НПМГ - 4

  • 41 937
  • 736
  •   1
Отговори
# 345
  • Мнения: 2 687
Труден е и при нас избора - иска География в НПМГ.
И дума не става тук за тази паралелка.
Насочете ме, за да знам в каква посока да въздействам Simple Smile.
По принцип искам да се съобразя с желанията на детето.

според мен освен фенове на географията, там има насоченост към икономика, администрация, международни организации. дано някой се включи с повече инфо от извора, и на мен ми е интересно.

# 346
  • София
  • Мнения: 3 560
Аз мисля, че бях писала в седмокласната тема, но от новата учебна година служебно чакаме един проект да ни бъде одобрен и да работим именно с децата от паралелката География. Става въпрос за проект за насърчане на спедиторката професия. 
Първите ми впечатления бяха много добри. Надявам се догодина да мога да споделя повече, с вече реализирани дейности.

# 347
  • Мнения: 446
Добрите училища дават добра основа, и в следващия етап може да избират от по широк кръг специалности. Добрата подготовка по математика и физика, дава мисъл, логика. Професиите са после. С чиста физика може да няма много професии, но е най-добрата основа за всяка инженерна специалност, строителство, програмиране, и мн.други. (мъжът ми е завършил физика, а сега е програмист. Това дава знания, какво се случва в платките и как да се оптимизира процеса)
А иначе примери много, за деца от езикови гимназии с успехи в биологията, химията и д-р. И обратно. В ФМИ - СУ, има деца както от математически гимназии и ТУЕС,  така и от езикови, от химия в НПМГ, и други. Шарено е.
Когато има добра основа, после избора е лесен.
Детето на колежка учеше в ФЕГ. На олимпиадата по биология беше първа. Изпревари и децата от НПМГ. Завърши медицина в Германия. Който има желание, ще намери начин.
Успех на всички деца! А на нас - повече спокойствие Simple Smile

# 348
  • София
  • Мнения: 1 007
Признавам си, че и при нас се прокрадва идеята дали да не опитаме в някоя ЕГ поради високия бал, който ще й стигне за гимназиите след НЕГ. Но в същото време не ми се иска много да я обърквам, само подхвърлих един-два пъти какво мисли по въпроса. Отговор - ами може и ЕГ да пишем, но не и на първо място.Grinning Хем съм обяснила, че което е на първо място, това ще учи...
Най-най-най-основният довод за мен е този за средата от себеподобни. Тя точно затова и се радва как ще учи заедно с други фенове на биологията. Надявам се да се чувства добре. Смятам изцяло да оставя избора на нея. На 3 юли ще питам само веднъж какво е решила и това ще пишем.
Лично аз съм завършила ЕГ и после продължих с химия и биология. Ясно ми е, че това Е работещ вариант, но отново подчертавам, че искам изборът да си е нейн и съм щастлива от това. Професиите наистина ще дойдат като осъзнат избор по-късно, но в НПМГ съм сигурна, че ще имат достатъчно добра подготовка и по останалите предмети. Всъщност интересно ми е по БЕЛ доволни ли сте от учителите там?

# 349
  • Мнения: 11 574
За 8 клас ще има нов учител по БЕЛ(мъж), но не знам дали ще е на всички паралелки. Не знам и името.
Иначе-да, учителите по БЕЛ са добри.

# 350
  • София
  • Мнения: 7 049
По въпросите за БЕЛ, може би трябва да се включат родители на деца, вече минали ДЗИ.
Трудно ми е на мен да отговоря, защото нито питам, нито се интересувам какво учи.
Получавам отзиви в Школо, виждам оценки, виждам че в къщи сяда и работи самостоятелно, подготвя се, но дали е качествено, не знам!
Между другото, отговорът ми на въпросите на arino е същият.
Принципно, вече е казвано, но ще го кажа пак!
В НПМГ не се учат само профилните предмети. Децата попадат на учители, които са професионалисти, амбициозни в областите си и не делят класовете на профили.
Примерно, учителят по физика няма по-ниски изисквания към паралелки, различни от В.
Биологът не смята, че децата от математическите паралелки са в НПМГ само заради математиката...

За някои хора, това може да е плюс, за други минус...
Всеки трябва да реши за себе си, какво търси!

Не е толкова сложно...

# 351
  • София
  • Мнения: 8 275
Подкрепя Слънчева за казаното относно БЕЛ, само добавям, че младежът много си харесва учителката. Аз също не знам точно какво учи там. Сериозно отношение и по Философия, История, География,...

# 352
  • нейде там, където ....
  • Мнения: 5 371
Някога бих казала, че ако детето не е съвсем ориентирано, то, най-вероятно, ЕГ е неговото място. Но с непрекъснатите промени и най-вече профилирането след 10-ти клас - препоръчвам търсене на училище с най-много варианти за профили тогава (и повече паралелки, може би). Сега може да иска едно, утре - друго, а в 12-ти клас - трето. Особено, когато целта е следване в чужбина, бих поразпитала за изискванията на университетите там (като хорариум, оценки, матури - по кои предмети за кои специалности ...). Може да повлия на избора сега.

Най-често отличниците тук, се справят успешно и в чужбина, без значение къде са завършили. Имам примери и на деца, отличници в ЕГ, но провалили се първата година при следване в съответната страна, а от други училища, на същото място, са се справили успешно след езикова школа. Всеки трябва сам да си прецени кой би бил работещият вариант за неговото дете.

