СЕДМИ клас 2019/2020 - тема 6

  • 30 686
  • 753
  •   1
Отговори
# 375
  • Мнения: 21 455
Така или иначе всеки е свободен да напусне изпита по което време си пожелае...
Миналата година не беше съвсем така...
Може да напусне залата и сградата не по-рано от първите 60 минути на част 1, както и по всяко време след това, в случай че е приключил окончателно и е предал надлежно запечатана изпитната си работа.
Аз още се колебая дали вариантът ще е 18+5 - с цел повишаване на успеваемостта след анализа на миналогодишните резултати, или ще е 20+3 с повишена трудност на последните три задачи спрямо предходните години.

Последна редакция: пн, 18 ное 2019, 13:00 от Дидева

# 376
  • Мнения: 6 925
Т.е. ти изключваш вариант с една част? Лошо. Ти имаш усет и явно ще са си 2 части.

# 377
  • Мнения: 3 048
От притискането с време не знам кой печели.
При 23 задачи носещи 100 точки може да спокойно да има задачи за всички - и за постигане на успеваемост за МОН (не че знам на какво има да се радват), за показване на постигнато адекватно ниво на владеене на материала и да получат предимство тези, които са напреднали. Разбира се, не намирам място за задачи от типа кое не е равно, 2/7 и 3/6, 2 и 3 или 10 и 10 в оценяването, ама те си знаят какво си измерват с тях.
Махнаха приравняването към оценки и двойки няма, не знам какво искат още. Не е ясно и какви изводи са направили от тазгодишното НВО - много лесно и пак ниски резултати.

# 378
  • Мнения: 21 455
Т.е. ти изключваш вариант с една част? Лошо. Ти имаш усет и явно ще са си 2 части.
Не бих го изключила окончателно, но мисля, че се търси някаква стандартизация, т. е. изпитите да протичат по един и същ начин. Ако БЕЛ не започва с преразказа, не виждам как ще бъде единен по отношение на времето и това се прехвърля и върху математиката. Друго, което ме навежда на мисълта за две части е, че и при ДЗИ модулите се наложиха уж с идеята да се предотврати възможността за външно подсказване.

# 379
  • Мнения: 3 048
А защо е нужно да е единен като времетраене и организация изпита? Sweat Това са си две коренно различни дисциплини. Утре ще тръгнат с изпитите за способности да правят паралели някакви... Grinning

# 380
  • Мнения: 47 973
Щото квесторите се инструктират по калъп и туй то...вероятно...колкото и да  е прозаично...

# 381
  • София
  • Мнения: 385
И аз купих помагалото за писане тези, което е показала mumble-bumble за 6 кл., но не е останало време да го отворим и да преговаряме произведенията. Може би това ще се прави април-май догодина. Сега ще потърся и за 7 клас, поне него да четем. Иначе съм купила още две помагала, които дават тълкувание и най-важните моменти от българските произведения 6-7 клас:
https://ciela.com/balgarskata-literatura-v-tablitsi-za-7-klas-po … e-sam-za-nvo.html
https://uch.bg/produkt/%D0%B0%D0%B2%D1%82%D0%BE%D1%80%D0%B8-%D0% … 83%D1%80%D0%B0-2/

В първото има и някои направени примерни тези.
Моят син беше на изпита по математика в Междучасие в събота, каза, че не бил лесен, особено задачите 11-15 и последните 3 задачи. Ще чакаме анализа. Някой запознат ли е, на мейл ли пращат, защото аз записах сина ми по телефона, на място не са му искали мейл, дали да не им звъня да им дам мейла си в края на седмицата?

# 382
  • Отвъд алеята зад шкафа
  • Мнения: 7 325
Обръщам се към Дидева или ако някой друг знае - мога ли да изискам от учител да видя контролно или тест, на който само са съобщени резултатите , но не са върнати за преглед дори на децата?

# 383
  • София
  • Мнения: 6 360
Ема в момента спи - болна е, през нощта е повръщала, а сутринта се събуди с болки в мускулите и силна отпадналост. Хванала е някакъв грип и наистина е зле, защото аз нея болна не съм я виждала. Явно и днес ще моля да ми пращате какво са взели.

нещо май са лепнали от пробния изпит, защото и моят син повръща в неделя, а беше в събота на изпит.

# 384
  • Мнения: 6 925
Обръщам се към Дидева или ако някой друг знае - мога ли да изискам от учител да видя контролно или тест, на който само са съобщени резултатите , но не са върнати за преглед дори на децата?
Тъй като е по болната ми тема, ще се включа:
Наредба 11
Чл. 19. (1) (Доп. - ДВ, бр. 82 от 2018 г.) Контролните и класните работи се коригират и рецензират от преподаващия учител и се връщат на учениците за запознаване с резултатите и за информация на родителите.

# 385
  • София
  • Мнения: 6 360
Точно така, идеално сте го посочили плана. Подобна е и структурата при писане на есе. Записват се точките, след това се свързват в смислен и завършен текст.

сигурно е успешен подходът, но текст като този:

"Родното място на лирическия герой е физически и духовно завладяно от подтисници, които поругават святостта на родното пространство. С експресивния глагол "бесней", натоварен със силно изразено отрицателно съдържание, лирическият герой очертава мащабите на народната участ. Синекдохата "бащино огнище" подчертава колко свидно и скъпо на сърцето е родното място за бунтовника и това определя неговата готовност за саможертва в името на свободата."

е по силите на словото и мисленето на 13-годишно дете само, ако го назубри наизуст.

отвратително е, че налагат на децата подобен начин на писане и учене чрез зазубряне на високопарни научни фрази. така просто убиват стихотворенията. и идеята за обучение изобщо.

# 386
  • Мнения: 3 974
отвратително е, че налагат на децата подобен начин.... така просто убиват стихотворенията. и идеята за обучение изобщо.
Безусловно вярно! Затова спрях в седми клас школата на дъщеря ми и й позволих да пише съобразно собствения й опит и чувство. Ами получи се! Очевидно проверяващите са разграничили заучената фразеология от спонтанното детско писане и са оценили последното. Т.е. ако имате достатъчно силна мотивация да се противопоставите на течението, детето няма да е ощетено /с едно наум, че обощението, което правя, е на база частен случай и нямам поглед над масовата практика - нея може да окачестви само проверител/

# 387
  • Мнения: 6 925
Да, и още по-"брутални" съм чела. Хич не ми е зорно за евентуалните 2 точки разлика. Държа да си се изразява с нейни думи, пък нека да са "простовати".
Имам приятелка проверител на нво по бел. Тя ми оцени тезата на Ния от Междучасие с 5т. (чакам да видя дали ще съвпадне). Показвала съм й едни префърцунени тези и тя веднага разпозна конкретен колега. Твърди, че да, ще имат 6т, но и деца с разбираеми тези получават по 6т. Та ми е излишно и затормозяващо това зубрене. Да не говорим, че като се прати някъде в провинцията такава теза сигурно ще им бъде голяма веселба.

# 388
  • Отвъд алеята зад шкафа
  • Мнения: 7 325
Всъщност знае ли се кога ще излязат резултатите от Междучасие?

# 389
  • Мнения: 6 925
В сайта пише:

Резултатите се получават по имейл от колегите ни от изпитай.ме с включена статистика за успеваемостта на всички, явили се на изпита деца, две седмици след датата, на която детето се е явило на изпит.

Общи условия

Активация на акаунт