Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

Отговори
# 360
  • София
  • Мнения: 12 290
Вале, не се бях замисляла за ползата от мат в следването на медицина Simple Smile

Иначе не мога напълно да се съглася с теб за децата от МГ, от тях също има хора със затруднения от едно или друго естество. Важното е, че всички полагат нужните усилия да вървят напред.

# 361
  • Мнения: 355
Със сигурност има деца от МГ,които се затрудняват при следването си.Дъщеря ми  разказваше за  двама нейни  приятели от СМГ,които завършиха миналата година-единия инженер,а другия ИТ.Почти всички изпити са си ги вземали с 1,00.Каза,че са се справяли без проблем с изпитите,работа веднага си намерили(единия е в Берлин ,а другия не помня в кой град) и в момента заплатата им е по-висока,отколкото ще бъде нейната специализантска заплата.
От друга страна,има приятелка от МГ,която е с пълно 6,00 на матурата по математика в 12клас,но сега (след почти 4 години учене) ще се наложи да напусне унито ,заради невзети изпити.И трябва да започне отначало,т.е 4–ри загубени години от дете,което е имало отлична подготовка по математика в 12клас.Всичко е много индивидуално.И всичко започва от този най-труден първи курс.Момичето беше изпаднало в някава апатия и депресия, и макар сега да си взема добре изпитите(особено практическите),тези ,които останаха от първи курс,точно тях не успя да вземе при последен опит.
Затова смятам ,че първи курс е най-важният за нашите деца.Справят ли се с изпитите в първи курс,нещата стават   ,, по -лесни'',въпреки ,че след това изпитите са доста по-трудни.

# 362
  • Мнения: 1 186
От прочетеното от Вале правя извод, че водеща е психиката на детето. В първи курс е културният шок, адаптирането към напълно различен начин на живот и едновременно - университетското натоварване. В този смисъл, една година, посветена на занимания с езика, няма ли да направи прехода по- плавен. Хем детето няма да е в условията на изпитен режим по много дисциплини, хем ще привикне самО да се справя с организацията на бита и ще се адаптира към новата среда. В този смисъл: всеки ли може да запише такава нулева година с обучение по език и много висока ли е цената за нея /ако има някаква уравниловка, защото навярно всяко УНИ има собствени тарифи? Простете за лаическите въпроси, но ви наблюдавам от последния /най-висок/ балкон, с дете в 8-ми клас на НЕГ Simple Smile

# 363
  • Мнения: 154
Шарлот, не мисля, че си заслужава да правите езикова година при положение, че сте в НЕГ. Хората, преминали през DSD или TestDaF, имат достатъчно добре развит език, особено що се отнася до граматика и образуване на изречения - нещата, които ще бъдат преповторени в рамките на езиковата година.

Това, което ни липсва, е свободното говорене и набор от думи от всекидневната реч, както и идиомни изрази. Те се набавят най-добре чрез много говорене с германци във всякакви ситуации - на маса, в университета или на работа. А и самото учене на специализирани предмети на съответния език спомага допълнително.

Освен това съм на мнение, че дори само на 18год, повечето кандидат-студенти са в състояние да се оправят или да се научат бързо да се справят с битовия живот. Трудното идва, когато трябва да съчетаваш набавянето на храна и чистенето с ходене на лекции и учене за изпити. А това става едва когато вече си редовен студент. На немски има един израз - да те хвърлят в студената вода, имайки предвид, че неоптини хора трябва изведнъж да се справят с дейности, които са им непонятни. По-добре е този момент да бъде в началото, когато все още имаш много алтернативи, отколкото да го отлагаш.

