СЕДМИ клас 2019/2020 - тема 4

  • 24 558
  • 742
  •   1
Отговори
# 345
  • Мнения: 3 048
Задачата по-горе е от тазгодишния сборник за 7 клас. При това група Б. Според мен идеята е била за втората сплав, а не за последната, както е написано. Освен некоректна с излишни условия, така става задачата и твърде лесна за Б група.

# 346
  • София
  • Мнения: 5 122
Задачата по-горе е от тазгодишния сборник за 7 клас. При това група Б. Според мен идеята е била за втората сплав, а не за последната, както е написано. Освен некоректна с излишни условия, така става задачата и твърде лесна за Б група.
Абсолютно съм съгласна.

# 347
  • Мнения: 21 455
Задачата по-горе е от тазгодишния сборник за 7 клас. При това група Б.
И от предишния ( 2013), само че там е с друг номер. В тази част почти няма обновяване. Simple Smile

# 348
  • Мнения: 3 048
Е, "по новата програма" трябва да са с нови номера Grinning

# 349
  • Отвъд алеята зад шкафа
  • Мнения: 7 316
Аз го разбирам, че има 2 сплави, които се смесват и правят 3 сплав. И се търси  промяна в 3-тата сплав.

# 350
  • София
  • Мнения: 7 182
Ох.
Най-обичам лош български в задачи по математика. Simple Smile
Объркано и нееднозначно написано.

# 351
  • Мнения: 21 455
Има и по-лошо. Лош български в задача по български. Joy

# 352
  • Мнения: 3 873
Айде сега кусур на сборниците намирате, те са си супер направо пред "правоъгълния" триъгълник от преди 3 години на НВО.
На познати още им горчи от спомена за тоз триъгълник. Детето беше писало, че триъгълникът не е правоъгълен и го доказва с питагорова теорема, като смята че си е свършило перфектно работата - е да ама не - по условие триъгълникът бил правоъгълен и точка по въпроса
И на мен са ми любими преведените задачи по международните състезания

# 353
  • Мнения: 8 222
Ето тук още една некоректна или направо с грешка


Според подточка а) трябва да се намери разстоянието между А и В, което е невъзможно. Реално искат чрез t да се изрази разстоянието в момента на застигането.

Сега трябва и всички задачи, които му давам да решава, да ги проверявам предварително за грешки и неточности.

# 354
  • Мнения: 21 455
Ако става дума за 2017, триъгълникът беше остроъгълен, който се оказа тъпоъгълен.

# 355
  • Мнения: 6 924
Айде сега кусур на сборниците намирате, те са си супер направо пред "правоъгълния" триъгълник от преди 3 години на НВО.
На познати още им горчи от спомена за тоз триъгълник. Детето беше писало, че триъгълникът не е правоъгълен и го доказва с питагорова теорема, като смята че си е свършило перфектно работата - е да ама не - по условие триъгълникът бил правоъгълен и точка по въпроса
И на мен са ми любими преведените задачи по международните състезания

Да не е за тъпоъгълния, който се оказа остроъгълен? Децата, които се бориха с него сега са 10 клас. Такъв казус с правоъгълен съм изпуснала.

# 356
  • Мнения: 815
По-назад в темата прочетах мнение, че не е небходимо да се решават много задачи, а е достатъчно малко на брой, но подбрани. Математиката е наука, с която човек може да се справи, ако е разбрал материята и задължително решава задачи по изучения материал. Независимо доколко децата са усвоили определен тип задачи, за съжаление на изпита тиктака време. И повярвайте ми, то е изключително кратко, разбито на броя задачи. Ще го осъзнаят след първия пробен. Колкото повече задачи решат от даден раздел, толкова по-бързо ще се справят. В един момент, формули, текстови задачи, геометрия, стават рутина. Но само, след много положени усилия.

# 357
  • София
  • Мнения: 5 122
Ако става дума за 2017, триъгълникът беше остроъгълен, който се оказа тъпоъгълен.
САмо да уточня нещо, относно тази задача. Да, авторите не са отчели, че при конкретните стойности за страните, триъгълникът не е остроъгълен. Това е факт и не е редно да е така, но едно дете в 7 клас не би могло да разбере вида на триъгълника само според страните. Това ще се случи в 10 клас, когато се запознае с косинусова теорема. Иначе задачата си беше абсолютно решаема и не беше никак трудна.

# 358
  • Мнения: 64
Ох.
Най-обичам лош български в задачи по математика. Simple Smile
Объркано и нееднозначно написано.
Red, не мисля, че в коментираната задача написаното е объркано и нееднозначно. Ясно се посочва, че се рзглеждат две сплави, после се смесват и се получава нова сплав, трета в логиката на задачата, като в последната (т.е. последната, за която се говори в условието - третата) има някакви съотношения.
Притесненията Ви вероятно са породени от предетерминираността на задачата (описанието на първите две сплави съдържа данни, които не се използват за решаване на задачата, както е показало детето на Mama TAZ).
Предетерминираните задачи, обаче, имат своя чар, защото карат децата да мислят, а не да прилагат папагалски разни техники за решаване без вникване в логиката на тези техники. Като правило предетерминираните задачи са по-близки до реалната действителност. Тези от Вас, които работят по поръчки (задания) от клиенти, ще ме разберат за какво иде реч. Клиентът възлага да му решите някакъв проблем, засипва Ви с куп информация за проблема и често голяма част от тази информация е ненужна за решаването, както и в купчината информация липсват важни неща за решаването. Но клиентът не е виновен, че не знае какво е необходимо за решението (но пък иска решението "за вчера" Wink  ), Ваша е ролята да определите коя информация Ви трябва от предоставената и каква трябва допълнително да си набавите за решаване на проблема.
В скрития текст съм посочил за любопитните две предетерминирани задачки (вярно, че са по информатика, но по същество са чисто математически), втората даже е за соли, макар и да е малко тежичка за седмокласници.
Скрит текст:
Пчеличката Мая - втората (средната) данна е ненужна
Солене на манджа - първата данна е ненужна

Последна редакция: сб, 12 окт 2019, 18:25 от Евгений Василев

# 359
  • София
  • Мнения: 62 595
Ако някой е успял да се справи с разсеяността на детето си и бързането при решаването на тестове, което води до елементарни грешки, моля да сподели. Омръзна ми да повтарям да чете внимателно, да пише разбираемо, че някой път дори бърка цифра, толкова грозно е написана и съответно всичко става грешно, нищо че може половин страница да е решението. В училище госпожата отнема малко точки при такива грешки, защото вижда, че знае как се решава задачата, но на матурата е различно. И винаги след тест има малиееи колко съм глупав, каква елементарна грешка, ако бях проверил. И следващия път пак не проверява.

Това е тип нервна система и зрялост на нервната система, "разсеяността"която се засилва при стресова ситуация (ако не е неувереност или твърде голяма увереност). Трениране на волята, грубо казано, на вниманието и импулсивността, но на тази възраст за доста деца е трудна работа. За съжаление играе лоша шега на изпити, защото струва точки. Саморегулацията се тренира, това е половината успех.

Общи условия

Активация на акаунт