СЕДМИ клас 2019/2020 - тема 4

  • 24 585
  • 742
  •   1
Отговори
# 255
  • Мнения: 21 455
Средно точки за областта.

# 256
  • Мнения: 569
Средно точки за областта.
Егати, направо не мога да повярвам. Това ако е истина е направо страшно!

Допълвам: Това от 100 точки или от 50?

# 257
  • София
  • Мнения: 1 397
За това училище, което споменах мога да се допълня само, че до 4 клас, имаше по - добри и лоши математици, но се справяха. Е, след 7 клас разликата стана фрапираща. И от там излязоха знаещи, даже има 2 деца във випуска на сина ми в НПМГ, но в резултат на лични усилия и школи. Дали е заради учителя, самите деца, програмата не знам. Ясно е, че не всеки е математик, или литератор, но ето моя математик го добута до една прилична грамотност по БЕЛ, да кажем малко над 5, а масово по МАТ не могат да добутат до прилично ниво.

# 258
  • Бургас
  • Мнения: 10 348
Средно точки за областта.
Егати, направо не мога да повярвам. Това ако е истина е направо страшно!

Допълвам: Това от 100 точки или от 50?

От 100.
Ако беше 50 щеше да е повече от чудесно, само отличници. Simple Smile

# 259
  • Мнения: 6 586
Има ли такава графика  за резултатите по по БЕЛ?

# 260
  • Мнения: 569
Майко мила, аз за БЕЛ за София ги изкарах 66,37! Дидева, това вярно ли е?
За момчета 64,78
за момичета 69,67

# 261
  • Мнения: 8 228
Като гледам графиката, нашата област доста добре се е справила на фона на общото ниво. В челната десятка сме, а аз си мислех, че гоним опашката. То, не че са за хвалене 30 точки, ама нали не са 20 😂
Оставам си обаче на мнението, че ако преди 30-40 години се правеха такива общонационални тестове, резултатите, специално по математика, щяха да са подобни.

# 262
  • Мнения: 3 491
Ако НВО е с по-сложни задачи, които значително надграждат училищния материал, тогава състезанието е между школи, възможности на родителите, свободно време на родителите. И е  нечестно спрямо повечето деца. Евентуално за математически гимназии би трябвало да се изисква по-голяма сложност, но при положение,че оценката по математика е балообразуваща и за езикови гимназии, според мен НВО трябва да покрива училищни знания . Предполагам, че е така в момента.Ако изпитването се усложнява, то е заради големите градове.

# 263
  • Мнения: 24 467
Като гледам графиката, нашата област доста добре се е справила на фона на общото ниво. В челната десятка сме, а аз си мислех, че гоним опашката. То, не че са за хвалене 30 точки, ама нали не са 20 😂
Оставам си обаче на мнението, че ако преди 30-40 години се правеха такива общонационални тестове, резултатите, специално по математика, щяха да са подобни.

И аз не мисля, че някога общото ниво е било особено високо.
Просто човек е склонен да надценява себе си, своето време и всичко, което си е "негово". Laughing
Човешко е. Всеки има потребност от висока оценка и самооценка. Не е добре, когато се отдалечи от обективността твърде много, обаче.

Ако НВО е с по-сложни задачи, които значително надграждат училищния материал, тогава състезанието е между школи, възможности на родителите, свободно време на родителите. И е  нечестно спрямо повечето деца. Евентуално за математически гимназии би трябвало да се изисква по-голяма сложност, но при положение,че оценката по математика е балообразуваща и за езикови гимназии, според мен НВО трябва да покрива училищни знания . Предполагам, че е така в момента.Ако изпитването се усложнява, то е заради големите градове.
Да, само върху училищен материал следва да бъде. Състезания от друг тертип да си правят извън учебните програми, щом за тях са нужни извънучилищни знания.

То и сега високите резултати са си плод на извънучилищното обучение и останалите фактори, които си посочила, като съвкупност.

И на мен по БЕЛ ми е интересно как са разпределени нещата.

# 264
  • Мнения: 5 234
Направо завиждам на тези, които са сигурни в годишните оценки (6) по БЕЛ и МАТ.
При нас ще има и тази мъка.

# 265
  • Мнения: 24 467
Направо завиждам на тези, които са сигурни в годишните оценки (6) по БЕЛ и МАТ.
При нас ще има и тази мъка.

Че има ли сигурни?

# 266
  • Мнения: 6 586
При нас едно е сигурно- няма нищо сигурно.

# 267
# 268
  • Мнения: 8 228
За моя син оценката по БЕЛ няма да има значение. За нито една от паралелките, които го интересуват, не влиза в балообразуването. Трябват му математика, физика, ИТ и евентуално английски за една паралелка в неговото училище. За ЕГ категорично не иска и да чуе.

Аз за друго си помислих. Ако МГ-та искат да съберат наистина математици, какво има пречи да включат в балообразуването си и олимпиадата по математика. Така както и НПМГ правят. Тогава по-лесното НВО по математика няма да играе толкова, защото на втория кръг на олимпиадата задачите са много по-трудни. Щом обаче не предприемат стъпки в тази посока, явно настоящата ситуация ги устройва.

# 269
  • Мнения: 6 925
Ако МГ-та искат да съберат наистина математици, какво има пречи да включат в балообразуването си и олимпиадата по математика. Така както и НПМГ правят. Тогава по-лесното НВО по математика няма да играе толкова, защото на втория кръг на олимпиадата задачите са много по-трудни. Щом обаче не предприемат стъпки в тази посока, явно настоящата ситуация ги устройва.
Защото олимпиадите по предметите, по които се провежда НВО не могат да бъдат балообразуващи. Трябва да се промени Наредба 10. Отдавна се чудя защо СМГ не правят нищо по въпроса за такава промяна. Но явно ги устройва 40% от техните деца, които са с по-задълбочени знания по математика да отпадат не по тяхно желание.

Общи условия

Активация на акаунт