Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

  • 14 ноем. 2019, 12:20 ч.

НПМГ - 4

  • 20 093
  • 388
  •   3
Отговори
# 360
  • София
  • Мнения: 2 970
поради личен интерес следя с голям интерес дискусията за избора между НПМГ и ЕГ при деца с интерес към биология/химия и имам следните въпроси/разсъждения...

защо някак априори се приема, че ако детето иска има интерес да се развива в областта на биологията/химията, то трябва да учи непременно в НПМГ? - никой не го приема априори. Говорим за случаи, в които Х, Б, Ф, М са осъзнат избор и истинското желание и влечение на детето

не е ли по-важно на млади години да се усвои много добре поне един чужд език (което най-лесно и най-добре става в ЕГ), а вече в университета - било то в Бг или в чужбина - да се наблегне на природните науки? зависи от фокуса. За някои хора, езика е "ценност", за други е просто средство за общуване

една ЕГ с профил биология/химия не би ли дала най-добрия старт за бъдещия студент по природни науки в добър университет? в НПМГ сигурно ще учат неща, които иначе биха учили в първи/втори курс на университета така или иначе. тоест, ако си се насочил към университет с природни науки, не ти е нужно предварително да си ги изучил. греша ли? докато без добро владеене на език, път към университет навън, например, няма или е много по-труден.- и се чудим всички, как толкова деца от СМГ и НПМГ отиват да  учат в странство. Повечето от тях тежки специалности.

ако говорим за предимства при кандидатстване за медицина у нас - чувала съм, че често и децата от НПМГ ходят на уроци за целта. -аз знам, че са изключения, не само за биология

имат ли университетите в Европа, които обучават по природни науки/медицина, някакви предварителни изисквания към студентите? например, определен хорариум или матура по съответен предмет? -проверете сайтовете на университетите. За специалностите, които влечат моя син, има! Не малко!
 
моят син от една година взе да приказва как иска да учи биология и да става лекар. не знам откъде го измисли това. учителката по биология беше най-свястната от всички и този предмет беше най-интересен на децата. реших да му дам шанс, като го пусна на олимпиада, но без да прекалявам с курсове и уроци. класира се за национален кръг. сега за спорта го пратих на състезанието - не беше учил нищо от 3 месеца - класира се в първата десетка.

почнах да се чудя дали това не е наистина неговото... но все още си мисля, че една езикова гимназия ще му дойде по-добре на този етап и ще му даде шанс както да продължи с природните науки, ако толкова са му интересни и занапред, така и да премине безболезнено към друг интерес, ако престанат да го интересуват.

# 361
  • София
  • Мнения: 5 659
имат ли университетите в Европа, които обучават по природни науки/медицина, някакви предварителни изисквания към студентите? например, определен хорариум или матура по съответен предмет? -проверете сайтовете на университетите. За специалностите, които влечат моя син, има! Не малко!

бихте ли дали няколко примера, моля? аз едва от няколко дни разсъждавам по темата и още не знам дори кои/къде са добрите университети по тези науки, камо ли специалностите, които могат да се изучават там.

# 362
  • София
  • Мнения: 2 970
Ето, два холандски технически университета, примерно:
N1
Скрит текст:



N2:
Скрит текст:


Последна редакция: ср, 01 юли 2020, 00:26 от Слънчевата

# 363
  • София
  • Мнения: 1 720
Ей това ми беше много ценно, Слънчевата.

# 364
  • София
  • Мнения: 2 970
За всички, които се чудеха какво ще я правят тая физика.... Joy

# 365
  • София
  • Мнения: 6 165
Аааа, аз не се чудех даже си я представях като 4ти профил (към първоначалният 3ти) Joy, ама без кръчмаря и този дето трябва да я учи Joy

# 366
  • София
  • Мнения: 2 970
То и на мен ми се иска всички науки да изучи, но истината е, че това са тежки профили. Всичките. Не мога да си представя как могат да се носят под една мишница Х, Б, Ф и М.

# 367
  • нейде там, където ....
  • Мнения: 4 999
То и на мен ми се иска всички науки да изучи, но истината е, че това са тежки профили. Всичките. Не мога да си представя как могат да се носят под една мишница Х, Б, Ф и М.

И аз не съм сигурна как, но сигурно ще видя след някоя и друга година. Поне такива са желанията и настроенията в момента. Няма да разубеждавам, но ще помагам при необходимост.

