Пети клас 2019/2020

  • 23 141
  • 776
  •   1
Отговори
# 225
  • Пловдив
  • Мнения: 1 854
А на мен ми е интересно дали госпожата проверява всеки път такива домашни? Защото непроверен преразказ, без рецензия и следваща поправка е просто редене на думи.
И докога ще пишат преразкази, като си гледат оригиналния текст? Моята гледа изречение по изречение от оригинала и преписва, като сменя времето и гледа горе-долу да попроменя думите. Не се замисля много. Така ли се правеше преразказ, че съм забравила...
Някой гледал ли е новия филм "Доза щастие"? Дали е подходящ за тийнейджъри като нашите? 🤔

# 226
  • Мнения: 1 146
Ханна , нашата госпожа не проверява домашни със съчинения и преразкази. Никога не е събирала тетрадки и рецензия не съм видяла. В час единствено се проверява дали изобщо ученика има домашна, няколко деца четат домашната и толкова. Помощта и рецензията идва от родител Simple Smile
А преразкази има няколко вида - сбит, подробен, трансформиращ от името на неутрален разказвач, трансформиращ от името на герой. Може и други да има, не се сещам. Всички вече ги направихме по няколко пъти. На младежът му е трудно и това е разбираемо. И затова помагам и обяснявам. Много му е трудно, гелпи времената.
И той като твоята щерка преписва текста и само сменя времето на глагола, почти не се замисля.
Сигурно толкова преразкази не съм направила през целия си живот, колкото тия 2 месеца. С тях вече се специализирах, ама съчиненията и мен ме тормозят. То това не е за всеки. Трябва да си имаш и въображение. А колко хора го имат? Говоря за съчинения не за нещо преживяно и познато, ами за тези, дето трябва да си измисляш Simple Smile А нашата госпожа дава и едни засукани заглавия, че хептен да се чудиш какво да пишеш. Например "Песента на гаснещото лято" ,  "Приказка с Мегалантроп", "Моето сътворение за света". За това последното и моето въображение не беше достатъчно и за да не го пратя съвсем без домашна, го накарах да направи преразказ на библейското сътворение на света. Направихме де Simple Smile

# 227
  • Майничка
  • Мнения: 12 582
Ханна, в началото точно така се пише преразказ, докато автоматизират времената и съобразят какво може/не може да включат при трансформиращия. После  започват сбит преразказ, резюме и т.н. Забравила съм на НВО  дали имаха текста пред тях, май да.

Мимоза, непроверяването няма да го коментирам, щото е ясно, че е тъпо. Но за съчиненията - остави детето да генерира идеите и се ограничи с правописни и графични корекции. Свикне ли да разчита на помощ за идеи, много трудно ще го изкараш извън зоната му на комфорт по-късно. Освен това, поводът е добър да му намекнеш да чете повече, за да обогати въображението си.😉

# 228
  • София
  • Мнения: 6 171
Забравила съм на НВО  дали имаха текста пред тях, май да.

На НВО слушат веднъж текста и след това имат 15 мин. да го четат сами без да си водят бележки. А после кой каквото запомнил пише, няма повече възможност да чете от оригинала.

# 229
  • Мнения: 1 738
При нас пък е в другата крайност. Досега са правили само един преразказ в час и това е. Учат само теория за момента. Преразказът не беше проверен. Аз се опитах да го проверя, но не съм убедена, че съм много компетентна по темата.

# 230
  • Пловдив
  • Мнения: 1 854
На мен заглавията на съчиненията ми харесаха Simple Smile - гаснещо лято, моето сътворение... биха се написали много различни истории. И аз мисля, че първите съчинения трябва да генерират идеята на детето, да опита, макар и не толкова издържано да я развие само. Сигурно и при съчиненията има правила, но те ще се наместят в последствие, след като детето има какво да каже.
Миналата година всички писмени упражнения ги правеха в час, като тетрадката стоеше в училище. На края на годината върнаха тетрадките и ги прочетох Simple Smile Едно тъпо и банално заглавие - Разходка в гората - беше се превърнало във филм на ужасите 😂 нощ, студ, грачи врана, пукат клони, дебнещ поглед и т.н.
НВО в седми клас какъв точно преразказ правят?

# 231
  • Мнения: 2 418
При нас също всяка седмица има преразказ и също няма проверка и рецензия.Както и при вас,синковеца чете текста по абзаци и сменя времето.Казах му,да се радва,че има текст пред него,защото ако им го чете ще липсват половината епизоди.Дразнещото е,че нищо не се проверява и уч.тетрадки са не попълнени.На контролното има 5,объркал речеви етикет "Добре заварил".Ами не знаел при каква се ситуация се използва,съответно са му взети 2т.,и именно те са го разделили от 6-цата,но здраве да е.
За съчинения им беше дала "Чудото на днешното време" и да измислят своя легенда на тема по избор.
На НВО-то е трансформиращ преразказ от името на герой или страничен наблюдател.

