Пети клас 2019/2020

  • 23 011
  • 776
  •   1
Отговори
# 240
  • София
  • Мнения: 599
може ли да се включа с един тъп въпрос - от тази година ли започват класните по МАТ и БЕЛ?

Да, при нас в школото даже е качена информация, на коя дата през януари ще бъде класното по математика.

# 241
  • Мнения: 8 207
Учебните тетрадки наистина са тъпи. Вика ме снощи да му помогна с домашното по история в УТ. Там един текст със законите на Хамурапи и някакви глупави въпроси към него, на които не можеш да отговориш само въз основа на тази извадка. Аз се чудя какво трябва да се пише, какво остава за детето. Учебникът по история е на Булвест. Пълна скръб е. Големият беше по Просвета. Същата работа. Нахвърляни в рамките на една страница няколко факта и определения и това е. И аз съм учила история на Стария свят в пети клас и уроците бяха по няколко страници, много по-подробни. Да, по-голям обем, но разказано по-добре и реално по-лесно можеше да се запомни точно, защото я имаше историята.
Сега го карам да чете допълнително от едни книжки, като енциклопедия са, за историята на древността, белким му остане нещо в главата. Имаме и още една, "Великите битки в историята". Там също има интересни неща.

# 242
  • Мнения: 8 452
Учебните тетрадки наистина са тъпи. Вика ме снощи да му помогна с домашното по история в УТ. Там един текст със законите на Хамурапи и някакви глупави въпроси към него, на които не можеш да отговориш само въз основа на тази извадка. Аз се чудя какво трябва да се пише, какво остава за детето. Учебникът по история е на Булвест. Пълна скръб е. Големият беше по Просвета. Същата работа. Нахвърляни в рамките на една страница няколко факта и определения и това е. И аз съм учила история на Стария свят в пети клас и уроците бяха по няколко страници, много по-подробни. Да, по-голям обем, но разказано по-добре и реално по-лесно можеше да се запомни точно, защото я имаше историята.
Сега го карам да чете допълнително от едни книжки, като енциклопедия са, за историята на древността, белким му остане нещо в главата. Имаме и още една, "Великите битки в историята". Там също има интересни неща.

По  география сме на Булвест, УТ е същата недомислица. Писали, писали...чак прекалили. Абсурд да се справи детето само, без помощ от родител.
По история сме на Просвета. Там нещата са по-добре и в учебника, и в УТ.

# 243
  • София
  • Мнения: 3 470
И мен много ме дразнят подвеждащи въпроси, на които трябва да отговориш със "Зависи". Обикновено такива от типа "кое е по-вярно", без другото да е невярно. Или от всички грешни, да се избере най-малко грешния. Подходящи са за някой врял и кипял в материята. Но за дете, което сега учи и родител, на който този предмет не му е сред любимите, е ужасно объркващо.
Понякога, за да се отговори на въпроса, трябва да се види точно коя думичка е употребена в текста - т.е. когато е учило детето, не да е гледало общо да разбере темата, а някакво детайлче. Съгласна съм, ако детето се бори за международен кръг на олимпиада. Тогава трябва да може да си обясни детайлите. Ама дете, което се бори за шест, няма как да научи наизуст всички уроци от всички учебници. И то до степен, че във всеки един момент да може да каже, че географията се занимавала била в взаимодействието на обществото с природата. И някак да различи тава от взаимодействието на хората с природата, с което се занимава биологията. Или обществото с нещото, с което се занимава историята.
Скрит текст:
1. Географията изучава взаимодействието между:
А) държавите
Б) планетите в Космоса
В) природата и обществото
Г) хората и тяхната трудова дейност

