СЕДМИ клас 2019/2020 - тема 4

  • 24 514
  • 742
  •   1
Отговори
# 240
  • София
  • Мнения: 4 035
Като прегледах учебника по математика, наистина материала е много и няма как да има достатъчно време за упражнения. При нас учителите по всички предмети са доста взискателни. По литература имат седем стихотворения наизуст. Аз лично не го разбирам това с ученето на толкова стихотворения наизуст.
7 стихотворения са по-малко от стихотворение на месец. Не е сериозно да не могат да ги научат, да не говорим, че това не са стихотворения за баба Меца, а са емблематични стихотворения за българската литература.

# 241
  • Мнения: 4 966
Нашите имаха "Стани, стани, юнак балкански" наизуст тази седмица, но не цялото. Мисля четири куплета. За другата седмица е "Вятър ечи". После е казала да почват "На прощаване", но него си го научихме лятото.

# 242
  • Мнения: 6 581
При нас до края на месеца трябва да са научили “ На прощаване”.
Дано да не й хрумне пак да препитва учителката, защото вече ще се метна отнякъде smile3511

# 243
  • София
  • Мнения: 4 035
Аз я накарах да ги понаучи лятото, за да й е по-лесно сега, зор й е с Опълченците на шипка, ама ще го мъчи - туй то Simple Smile

# 244
  • София
  • Мнения: 1 058
Може ли да ми препоръчате сборник по Биология,  по който се готвите за НПМГ? На нас това ни е една от посоките, и ми се иска да поработим вкъщи.

# 245
  • София
  • Мнения: 1 397
Абсолютно съм на мнение, че математиката в това ниво на образованието 5-7 клас трябва да се опрости. Трябва да е по - практично насочена и по - човешка. Споделям напълно мнението, че изрази, като "намерете нормалния вид на частното на едночлена" или "намерете коефициентът на едночлена, където а е параметър" звучат на дъщеря ми като на чужд език. Освен това за масовия ученик ми се струва неподходящо да се занимават толкова задълбочено с теоретична и доказателствена част. Мисля, че трябва да се стимулира да се реши задачата, а не да бъде изрядно доказателството. Другото е, че с малко часове и много материал нищо не се постига. Трябва или да се намали материала по програмата,  или да се увеличат часовете по тази програма. А при нас реформите се изразяват преди всичко в различна подредба на взимането на материала и печатането на нови учебници и помагала.

# 246
  • Мнения: 569
Абсолютно съм на мнение, че математиката в това ниво на образованието 5-7 клас трябва да се опрости. Трябва да е по - практично насочена и по - човешка. Споделям напълно мнението, че изрази, като "намерете нормалния вид на частното на едночлена" или "намерете коефициентът на едночлена, където а е параметър" звучат на дъщеря ми като на чужд език. Освен това за масовия ученик ми се струва неподходящо да се занимават толкова задълбочено с теоретична и доказателствена част. Мисля, че трябва да се стимулира да се реши задачата, а не да бъде изрядно доказателството. Другото е, че с малко часове и много материал нищо не се постига. Трябва или да се намали материала по програмата,  или да се увеличат часовете по тази програма. А при нас реформите се изразяват преди всичко в различна подредба на взимането на материала и печатането на нови учебници и помагала.
Е, този път изобщо не съм съгласна. Да се опрости до ниво да си направиш сметка в магазина или? Математиката си е напълно практично насочена, а за човешка не знам. Термините са си термини - едночлен, нормален вид, частно, параметър. Коя от думите според теб е сложна за 13 годишни?
А, за теорията и доказателствата пък съм категорична, че трябва да се учат и то преди да се решават задачите от раздела. Аз съм химик, в химията има много теория, математика и физика, без да знаеш по тези предмети е почти невъзможно да я учиш с разбиране. Случвало ми се е в университета да имам практически упражнения, преди да са ни чели лекции - ами невъзможно е съзнателното изпълнение на упражнението. Правиш го, като следваш ръководството, но защо се получава така разбираш чак след това. Проблема не е в обема на материала или броя на часовете, а в начина на преподаване и в нивото на интелект на ученичетата (визирам определена група). А, тези които ходят за помощи на училище стават все повече и все повече деца ще минават трудно в гимназията. За прогимназията е ясно, чувам че от 1 до 4 клас всички минават, нямало как да повтаря, а че дете в 5 клас на контролно си носи молив с отпечатана таблица за умножение ... няма нищо, няма нищо.
Да ти кажа аз пък не знам географията, сега се мъча да запомня всички находища, на всички видове руди в цяла Европа, мъка ми е, но сигурно е по-важно от теорията и доказателствата в математиката Simple Smile мъчим ги пък колкото -толкова Simple Smile