# 364
  • Мнения: 355
Шарлот,Grant  е права.Няма смисъл от нулева година,ако детето учи в НЕГ.По-добре да наблегне на немския език още в училище,ако трябва и на уроци да ходи(преди ми се струваше странно това,но сега -не).
Действително,недостатъчните знания по немски език е  една от причините за трудностите,които децата изпитват в първи курс.Ако детето все още няма квартира ,до началото на учебната година,това също е много голям стрес за тях и пряка причина за недоброто представяне на изпитите.
Тези,които ще учат специалности свързани с математика и не са били в математическа паралелка до 12клас,със сигурност трябва да ходят на уроци в България,защото немците са много по-напред от нашите деца по математика.Хубаво е също (ако имат възможност)децата да се включват в подготвителните курсове към унито, месец преди началото на учебната година. Така имат време да се оправят с първоначалните административни задачи,да разгледат града,да научат магазините и т.н.,плюс да привикнат с академичния немски език на лекциите.
Може би е добре,ако родителите имат финансовата възможност,да изпратят детето си в Германия през лятото на 10-ти и 11-ти клас на езиков лагер ,или на гости.Много стаи  се дават през лятото срещу заплащане от студенти,които са във ваканция.Имам познато момче,което работи два месеца през лятната ваканция на 11клас, в Макдоналдс(там намрази хамбурргери,чийзбургери и всичко ,което се прави във веригата).Въобще не му хареса в Германия,но беше психически подготвен какво му предстои да преживее следващата година.
Това, колко бързо ще се адаптира детето е много индивидуално и зависи от много фактори.В началото смятах за недостатък многото български студенти в унито(предвид говоренето на български през по-голямата част от времето),но сега смятам ,че именно присъствието на повече българи спомага за по-бързата адаптация на нашите деца.Всеки решава с кого да общува-повече с българи ,или повече с немци.

# 365
  • Мнения: 24
Здравейте! Имам въпрос към всички мами на студенти в Германия и Австрия. Познавате ли деца/студенти , които учат  2 специалности едновременно? Интересно ми е да чуя мнения и наблюдения. Simple Smile

# 366
  • Мнения: 276
Здравейте! Имам въпрос към всички мами на студенти в Германия и Австрия. Познавате ли деца/студенти , които учат  2 специалности едновременно? Интересно ми е да чуя мнения и наблюдения. Simple Smile

Аз като знам какво напрежение и стрес има за студентите и с една специалност в чужбина, не знам дали е добра идея да си го причини някой на себе си или детето си. Освен ако, разбира се, сами не искат. Но аз лично вече чувам за не един и два случая на млади хора, които учат в чужбина и после имат сериозна нужда от психологическа помощ - паник атаки, депресии и т.н.. Не мисля, че си заслужава такава или подобна цена.

# 367
  • Мнения: 1 117
Здравейте! Имам въпрос към всички мами на студенти в Германия и Австрия. Познавате ли деца/студенти , които учат  2 специалности едновременно? Интересно ми е да чуя мнения и наблюдения. Simple Smile
За някои специалности е задължително да запишат и втора, до колкото знам

# 368
  • Мнения: 163
Здравейте и от мен от балкона. Успех на студентите ви, особено на първокурсниците!!! И в частност на Русалките ( и трите), чиято майка познавам😊.И аз като Шарлот ( от балкона се познаваме с нея) си задавам въпроса не е ли добра идея да се изкара подготвителна година, не само заради немския, а и заради “изравняването” с немския стандарт по отношение на учебния материал. Доколко това обаче е изпълнимо, ако едно дете има сравнително високо ниво на езика и диплома, приемана от Германия. А също исках да ви попотам какви са “цедките” за NC специалности, не визирам сложни науки като медицина, право и  др., а по-скоро някои “смесени” инженерно-икономически специалности...?

# 369
  • София
  • Мнения: 3 503
Хора, чета ви само и гледам да не се включвам с мнение в тази тема, че моето гардже завърши и нямам актуална информация по главната тема.
НО, имайте повече вяра в децата си!
Не вярвам толкова да е паднало нивото на обучението по език в немските гимназии, за да се налага подготвителна година. Относно материала, чак пък толкова голяма разлика, за да се налага година наваксване? Някой и друг урок най-много според профила на кандидата и специалността.
Моята медичка си взе физиката с няколко опреснителни часа с връстник, при все че имаше "невероятния шанс" да й "преподава" любимият учител на няколко випуска гимназисти. Физиката й беше ниво НУЛА, но в 1. курс седна и научи всичко пропуснато. Наистина й беше нанагорно, но не е непосилно. И да не си помислите, че детето ми е нещо изключително, даже доста лежерно се отнасяше към учебния процес в училище. После си намери попрището, което я мотивира да седне да учи сериозно и ей на, вече до специализация по хирургия го добута. Simple Smile

