Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

Отговори
  • Мнения: 6
Здравейте, аз съм ученик от 11 клас.
Преподавателите ми са много несериозни! Те не умеят да преподават, закъсняват за час с по 5- 10 минути, редовно при това, няма ред и дисциплина и общо взето всичко това много усложнява усвояването на материала.
Аз съм 11 клас в най- елитната гимназия в града ми. Смело мога да заявя че на учителите въобще не им пука за това дали ще научим нещо! Свестните се броят на пръсти! Учебниците са създадени за да ни откажат от училище! На контролни се преписва масово!
Слушайте, аз не съм фен на стоенето на чина като препариран, просто ми е гадно че цари подобно безхаберие.
Говорил съм с други ученици от, други училища, оплакват се от същото.
За 11 години осъзнавам че цялото това време са ни баламосвали! В час по биология вместо да ни кажат как да не се разболяваме, ни говорят за репликации, АТФ, рибозоми... примери много. По други часове играем карти, защото учителите влизат, казват "здравейте" и излизат!
Когато се оплача на родителите си те ми отговарят с клишираните си фрази от рода на "само ти можеш да се научиш..." "никой не те кара на сила" или "какво са ти виновни учителите"...
Има много какво да кажа но не ми се обяснява повече.

Държа да кажа че има свестни учители които се справя наистина добре. Но са все по- малко.

Какво може да се промени? Или просто изкажете своето мнение.

# 1
  • Мнения: 17 769
За 11 години осъзнавам че цялото това време са ни баламосвали! В час по биология вместо да ни кажат как да не се разболяваме, ни говорят за репликации, АТФ, рибозоми... примери много.

Сърцето ми се къса! Ама наистина ли в 11 клас ви занимават с рибозоми, вместо да ви научат да си миете ръцете и как се ползва носна кърпичка???
Тц, тц, тц... Съвсем през просото я подкараха днешните учители!
Моето мнение е, че трябва да забранят на учениците ваканциите и дългите празници. Съвсем изтрещяват от скука и се чудят каква простотия да измислят.
Тийнпроблем пак ли има проблеми, та накацахте на рояци да досаждате на майките си? Не стига, че ви търпят вкъщи, ами и тук няма спасение от вас, аман!

# 2
  • Мнения: 8 236
Как' Сийка, опасявам се, че всички пишещи в тази тема сме големи жени, някой силно скучаещи или тотално изтрещели и търсещи итенезнаеяткакво!

# 3
  • Добрич
  • Мнения: 525
Задавам конкретен въпрос: Защо продължителната висока температура е опасна.Моля да отговори само авторката.

# 4
  • София
  • Мнения: 454
Моите пет стотинки по темата като бивш преподавател, макар и за кратко:
Моментално отпадане на делегираните бюджети и мантрата "Парите следват ученика".
Пряко обвързване на заплатата на преподавателя с постиженията му.
Намаляване на броя деца в една паралелка. Никой не може да обърне качествено внимание на над 20 човека едновременно.
Обратно към профилирането на гимназиите. В момента много от "елитните гимназии" са езиковите, които пък са някаква странна всичкология. Не виждам причина бъдещ архитект да учи до припадък митоза и мийоза.
Незабавно преминаване към тестова система за оценяване, включително и за университет.
Въпросните тестове трябва да станат по-лесни. Сега, знам, че на пръв поглед звучи скандално - децата и без това затъпяват, как така ще им правим тестовете по-лесни?! Всъщност именно трудното влизане в "елитни" гимназии и университети води до редица феномени като "частни уроци" и "в елитно училище съм, а нищо не учим". Родителите ръсят стотици и хиляди за частни уроци, само и само да минат заветните изпити, а буквално до месец рожбата не помни нищо от зазубреното.

# 5
  • София
  • Мнения: 37 783
С кои постижения точно да сеобвърже заплатата?
Този бъдещ архитект откъде знае на 14 години, че ще е архитект? Кое му е лошото на езиковите да са всичкология?
Ниското ниво на грамотност на все повече деца още от начална степен не е причина да се сваля летвата. Тя и без това епочти на морското тавнище, а ако я свалим още, ще заоре. Колко още да профанизираме?

# 6
  • София
  • Мнения: 454
С кои постижения точно да сеобвърже заплатата?
Този бъдещ архитект откъде знае на 14 години, че ще е архитект? Кое му е лошото на езиковите да са всичкология?
Ниското ниво на грамотност на все повече деца още от начална степен не е причина да се сваля летвата. Тя и без това епочти на морското тавнище, а ако я свалим още, ще заоре. Колко още да профанизираме?