# 247
  • София
  • Мнения: 3 609
Може ли да ми препоръчате сборник по Биология,  по който се готвите за НПМГ? На нас това ни е една от посоките, и ми се иска да поработим вкъщи.
Едно време, преди 5 години, когато големият мислеше да кандидатства там, ни бяха казали, че е достатъчно да се готви по всичките учебници защото в различните имало информация, която можело да я няма в другите, но най-добре по този на Анубис- със съавтор Шишиньова. Та тогава го издирвах да го сканирам, че те работеха по друго издателство. В крайна сметка се отказа и не се яви на изпита.

# 248
  • София
  • Мнения: 1 397
Ами след като резултатите са средно 3,60 по математика явно нещо не работи добре. Не мога да преценя дали е поднасянето на материала, или децата масово не схващат. Моят син завърши мат.паралелка до 7 клас и като се видя със съученици от старото училище беше потресен, че имаше такива с резултат 9т.    от НВО. За София става въпрос, не за някое село с малцинства.

# 249
  • Мнения: 8 207
За това са на това дередже по математика, защото пропускат доказателствата и извеждането на формулите. По-лесно е да се пльосне една формула за лице или обем наготово, пък какво стои зад всички тези буквички там и защо формулита е точно такава, не му пука на никой. И почват да мънкат "Ами, май a по h беше", примерно за лице на успоредник. Обаче какво е това a и какво беше това  h, не им е особено ясно. Помнят, че се умножават и като видят в задачата страна и височина бързат да си приложат формулата, но не отчитат, че може да е дадена другата височина. Ей такива едни нещица са.
Доста време ми отне да науча моя син да не помни формулите като букви и числа, а като понятия. Лицето на успоредник не е просто a по  h, лицето е равно на произведението на страната на успоредника по височината към нея. За всички фигури, двуизмерни и триизмерни, чертахме и извеждахме формули. Накрая се научи как да мисли и вижда задачите. Нищо от това обаче не правят в училище. Там ти дават формулите и ти казват да ги запомниш.

# 250
  • София
  • Мнения: 4 035
Човек математик, никога не може да разбере как така не можеш да схванеш и решиш задача, точно както човек хуманитар не схваща какъв е проблема да запомниш и анализираш творби и т.н. Та до консенсус няма да стигнем.
Но определено нещо в среден курс с математиката не е наред. Дали е сложността на материала, дали е начина, по който е разработен и трябва да се представи или е недостатъчния брой часове, не мога да кажа, но фактът че веднъж на 10 урока има нещо като упражнение и затвърждаване и веднага след него контролно, ми се струва абсурден.

# 251
  • Мнения: 569
ston Все едно една майка ни е раждала и един баща ни е тормозил по математика Simple Smile
Скрит текст:
Навремето баща ми ме изпитваше на формулите за лице, повърхнина и обем, където ме свари. Знам ги на сън да ме бутнеш. Един ден отиваме с приятелка на кино и преди филма пускат трейлър на филма "Сфера", тя ме ръгва в ребрата и казва "Обем на сфера?" и аз без да се замислям изстрелвам 4/3 пи.r3 тя се залива от смях, а отзад се чува "Ееее, това не е възможно!" Simple Smile

stanislavchen
9т. на НВО - тука вече ме хвана Simple Smile нямам обяснение

# 252
  • Мнения: 21 436
Ей това е положението по математика от НВО 2019.

# 253
  • Мнения: 3 866
E нали затова въведоха само точки като резултат от НВО, че имаше области с по 40% двойки .. пък така каква успеваемост да отчетат от МОН
И защо да е лесно НВО, достатъчно е 30-40% лесни задачи, че да се отчете успеваемост като цяло и останалото може да е  доста трудно за да се получи добра дисперсия на резултатите

# 254
  • Мнения: 569
Ей това е положението по математика от НВО 2019.


Какво е по ординатата?

Общи условия

Активация на акаунт