# 244
  • Мнения: 1 562
Нашите са писали само веднъж преразказ по БЕЛ. По математика в съботата е на състезание. Обаче ме измъчва един въпрос... Във вторника г-жата ѝ по история я е изпитвала около 30 мин. Обичайно изпитва по 3 деца, като има възможност и да учатват още деца и да получат оценка от участие. След това обичайно са ѝ останали 10-тина минути за преподаването на урока, които за пореден път не са ѝ стигнали и отново е задържала класа и в междучасието. Чудя се това нормално ли е, изпитването на дете да продължи толкова време?! Детето не е отговорило на 3 въпроса от много (някъде по средата на изпитването, като разбира се не един след друг). Изпита е бил само върху последния урок. Писала ѝ е 4, като казала че не може да работи с карти (от стреса е объркала североизток със северозапад). За мен толкова дълго изпитване не е нормално (като ли че има нещо против детето). А това задържане след часа на класа също не трябва да е практика, а изключение. Вие как мислите?

# 245
  • Мнения: 8 452
Може да е начин на изпитване на госпожата.
  На синът ми учителката по история /сега синът ми е в 10 клас, но му преподава от 5 клас/ за шестица го изпитва 3-4 часа/почти цяла семица/ и накрая му пише петица. Така процедира и с други деца. Просто е много взискателна.
 Дали има основание да бъде толкова взискателна е отделен въпрос.... На някои хора им доставя удоволствие да мачкат децата.

Последна редакция: чт, 07 ное 2019, 18:31 от vita

# 246
  • Мнения: 2 413
При нас положението по история е подобно.Изпитва по принцип три -четири деца,зависи колко са въпросите след урока и поставя оценки.На всички ученици,участвали с допълнения не се пише нищо.Учебната тетрадката не се следи т.е.дали е попълнено или не е без значение.На контролното масово има 4-ки и не е позволила да ги видят децата,камоли родителите.Моят чул,че има 4,но в школо пише 3.Така днес пуснах съобщение,че искам теста,дали сниман с тел. или да го донесе лично.Аз съм го изпитвала и знам възможностите на детето,честно 3-ка е доста под нивото му.Допускам да не е разбрал даден въпрос,но чак толкова....Самата учителка е споделила,че има притеснения относно въпросите и ако има историци,би се смутила и вече нямало да допуска такива  условия по контролните.Очаквам включване от нея!
В междучасиата ги задържат редовно по мат. И музика.Обсъдихме с класната и уж вече не е така.
Отделно съм в потрес,че всеки праподавател твърди,че момчетата са силата на класа и,че не би трябвало да е така.Отделно две момичета са се сбили в час днес,по мат.,идвала директорката и моят беше адски сдухан.Едвам научихме за утре,думи нямам.

# 247
  • София, в момента в любимото ми село Железница
  • Мнения: 1 654
При нас също е така с госпожата по География.
Изкарва 3-4 деца и започва с въпросите - ако първия не отговори, следва втория, третия. Обикновено за четвъртия не се стига и за него остават най-трудните въпроси и по думите на голямата винаги четвъртия е с двойка. Дребния днес е имал нещастието да е четвърти, ревеше по телефона, но какво да го правя ще я поправи.
За побоя по мои наблюдения от голямата в тези години 5-6 клас момичетата са по-агресивни и опитват да си намерят мястото. Тя беше в клас с 8момичета и 20момчета. Проблемите 3години бяха с 5 от момичетата, включително моята калпазанка, и с нито едно момче. Добре че дойде момента със 7клас и НВО, та си седнаха на "задниците" и се стегнаха - изведнъж пораснаха.

# 248
  • Мнения: 9 776
Досега два пъти съм писала съобщения до учители в Школо относно отзиви, не за оценки. Наистина бих искала да знам в какво точно се е изразила лошата дисциплина в час. Глас в пустиня. Пардон. В отговор /може би, не мога да съм сигурна/ на едното съобщение, детето ми само след ден получи отзив "обща похвала" по същият предмет. Но никой и досега не си е направил труда да ми отговори.