Оценки на външните оценявания + задължително PISA. Всичкологията никога не е хубаво нещо, а и няма човек, на когото в осми клас не му върви по математика и химия, пък после да вземе да стане ядрен физик от въздуха.
Както казах, идеята за улеснените тестове звучи скандално. Грамотността пада, резултатите на PISA са катастрофални, не ми се мисли, ако се въведе оценяване тип SAT...
Само че в момента какво става - детето го мързи, две не вижда, в училище нищо не му преподават... Стане седми клас - юруш на маслините и на уроците. Една година родителите потрошават адски много пари и още повече нерви, за да може чедото да влезе в "елитна гимназия". И накрая какво - влиза и следват пет години мързел. Така е в много случаи и с университета.
Трябва да е обратното - да се влиза лесно и след това да ти вадят душата от учене, а не да влезеш с триста зора и да си клатиш краката после.

# 7
  • София
  • Мнения: 37 783
Ти сериозно ли го пишеш това за нво и писа? Значи не стига, че даваме сума пари за подготовка по курсове и уроци точно за нво, плюс родителския труд вкъщи по помощ с домашни и обяснения, а и накрая учителят , който има заслуга наполовина за резулгагтте да гушне пари за моя труд и труда на учителите по школите? А ако се паднеш в училище с определен контингент тогава трябва да умреш от глад, защото ще са с двойките.
Писа е дрън-дрън, какво толкова има в нея, и това на всичко отгоре не се учи в училище.

Ти елитните не ги давай за пример - там са отличниците, които са основно продукт на родителите си и на паралелната вселена на курсове и уроци и на малко свестни учители в училище. Бъдещето на тези деца е осигурено. Повече трябва да те притесняват останалите 80  процента от учениците, че при тях е трагедията.
Това с ядрения физик е разсъждение на пубер, а не на възрастен, дори не ми се коментира, че е срамота учител да го пише.

Последна редакция: ср, 25 сеп 2019, 06:07 от Andariel

# 8
  • София
  • Мнения: 454
Може ли да попитам кое точно е разсъждение "на пубер"?
Абсурд е да се дават стотици левове за частни уроци и курсове, при положение, че държавата щедро субсидира държавните училища. Реално плащате два пъти за обучението на детето си - веднъж в училище и веднъж - на курсове и частни уроци. Забелязвам, че повечето родители вече го смятат за напълно нормално и в реда на нещата. А който не иска да плаща два пъти за едно и също - намират го за луд.
Ненормално е да приемеш спокойно, че в училище не учат детето на всичко необходимо, за да си изкара изпитите и националните външни оценявания. Но това мнение потвърждава опасенията ми - системата не само е установена, тя е бетонирана.
PISA оценява по прекрасен начин как един млад човек може да функционира във всяка среда, в която е поставен. На този тест нашите деца се провалят главоломно... Може би защото няма частни уроци и курсове по темата.
И, не, не е "разсъждение на пубер" това за ядрената физика. Човек на 14 категорично не е изградена личност, но със сигурност вече показва областите, в които проявява повече влечение и талант. Мой близък приятел е преподавател по програмиране в "Телерик", изтъркаха му се пломбите да убеждава амбициозни родители, че от детето им категорично няма да стане програмист (вместо щедро да цоца и да тика въпросните деца криво-ляво). Бога ми, не съм чула за дете, което в осми и девети клас е катастрофа по химия и биология, а след това, хоп!, станало брилянтен лекар.

# 9
  • София
  • Мнения: 37 783
Виж, моите деща имаха късмет да попаднат на доста свестни учители. Но ако тазчитах на това, което се учи само в училище, те ямаше да знаят толкова много, нито щяха да се развият според потенциала си. Започнала съм да се занимавам с тях от ранното им детство ,а в училище от първи клас. Минала съм всичко, зная ги всички бъгове в учебниците, в материала и т.нн. Как се учи го знаят от мен, а не от училище.  Платих за курсове заради изпитите, а не заради проблеми - целта бяха елитните гимназии. Имамвисоки изисквания към качеството на обучението и не ме мързи да дообучавам.
Сега и професионално имам близки срещи със системата, защото работя с деца с проблеми. Ами, същата работа е като с отличниците - ако не се хванат родителите и странични специалисти да работят с тези деца, те са живи загинали, защото на учителите не им е до тях..