# 232
  • София, в момента в любимото ми село Железница
  • Мнения: 1 674
Ханна на НВО правят трансформиращ преразказ от името на герой или името на страничен наблюдател.

Последна редакция: чт, 07 ное 2019, 07:52 от ninanb

# 233
  • Мнения: 8 228
Мен ми е странно как така за домашни ще се даде преразказ на текст, който сам трябва да си намериш някъде си.
Последно моят прави за царя с магарешките уши. Текстът беше в учебната тетрадка. Не го гледа докато пише, но си беше направил подробен план. Общо взето добре му се получават преразкази, съчинения, но той чете книги и има богат речник. Понякога ме изумява какви изрази използва, когато го обхване музата, де. Понякога просто гледа тъпо и ако го оставя да направи каквото иска, ще се задоволи с пет изречения на кръст. Затова, когато видя текста за преразказ или заглавието на темата, му казвам колко страници би трябвало да изпише.

# 234
  • Пловдив
  • Мнения: 3 624
При нас не е имало нито един преразказ до сега,нито пък съчинение.
Според мен няма никакъв смисъл да се пише нещо без корекция-най-много да се затвърди грешката.От друга страна не си представям как 1 учител може всеки ден да провери домашните на всички 5ти класове,а вероятно има и контролни,а и други класове.
Продължавам да съм впечатлена от учителя по история-направо е като омагьосана там.Както и от учителката по английски.За сметка на българския там всяка седмица имат съчинение.Вярно не много дълги-10-15 изречения,но имат.Тя им преподаваше и миналата година и изискваше много.

# 235
  • Мнения: 8 949
Мойта дъщеря започна да влиза в релси и по-организирано вече да си подготвя нещата. Като се върна от работа вече нямаме за учене, а само за проверка. За всеки случай гледам да прочетем още веднъж уроците по разказвателните, уж да й влезе повече в главата!!!
Доколкото помагах при писане в учебните тетрадки по ЧП, История и Георграфия, забелязах, че има доста объркани задачи и условия. питат се неща, които фактически в урока ги няма споменати точно. За мен са много зле съставени тези учебни тетрадки.
По Математика се стремя да не изпускам аз урок, че не бях много добра и вече съм ги позабравила задачите, та ако им изпусна края няма да мога да помагам. /Резил - ще науча математиката на стари години. Засега се справям доста добре!!! Simple Smile/

Нашата класна продължава да е все така безучастна. Сред родителите се шири все по-голямо недоволство, но тя не поема по нито един въпрос. Искахме вече на няколко пъти родителска среща, на която да се запознаем с другите учители, но тя отказа и каза всеки да ходи да ги търси лично в часовете за консултации. Не смея да повдигна вече никакъв въпрос.

# 236
  • Мнения: 303
може ли да се включа с един тъп въпрос - от тази година ли започват класните по МАТ и БЕЛ?

# 237
  • София
  • Мнения: 1 531
може ли да се включа с един тъп въпрос - от тази година ли започват класните по МАТ и БЕЛ?

Да, от тази.

# 238
  • Мнения: 8 527
Нашата класна продължава да е все така безучастна. Сред родителите се шири все по-голямо недоволство, но тя не поема по нито един въпрос. Искахме вече на няколко пъти родителска среща, на която да се запознаем с другите учители, но тя отказа и каза всеки да ходи да ги търси лично в часовете за консултации. Не смея да повдигна вече никакъв въпрос.

 Явно такава ви е политиката на училището. На нашите РС първите 15-20 мин. са с класната, след това започват да идват учителите по различните предмети и обясняват общи неща за класа и предмета. След това във фоайето на училището слизат всички учители, там може да направиш лична консултация за детето си.
  Електронният дневник ни е Shkolo, там в профила на всеки учител има мобилен тел. номер и имейл за контакт.

  Аз за видовете преразкази всичко съм забравила, проверявам само за правописни грешки и съдържание. По математика ми е ясно съдържанието, но често нямам представа как да го обясня разбираемо на детето, затова чета урока, пускаме уроците на Уча.се и веднъж седмично ходи на частен урок по математика.

# 239
  • Пловдив
  • Мнения: 1 854
utro77, не знам какъв е проблема с класната, но ако искаш да се запознаеш с другите учители, консултациите са по-добрият вариант от родителската среща. По-спокойно, по-конкретно от общите приказки по родителските срещи. Ако обаче има проблем с дисциплина или проблеми между съученици класната трябва да има отношение.

Общи условия

Активация на акаунт