Физиката е основна наука при последващо развитие във всякакви технически специалности.
Аз заложих на НПМГ с физика, в момент, когато във форума се спрягаше от някои като последен пристан за що-годе читава паралелка за деца, с нисък резултат от НВО. Детето ми имаше достатъчен бал за всичко, без СМГ с немски, беше прието и в АК, но НПМГ беше неговото. Ако сега трябваше да избира, пак същото щеше да е. И другото мрънка, че трябва да учат всичко, не само профил, но ако се върне назад, пак това би бил изборът.

# 353
  • Мнения: 11 574

Физиката е основна наука при последващо развитие във всякакви технически специалности.
Аз заложих на НПМГ с физика, в момент, когато във форума се спрягаше от някои като последен пристан за що-годе читава паралелка за деца, с нисък резултат от НВО. Детето ми имаше достатъчен бал за всичко, без СМГ с немски, беше прието и в АК, но НПМГ беше неговото. Ако сега трябваше да избира, пак същото щеше да е. И другото мрънка, че трябва да учат всичко, не само профил, но ако се върне назад, пак това би бил изборът.
Пристрастна съм, но смело мога да кажа, че който владее физика има огромен шанс за реализация в много области. Просто тя е тежка за учене във всичките ѝ дялове и направления,  особено на ниво университет, с много математика колкото учат и математиците. За това младежите не я предпочитат. Повечето просто искат дипломи и защо им е да се морят с физика?! Но пък който я е избрал и е разбрал какви са възможностите на тази наука, няма да сбърка.

# 354
  • Мнения: 446
Момичета, в НПМГ  може ли да се гледат изпитните работи?

# 355
# 356
  • София
  • Мнения: 6 360
поради личен интерес следя с голям интерес дискусията за избора между НПМГ и ЕГ при деца с интерес към биология/химия и имам следните въпроси/разсъждения...

защо някак априори се приема, че ако детето иска има интерес да се развива в областта на биологията/химията, то трябва да учи непременно в НПМГ?

не е ли по-важно на млади години да се усвои много добре поне един чужд език (което най-лесно и най-добре става в ЕГ), а вече в университета - било то в Бг или в чужбина - да се наблегне на природните науки?

една ЕГ с профил биология/химия не би ли дала най-добрия старт за бъдещия студент по природни науки в добър университет? в НПМГ сигурно ще учат неща, които иначе биха учили в първи/втори курс на университета така или иначе. тоест, ако си се насочил към университет с природни науки, не ти е нужно предварително да си ги изучил. греша ли? докато без добро владеене на език, път към университет навън, например, няма или е много по-труден.

ако говорим за предимства при кандидатстване за медицина у нас - чувала съм, че често и децата от НПМГ ходят на уроци за целта.

имат ли университетите в Европа, които обучават по природни науки/медицина, някакви предварителни изисквания към студентите? например, определен хорариум или матура по съответен предмет?
 
моят син от една година взе да приказва как иска да учи биология и да става лекар. не знам откъде го измисли това. учителката по биология беше най-свястната от всички и този предмет беше най-интересен на децата. реших да му дам шанс, като го пусна на олимпиада, но без да прекалявам с курсове и уроци. класира се за национален кръг. сега за спорта го пратих на състезанието - не беше учил нищо от 3 месеца - класира се в първата десетка.

почнах да се чудя дали това не е наистина неговото... но все още си мисля, че една езикова гимназия ще му дойде по-добре на този етап и ще му даде шанс както да продължи с природните науки, ако толкова са му интересни и занапред, така и да премине безболезнено към друг интерес, ако престанат да го интересуват.

# 357
  • Мнения: 21 455
Учебните програми за профилирана подготовка са едни и същи за всички училища.
Ако примерно биологията или чуждият език са профилиращи предмети, разликата, която ще дойде от училището е евентуално в броя на часовете за ПП по дадения предмет и това, че той вероятно ще се изучава като ИУЧ и/или ФУЧ в осми и девети клас. За езиковите гимназии - възможността да се изучават предмети от общообразователната подготовка на чужд език.
Може би колебанията между отделните профили и училища са по-подходящи за седмокласната тема, а не за темите по училища. И не говоря само за НПМГ срещу езикова гимназия.

# 358
  • Мнения: 6 668


ако говорим за предимства при кандидатстване за медицина у нас - чувала съм, че често и децата от НПМГ ходят на уроци за целта.


98% ходят на уроци - независимо дали са от ЕГ, НПМГ, СМГ или ПГ.
Форматите на изпитите са такива, че от училище подготовката не е достатъчна.
МУ си имат специално курс за 12класници, където се разписват темите и се казват разни допълнения към темите. Съответно когато проверяващ прочете такова допълнено изречение, знае, че този, който е писал работата е ходил на уроци, защото в учебника за ЗП не го пише това. Както и да е.
Има много тънкости в изпитите, рисуват се схеми, чертаят се таблици, учат се наизуст. В училище няма време нито да рисуват, нито да чертаят.

Дъщеря ми е учила в НПМГ - имаха 9 часа седмично химия и биология + часове при проф. в Биологически факултет + часове при главен асистент във Факултета по химия и пак целия клас ходеше на уроци.
В училище материала си върви по разпределението. И не, че госпожата не искаше да ги готви за изпита, просто физически не можеше. Има си материал за взимане.
 Събота имаха кръжок по биология. Там разписваха темите за изпита в София и решаваха тестове за Пловдив.

# 359
  • София
  • Мнения: 3 560
Добре е да се прецени и афинитета на детето към езиците. На някои деца им се удава ученето на езици, за други е по-трудно. За такива деца голям брой часове, включително преподаване на разказвателни, може да се окаже тежест.

Общи условия

Активация на акаунт