За ПИСА тотално грешиш и ти казах вече, че тези задачи не са по основния материал в училище. Децата ги учат точно по курсове и уроци. Много рядко или за един час учителят в училище може да мине през тези задачи, и то ако има желание. Иначе не му се брои.
Мислиш ли, че родителите имат една торба пари, която да похарчат за уроци ей така, защото са им излишни?

Изобщо, личи си, че не познаваш системата по начина, по който описваш нещата. Ако чакам детето да е катастрофа в училище по химия, значи нещата са ужас.  С едно дете се таботи постоянно, а не се чака катастрофата. Съжалявам, но просто не си в час, не зная какво са ви обяснявали и какво си научила от учителстването, но просто не познаваш системата, може би си доста млада и ме си минала през мелачката като родител.

Последна редакция: вт, 24 сеп 2019, 21:24 от Andariel

# 10
  • Мнения: 2 571
Може ли да попитам кое точно е разсъждение "на пубер"?
Абсурд е да се дават стотици левове за частни уроци и курсове, при положение, че държавата щедро субсидира държавните училища. Реално плащате два пъти за обучението на детето си - веднъж в училище и веднъж - на курсове и частни уроци. Забелязвам, че повечето родители вече го смятат за напълно нормално и в реда на нещата. А който не иска да плаща два пъти за едно и също - намират го за луд.
Ненормално е да приемеш спокойно, че в училище не учат детето на всичко необходимо, за да си изкара изпитите и националните външни оценявания. Но това мнение потвърждава опасенията ми - системата не само е установена, тя е бетонирана.
 

Държавата плаща, щото всички да завършат. А това сваля нивото. Ако се преподава на ниво като за много силно заинтересовани от училището, незаинтересованите масово ще отпадат като зрели круши.
Така че плащащите курсове не плащат два пъти за обучението на СВОЕТО дете, а плащат за обучението на всякакви мързели, които свалят нивото в класовете.

# 11
  • Мнения: 3 075
Не прочетох всичко подробно, но частта с това на учителите да се заплаща според постиженията е пълна простотия. Имала съм страхотни учители, при които 90% от класа е изкарвал високи оценки, но винаги ги има тези 10% на вечните тройкаджии. Учителите какво са виновни, че едни определени ученици не са седнали да учат и защо тяхната заплата трябва да се намаля?

# 12
  • Пловдив
  • Мнения: 2 179
Съгласна съм, че средното образование е прекалено теоретично насочено, по-точно недостатъчно практически. Учиш изомерите на еди-кое си по химия, но не учиш с какво да изчистиш петно по дрехата си. Прекалено много натъпкан материал. Историята написана неразбираемо.

# 13
  • Русе
  • Мнения: 9 919
Според моя опит.- Много информация е наблъскана в средния курс. Кой ненаучил, пък кой учил, ама неразбрал - резултатът е все същият - на практика не могат да прилагат. Би следвало да се учат по-малко неща, но да има повече часове да се използва и упражнява наученото. Обаче учителите си изпяват урока и си излизат и никой не се замисля, абе аз като дъвча тоз автор двейсет години, ама не мога да реша едно уравнение за 5 клас, що си мисля че съм в правото си да съдя.

# 14
  • София
  • Мнения: 37 783
Въпросът е колко да е материалът явно, а не дали да се учи всичко. Ученето на химия, физика и т.н. е нужно, защото училището е общообразователно, а на човек е нужно да има представа от фундаменталните и приложните науки. Ако орежем химията и физиката по елементарния принцип "не ми трябва, кога ще пиша изомери или кога ще изчислявам  това или онове" е ограбване на правото на един млад човек да получи базови знания в научните области. Проблемът е в обема и дълбочината на материала - не е нужно чак толкова да се задълбава, т.е. опира до мярката. Ние подценяваме нуждата и печалбите от изучаването на тези науки в училище, защото го имаме, и сме готови да се отречем от постижение в училищната философия. Най-тъпото ще бъде да се върнем на ниво занаятчийство и писане, четене и елементарна математика, защото на човек не му трябвало да решава квадратни уравнения или да извежда формули по химия, защото видиш ли, нямало всеки да учи в университет, а и да учи, нямало да стане физик.

Общи условия

Активация на акаунт