# 249
  • Мнения: 8 905
Днес ми се наложи да взема раницата на дъщеря ми с мен на работа, тъй като тя отиде да се разходи след училище. Трябва да ви кажа, че всичко ме заболя след като я поносих 10 минути и едва съм се довлякла до работата.
По пътя влязох в един "Плод-Зеленчук"  и помолих да претеглят раницата. Оказа се, че тежи 6,5кг.

Дали е възможно да сваля учебниците в електронен вариант на таблет и да ходи така на училище?
Просто не мога да позволя да си уврежда повече здравето. Вече се оплаква от болки в кръста и гърба.

# 250
  • Мнения: 9 776
Днес ми се наложи да взема раницата на дъщеря ми с мен на работа, тъй като тя отиде да се разходи след училище. Трябва да ви кажа, че всичко ме заболя след като я поносих 10 минути и едва съм се довлякла до работата.
По пътя влязох в един "Плод-Зеленчук"  и помолих да претеглят раницата. Оказа се, че тежи 6,5кг.

Дали е възможно да сваля учебниците в електронен вариант на таблет и да ходи така на училище?
Просто не мога да позволя да си уврежда повече здравето. Вече се оплаква от болки в кръста и гърба.

Това трябва да попиташ в училище. В нашето няма засега практика с таблети, но в други има.
Горките деца. Макар че синът ми има възможност да оставя някои неща в шкафа там, но не го прави. Но и раница рядко носи сам. Все сме с кола.

# 251
  • Мнения: 8 905
Друга идея ми хрумна също - да носи ксерокопирани няколко урока. Вместо целите учебници.

# 252
  • София, в момента в любимото ми село Железница
  • Мнения: 1 654
Аз всички учебници сканирам поетапно, вече съм стигнала до 60-70 страница и разпечатвам. Носи само 2-3 урока по предмет. Лошото е, че ходи на английски всеки ден и комплекта там е 3кг.

# 253
  • Мнения: 2 413
Досега два пъти съм писала съобщения до учители в Школо относно отзиви, не за оценки. Наистина бих искала да знам в какво точно се е изразила лошата дисциплина в час. Глас в пустиня. Пардон. В отговор /може би, не мога да съм сигурна/ на едното съобщение, детето ми само след ден получи отзив "обща похвала" по същият предмет. Но никой и досега не си е направил труда да ми отговори.
При мен също няма отговор.Аз не успорвам оценката изобщо,тя ще се поправи,просто искам да видя теста и ми е чудно защо дори децата не са могли да си видят грешките.
Относно раниците и аз обмислям да носи пресниман урок,само да не отпере и забележка,че........Днес чантата беше 8кг. ,добре,че фвс е в шкафчето.Горките деца.

# 254
  • София
  • Мнения: 3 046
Друга идея ми хрумна също - да носи ксерокопирани няколко урока. Вместо целите учебници.
ей така направи колежката ми - копира разказвателните предмети и дава на детето в една папка текущия урок + 1-2 напред и назад. Но моята не иска и да чуе за такъв вариант. Аз исках да нарежа сборника по математика поне, на раздели - нали си е наш, мога да си го нарежа на отделни книжки, подвързани, разира се. Е, реве само при споменаване на подобни идеи.
Раницата съм я теглила много пъти, максимално достига 8кг. Днес точно бащата-чудо се събуди от зимен сън - оставяше ни до моя офис, не можеше да закара шерката на занималня, защото бързаше. От моя офис тя си взима трамвай за 3 спирки. И той, измъквайки раницата от задната седалка, за да ми я подаде отпред (как го обясних) изведнъж получи прозрение и попита "ама тя как ще слезе от трамвая с тая раница, ще я повлече назад". Викам - "еми както слиза и се качва всяко междучасие нагоре-надолу по стълбите на училището - ей така, по същия начин.
Не че е оправдателно, но е факт - мъкнат, горките. Моята поне я слага на двете си рамена, защото аз когато ѝ я взема да я нося, я мятам на едно рамо и яко се изкривявам от тежестта - едвам издрапвам баира пред нашия блок.

Общи условия

Активация на акаунт