# 368
  • Sofia
  • Мнения: 119
Здравейте!
Можете ли да ми дадете малко информация за математическите паралелки. Виждам тази година има една мат с немски и другата е мат инф ае.
Коя е по-добра?
Разлика освен езика има ли друга?

# 369
  • София
  • Мнения: 1 784
Jam
Материалът в училище по вертикала се надгражда всяка следваща година. Преместване на материал по вертикала е невъзможно. Не свалят материал от една година в друга.
Но за сметка на това го разширяват по хоризонтала. Ако детето учи биология по 2 часа седмично и по 6 часа седмично - материалът, който ще покрие е един и същи. Но колко подробно е научен и колко децата са вникнали в него е проблем. Децата с 2 часа учат наизуст таблици и ровят из нета, за да намерят някакви късчета информация. Тези, които го учат по 6 часа в училище получават веднага достъп до всичко, което учителят смята, че е нужно. Не ровят и не попадат на конспиративни сайтове. Винаги, когато попаднат на някакви материали, имат коректор, който да каже "да" и "не". Ето сега короната - сигурно в общия случай не биха я учили подробно. Но в момента, в който се появи - разказаха им за нея всичко. Точно сега могат да следят и да надграждат за този вирус, защото сега е моментът. Ще знаят какво е карантина, ще видят плюсовете и минусите не през очите на крещящите недоволни, че не могат да идат на мач. Много повече от обща култура се учи в тези 4 часа повече.

Дали моето дете ще ходи на курсове - най-вероятно ще ходи. Може ли да не ходи - може. Ще научи ли език в НПМГ - ако зададете публично този въпрос може да ви обвинят, че се опитвате да уморите някого от смях. Добрите учители са единици. Ще научи ли биологията на английски - определено. Ще я научи ли от човек, който наистина разбира от биология - определено. Ще знае ли какаво чете  и какво учи, ще се ориентира ли от кои автори да чете... ето тук вече въпросите са в плюс на МГ пред ЕГ.

В ЕГ не знаете дали ще учат биология на езика. Може да учат математика и история. Не знаете на какво "нещо" ще попаднете по биология. Нищо не Ви гарантира, че в 11 и 12 клас ще имате профили биология и химия.
Моето дете се чудеше между 91НЕГ и НПМГ, но нито едно друго училище не можеше да се нареди до НПМГ. Английски от нула в IАЕГ си е загуба на време за дете учило АЕ от 1 клас. Френски и испански не бяха интересни за моето дете. А други езикови гимназии няма да коментирам, че да не стане грозно.

# 370
  • София
  • Мнения: 6 165
Здравейте!
Можете ли да ми дадете малко информация за математическите паралелки. Виждам тази година има една мат с немски и другата е мат инф ае.
Коя е по-добра?
Разлика освен езика има ли друга?
Разликата е в езика, едва ли някой ще може да каже коя е по-добра.
Разликата са децата и какъв клас ще се оформи зависи от тях.

# 371
  • Мнения: 3 626
Здравейте!
Можете ли да ми дадете малко информация за математическите паралелки. Виждам тази година има една мат с немски и другата е мат инф ае.
Коя е по-добра?
Разлика освен езика има ли друга?
Няма по-добра. Разликата е в езика. Децата влизат с почти равни минимални балове. Вече зависи какъв клас ще се оформи и дали ще се напаснат с учителя Wink

# 372
  • София
  • Мнения: 5 659
Jam
Английски от нула в IАЕГ си е загуба на време за дете учило АЕ от 1 клас.

Валя, то и РИИЧЕ английски от нулата в НПМГ си е същата загуба на време за дете, учило АЕ от даже предучилищна възраст. Ако предлагаха биология с немски, щеше да е по-атрактивно. А сега, това са напълно загубени 12 часа седмично в 8 клас... и нататък...

Разбира се, ако детето е обсебено от предмета, пътят му е ясен, вероятно. Но при моето не виждам такъв силен и истински интерес, въпреки отличните резултати, постигнати без курсове и без частни уроци. Затова размишлявам...

# 373
  • София
  • Мнения: 6 165
Да, jam, за съжаление е така, моето ги броеше (часовете по AE) за свободен час.

# 374
  • Мнения: 1 692
При нас е точно обратното, както и при деца,които са учили английски в уч нормално, или са учили немски досега.

Общи условия

Активация на акаунт