СЕДМИ клас 2019/2020 - тема 4

  • 24 586
  • 742
  •   1
Отговори
# 165
  • Мнения: 6 925
Аз пък съм в шок какво се учи по ИТ. Вчера се оплака, че нищо не е разбрала и отворих учебника да обяснявам. Щях да падна. Едни дълги уроци, обяснени кошмарно за дънни платки и хиляди подробности. Следва упражнение, което е пример за конфигурация на компютър и трябва да се изтълкува. Много е хубаво да се знае какво е дъно, процесор,  харддиск и памет, както и кое какво "прави", но обяснено по този начин е ненаучваемо. Минаваше полунощ, когато стигна до ИТ и ме домързя, но днес съм решила поне да й отворя кутията да види кое какво е. Мисля, че не ме разбра за разликата на ssd и hdd, но когато стигне сама да си конфигурира компютър кой знае какви дискове ще има.

# 166
  • Мнения: 3 491
На нашите още не са им върнали входните по БЕЛ и математика.Учителката по математика е казала, че тези, които са с верни отговори, не са разписали хубаво задачите и за нея не са за отлични оценки. Дано на курса му втълпят  да разписва, че така и досега не се научи Като цяло нивото било зле. По другите предмети е с петици и шестици.
При него ученето по разказвателни предмети се състои в това да прочете отгоре-отгоре урока. Спасява го това, че помни лесно дати, събития. Иначе е страшен мързел.

# 167
  • Мнения: 8 228
Моят си знае наизуст конфигурацията на лаптопа. Колко му е ssd-то, hdd-то, рам, процесор. Смее ми се, че аз не мога да кажа същото за моя компютър. Хем моя компютър аз сама си го преконфигурирам периодично, използвайки една кутия, която е на повече от 15 години. Ами да не съм като него, само едно нещо да ми е на главата, че да го помня. Като съм купувала части, съм гледала параметри. В момента, в който всичко заработи, забравям тези подробности. И той ми се присмива, че не мога от раз да му кажа колко Рам имам.
Установих, че вече почти нищо не мога да му проконтролирам. Една математика си оставям и малко английски. За останалото ще гледам оценки и ще обяснявам, когато ме пита. Ако намали успеха по някой предмет, тогава ще вземам мерки.
Просто няма друг начин. За да го следя, трябва всеки ден и аз да чета неговите учебници, за да съм наясно какво точно учат, как им е обяснено, на какво ниво. Предметите вече са много няма как да смогвам. И петокласник имам, когото в момента държа под око по-внимателно.

# 168
  • софия
  • Мнения: 25 453
Получих картите за 6 клас, отварям и попадам на
Скрит текст:
Какъв е вашият късмет? От къде е цитата без да гледате отговорите?

Последна редакция: ср, 09 окт 2019, 11:18 от zvаnchе

# 169
# 170
  • Мнения: 7 279
Звънче, направо "ме хвърли в музиката"...-трябваше да го гугълна , за да разбера , че е от" Косачи"...
Питах, дали има някой на "игри" в Телерик, защото ММ уж го записал в срок по имейла (за трета година ще е ), но нищо не е получил като отговор , от коя дата ще почват-от 13 ли или е имало занятие и на 6 -ти?

# 171
  • Мнения: 6 925
Е, то и аз само математика поназнайвам, но когато детето поиска помощ няма как да не му помогна. Радвам ѝ се, че не неглижира нещата и дава сигнал, когато нещо не е разбрала. Тя напоследък се впечатлява от дребни неща: някое си дете не знаело какво е синдром на Даун (говорили по биология за болести), друго или май същото (все тая) не било чувало за сериала "Приятели". Имали домашно по БЕ за информационна бележка и са със старо издание на учебник, където в заданието било записано, че на някакво събитие ще присъства Боян Петров, та никой от челите домашното с това задание не знаел кой е Боян Петров и че е загинал, пък какво остава за живота му. Та е малко Мара-подробната, което може би е причината да е толкова бавна (търся си оправдания, защото другият вариант да е много по-глупава от останалите и затова да учи всеки ден до среднощ).

