито деца все някъде трябва да учат. И ако няма големи паралелки, не може да поеме децата от района си, дори тези от 1 група. Недомислица на общината да даде разрешения за строеж на цели квартали без инфраструктура, заради което плащат децата от района на 73-то. Като построят училища в Кръстова вада и МанЛи, ще е различно. То не е показателно за ДУ - само уточнявам.

Всички 116 деца плащат, не само тези "от района на 73-то". А предвид, че училища в тези два квартала скоро няма да има и като отчетем, че най-вероятно допълнителните 7 деца в паралелка над регламента едва ли са на териториален принцип, съвсем си е показателно.
116-те са само от района на 73-то, в него външни деца няма, то дори и от района не могат да се класират, ако нямат 3 години на адреса. Напълно са на териториален принцип и то от 1 група -просто е прекалено голям районът и има прекалено много деца, и правят компромис с броя, за да поемат поне тези от 1 група. Ако елвида не са 1 група, няма да има място за тях, дори и да искат. Не е показателно за ДУ, защото има други ДУ, където са по 22 деца в класа - 120-то, 35-то, и пак се смятат за добри ДУ. Просто районите има са в пъти по-малки от този на 73-то и дори остават по няколко бройки за 4-та група, тоест, поемат всички деца от района и няколко извън него.

# 524
  • Мнения: 817
И родители, които нямат възможности да спонсорират 73-то ги пращат в 9-та глуха. Започва вербален тормоз над детето, докато го изместят. Пресен пример от мои близки.

Общи условия

Активация на акаунт