saffron, в линка има информация за икономика, на немски е. Предполагам с търсене по ключови думи може да се намери информация за специфична специалност. За съжаление съм забелязала, че по-детайлната информация е само на немски.
https://www.bwl-studieren.com/infos/bewerbung/nc/

# 370
  • Мнения: 163
Благодаря, Ocean. Не знам немски, но не става въпрос за икономика, а за смесена инженерно-икономическа специалност. Забелязах, че за разлика от чисто инженерните  като машино- авто- електро и т. н., които никъде не са NC, стопанско инженерство примерно е NC навсякъде. А за подготвителната година най-малкото, заради което се замислям е немския; там си се учат МАТ и други науки в звисимост от избора на курса, а така също тези изпити се зачитат за кредити за 1та година, ако са взети добре. Рано ни е, но който си има осмокласник “айляк” се замисля отрано по някои въпроси...

# 371
  • София
  • Мнения: 3 503
Прочетох, че говориш за смесена специалност, но не казваш каква. Затова дадох за пример икономическа. Може би ви е рано и не сте ориентирали още. Имате много време за проучване и избистряне на желанията.
При математиката имат различия, но русалката да каже дали са толкова големи, че да се налага подготвителна година (май само езикова знам, че има). Малката ми дъщеря следва математика в друга държава и нямаше проблем със съществени различия в материала от средното образование.

# 372
  • София
  • Мнения: 12 290
На 200% съм съгласна с Oceans.  Имах своите резерви към дъщеря ми, следваща икономическа математика, че само с училищна подготовка ше се справи. И тя  е за графата лежерно изкарали средното, сестра й примерно определено повече учеше.  Но без  уроци, без  подготвителни години, а само със сядане на задните части се справи и с трите математики първия семестър. Много ме изненада, признавам. Аз вечно съм Тома Неверни.. Опитът ми  с другата девойка е пак като този на младата докторката, дъщерята  на Oceans (ех, какъв кеф е да го изричам вече като факт,  а не като  преди време, когато ме спираше Океанската с изречението "Ще видим" Wink ). Не особено високо ниво по химия предвид друг профил, граничещо с нулево ниво по физика ( апропо Нено не е виновен за това, който иска научава и при него физиката, ама трябва интерес да има, какъвто моята девойка нямаше,  в класа й обаче имаше медалисти от състезания, които се готвеха с него) - това е равносметката в края на 12 клас. И въпреки тези пречки, с яко учене успя да си взме от първия път и химията, и физиката. Та не товарете децата с още една година учене според мен след гимназии с немски. Имат базата, ще я  доразвият на място. Както Грант отбеляза назад,  лексикалният багаж може и да е поограничен, ама  се трупа бързо в немска среда. А бариерите за устна комуникация падат, нали трябва да комуникираш с колеги, професори, съквартиранти, хаусмайстер, банкови служители и сие..

Последна редакция: пн, 17 фев 2020, 22:32 от пенсионирана русалка

# 373
  • София
  • Мнения: 3 503
Браво на децата, русалчице! Ще се справят, въпреки нашите терзания и съмнения в техните възможности. Simple Smile
Взимам си думите назад за Нено, явно моето гардже е проспало часовете.
Езиковата бариера я топят за месец-два, докато свикнат  с местния диалект и разговорния език.

# 374
  • столицата
  • Мнения: 1 940
Ааа и аз гледах ученици на Нено с добро представяне на олимпиадата. А по колко пъти могат да се явяват децата на изпит по даден предмет?  Не е ли по-добре да се явят втори път на изпит отколкто да губят година /за езиковите възпитаници питам/?

Общи условия

Активация на акаунт