Аз май не се отчетох за входните. Не са ни върнали още биология, АЕ и физика. Надявам се днес да върнат биологията; АЕ се съмнявам да го върнат, а и там винаги всички са с 6, та нямам никакви съмнения, пък и си мисля, че Ния е по-напред от училищния материал; по физика го правиха в понеделник, другата седмица ще го разберем. С нашата география се надявам днес да има развитие. Учителката ми отговори на лично, че ще ми прати входното по мейла, за да го видя (нали аз го исках), после пък срещнала Ния и ѝ казала да отиде в петък и да си го снима, в петък се оказа, че нейното контролно го няма, вероятно го е забравила, но пък си спомнила какво точно ѝ е грешно - от 15 обекта (тя давала много картинки) 10 ѝ били грешни, а цялата теория била вярна, та трябвало да научи обектите. Снощи близо 2 часа учихме само картинки и обекти от Европа - аз вадя произволни картинки от Европа и тя казва откъде са. Ясно ми е, че няма как да дам картинка от всяко кътче, но го карам само на известни места. С Европа е лесно, голяма част е видяла с очите си и се справя, но да видим дали днес ще я изпитат. Явно такава ще е тактиката на учене по география (за мен нейното учене е първостепенно (след здравето ѝ) и ще помагам винаги когато тя потърси помощ, не ме съдете Simple Smile ). С входното по БЕЛ беше голям кеф за мен! Върнаха им ги и Ния в шок и ужас видя реалността: 4. Два дни ни дума, ни стон. Учи, амбицира се здраво, стъпи на земята, защото тя беше с огромно самочувствие на тема БЕЛ, изобщо радост за моята душа. И след два дни учителката промени скалата (а тя си беше много готина скала - всяка грешка с четвърт единица надолу) и увеличи на част от децата оценките и Ния мина към петиците и се успокои, че сега само две деца знаели повече от нея... Сто пъти повторих, че това е по милост, но не, тя си знаела! Ми като си знаеш да си си го написала, никой на НВО не го интересува знаеш ли си като не си го написал. Успехът на класа от входното по БЕЛ е под 5, но това няма никакво значение, защото скалите по училищата и трудността на самото входно е различно. Мноооого я харесвам тази учителка по БЕЛ, така се прави, нека децата си видят, че грешат, малко да се стреснат и да поработят по-усилено. То е ясно, че накрая няма да е толкова строга с годишните оценки.
На всички други върнати входни е с 6. По математика вече направиха 3 контролни, днес пак щели да правят. Там пък ми е другата любима учителка. Непрекъснато прави контролни и така не може да се изпусне ако нещо не знаеш, а и домашните на лист им събира и ги проверява, та вече ми отпадна този ангажимент, защото аз си ги проверявах преди, което ми отнемаше близо час на ден, когато задачите са повечко.
По ИТ ФУЧ са с нова учителка, много строга, но Ния много я хареса. Дано така остане, защото този предмет ми е много смислен: ще правят презентации, ще обработват снимки и видеа и други все практични и интересни за това поколение неща.
Леле, какъв дълъг пост! Извинете!

# 172
  • Мнения: 3 048
Това с цитатите не го разбирам.
И какво като зацепи или не зацепи човек някакво изречение от къде точно е!
Какво показва това за грамотността му или липсата на такава!
Апропо, "Какъв е вашият късмет?" е цитат от кифла в мола, която си пие кафето с приятелки като си отварят късметчета подарък с кафето. Grinning
Честно, по-добре да поиграе някоя игра на компютъра, за която се изисква някакво мислене, отколкото да се мъчи да гадае цитати. Blush

# 173
  • Отвъд алеята зад шкафа
  • Мнения: 7 329
Това с цитатите не го разбирам.
И какво като зацепи или не зацепи човек някакво изречение от къде точно е!
Какво показва това за грамотността му или липсата на такава!
Апропо, "Какъв е вашият късмет?" е цитат от кифла в мола, която си пие кафето с приятелки като си отварят късметчета подарък с кафето. Grinning
Честно, по-добре да поиграе някоя игра на компютъра, за която се изисква някакво мислене, отколкото да се мъчи да гадае цитати. Blush

Цитатите от картите са полезни за тезата в НВО - първо трябва да се напише от кое произведение и кой е авторът на дадения цитат и след това вече 3-4 изречения разсъждения по цитата.

# 174
  • софия
  • Мнения: 25 453
Предполага се, че знаят цитатите от кое произведение/на кой герой са, не ги гадаят. gadamer вече е написала защо е нужно това.

# 175
  • Мнения: 47 981
Дайте линк към тия карти

# 176
  • Мнения: 8 228
Всички цитати, които могат да бъдат дадени на НВО някаква точна бройка ли? Чудех им се на тези карти. Не съм поръчвала още, но си мисля, че дори тях да ги научи, може да му изпльоскат кои да е 2-3 изречения от изучаваните произведения. Ако е нещо по-характерно, ще го разпознае, но можеш ли да помниш наизуст всички текстове.
Разпознаване на обекти по картинки ми е много омразно. Доста такива въпроси има и в Уча се. Ако е нещо знаково, Статуята на свободата, Айфеловата кула и прочие да го познаеш, но другите, ако не си ги виждал лично, а само на картинка е трудна работа.
Малкият така много се затрудняваше по ЧО с разни снимки от София. Ами не е от София и въпреки че много пъти е бил там по лагери и състезания, точно по тези места не е обикалял и така и не успя да ги запомни.

# 177
  • Мнения: 3 048
А, питах си реторично.... Понеже не съм по тази част, като написахте, обърнах внимание. За миналогодишната теза са питали какво внушават думите на Бай Ганьо, та няма какво да се разпознава произведението там.
Отделно цитатът е емблематичен и да речем, тук можеха да допълнят задачата и разпознаването/неразпознаването все пак показва кой е в час и кой не е, ама дръпнати две думи от произведение и ха сега, познайте! не ми се струва много смислено.

# 178
  • софия
  • Мнения: 25 453
Всички цитати, които могат да бъдат дадени на НВО някаква точна бройка ли? Чудех им се на тези карти. Не съм поръчвала още, но си мисля, че дори тях да ги научи, може да му изпльоскат кои да е 2-3 изречения от изучаваните произведения.
Естествено, че могат всичко да изпльоскат. По 70 цитата има.

https://www.ozone.bg/books_publisher-literayko/ - безплатна доставка, 10% отстъпка за плащане с Виза и 10% отстъпка с код ROS19.

# 179
  • Отвъд алеята зад шкафа
  • Мнения: 7 329
Това да се познае името на произведението, авторът и жанра не е за подценяване. Има много цитати, които могат да объркат децата.

Общи условия

Активация на акаунт